آموزش افزایش امنیت وردپرس با Htaccess با ۱۰ ترفند !

مهم نیست رمز عبور شما چقدر پیچیده و یا امن باشد. خب حالا سوال اینجاست که اگر ما نیاز به یک سایت داشتیم باید خودمان شروع به یادگیری طراحی سایت کنیم یا به شرکت و افراد متخصص سفارش طراحی سایت بدهیم؟ اما خب این افزونه الان کار خاصی انجام نمی دهد. همچنین صرف نظر از ابزار خاصی که از آن استفاده می کنید لازم است که حتما فقط و فقط از همان ابزار استفاده کنید. توجه داشته باشید که وردپرس به صورت پیش فرض از ویرایشگر گوتنبرگ استفاده می کند. با تغییر آدرس پیشفرض ورود به مدیریت سایت وردپرسی، میتوانید از حملات brute force جلوگیری کرده و امنیت وب سایت خود را تضمین نمایید. در شکل زیر نشان داده شده که افزایش مهلت انقضای لایه کش از یک ساعت به هفت روز چه تاثیری بر عملکرد سایت داشته است.

پلاگین وردپرس

از طرف دیگر موتور جستجوی گوگل نیز وب سایت های کند را هرگز در رتبه های بالای نتایج جستجوی خود جای نمی دهد. نیز از دیگر ویژگی های قالب وردپرس شخصی می تواند باشد و بهتر است به آن توجه نمایید. ” یا این که” میتوان از وردپرس برای ساخت سایتی امن استفاده کرد؟ اگر راهکارهایی که در زیر به آنها اشارهشده است بر روی وبسایت خود اعمال کنید، سایت شما ازنظر رنکینگ رتبه بهتری کسب خواهد کرد و به لحاظ سئو به موفقیت خواهد رسید. در سال 2003، وردپرس کار خود را به عنوان ابزاری ساده جهت کمک به امر وبلاگ نویسی آغاز کرد.

وقتی اسکن کامل شد، نتایج را خواهید دید. در نتیجه به میزان PHP کمتری نیز نیاز بوده است. پیش از آن نیز در کمپانی KeyCDN کار می کردم که یک شبکه تحویل محتوا معتبر جهانی می باشد. بر اساس این شیوه وب سایت شما با توجه به معیارهای گوناگونی از گوگل امتیاز می گیرد. توجه داشته باشید که اگر عملیات کش کردن (Caching) به درستی صورت نگرفته باشد زمان لازم برای لود شدن صفحه مورد نظر حتی افزایش نیز خواهد یافت. مطمئن باشید این پلتفرم به شما نیز کمک بزرگی خواهد رساند. اجازه درخواست قفل گشایی: این گزینه به کاربرانی که حساب شان قفل شده این امکان را می دهد که یک درخواست خودکار برای باز کردن حساب های قفل شده شان ارسال کنند. همچنین جدا از استفاده از افزونهها، در صورتیکه طراح قالب وردپرس شما توانایی پیاده سازی یک فروشگاه آنلاین را بدون استفاده از افزونههای فروشگاهی داشته باشد، میتواند از امکانات پیشفرض خود وردپرس برای این منظور استفاده کند.

این آموزش به شما کمک میکند تا حجم تصاویر خود را تا 80% کاهش دهید بدون اینکه ذرهای تصاویر شما دچار افت کیفیت شوند. حال که راجع به مشکلات یک سایت کند اطلاعاتی را بدست آوردید، قدم بعدی شما مهمتر خواهد بود. اگر از هاستی به جز Kinsta استفاده می کنید یا عملیات کشینگ خود را از طریق افزونه های وردپرس انجام می دهید می بایست از تنظیمات اختصاصی آنها جهت افزایش زمان انقضای لایه کش استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه ها جهت افزایش سرعت وردپرس استفاده از هاست SiteGround است. برای اطمینان از صحت عملکرد لایه کش حتما می بایست تست سرعت سایت در این خصوص اعمال گردد.

این وب سایت در واقع در بر گیرنده مجموعه ای از هاست های مدیریت شده است که روی پلتفرم Google Cloud فعالیت می کنند. گوگل امروزه از شیوه ای جهت رتبه بندی وب سایت ها در موتور جستجوی خود استفاده می کند که آن را هسته حیاتی وب (Core Web Vitals) نامیده است. آنچه امتیاز و رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل را شکل می دهد تنها و تنها چگونگی عملکرد وب سایت در مرورگرهای وب گوشی های هوشمند موبایل است. با کمک wp rocket می توانید برای صفحات سایت خود سیستم کش را فعال نمایید تا با بالا رفتن سرعت بارگذاری صفحات رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود یابد.

مطالعات حاکی از آنند که اکثریت مطلق کاربران اینترنت به محض مشاهده ضعف و کندی در عملکرد یک وب سایت آن را ترک می کنند و به جستجوی گزینه های دیگر روی می آورند. این افزونه از داشبورد مدیرت وردپرس در مقابل تلاشهای ورود به سیستم محافظت می­کند. قبل از نصب آن بر روی وبسایت خود اطمینان حاصل کنید که بررسیها و نکات مهم آن را خواندهاید و مطمئن شوید که به روز رسانیها به صورت منظم انجام میشود. با استفاده از این قالب، شما میتوانید تقریباً هر نوع فروشگاه آنلاینی بسازید، اگر به ابزار و گزینههای طراحی زیادی نیاز دارید. 1. می توانید قالب خام را روی وردپرس نصب کنید و با امکاناتی که در اختیار شما می گذارد، بدون نیاز به هیچ دانش کدنویسی و فقط با صفحه سازهای آنها که معمولا المنتور یا ویژوال کامپوزر هستند، با کشیدن و رها کردن صفحات موردنیاز را با طرح دلخواه خود را ایجاد کنید.

انتخاب یک هاست ارزان قیمت یکی از بدترین تصمیماتی است که می توانید برای وب سایت خود بگیرید. شما می توانید با اضافه نمودن حفاظت از رمز عبور اضافی در یک طرف سرور درخواست های آن ها را مسدود کنید. باید گفت که برخورداری از آخرین نسخه PHP بیش از آن که فکر می کنید حائز اهمیت است. ما می دانیم که بهبود امنیت وردپرس می تواند یک فکر وحشتناک برای مبتدیان باشد. اگر قبلاً نصب محلی وردپرس ندارید، راهنمای ما را برای کپی کردن سایت خود در یک نصب محلی دنبال کنید. در این شرایط علاوه بر اینکه با محدودیت در استفاده از افزونه ها مواجه می شوید، با کاهش شدید رتبه سایت در گوگل نیز مواجه خواهید شد، چرا که گوگل سایت های آهسته را دوست ندارد! بدون این گزینه، به طور متوسط، نیمی از بازدیدکنندگان و به تبع آن، تعداد قابل توجهی از مشتریان یا مخاطبان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

البته هر کدام مزایا و معایب خود را دارد و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که کدام یک را استفاده کنید. به این معنی که شما می توانید به کدهای وردپرس دسترسی داشته باشید و آنها را ویرایش کرده و یا تغییراتی در آنها ایجاد کنید. اگر به دنبال یک هاست مناسب برای یک وب سایت دارای ترافیک بالا هستید توصیه ما به شما هاست Kinsta می باشد. Kinsta همچنین بلافاصله پس از به روز رسانی وب سایت به طور خودکار اقدام به پاک نمودن لایه کش می نماید. در صورتیکه سایت شما از لحاظ کدنویسی و اصول فنی تمامی موارد را رعایت کرده باشد اما فضای میزبانی مناسبی نداشته باشد، باید گفت که تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت. بسیاری از این قالبها و افزونههای وردپرس اصولی کد نویسی نشدهاند و باعث هدر رفت منابع سرور شما میشوند. بسیاری از سایتهای وردپرسی بر روی هاست اشتراکی قرار دارند.

افزونه وردپرس

همانطور که پیش از این نیز گفتیم لازم است که تست سرعت حداقل سه بار تکرار شود تا نتایج آن مطمئن و قابل اتکا محسوب گردد. نکته مهم در هنگام به کار گیری این ابزارها این است که می بایست جهت اطمینان از صحت نتایج به دست آمده حتما حداقل سه بار تست سرعت را انجام دهید. در دوره آموزش طراحی قالب وردپرس یک سایت فروشگاهی بسیار حرفه ای مشابه تصاویر بالا طراحی خواهیم کرد البته این وبسایت فعلاً در دوره اصلی آموزش داده شده است اما در آپدیت های این دوره سعی می کنیم سایت های جذاب بیشری طراحی کنیم تا دوستان با طراحی سایت های مختلف آشنا شوند و ایده های بیشتری برای طراحی سایت بگیرند پس بعد از دیدن دوره آموزش طراحی قالب وردپرس این دوره برای شما متوقف نمی شود و هر از چندگاهی سوالات کاربران به صورت یک ویدیو در قالب آپدیت در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

درست است که من هم یک بازاریاب طرف قرارداد یک شرکت هستم اما شیفتگی شخصی ام به حوزه وب پرفورمنس همیشه باعث شده تا حقایق را در این زمینه بیان کنم. شرکت EIG شرکتی است که سالهاست در حال خرید هاست های بی کیفیت و ارزان قیمت است. هنگامی که در جستجوی پوسته وردپرس هستید در عین حال این نگرانی و دغدغه را نیز خواهید داشت که از یک شرکت قابل اطمینان با توسعه دهنده های خوب و حمایت های مناسب خرید کنید. وقتی اسکن کامل شد، نتایج را خواهید دید. احتمالا شما نیز تا به حال تعدادی از آن وبلاگ نویس ها یا بازاریاب های وابسته را دیده اید که مدام تبلیغ هاست های ارزان قیمتی نظیر BlueHost و GoDaddy را می کنند. گذشته از قابلیت های مربوط به هاست، Kinsta در زمینه ارائه رایگان ابزارهای توسعه محلی که DevKinsta نامیده می شود نیز خدمات فوق العاده ای عرضه می کند.

هاست سایت بی تم (betheme.ir) وردپرس اشتراکی چیست؟ اما تفاوت این دو روش چیست و از کجا میتوانیم به هر کدام دسترسی داشته باشیم؟ مراحل افزایش سرعت وردپرس چیست؟ زیرا هر ابزار از از معیارها و شیوه های متفاوتی جهت انجام تست سرعت سایت استفاده می کند و شما در مراحل بعدی قصد دارید نتایج به دست آمده از این سنجش سرعت را جهت تعیین خط مشی های خود به کار بگیرید. در اینجا چند نمونه از توابع وردپرس بهمراه کاربرد آنها را بیان میکنیم… بسیاری از آن ها حتی از هاستی تبلیغش را می کنند استفاده هم نمی کنند.

افزایش سرعت وردپرس

و از میان آنها WP Fastest Cache، Cache Enabler و WP Rocket را به شما پیشنهاد می کنم. برای محدود کردن دسترسی IP به ناحیه مدیریت، قطعه کد زیر را کپی و در فایل htaccess. برای پیکر بندی این افزونه نیاز به هیچ گونه کدی نخواهید داشت و همه چیز در عرض چند دقیقه آماده میشود. در اصل چون خود پلتفرم وردپرس بسیار ساده و با امکانات بسیار محدودی نصب و راه اندازی می شود ، نیاز است که امکانات و پلاگین هایی به آن اضافه شود تا بنا به موضوع فعالیت سایت بتواند پاسخگوی نیاز مالکین و مدیران سایت و مورد پسند کاربران باشد. در نتیجه تنها می تواند برای شروع راه اندازی یک وب سایت و دوره آغازین آن که قاعدتا نباید از ترافیک بالایی برخوردار باشد به کار گرفته شود. یا حتی بسیاری از سایت ها همان نسخه های نال شده را به صورت پولی برای فروش گذاشته اند!

قول من به شما این است که صرف نظر از پیش زمینه حرفه ای شما و سطح تخصص کاری تان مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در مطالب ابتدایی مقاله گفتیم که یکی از موارد تعیین کننده سرعت هر سایت، تعداد ریکوییست های آن (درخواست به سرور) است. ابتدا لازم است توضیحات مختصری درباره نویسنده مقاله ارائه گردد: نگارنده بیش از چهارده سال است که از وردپرس استفاده می کنم. یک روش ساده جهت بهبود کشینگ سایت خود افزایش مدت زمان انقضای لایه کش از طریق وردپرس است. به عنوان یک بازاریاب اینترنتی، وردپرس در طول سالیان اخیر به من کمک نموده است تا به دستاوردهای بزرگی در زمینه کاری خود دست پیدا کنم. این به شما امکان می دهد نظرات و ردیابی های هرزنامه را مسدود کنید، همه در یک بسته سبک وزن و آسان برای استفاده. به این ترتیب می توانید گزینه های خود را محدود کرده و تصمیم گیری را آسان تر کنید.

روش بهینه سازی ای که در ادامه خواهد آمد به طور خاص برای سازگاری با هسته حیاتی وب گوگل مناسب می باشد. فعال کردن این پلاگین ها سبب ذخیره سازی قسمتی از اطلاعات سایت شما در حافظه مرورگر خواهد شد و در بازدیدهای بعدی سایت، با استفاده از اطلاعات ذخیره شده، زمان لودشدن آن بسیار کاهش خواهد یافت. در نتیجه با استفاده از آن ها دیگر نیازی به دست و پنجه نرم کردن با افزونه های مختلف و انجام تنظیمات زمانگیر نخواهید داشت.

آیا می خواهید بدانید که مردم چگونه وب سایت پادکست شما را کشف می کنند؟ امنیت یک بحث مهم است که ما در این دوره قصد داریم بیشتر موارد امنیتی در وردپرس را به شما عزیزان آموزش بدهیم . به این معنی که هیچ کدام از منابع آن بین هیچ دو سایتی مشترک نیست. کش کردن از طریق افزونه وردپرس: اگر هاستی که از آن استفاده می کنید از قابلیت کش کردن از طریق سرور برخوردار نیست می بایست برای انجام عملیات کشینگ به نصب یک افزونه وردپرس بپردازید.

اما خب این افزونه الان کار خاصی انجام نمی دهد.