معرفی 9 افزونه نظرسنجی وردپرس قدرتمند برای جمع آوری بازخورد کاربران

اندازه (ابعاد) بهینه را بر اساس اندازه صفحه بازدیدکنندگان ارائه دهید. دقت کنید که در کد بالا باید به جای لینک های “https://www.example.com” لینک صفحات مدنظر خود برای اسکن را قرار دهید. وردپرس را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین CMS های دنیا دانست که همواره در طراحی بسیاری از سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. آیا سئو سایت وردپرسی قابل انجام توسط خودم هست؟ شما با مطالعه این مقاله قادر به انجام بیشتر از ۷۰ درصد از نکات لازم برای سئو وردپرس هستید. از مزیت­های قابل ذکر این افزونه این است که با کمک فایروال آن ترافیک انسانی از ترافیک رباتیک قابل تشخیص است و وب­سایت در برابر حملات ربات­ها ایمن می­گردد. استفاده از مدیریت پسورد مانند LastPass به شما کمک میکند که رمزهای قوی و یکتا را برای تمام اکانتهای آنلاین خود انتخاب کنید. هزاران طراحی سایت رایگان وجود دارد که میتوانید از میان آنها دست به انتخاب بزنید.

افزایش سرعت وردپرس

بنابراین باید هنگام انتخاب شرکت هاستینگ خود اطلاعات کافی درباره امنیت آن کسب کنید. تا اینجا به مزیتهای هسته وردپرس در جهت تأمین امنیت وردپرس اشاره کردیم اما باز هم میتوان گامهایی را در جهت افزایش سطح betheme.ir امنیت وردپرس برداشت. اما چرا حرف و حدیث در مورد امنیت وردپرس زیاد است؟ ترافیکی که از جستجوی تصاویر میآید میتواند به مرور زمان بسیار زیاد شود. به مرور وردپرس رشد کرد، قابلیتهای جدیدی به آن اضافه شد و نسخههای جدیدتری منتشر کرد. افزونه امنیتی Secupress در سال 2016 در دسترس کاربران قرار داده شد و به دلیل امکانات خوب این افزونه تا سال 2019 حود 20 هزار کارربر از آن استفاده میکنند.

یکی از اساسی ترین و مهم ترین تفاوت های میان قالب و افزونه این است که بدون قالب سایت قابل استفاده نخواهد بود، مثل خانه ای که سقف و ستون ندارد، اما افزونه مثل اساس و مبلمان خانه است که فقط باعث زیبایی و تمیزی خانه می شود ، و زندگی را برای ما راحت تر می کند. مطمئنا دلیل چنین اتفاقی به خود سایت برمیگردد و باید بررسی کرد که مشکل از کجاست. میتوانید وبسایت خود را از هر جایی که دسترسی به اینترنت دارد، حتی با استفاده از گوشی هوشمند، به روز رسانی کنید. دیگر لازم نیست چیزی در کامپیوتر خود نصب کنید، حتی نیاز به هیچ ابزار ویژهای هم ندارید.

پلاگین وردپرس

اگر قصد دارید خودتان مدیریت سرور را در دست بگیرید، باید به سراغ کنترل پنلی بروید که کار کردن با آن برایتان راحت باشد. تفاوت وردپرس از نظر سئو یا با سایر سیستمهای مدیریت محتوا چیست؟ اگر از شبکه توزیع محتوا یا CDN استفاده میکنید، بهتر است مطمئن شوید که تصاویرتان توسط سرویسدهنده بلاک نمیشوند. همچنین اگر میخواهید جدیدترین اخبار و ترفندهای سئو همیشه در اینباکس شما باشد مشترک خبرنامه نردبان شوید. به کمک نکات ارايه شده در این راهنما قادر به انجام اغلب نکات و ترفندهای سئو وردپس خواهید بود. با انجام این کار فایل افزونه شما بهطورکلی از هاست شما پاک خواهد شد. با این حال، هر بار که بازدیدکننده صفحه ای را بارگذاری میکند، این فایلها باید از سرور وب شما به یک مرورگر وب ارسال شوند.

برای بررسی میزان بهینه بودن سایت وردپرس خود برای موبایل، میتوانید از ابزار Mobile-Friendly Test Tool گوگل استفاده کنید. علاوه بر آن در افزونه های رایگان، بنا بر رایگان بودن آن شاید عده ی زیادی از کاربران تمایل به استفاده از پلاگینها را داشته باشند که در این صورت فرصت برای سودجویان و هکران فراهم خواهد شد که با ساخت و برنامه ریزی افزونه و درج سورس کدهای مخرب به نحوی که غیر قابل تشخیص باشد استفاده کنند که در این بین شما کاربری که از این افزونه ها استفاده کردهاید ضرر خواهید کرد. دنبال یک اسلایدر عکس فانتزی میگردید یا فرم تماس یا شاید چیز پیچیدهتری مثل سبد خرید تجارت الکترونیکی. حتما قبل از خرید قالب نحوه نمایش تصویر و محصولات سایت را بررسی کنید. به طور مثال، وب سایت هایی با موضوعات: وبلاگ ها، بیزینس، تجارت الکترونیک، وب سایت های خبری، موسیقی، عکاسی و… همه افزونه های وردپرس در پوشه Plugins قرار دارند.

بهینه سازی موتور های جستجو (سئو) یک استراتژی است که اگر به درستی دنبال شود، می تواند به رتبه بالاتر سایت شما در موتور های جستجو مانند گوگل و بینگ کمک کند. برای ایمن سازی وبسایت وردپرس خود، بسیار مهم است که نام کاربری و رمز عبور خود را از پیش فرض به چیزی منحصربفرد و سخت تغییر دهید. در طراحی قالب های فروشگاهی یکی از مهم ترین بخش ها صفحه نمایش دسته بندی محصولات است البته این صفحه برای بخش های دیگر فروشگاه نیز استفاده می شود مثلا برای صفحات برچسب ها یا جستجو نیز می توانیم از این صفحه استفاده کنیم کار این بخش از قالب نمایش محصولاتی است که در یک دسته بندی یا برچسب خاص وجود دارد همانطور که در دموی زیر مشاهده می کنید محصولاتی که در دسته بندی گوشی اپل قرار دارد رو با مشخصات برای ما لیست کرده است.

در این بخش تنها تفاوت این است: کش فعالسازی شده برای مرورگر میباشد؛ تعریف مفهوم کش شدن که در بخش قبل توضیح داده شد، در این بخش نیز صدق میکند. اما یک ترفند خوب این است که هرچه سریعتر برای ثبت کسب و کار خود در نقشه گوگل و Google My Business اقدام کنید. اکنون که دانستید چه چیزی باعث کند شدن یا افزایش سرعت سایت در وردپرس شما می شود، بیایید نگاهی به نحوه سرعت بخشیدن به وب سایت وردپرس خود بیاندازیم.

WordPress رایگان است، هم در استفاده و هم در اصلاح و تغییر. به یاد داشته باشید سئو یک رقابت دائمی است و بسیاری از موارد بالا ممکن است در طول زمان دچار تغییر شوند و یا اثرگذاری خود را از دست بدهند. با این حال اگر یک پلاگین موارد حل نشده زیادی داشته باشد و مولف آن در طی دو ماه آخر هیچ پاسخی به آنها نداده باشد، میتواند نشانگر این باشد که مولف دست از پشتیبانی برداشته است. البته در نظر داشته باشید سئو تنها مختص به موارد فوق نیست و هر سایتی باید استراتژی مشخصی برای تولید محتوا و اولویت بندی صفحات داشته باشد. بنابراین اگر با کدنویسی آشنا هستید، میتوانید وردپرس را به هر شکلی که میخواهید، درآورید. از طریق افزونه Yoast Seo نیز میتوانید به سایت وردپرس خود اسکیما اضافه کنید. هرگز سراغ هاستهای ارزان قیمت نروید چراکه کیفیت مناسبی ندارند و نمیتوانند میزبان خوبی برای ترافیک بالای سایت شما باشند و با اختلالات لحظهای اعتبار سایت و کسبوکار شما را به خطر میاندازند.

اگر سایتتان واکنشگرا نیست و محتوای آن برای نمایش روی موبایل بهینهسازی نشده، همین الان برای رفع این مشکل دست به کار شوید. وردپرس به عنوان یک سی ام اس این امکان را میدهد که محتوای وبسایت را هر زمان که بخواهید تغییر داده با اضافه کنید، اما بدون دستورالعمل دقیقی در خصوص نحوه سازماندهی این محتوا در سایت، قادر به نمایش هیچ چیز نیست. در خصوص اعمال قابلیت چندزبانه بودن سایت وردپرس، باید بدانید که گوگل سایتتان را به دلیل داشتن محتوای تکراری جریمه نخواهد کرد. پلاگین وردپرس نوعی نرم افزار است که شامل گروهی از توابع است که می تواند به وب سایت وردپرس اضافه شود.

مسلماً برای نصب وردپرس باید یک وبسرور داشته باشید. در این صورت شما می توانید وارد بخش افزونه ها شوید، اما نمی توانید آن را نصب کنید. گوگل سرچ کنسول به شما نشان میدهد که کجا میتوانید این لینک خراب را پیدا کنید. افزونههایی برای چندزبانه کردن سایت وردپرس وجود دارد که میتوانید به کمک آنها و با ترجمه صحیح سایت خود، به هدف خود برسید. چگونه سایت وردپرسی خودم را سئو کنم؟ برای آموزش سئو وردپرس چکار کنم؟ در جلسه 36 از دوره رایگان آموزش طراحی سایت با WordPress به معرفی بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس پرداخته ایم. سرفصل های معرفی شده برای دوره پرچمداران امنیت وردپرس برای طراحی اولیه دوره است و احتمال تغییر در سرفصل ها وجود دارد. بهبود سرعت وبسایت یک امر شدیدا تکنیکال و فنی است و برای کاربران تازهکار کسب نمره بسیار بالا در ابزارهای تست سرعت، سخت و دشوار است و با معرفی الگوریتم Core Web Vital بر این پیچیدگی نیز افزوده شد.

افزونه وردپرس

این پلاگین آپشنهای متعددی برای تنظیم شیوه نمایش این کامنتها دارد. این کار باعث میشود اگر در وبسایت شما حفره امنیتی sql injection رخ داد هکر نتواند با حدس جداول شما اطلاعات یوزرها را استخراج کند. در حالی که آن را در اسکن یک وب سایت آلوده مفید است، آن را از وب سایت خود را از گرفتن آسیب محافظت نمی کند. شما میتوانید برای جلوگیری از دسترسی هکرها به این پوشه و محافظت از آن، قطعه کد زیر را درون فایل htaccess. این روش ابعاد بسیار گستردهای دارد که در این مقاله نمیتوان به تمامی آنها پرداخت. Tribute یک قالب رایگان برای وردپرس است که برای وبلاگها طراحی شده و ظاهری بسیار زیبا دارد. اگر سایت شما یک سایت وردپرسی است به سادگی و با استفاده از افزونههای افزایش سرعت سایت نظیر Wp-Rocket و Asset Clean Up میتوانید سرعت سایت خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید.

به شما اجازه میدهد اسکریپت ها را بر اساس هر صفحه/پست غیرفعال کنید. برای بهبود سرعت سایت وردپرس خود باید بارگزاری برخی از فایلهای جاوا اسکریپت را به تاخیر بندازید. جهت بهبود حداکثری سئو سایت وردپرسی تان میتوانید از یک متخصص کمک بگیرید. علاوه بر این همانطور که گفتیم این افزونه با سرور های لایت اسپید کاملا سازگار میباشد و همچنین یک ویژگی بسیار مهم دیگری که این افزونه دارا است این میباشد که امکان درون ریزی و برون بری تنظیمات افزونه را به شما میدهد که برای مدیریت بهتر این افزونه کمک میکند.

آیا سئو سایت وردپرسی قابل انجام توسط خودم هست؟

بله، چرا که هرلحظه امکان دارد سایت شما مورد حملات هکرها قرار بگیرد و اگر برای این موارد آمادگی نداشته باشید قطعاً آسیب پذیر خواهید بود و امکان دارد تمام اطلاعات شما در یک چشم برهم زدن از بین برود. تنظیماتی که در پایگاه داده وردپرس ذخیره میشوند با حذف فایلها از سیستم از بین نمیروند. میتوانید یکی از تمها را انتخاب کنید یا از شرکت طراحی سایت بخواهید تم مخصوص برایتان طراحی کند، اما یکی از مزایای وردپرس این است که دهها هزار تم دارد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید. البته این افزونه صرفا برای ساخت بکاپ نیست و برای ساخت بسته نصبی وردپرس از قالب سایت هم استفاده میشود. بهعنوانمثال برای اینکه کاربران وبسایتهای وردپرسی بهراحتی و بدون نگرانی از تحریمها بتوانند مدیریت وبسایتشان را در دست داشته باشند، ایران سرور کنترل پنل دایرکت ادمین (DirectAdmin) را هم برای انواع هاست وردپرس ارائه میکند.

در مقایسه با جوملا، ویکس و سایر سایتسازها و حتی سایتسازهای ایرانی هیچ کدام توانایی و امکانات وردپرس را در اختیار ندارند. حتی میتوانید از وردپرس برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین هم استفاده کنید. حتی اپلیکیشنهای موبایل وردپرس به طور رایگان برای آیفون و گوشیهای اندروید موجود است. برای رفع این مشکلات باید قالب سایت خود را عوض کنید و یا از یک متخصص برای رفع مشکلات سازگاری با موبایل کمک بگیرید. این یک تغییر بزرگ در رویه رتبهبندی گوگل بود و به این معنی است که امروزه اهمیت نسخه موبایل سایت بیش از همیشه است. هر یک ثانیه تاخیر در بارگذاری یک صفحه، میتواند به خسارتهای سالانه بیش از 1.6 میلیاردی برای شرکتهای بزرگی چون آمازون منجر شود. از همان ابتدا وردپرس به عنوان یک نرمافزار منبع باز طراحی شد و این بدان معناست که توسط اجتماع بزرگی از برنامهنویسان و طراحان نگهداری میشود.

این ابزار قادر است هر مدل وبسایتی بسازد، از یک وبلاگ ساده گرفته تا یک وبسایت بیزنسی با ویژگیهای کامل. میتوانید هر تمی که شرایط موردنظر شما را دارد، انتخاب کنید. را در cPanel انتخاب کرده و فایل پیشتیبان SQL را دانلود کنید. این افزونه بیش از 80000 نصب فعال داشته و امتیاز 4.8 از 5 را کسب کرده است. وقتی قصد انتخاب قالب وردپرس آماده را دارید، حتماً باید دقت کنید تا بیش از حد از عناصر و المانهای مختلف مانند انیمیشن، رنگها و… وقتی وردپرس را نصب میکنید، تمهایی به صورت پیشفرض دارد، یکسری دستورالعملهای سادهای در خصوص نحوه نمایش محتوای شما که اجازه میدهد بلافاصله یک نسخه از وبسایت خود را ببینید. این ابتدای راه است، زیرا با جدا کردن محتوای وبسایت از دستورالعملهای نمایش آن، وردپرس میگوید فرقی نمیکند چه نمایشی برای محتوای خود انتخاب میکنید.