آموزش افزایش امنیت سایت وردپرسی + نکات طلایی

مقالات زیادی وجود دارد درباره اینکه چطور عملکرد افزونهها را بدون استفاده از افزونه فقط با اضافه کردن کد به سایت اضافه کنیم. Application Level Firewall – این افزونه های فایروال پس از اینکه به سرور شما رسید اما قبل از بارگذاری اکثر اسکریپت های وردپرس ، میزان بازدید را بررسی می کنند. Grammarly همچنین خطاهای املایی متنی را بررسی میکند و در خوانایی محتوا به شما کمک میکند. Grammarly یکی از بهترین افزونههای Chrome میباشد که شما میتوانید برای اشتباهات گرامری و خطاهای املایی در محتوای وردپرس خود از آن استفاده کنید. SimilarWeb یکی از افزونههای کروم میباشد که به تجزیه و تحلیل ترافیک سایت میپردازد. مهم ترین مسئله ای که تمام صاحبین سایت ها به دنبال آن هستند این است که وب سایتشان دارای سرعت بالایی باشد تا صفحات با سرعت بهتر و بالاتری لود شوند. ما برای کمک به شما، جستجو کردیم و بهترین افزونههای گوگل کروم را که شما بتوانید آنها را امتحان کنید، انتخاب کردیم.

خود وردپرس به زبانهای بسیار زیادی در دسترس است؛ همچنین میتوان آن را به زبان های دیگری نیز ترجمه کرد. اما اگر قصد دارید تا حدود زیادی از امنیت وردپرس خود اطمینان حاصل کنید ما توصیه میکنیم از یکی از افزونههای امنیتی وردپرس استفاده کنید. این امر سبب می گردد حتی مبتدی ترین افراد نیز توانایی استفاده از افزونه های کاربردی وردپرس را داشته باشند. این افزونه در نوشتن و ویرایش پست های وبلاگ به راحتی به شما کمک میکند.

همچنین شما این امکان را خواهید داشت که بارگیریها را با یک موتور جستجوی داخلی فیلتر کنید. چند صد هزار افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که هر کدام برای امر خاصی تعبیه شده است. در هر حال، Slider by Soliloquy یکی از بهترین افزونه های وردپرس برای ساخت اسلایدر است. شما میتوانید از هر صفحهی وب، وظیفههایی به مرورگر خود اضافه و جستجو کنید. این افزونه به شما اجازه میدهد پستهای وبلاگ را فهرستبندی کنید و بر آمار کارایی بهتر نظارت داشته باشید. نسخۀ پریمیوم افزونه GTranslate از ترجمۀ سایتهای e-commerce هم پشتیبانی میکند و صفحات، پستهای وبلاگ، دستهها و تگها، منوها و … شما میتوانید اعضای تیم خود را به کار جمعی اضافه کنید و پستهای وردپرس خود را برای وبسایتهای رسانههای اجتماعی فهرستبندی کنید. Buffer کمک میکند که محتوا وردپرس خود را در شبکه های اجتماعی مانند Facebook، Twitter، LinkedIn و غیره به راحتی به اشتراک بگذارید.

میتوانید محتواهای مهم را در هر وبسایتی برجسته(highlight) کنید و آن را در ایمیل به اشتراک بگذارید یا حتی لینک را از آن خارج کنید. سورس دانلود افزونه شما باید مخزن وردپرس باشد اما اگر افزونهای را خارج از مخزن وردپرس نصب نکنید مگر اینکه به سالم بودن کدهای آن اطمینان داشته باشید. یک پیشنهاد کاربردی دیگر برای شما برای اینکه چک کنید کدام پلاگین شما مصرف منابع بالایی دارد میتوانید از افزونه P3 Profiler استفاده داشته باشید. بنابراین یکی از موارد ضروری که شما باید در سایت خود حتماً آن را در نظر داشته باشید این موضوع است. مثلاً اگر شما قصد استفاده از افزونه ووکامرس را دارید، خبر بدی برای شما داریم، این افزونه تعداد کوئری بالایی را سمت سرور هاست شما ارسال میکند که باعث افزایش مصرف منابع سایت شما میشود.

افزایش سرعت وردپرس

این افزونه با قابلیت های خود توانسته به سرعت در بین کاربران مورد استفاده قرار بگیرد. افزونه کروم CloudApp این را برای شما آسان میکند که به راحتی درحالی که وب را مرور میکنید اسکرین شات بگیرید و آنرا در پست وبلاگ خود قرار دهید. نخست باید از سونی را که می خواهید ترجمه کنید بر روی رایانه دانلود کنید. اما همیشه سعی کنید از افزونهها با تعداد نصب بالا استفاده کنید و به هیچعنوان از افزونههای غیرمعتبر استفاده نکنید. البته طراحان این افزونهها سعی کردند تا آنجا که امکان دارد تعداد این درخواستها را کاهش دهند، اما اگر وبسایت با ترافیک بالا دارید این افزونهها برای شما مشکل ساز خواهند بود. سعی کنید برای بررسی ترافیک سایت خود از سرویسهایی مثل گوگل انالیتیکس ( Google Analytics ) استفاده کنید، چرا که این سرویسها شدیداً تعداد درخواستهای سمت سرور شما را کاهش میدهند. ۳- پنجره ای باز میشه که یک گزینه به نام انتخاب نوع زبان ترجمه شده رو براتون میاره و شما زبانی که میخواهید قالبتون/افزونه رو بهش ترجمه کنید رو انتخاب میکنید.

خیلی مواقع ممکن است شما بخواهید به هر دلیلی قالب سایت خود را غیرفعال و یا حتی حذف کنید؛ اما خب این مورد ممکن است از نظر شما ناامن به نظر برسه ولی از طرف دیگه شدیداً به آن نیاز دارید، مثلاً ممکن است شما پوسته سایت خود را تغییر داده باشید که در چنین وضعیتی بخواهید قالب قبلی را حذف کنید. با استفاده از هوک اکشن ارائه شده توسط وردپرس، می توانید کارکردهای خود را به لیست عملکردهایی که هنگام فراخوانی هر هوک اکشن اجرا می شود اضافه کنید، همچنین می توانید عملکردهای قبلی را از هر هوک اکشن حذف کنید. اگر افزونه فایل .Pot یا پوشه languages را نداشته باشد مشخص می شود که آماده ترجمه نیست. این نرم افزار دارای ویژگی هایی مانند قفل ورود به پیشخوان برای جلوگیری ار حملات DDOS، فیلتر کردن IP، بررسی فایل ها، مانیتور کردن حساب کاربری، اسکن الگوهای مشکوک وارد شده به دیتابیس و موارد دیگر است.

با استفاده از استاندارد سازی کد، فایل استایل الگوها و افزونهها را بهینه کنید و از اندازه آن کم کنید. این امر سبب گردید وردپرس در بین تمامی سیستم های مدیریت محتوا از محبوبیت بالاتری برخوردار شود. درواقع سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلایل مختلفی حاضر به پیاده سازی تمامی افزونه ها بر روی سیستم خود نمی باشد. در حال حاضر هم بسیار از افراد و طراحان سایت از همین نام کاربری استفاده میکنند که بسیار مشکل آفرین است . در حال حاضر میزبان یک ابزار ترجمه آنلاین است که به همه امکان ترجمه افزونههایی که بر روی این وبسایت میزبانی میشوند را ارائه میکند. اگر دوست دارید خودتون یک قالب وردپرسی رو از صفر تا صد طراحی کنید می تونید از دوره آموزش طراحی قالب وردپرس استفاده کنید و هر قالبی که دوست دارید رو طراحی کنید. این افزونه مناسب سایت های وردپرسی میباشد که از نسخه های ۴٫۹ یا بالاتر وردپرس بهره میبرند.

مقاله مرتبط: چگونه پلاگین های وردپرس بر سرعت بارگذاری سایت بی تم – betheme.ir – سایت تاثیر میگذارند؟ این افزونه قالب فعال در هر وب سایت را به شما نمایش میدهد. حالا در صورتی که هنگام نصب وردپرس اقدام به تغییر دادن آن نکرده باشید امنیت سایت شما از بخش دیتابیس کاهش پیدا خواهد کرد که لازمه اقدام به تغییر پیشوند جداول بکنید. پلاگین قدرتمند WordFence هم یک پلاگین بسیار محبوب و غیر رایگان است که در ویدئو بالا در این ارتباط صحبت خواهیم کرد. 3-اگر با تکنیک های بهینه سازی سرعت آشنا نباشید مصرف پهنای باند و منابع سرور شما بسیار بیشتر از حد استاندارد می شود و هزینه ای که برای هاستتان می کنید به شدت افزایش میابد. درحالی که میتوانید با کمترین هزینه و بصورت مادام العمر پوسته OceanWP Premium اورجینال را از سایت ژاکت تهیه کنید. آدرس IP فعلی و آدرس IP مکانی که اغلب به آن سفر می کنید را در لیست سفید تنظیم کنید تا بتوانید فقط در آن مکان ها به حساب وردپرس خود وارد شوید و حساب کاربری وردپرس را از حملات brute force ایمن کنید.

افزونه وردپرس

همیشه برای وبمستران این نگرانی وجود دارد که چطور امنترین افزونه وردپرس را پیدا کنیم؟ همانطور که میدانید اکثر قالب ها و افزونه های وردپرس به صورت پیش فرض به زبان انگلیسی یاحتی به زبان هایی مانند فرانسوی، اسپانیایی و حتی زبان هایی مانند ژاپنی و چینی نیز موجودند. با فعال کردن جی زیپ روی سایت، داده های سایت شما به صورت فشرده شده بر روی مرورگر کاربر دانلود شده که این موضوع باعث افزایش سرعت ورود به سایت میشود. این به شما اجازه میدهد مقالههایی که در حال خواندن آنها هستند را کلیپ کنید و توسط Evernote در هر دستگاهی که بخواهید آنها را باز کنید. شما می توانید همه آنها را با پلاگین ها به سایت خود اضافه کنید.

وردپرس به شکل پیشفرض، تمی محتوای یک مطلب را در صفحه اصلی نمایش میدهد که موجب کند شدن برگزاری صفحاتی مانند صفحه اصلی، دستهبندیها، برچسبها و دیگر صفحات بایگانی میگردد. حال اگر وردپرس بخواهد تمام این افزونه ها را در نسخه ی اصلی خود قرار دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آخرین ابزار مورد نیاز شما، یک مرورگر است که در آن قابلیت inspect کردن عناصر به شکلی مناسب در اختیار شما قرار بگیرد. Ahrefs یکی از قدرتمندترین ابزار سئو موجود در بازار میباشد که به شما کمک میکند بفهمید چرا رتبهبندی رقبای شما بالاست و چه کاری میتوانید انجام دهید که از آنها بهتر شوید. این افزونه سبب کاهش خطاهای موجود در سایت شده و رتبه سایتتان را افزایش میدهد.

بسیاری از افزونههای وردپرس هستند که تعداد کوئری زیادی سمت دیتابیس شما ارسال میکنند، این افزونهها باعث هرز رفتن منابع هاست شما میشوند. این در حالی است که سیستم کامپیوتری آنها چندان امن(Safe) نیست و توسط افراد غیرمرتبط زیادی مورد استفاده قرار میگیرد. امنیت وردپرس این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که صاحبان مشاغل تمایل دارند سایت خود را در بستری امن نگهداری کنند. ازآنجاییکه استه وردپرس خیلی امن است و همهروزه بهوسیله تعداد بسیار زیادی توسعهدهنده بررسی و عیبیابی میشود، روزبهروز هم به لحاظ امنیتی ارتقا پیدا میکند و قابلاطمینانتر میشود. شما افزونههای مفید زیادی برای وردپرس پیدا خواهید کرد که میتواند در توسعه دادن وبسایتتان، ویرایش پستهای وبلاگ، بررسی گرامر و اشتباهات املایی، مدیریت وظایف و غیره به شما کمک کند.

یا افزونههایی که ترافیک سایت شما را سمت سرور شما بررسی میکند، این افزونهها باعث افزایش تعداد کوئری در سایت شما میشوند. توجه کنید که GoogleBot را نباید بلاک کنید. اگر اولین باری است که با وردپرس کار میکنید به این نکته توجه کنید که هر کدام از مواردی که در لیست بهترین قالب های وردپرس به آنها اشاره کردیم میتوانند بسته به سلیقه و انتخاب شما در شکلهای مختلفی ظاهر شوند. زمانی که فایل .Pot را به دست آورید میتوانید هر افزونه ای را به هر زبانی ترجمه کنید.

افزونه ها برای بهبود SEO ، افزایش کارایی ، افزودن فرم های تماس ، دکمه های رسانه های اجتماعی ، ایجاد گالری ها و موارد دیگر وجود دارد. این روش از نحوه ترجمه افزونه وردپرس به فارسی بسیار ساده تر از روش های دیگر است و بیشتر توصیه میشود؛ زیرا نه تنها کمک میکند افزونه را به زبان فارسی استفاده کنید بلکه باعث میشود که کاربران دیگر نیز به طور خودکار بتوانند افزونه را به زبان فارسی دریافت کنند. این به شما اجازه میدهد که تیم خود را بسازید و وظایف را با تاریخهای مشخص انجام دهید. این مرورگر با صدها افزونه برای انجام چندین وظیفه در مرورگر شما همراه خواهد بود. قرار نیست شما از تمام این افزونهها استفاده کنید بلکه آشنایی با این افزونهها دید بهتری از کاربرد و اهمیت استفاده از پلاگینها به شما میدهد. آیا می شود پلاگین ها را بر مبنای میل خود مورد استفاده قرار داد؟

محققان دریافتند که استفاده از تصاویر رنگی تا 80% میل کاربران به خواندن مطالب شما را افزایش میدهد. به طور کلی سه روش برای اضافه کردن کدها بدون استفاده از افزونه وجود دارد، اضافه کردن کدهای در فایل Function.php ، اضافه کردن کدها در فایل افزونه اختصاصی ، اضافه کردن کدها با افزونه code snippets که شما از هرکدام از این روشها میتوانید استفاده کنید. این فایل به احتمال بسیار زیاد در آینده نه چندان دور از وردپرس حذف خواهد شد و یا راهکار بهتری برای افزایش امنیت وردپرس برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

پلاگین وردپرس

شما میتوانید برای دیدن آمار کامل سایت وردپرس خود که شامل منابع ترافیک، نرخ مشارکت کاربر، کلمات کلیدی و غیره میشود از این افزونه استفاده کنید. Evernote یک ابزار نشانهگذاری ، اشتراک اجتماعی، یادداشت برداری و ابزار مدیریت وظیفه است که در یک برنامه ترکیب شده است. به جای انتخاب یک قالب غنی از ویژگی و امکانات (که شامل کدهای زیادی است که باید هر بار بارگیری شخصی در سایت شما بارگیری شود)، یک قالب حرفه ای و با حجم کم انتخاب کنید. در حالی که هزاران افزونه در دسترس وجود دارد، اما برای مبتدیان کمی سخت است که ابزارهای صحیحی که به آن نیاز دارند را پیدا کنند.