آموزش افزایش امنیت وردپرس با Htaccess با ۱۰ ترفند !

بسازید یا اینکه تمام این موارد را با هم در قالب یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید. مثلا با افزایش سرعت وردپرس با کمک GTmetrix ، امتیاز خود را بالا ببرید، باز هم در دیگر ابزار ها امتیاز بالایی نخواهید داشت، چون ابزار ها باهم متفاوت اند و هر کدام پارامتر های خاصی برای امتیاز دهی دارند. البته وردپرس در شرایط حرفه ای قابلیت ایجاد هرنوع وبسایتی با هر امکاناتی را دارد. در فوتر پنل مدیریت لینک مربوط به وردپرس را می بینید و البته نسخه ی وردپرسی که هم اکنون روی هاست خود نصب کرده اید. همانطور که برای طراحی کلی نظرسنجیها، آنها تا حدودی آکادمیک به نظر میرسند و موارد غیر ضروری را از بین میبرند، برای داشتن احساس کمینه و نظرسنجیهای سیاه و سفید هم همینگونه است.

افزایش سرعت وردپرس شاید جمله ای باشه برای تکمیل (فروش بیشتر, رضایت بیشتر, سئو وردپرس بهتر) که باید برای داشتن این موارد حتما راه حلی برای افزایش سرعت سایت بی اندیشید . در بعضی وبسایت ها مطالب و دوره هایی به نام آموزش کامل امنیت وردپرس به فروش میرسد و کارایی چندانی ندارد. پیوند های یکتا فعال، یا غیر فعال کرد، که در صورت فعال بودن بلاک مربوط به پست اسلاگ زیر عنوان پست نمایان می شود. امروزه وردپرس به عنوان محبوبترین CMS جهان شناخته می شود و میلیون ها وب سایت در جهان با این سیستم مدیریت محتوا ایجاد شده اند.

دو هدف اصلی سازندگان وردپرس، راحتی کاربر در کار با این سیستم و رعایت استاندارد های جهانی هست. در واقع کامنتهای علامتدار را به پوشه Spam انتقال میدهند. مثلاً یکی از روش ها به این صورت است که شما در یک شرکت استخدام می شود و به عنوان متخصص طراحی سایت یا طراح قالب در آن فعالیت می کنید روش دیگری وجود دارد که می تونید ار سایت های فریلنسری پروژه های طراحی قالب وردپرس دریافت کنید و درآمدهای خوبی رو کسب کنید در واقع اگر شما چندین قالب حرفه ای برای افراد طراحی کنید بعد از مدتی خود به خود مشتری ها شمارو پیدا می کنند و به شما سفارش طراحی قالب وردپرس می دهند. امروزه وردپرس امکانات بسیار زیادی در اختیار ما می گذارد، با این امکانات میتوانیم اکثر نیاز خود یا مشتری هایمان را براورده کنیم، ایجاد سایت های اختصاصی نیاز به هزینه بالایی دارد که طراح و برنامه نویس از ما دریافت خواهند کرد، این در حالی است که هسته اصلی وردپرس هیچ هزینه ای در بر نداشته و کاملا رایگان ارائه می شود.

پلاگین وردپرس

شرکت های مدیریت هاست وردپرس پشتیبان گیری خودکار، به روز رسانی خودکار وردپرس و تنظیمات امنیتی پیشرفته تر را برای محافظت از وب سایت شما ارائه می دهند. تیم ابزار وردپرس با کانفیگ امنیتی سایت وردپرسی شما، تمامی راه های هک و نفوذ به سایت را مسدود می کند. سازنده نظرسنجی، با استفاده از ویژگیهایی برای برچسب گذاری سفید و تجزیه و تحلیل پیشرفته، به عنوان گزینهای برای طراحی نظرسنجیها، فرمها و آزمونها نیز عمل میکند. دیوار آتش چیزی است که ما به عنوان بخشی از تنظیمات پیکربندی امنیت شبکه می شناسیم. شبکه توزیع محتوا (CDN) چیست؟ میشه باهاش هر کاری کرد، مثلا یک سایت شرکتی ساخت، یک وب سایت خبری راه اندازی کرد، یا شبکه اجتماعی خودتون رو میتونید با وردپرس ایجاد کنید، می تونید یک فروشگاه خیلی قدرمتند بسازید، تالارهای گفتگو ایجاد کنید، گالری عکس بسازید و هر چیزی که تو ذهنتون هست رو پیاده کنید.

افزایش سرعت وردپرس

اول باید درباره CMS یه توضیح کوتاه بدم، CMS یا سیستم مدیریت محتوا فقط اسمش پیچیده است، در اصل یک وب سایت آماده است که خیلی سریع نصب میشه و با چند کلیک آماده کاره، اصلا نیاز به دانش برنامه نویسی نداره و به راحتی میشه باهاش کار کرد، اصلا مزیتش هم همینه، دیگه نیازی نیست برنامه نویسی کنیم یا چند میلیون هزینه کنیم که شخصی برای ما یک وب سایت اختصاصی طراحی کنه، از همه مهمتر وقته، نیازی نیست چند ماه صبر کنیم تا سایت آماده بشه، کمتر از یک ساعت زمان نیاز داره تا نصبش کنیم و تنظیماتش رو انجام بدیم. همچنین قابلیت تغییر سایز تصویر را هم برایتان فراهم میکند. اما اگر برایتان مقدور باشد استفاده از نسخه حرفه ای (پرمیوم) میتواند امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. در سایت ورد پرسی هستند.

بیش از 30 نوع فیلد مختلف در این افزونه قرار داده شده است.

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید بروزرسانی های سایت خود است، برای مثال هر زمانی که وردپرس شما نیاز به بروز رسانی دارد و نسخه جدیدتر وردپرس ارائه شده است حتما سایت خود را بروز رسانی کنید، به این دلیل که وردپرس در هر چند هفته یا ماه به دنبال رفع مشکلات است و در هر نسخه جدید مشکلات زیادی را رفع میکند این مشکلات شاید خیلی بزرگ نباشند اما ممکن است امنیت سایت شما را به خطر بی اندازد. این پلاگین به شما این امکان را میدهد که تمامی فعالیتها از جمله تنظیمات وردپرس، افزودن، حذف و یا ویرایش محتوا و یا هر گونه تغییر در رسانهها را ردیابی کنید و بتوانید یک گزارش از این عملکرد کاربرها را ببینید. به علاوه، طراحی قالب خود می تواند ارزش تلاش را داشته باشد زیرا شما می توانید سایت خود را به درستی جستجو و پیمایش کنید.

کار تم یا قالب در واقع ایجاد یک وب سایت بدون حتی یک خط کد نویسی است، یک قالب وردپرسی مجموعه ای از تمپلیت ها و استایل هاست که ظاهر وب سایت را تعریف می کند و به ورد پرس قدرت نمایش این طراحی را در قالب صفحات و … نسخه پریمیوم این قالب ها در فروشگاه هایی که قالب ورد پرسی عرضه می کنند و از جمله در سایت ابزار ورد پرس ارائه می شود و شما می توانید با پرداختن بهایی بسیار کمتر از سایت های اصلی این قالب ها را خریداری کنید.

با ورد پرس طراحی می شوند. ما در اینجا به دلیل اهمیت بالای سئو وبسایت یک نکته را برای شما توضیح میدهیم تا با استفاده از این افزونه به سئو شما آسیبی وارد نشود. پست اسلاگ در واقع نام آدرس معتبر یک پست است. به همین منظور شاید شما امکاناتی را که در یک CMS مشاهده می کنید بطور تمام و کمال در وردپرس نمی بینید. بیش از 30 نوع فیلد مختلف در این افزونه قرار داده شده است. ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز کاربردی است که با استفاده از آن می توان از میان قالب های مختلف یک قالب مناسب را انتخاب کرد و جزئیات فروشگاه خود را بر اساس آن ساخت. به طور مثال در مارال هاست طبق برنامه ریزی های انجام شده , به صورت روزانه , betheme.ir (betheme.ir) هفتگی و ماهیانه از سرویس های مختلف ارائه شده به کاربر خود بکاپ تهیه می کند. در بالای ناحیه مدیریت نوار ابزار قرار دارد که هر گزینه میانبری است، برای برخی از توابع.

در تصویر زیر گزینه ی مربوط به افزونه ها را در ناحیه مدیریتی مشاهده می کنید. وردپرس یک نرم افزار اپن سورس است و هر شخصی می تواند کد های آن را مشاهده کند و در صورت نیاز آنها را تغییر دهد. یک یوزر دیگر در وردپرس بسازید و یوزر admin را پاک کنید . صحبت کنیم و چند راه مختلف به شما دوستان آموزش دهیم تا بتوانید قالب سایت های وردپرسی را تشخیص دهید این کار بسیار لذت بخش است و مزیت های زیادی برای شما دارد مثلا یکی از مزیت های این کار این است که شما بعد از پی بردن به قالب یک سایت وردپرسی اگر از آن خوشتان آمده باشد می توانید آن قالب را در پروژه های خود استفاده کنید. تا کنون تعداد بسیار زیادی پلاگین برای ورد پرس نوشته شده است، این پلاگین ها برای کاربرد های مختلفی مثل بهینه سازی وب سایت، ایجاد پروفایل کاربری، عضویت کاربران، سیستم های مدیریت محتوا و … مورد استفاده قرار می گیرند.

ایده کلی cash این است که بعضی از دادههای وب سایت به صورت موقت در سیستم کاربر ذخیره شوند تا زمانیکه کاربر از همان صفحهی قبلی بازدید می کند، صفحه سریعتر بارگذاری شود. محتوای وب سایت شما در پایگاه داده ی وردپرس ذخیره می شود. ما نیز در میهن وردپرس از این افزونه برای افزایش سئوی سایت استفاده میکنیم. پوسته The7 یک قالب چندمنظوره است که از این قالب هم می­توان، برای سایتهای شرکتی و فروشگاهی استفاده کرد. بدین ترتیب هم تعداد بازدیدکنندگان مقاله افزایش مییابد هم کاربران دقایق بیشتری را در سایت شما سپری میکنند و هم باعث بهینه شدن سرعت سایت شما میشود.

ممکن است تعداد پلاگین های فعال سایتتان بالای 50 باشد، اما با کدهای مناسب و اشغال حجم پایین، و سرعت سایت نیز خوب باشد. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده است. بنابراین شما باید حتماً این موارد را چند وقت یکبار خالی کنید، برای حذف این بازبینیها بهتر است از افزونه WP-Optimize استفاده کنید تا به راحتی بتوانید این بازبینیها را با چند کلیک حذف کنید. مورد بسیار مهم دیگر زمان است، اگر به دنبال یک وب سایت اختصاصی هستید باید حداقل یکماه منتظر بمانید تا وب سایت شما آماده شود این در حالی است که شما در کمتر از یک ساعت می توانید وردپرس را نصب و تنظیمات اولیه آن را انجام دهید و کار خود را از همان روز اول شروع کنید، بنابراین شما حداقل یک ماه از شخصی که سفارش طراحی سایت اختصاصی را داده جلوتر هستید.

ویژگی های وردپرس نامحدود است و شما با صرف وقت و هزینه ی بسایر ناچیز می توانید وب سایتی ایده ال را توسط وردپرس طراحی و مدیریت کنید.در این راه افزونه ها و قالب های وردپرس برای سفارشی کردن هر چه بیشتر سایت شما، در خدمت شما هستند. در سال 2003، ورد پرس به منظور وبلاگ نویسی ایجاد شد، اما با پیشرفت و توسعه ی وردپرس توسط توسعه دهندگان وردپرس، امکانات آن و همچنین کاربرد های آن روز به روز بیشتر شد و مشاهده می کنیم که امروز، بسیاری از سایت های معروف جهان با ورد پرس طراحی شده اند. افزونه فروشگاهی ووکامرس بهترین فروشگاه ساز وردپرس است به طوری که 42% از کل وب سایت های فروشگاهی با این افزونه راه اندازی شده اند. با استفاده از وردپرس میتوانید وب سایتهای شرکتی، شخصی، دایرکتوری، فروشگاه اینترنتی و… ما به این دلیل از قالب فرزند استفاده می کنیم، تا اگر تغییراتی در قالب ایجاد کردیم با آپدیت کردن قالب تغییرات اعمال شده به قالب را از دست ندهیم.

یک یوزر دیگر در وردپرس بسازید و یوزر admin را پاک کنید .

شما در وبسایت نقش مربی دارید بنابراین اگر افزونهای قدیمی شده است و افزونهای از یک توسعه دهنده دیگر همان کارایی و خدمات وردپرس بیشتر را همراه با سرعت بالاتری ارایه میکند، باید با نمونه جدید و کارامدتر جایگزین شود. البته اپن سورس بودن وردپرس می تواند امنیت این CMS را به خطر بیندازد و به راحتی در معرض هک شدن قرار بگیرد. نواحی موجود در سایت برای قرار دادن ابزارک در قالب های مختلف ورد پرسی، متفاوت است و می تواند در هدر، فوتر، ساید بار، زیر محتوا و هر جای دیگری بسته به قالب شما قرار بگیرد. با چند کلیک میتونید سریعا پلاگینش رو نصب کنید و یک آمارگیر قدرتمند در سایت داشته باشید و از همون لحظه آمار بازدید سایتتون رو ببینید. در این مقاله سعی میکنیم تعریف دقیقی از وردپرس ارائه کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

در این جلسه با مفاهیمی چون هاست، دامنه و لوکال هاست را معرفی می کنیم. با توجه به سلیقه کاربران و کاربردی که یه قالب دارد باید یکی از انها را انتخاب کنید. این پلاگین به شما کمک میکند تا ایمیل کاربران را دریافت کنید و بدون نیاز به import کردن لیست ایمیلها، به آنها خبرنامه ارسال کنید. اما خوب است بدانید که بسیاری از این قالب های رایگان امکانات محدودی دارند و شما برای داشتن یک وب سایت ایده ال نمی توانید روی قالب های رایگان ورد پرس حسابی باز کنید.

وردپرس برای هر پستی به صورت اتومات یک پست اسلاگ، بر اساس نام پست ایجاد می کند، اما به راحتی میتوان با زدن روی گزینه ی ویرایش، پست اسلاگ را تغییر داد. بخشی به عنوان “استایل کیت” در این قالب هست که تقریبا می توان همه المان ها و عناصر سازنده قالب را با آن شخصی سازی کرد. مسلماً مسائل زیادی وجود دارد که اینجا میبایست در مورد آنها بحث کرد. در دنیای وردپرس افزونههای پرکاربرد زیادی وجود دارند که ما سعی کردیم در هر زمینه فقط یک مورد را نام ببریم.

افزونه وردپرس