تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک وردپرس

امکانات اولیه وردپرس کاملا متن باز و رایگان بوده و امکان بکارگیری قالبها و افزونههای گوناگون توانایی خاصی به آن بخشیده است، بطوریکه امروزه 14.7 درصد از یک میلیون سایت پربازدید معرفی شده از طرف الکسا از وردپرس بهره میبرند. امروزه بسیاری از وب سایت های دانلودی به دلیل قدرت بسیار زیادی که وردپرس در پردازش و ارائه خدمات دارد، آن را برای سایت خود استفاده می کنند. اگر می خواهید یک فرم جذاب و شیک به سایت وردپرس خود اضافه کنید، این افزونه به شما این امکان را می دهد تا این کار را با چند کلیک انجام دهید WPForms به شما اجازه می دهد تا یک فرم تماس زیبا با استفاده از یک رابط ساده کشیدن و رها کردن ایجاد کنید. به همین دلیل است که اگر از XML-RPC استفاده نمی کنید ، توصیه می کنیم آن را غیرفعال کنید.

حتی اگر به تازگی وارد دنیای وردپرس شده اید، مطمئن هستم که Yoast SEO را می شناسید. اگر خلاصه مفید بخوایم به این سوال پاسخ بدیم باید بگوییم وردپرس یک سیستم سایت سازه که هم خیلی ساده است و هم خیلی حرفه ای و خفن… وردپرس یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوا است که با توجه به راحتی استفاده از آن بسیار هم محبوب است و کاربران زیادی را مجذوب خود کرده است. قابلیتهای این افزونه مانند کنترل نقشه XML سایت، تایید سایت در Yandex، Baidu، Bing و Webmaster Tools، ایندکس محتوا توسط موتور جستجو و بهینهسازی صفحات AMP باعث محبوبیت و دانلود زیاد آن شده است. این سیستم مدیریت محتوا (CMS) منبع باز است و طبق آمار حدود 75 میلیون وبسایت بر پایه وردپرس طراحی و اجرا شدهاند. اما باز سوالی که مطرح میشود این است که برای استفاده از وردپرس در کامپیوتر، به چه نرم افزار های جانبی نیاز داریم و برنامه های مورد نیاز برای نصب وردپرس چیست ..؟

انجام عملیات سئو را حد خیلی زیادی آسان میکند و همچنین افزونه های فوق العاده ای مثل yoas برای کمک به سئوی سایت در وردپرس وجود دارد که با استفاده از ان میتوانیم محتواهای سئو شده تولید کنیم. علاوه بر تیم وردپرس، برنامهنویسهای زیادی در جهان هستند که روی امنیت وردپرس کار میکنند. ۱ – بیش از ۴۵% از کل وبسایت های جهان از وردپرس استفاده میکنند در حالی که این آمار در سال گذشته ۳۴% بود اما امسال به بیش از ۴۵% رسیده و این روند با توجه به رشد و توسعه روز افزون وردپرس به شدت رو افزایش است.

باید گفت در سال گذشته رمز عبورهای “۱۲۳۴۵۶” و ” password” بیشترین کاربرد را داشته اند و این یعنی یک هکر کمتر از چند ثانیه وقت برای هک کردن سایت شما نیاز دارد. البته این بدان معنا نیست که اصلا از وردپرس یا قالب های آماده یا افزونه ها استفاده نکنیم نه قطعا استفاده میکنیم اما با این تفاوت که حالا میتوانیم با مهارت های کدنویسی که داریم آنها را بر اساس سلیقه و نیاز خودمان شخصی سازی کنیم شاید بپرسید کدنویسی وردپرس چیست ؟ حال در امتداد بررسی تفاوت جوملا و وردپرس به بررسی معایب جوملا می پردازیم. افزونه ها – در این قسمت می توانید افزونه های جدید را نصب کنید. قالب هایی که در این وبسایت به فروش میرسد عمدتا قالب های خارجی هستند که توسط ایرانی ها فارسی سازی و راست چین شدند و البته قالب هایی هم هستد که صفرتاصد توسط ایرانی ها طراحی و تولید شده اند بنابراین یکی از مزیت های استفاده از قالب های غیر رایگان وردپرس ارائه پشتیبانی است و تیم فروشنده قالب وظیفه دارد قالب را صحیح و سالم تحویل دهد و در صورت وجود مشکل در قالب شما را کمک و پشتیبانی کند.

چرا وردپرس برای نصب به نرم افزار زمپ نیاز دارد؟ همچنین به یک مرورگر مناسب هم برای نمایش خروجی کار نیاز دارید که پیشنهاد ما استفاده از مرورگر فایرفاکس یا کروم است. مشابه همین صداها تابع دیگر وجود دارد که هر کدام کار خاصی را انجام میدهد. نکته : افزونه هایی که در مخزن پلاگین های وردپرس وجود دارد بلحاظ امنیتی کاملا مطمئن هستند چرا که توسط کارشناسان خوده وردپرس کاملا بررسی میشوند و در صورت تایید شدن در مخزن ثبت میشوند بنابراین سعی کنید حدالامکان افزونه های مورد نیازتان را از مخزن اصلی وردپرس دانلود کنید تا خداینکرده مشکل امنیتی برای وبسایت تان بوجود نیاید.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید سایت شما عملکرد بهتر، امنیت بالاتر و سرعت بارگذاری بیشتری داشته باشد، بهتر است به سراغ هاست وردپرس بروید. البته استفاده از قالب های رایگان را بیشتر برای آموزش و تست و یادگیری پیشنهاد میکنم و اگر قصد راه اندازی یک وبسایت حرفه ای با امکانات عالی را دارید پیشنهاد میکنم از قالب های پولی که در ادامه خدماتتان معرفی میکنم استفاده کنید… اما یک نکته را همینجا خدمتون عرض کنم که اگر میخواید از مهارت طراحی سایت با وردپرس بعنوان شغل استفاده کنید و درآمدهای بالا ازش داشته باشید قطعا توصیه میکنم کدنویسی وردپرس را هم یادبگیرید که البته اگر درست و اصولی آموزش ببینید و طبق نقشه راه پیش برید یادگیری کدنویسی وردپرس هم اصلا کار سختی نیست. وردپرس هزاران تابع آماده دارد که معمولا برای افزودن و دریافت اطلاعات از دیتابیس استفاده میشوند این توابع وردپرس بسیار ساده و قابل فهم هستند و اگر آشنایی مختری با زبان برنامه نویسی PHP داشته باشید براحتی میتوانید درک کنید که توابع وردپرس چیست و چه کاربردی دارد.

بروزرسانی رایگان – برخلاف بسیاری از نرم افزارها نسخههای جدید وردپرس همواره رایگان بوده و ارتقا از نسخههای قبلی به جدید وردپرس سریع و راحت انجام میشود. از قدیم الایام همیشه هکرها در پی راهی برای نفوذ و سوء استفاده از وبسایت ها هستند اما به هیچ عنوان وردپرس گزینه راحتی برای هکرها نیست، با توجه به بروزرسانی های مداوم و رفع مشکلات امنیتی که گاها در وردپرس یافت میشود امروزه وردپرس به یکی از امن ترین سیستم های مدیریت محتوا تبدیل شده و ضمن اینکه شما میتوانید با استفاده از افزونه هایی مثل iThemes Security و all in one wp security امنیت وبسایت خود را تا حد خیلی زیادی ارتقاء دهید. طراحی اولیه، کدنویسی و اجرای قالب وردپرس همگی نیاز به تخصص و مهارت کافی دارند که شما تنها یکبار هزینه آن را خواهید پرداخت و پس از آن مدیریت و بروزرسانی سایت وردپرس خود را در دست خواهید گرفت.

چرا که اگر در شروع کار بخواهید در هاست آنلاین کار کنید اولا که باید برای خرید هاست و دامنه هزینه کنید و همجنین باتوجه به اینکه کار در هاست آنلاین نیاز به اینترنت دارد سرعت کار فضای نت به مراتب کندتر از کامپیوتر شخصی تان است. اگر فکر می کنید برای هر تغییر بر روی وب سایت خود با نوشتن کدها باید زمان زیادی را صرف نمایید؛ سخت در اشتباهید زیرا شما با استفاده از افزونه های وردپرس به راحتی می توانید بدون حتی هزینه های هنگفت هر آنچه میخواهید را پیاده سازی نمایید.

این پلاگین تمام پروسه بهینه سازی تصاویر وردپرس را اتوماتیک انجام می دهد و نیازی نیست تا شما کاری بکنید. این پلاگین رایگان است و توسط بسیاری از شرکت های میزبانی وب به منظور بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی به کاربران توصیه می شود. ما در رابطه با میزان سرعت اینترنت کاربر کاری نمیتوانیم انجام دهیم، اما در مورد بقیه موارد میتوانیم تجربیات خود را در این زمینه بهتر کنیم. زیبایی سایت – وردپرس هزاران پوسته متفاوت را در اختیار شما قرار میدهد (بسیاری از این قالبها رایگان هستند ولی بهترینها همیشه هزینه دارند) که میتوانید متناسب با زمینه کاری خود ظاهر سایت را تعیین کنید. با نصب قالب شما می توانید به امکانات خیلی بیشتری چه در زمینه گرافیکی و چه امکانات مختلف دیگر، دسترسی داشته باشید.

در پیشخوان وردپرس قسمتی به نام Plugins یا افزونه وجود داره که براحتی میتونید افزونه مورد نظر خودتون رو پیدا و نصب کنید . اگر افزونه مورد نظرتان را از مخزن اصلی پلاگین های وردپرس بصورت رایگان پیدا نکردید میتوانید از این مارکت ها هم استفاده کتید و با خرید افزونه وردپرس امکانات مورد نظرتان را به وبسایت تان اضافه کنید. اگر شما بدنبال راه اندازی وبسایت جدیدی برای خود هستید و یا وبسایتی دارید که بسیار قدیمی و ناکارآمد شده است وردپرس راه حل مناسبی برایتان خواهد بود. یکی از مهم ترین اقداماتی که هر وبسایتی برای رشد به آن نیاز دارد بحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. ووکامرس به عنوان یکی از بیشمار کاربرد وردپرس در همان ابتدای نصب، صدها قابلیت یکپارچهسازی مختلف با سیستمهای مالی گوناگون از جمله پیپل، بررسی و انتقال بانکی، گوگل آنالیتیک، گزینههای ابتدایی ارسال کالا و قابلیت اضافه کردن افزونههای پولی برای مدیریت موجودی، گزارشگیری و سازگاری با هر پوسته وردپرس را ارائه میکند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به همراه افزونه فروشگاه ساز ووکامرس امکان راه اندازی وبسایت فروشگاهی را براحتی هرچه تمام تر و با کمترین هزینه ممکن به به کاربران ارائه داده حتی وردپرس این قابلیت را دارد که افراد بدون هیچگونه دانش برنامه نویسی بتوانند وبسایت فروشگاهی خود را راه سایت بی تم اندازی کنند. پس ساختار و سیستم مدیریت محتوای وبسایتمان باید مطابق استانداردهای جهانی طراحی شده باشد که از این رو وردپرس بهترین شرایط را دارد، وردپرس با در نظر گرفتن متادسکریپشن ها، دسته بندی ها، برچسب ها، لینک های مطلوب و… توابع وردپرس چیست – همانطور که بالاتر اشاره کردیم وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و یعنی تمامی کدهای وردپرس از نوع php هستند. برای پاسخ به این سوال اول باید این موضوع را بدانید که وردپرس توسط زبان برنامه نویسی PHP که یک زبان بک اند سمت سرور است ساخته شده، زبان های سمت سرور هم برای اجرا نیاز به سرور دارند یعنی بصورت پیشفرض در کامپیوتر اجرا نمیشوند و اساسا در هاست آنلاین اجرا میشوند اما ما برای اینکه بتوانیم از زبان های سمت سرور مثل همین PHP در کامیپوتر شخصی مان استفاده کنیم میتوانیم از نرم افزار های شبیه ساز سرور مثل زمت xampp یا ومپ wamp استفاده کنیم.

افزونه وردپرس این قالب به شما این امکان را می دهد که دوره های خود را به کاربران ارائه دهید و برای آن ها این امکان را ارائه دهید که این دوره ها را به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه ای داشته باشند. می توانید مقاله آموزش کار با wordfence را مطالعه کنید. توجه داشته باشید برای تخصص کامل در وردپرس ما ابتدا باید آموزش های مقدماتی وردپرس، کار با قالب های آماده، کار با افزونه ها و همچنین طراحی سایت بدون کدنویسی را یادبگیریم و بعد بریم سراغ یادگیری کدنویسی وردپرس! درسته ویکی پدیا هست ولی همیشه هم کامل نیست نه؟ افزونه ها قابلیت گسترش یا اضافه کردن ویژگی های جدید به یک وب سایت رو برای ما فراهم کنند ، به همین خاطر هست که وردپرس محبوبیت خاصی دارد چون هزاران افزونه وجود دارد و شما می توانید با یه جستجوی ساده افزونه که می خواید رو نصب کنید ، نصب کردن و حذف کردن آن در وردپرس هم تنها با یه کلیک امکان پذیر هستش در آینده بیشتر در این مورد براتون خواهم گفت .

پلاگین وردپرس

پاسخ کوتاه به این سوال بله است، ولی برای وجود این امنیت در طراحی سایت با وردپرس، نیاز به آموزش در این زمینه و رعایت تمام نکات مربوطه میباشد. همین منوهایی در بالای صفحه وجود داره، اسلایدر، لوگو، لیست مقالات، بخش نظرات و هر المان دیگه ای که در وبسایتمون وجود داره جزء محتواهای سایت محسوب میشوند… برای اینکه بتوانید وارد بخش ویرایشگر افزونه شوید، کافیست از پیشخوان وردپرس خود روی افزونه ها و سپس ویرایشگر افزونه را کلیک نمائید.

اگر شما افزونه های مورد نیازتان را از مخزن اصلی وردپرس دانلود کنید کاملا از این خطر در امان خواهید بود چرا که افزونه هایی که در مخزن وردپرس ثبت میشوند بلحاظ امنیتی توسط کارشناسان خبره وردپرس تایید شده هستند و راهی برای نفوذ ندارند. البته اگر سایتها بهصورت اصولی روی سرور باشند و تعداد آنها کم باشد کمبود سرعت در هاست مشاهده نمیشود اما تجربه نشان داده است که اصولاً سایتهای زیادی روی سرور میگذارند و سرعت آن را کم میشود .

این قابلیت وردپرس باعث شد افراد زیادی مهارت های آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی را با توجه به سهولت آن یادبگیرند و در بازاری که کسب و کارها دسته دسته وارد فضای آنلاین میشوند و به خدمات طراحی سایت نیاز دارند فعالیت کنند و با ارائه خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، پشتیبانی سایت و… شما میتوانید هر قالب وردپرس را همانگونه که هست استفاده کنید یا با استفاده از ویرایشگر وردپرس و دانش کدنویسی تغییرات مورد نیاز خود را در آن اعمال کنید.

افزایش سرعت وردپرس