آموزش افزایش سرعت سایت در 33 قدم

حال این موضوع که ابزارکها را در کدام قسمت وبسایت بتوانید جایگذاری کنید کاملاً بستگی به نحوهی کد نویسی قالب سایت شما دارد. ممکنه بسته به قالب سایت نیازی به ساخت صفحه وبلاگ نداشته نباشید، در عین حال بسیاری از قالب های وبلاگی وردپرس فقط برای ساخت وبلاگ طراحی شده اند و تنها می توانید با اضافه کردن پست ها کار کنید. بعضی از سرویس ها رایگان هستند ولی بسیاری از آنها نیاز به پرداخت پول دارند. همچنین بسیاری از آنها هاست مقیاس پذیر را پیشنهاد می کنند، بدین صورت که در شروع کارتان با یک هاست کوچک شروع می کنید و رفته رفته با توسعه آن سرورتان نیز بزرگتر خواهد شد. ساخت یک صفحه تماس با وردپرس بسیار ساده است زیرا افزونه های ساده بسیاری وجود دارند که با قالب های محبوب نیز سازگار هستند. برای مشاهده قالب های رایگان وردپرس، مسیر Appearance را دنبال و سپس قسمت Themes را انتخاب کنید.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این افزونه نصب و تنظیمات بسیار راحت و آسونی دارد اما ویژگیای که این افزونه را برای خیلی از افراد خاص کرده امکان کدنویسی و استفاده چند برابر از این افزونه است به این صورت که این افزونه برای افرادی که در زمینه برنامهنویسی مهارت دارند نیز گزینهی بسیار مناسبی است در واقع افراد کدنویس میتونند این افزونه را به راحتی سفارشیسازی کنند. بنابراین یک انتخاب واضح برای استفاده از پلاگین گوگل آنالتیکس برای وبسایت وردپرس شماست و ابزار گوگل آنالتیکس MonsterInsight یکی از بهترین پلاگینها برای به انجام رساندن این هدف میباشد. هردو پلاگین قابل اطمینان هستند و مهمتر اینکه بدون دانش کدنویسی بکار گرفته میشوند. ما در میهن وردپرس نیز برای بخش ورود از همین پلاگین استفاده میکنیم. در مرحله آخر برای فعال کردن و استفاده از قالب جدید روی گزینه activate کلیک کرده تا قالب روی سایت شما قرار گیرد.

این پلاگین سرعت لود سایت های وردپرسی را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد. پلاگین های وردپرس ابزاری برای افزایش قابلیت های سایت است و با استفاده از آنها میتوانید به سادگی ابزارها و امکانات جذابی به سایت خود بیافزایید. در صورت تمایل می توانید آنها را دوباره به دلخواه مرتب کنید و یا اگر به دنبال ویجتی هستید که در ویجت های موجود در وردپرس قرار ندارد، می توانید برای اضافه کردن آن افزونه مرتبط را دانلود و نصب کنید. می توانید با استفاده از یکی از این افزونه های فرم “تماس با ما”، یک فرم ساده را به نوار کناری یا فوتر صفحه خود اضافه کنید و یا یک افزونه نقشه برای نمایش مکان خود در نظر بگیرید. شامل نقشه سایت، عناوین/ گزیده های پیشفرض، بردکرامب (Breadcrumb) یا نشانگر صفحات، نمایش فید RSS، متا تگ های open graph و ابزار سئو داخلی یا سئو on-page (برای کلمات کلیدی، خوانایی و …) اما تنها به این موارد محدود نمی باشد.

دارد. می توانید هر نام دامنه ای که دوست دارید و از قبل نیز انتخاب نشده را با پرداخت هزینه سالانه ثبت کنید. از نظر هزینه با توجه به منابع خوبی که برای میزبانی سایت جدید ارائه می دهند، گزینه مقرون به صرفه و ارزانی است. اگر سرعت لود سایت شما بالا باشد تجربه کاربری خوبی را رقم میزنید درنتیجه نرخ ماندگاری کاربر در سایت شما افزایش مییابد علاوه بر این به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع در میزان خروجی کاربران از سایت تأثیر زیادی دارد.

پلاگین وردپرس

بنابراین برای اینکه سرعت این صفحه را افزایش دهید، پیشنهاد میکنم با توجه به قالبی که استفاده میکنید، چیدمان و تعداد مطالبی که قرار است در این صفحه نمایش داده شود را مدیریت کنید. نکته: شاید بخواهید صفحه وبلاگ سایت را به عنوان صفحه اصلی قرار دهید، در اینصورت تنها کافیست گزینه “Your latest posts” را انتخاب کنید. برای نصب افزونه های رایگان به مسیر Plugins رفته و گزینه Add New را انتخاب و سپس افزونه موردنظرتان را جستجو کنید.

هر نام دامنه پسوندی مانند .com و یا .org و … یک CDN یا Content Delivery Network فاصله بین کاربر و سرور وبسایت را به حداقل می رساند. یادگیری وردپرس بسته به زمانی که می گذارید، استعداد و پیش زمینه شما ممکن است بین ۴ روز تا ۱ ماه زمان ببرد. اما بحث دیگری که وجود دارد تاثیر هاست در این زمینه است. VPS (Virtual Private Servers) یا همان سرورهای خصوصی مجازی، توسعه ای از هاست اشتراکی هستند. وردپرس یک تم یا قالب خاص پیشفرض دارد که می توانید یا با آن شروع به کار کنید و یا آن را به یک قالب جدید تغییر دهید. سایت Themeforest نیز با داشتن بیش از ۱۱۰۰۰ قالب، سایت مناسبی برای یافتن یک قالب پولی است.

اگر همراه با قالبی که خریده اید، افزونه های (plugins یا پلاگین ها) دیگری نیز وجود دارد باید راهنماهای بیشتری برای نصب آن ها پیدا کنید. تا زمانی که چند صفحه نساخته اید، نیازی نیست درباره منوها نگران باشید. اما صبر کنید، درباره پلتفرم چطور؟ همچنین وبلاگ نویسان مستقل نیز یادداشت های خود را درباره نحوه شروع، علایق و داستان ها شخصی در این صفحه به اشتراک می گذارند. وردپرس یک سیستم مستقل است و نیازی به نرم افزار ویرایش HTML ندارد ، شما می تونید یک صفحه جدید یا پست وبلاگ، فرمت متن، آپلود تصاویر (و ویرایش آنها)، آپلود اسناد، فایل های ویدیویی، گالری تصاویر و … هکرها میتوانند بدافزار را بهطور خاصی طراحی کنند تا سیستمهای مسدودشده آنها را شناسایی نکنند. به منظور شناسایی و پیدا کردن لینک های از کار افتاده می توانید از سایت Online Broken Link Checker استفاده کرده و یا اگر از وردپرس استفاده می کنید، پلاگین Broken Link Checker را نصب کنید.

اگر شما در جستجوی یک قالب خلاق وردپرسی هستید، آنکد بهترین گزینه است. برای نصب به قسمت قالب ها رفته و روی گزینه Upload Theme کلیک کنید. یا برای یادگیری حرفه ای این بسته آموزشی را خریداری کنید. Add New رفته و سپس از متا باکس سمت راست یا زیر ویرایشگر متن اصلی یک نمونه “blog” انتخاب کنید. برای آپلود فایل قالب به مسیرThemes رفته و گزینهAdd New را انتخاب کنید تا قالب روی وردپرس نصب شود و در مرحله آخر باید آن را فعال کنید. قسمت زیادی از سرعت سایت، مربوط به کد نویسی قالب است. کد ایجادشده در برنامه تلفنهمراهتان را در قسمت کدهای بازیابی وارد کنید. اما مطمئن نیستید که چگونه باید شروع کنید و یا شاید دوباره باید کار با آن را مرور کنید. حتی اگر سایت شما افزایش ترافیک را تجربه کند ، شما دیگر مجبور نیستید در مورد مدت از کار افتادگی سایتتان خود را نگران کنید .

با کلیک روی دکمه Add New، لیستی از قالب های رایگان وردپرس همراه را با جزئیات مربوط به قالب و گزینه های پیش نمایش و نصب آنها را مشاهده خواهید کرد. با وجود اینکه قالب های رایگان یک راه حل عالی برای شروع کار می باشند، قالب های پولی (برای آنها باید پول پرداخت کنید) قالب های اساسی و اصلی هستند. اگر شما هم قصد دارید که یک وب سایت وردپرسی طراحی کنید مطمئناً با کلمه قالب وردپرس برخورد داشتید و حال سوال شما این است که قالب وردپرس چیست؟ این فایل را قبلاً در قالب خود خواهید داشت، اما در حال حاضر فقط شامل یک استایل اصلی و پیش فرض است. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً وردپرس را انتخاب کرده یا آن را در نظر گرفته اید. می توانید سرور را روی سیستم خود تنظیم کرده و سپس وردپرس را روی آن نصب کنید اما اگر مبتدی هستید، داشتن سرویسی که سرورهایش از قبل تنظیم شده و آماده میزبانی سایت هستند برای شما بهتر و آسان تر است.

بنابراین تنها با چند کلیک می توانید طراحی سایت خود را شروع کنید. استفاده از این افزونه بسیار آسان است و به شما امکان میدهد از داخل ویرایشگر صفحه وردپرس خود طرح های دلخواه، ایجاد کنید. در برخی کسب و کارها باید طرح ها و کارهایشان را به کاربران نشان دهند در نتیجه داشتن صفحه نمونه کارها (یا همان پورتفولیو) بسیار مفید است. می توانید به طور مستقیم نام دامنه را از برخی سایت ها مانندNameCheap یا GoDaddy نیز خریداری کنید. اگر این قابلیت در هاست شما فعال بوده باشد کاربر می تواند اطلاعات برخی از بخش های سایت شما را مشاهده نماید.

زیرا ویژگی های پیشرفته ای برای فروش محصولاتی مانند کتابهای الکترونیکی و موسیقی دارد. نمایش به دو شیوه متفاوت ، امکان تغییر استایل نمایش ، الگوریتم محاسبه پیشرفته و نمایش مطالب مرتبط در فید RSS از جمله قابلیت های این افزونه پر طرفدار می باشد . Akismet با استفاده از الگوریتم های خود و همچنین نظراتی که کاربران Akismet گزارش می کنند، به شما کمک می کند تا کامنت ها و نظرات اسپم را فیلتر کند. با این روش زمان کمتری برای نظارت روی کامنت های سایت می گذارید و بیشتر روی سئو و محتوای سایت تمرکز خواهید کرد. این مقاله به شما انواع راههای کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس را به دو روش کدنویسی و به کمک افزونه آموزش میدهد. وردپرس برای انواع وب سایت ها یک پلت فرم فوق العاده است؛ در ابتدا، وردپرس عمدتاً برای ایجاد وبلاگ استفاده می شد، امروزه، نرم افزار بهبود یافته ای شده است که شما می توانید هر نوع وب سایتی را که می خواهید ایجاد کنید از وبلاگ نویسی گرفته تا وب سایت های تجاری، نمونه کارها و تجارت الکترونیک.

افزونه وردپرس

بعد از اینکه نام دامنه تعیین شد، دستورالعمل های شرکت سرویس دهنده خود را برای تکمیل مراحل راه اندازی دنبال کنید. به عنوان مثال برای سه نوع اندازه تصویری که برای تصاویر بندانگشتی، میانه و بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند حداکثر اندازه را تعیین کنید تا هنگام آپلود عکس تصویر به تناسب برش خورده و در سایت مناسب باشد. آیا شما می خواهید از فناوری هوش مصنوعی و فناوری های یادگیری ماشین در سایت وردپرسی خود استفاده کنید؟ توصیه می کنیم از یک سرویس پولی استفاده کنید زیرا خدمات و ویژگی های با کیفیت بیشتری ارائه می دهند. بیشتر هاست های اشتراکی، نصب وردپرس روی آن ها راحت و زمان کوتاهی دارند، مقدار حافظه و پهنای باند آن ها مناسب است و گاهی اوقات سرویس ها و مزایای اضافه تری مانند (تخفیف های گوگل ادوردز یا حتی نام دامنه رایگان) نیز ارائه می دهند.

صفحه اصلی (در سایت های فارسی با نام خانه و در انگلیسی یا نام Home نیز دیده می شوند)، اولین صفحه ای است که کاربر با واردکردن آدرس اصلی سایت آن را مشاهده می کند. پنل مدیریت وردپرس فارسی شامل چه منوهایی است؟ وقت آن رسیده سراغ ترجمه لغات و جملات قالب را فارسی سازی کنیم. به عنوان مثال، قالب Total WordPress دارای ویژگی های زیادی مانند: صفحه ساز تصویری آسان، گزینه های داخلی برای ساخت نمونه کارها (portfolio یا پورتفولیو)، وبلاگ قابل تنظیم، فونت های سفارشی، گزینه های رنگ نامحدود و موارد خیلی زیاد دیگری است. نمی دونم شما از چه افزونه و یا امکاناتی برای فونت ها استفاده می کنید اما همین حالا بروید و فونت های اضافی رو پاک کنید. یکی دیگه از افزونههای امنیتی در وردپرس افزونه امنیت وردپرس iThemes Security هست که امکاناتی مثل بک آپ گیری خودکار از دیتابیس وردپرس را به شما میده که هر زمان سایت مورد حمله قرار گرفته بود بتونید با استفاده از نسخه پشتیبان وردپرس مشکلات را برطرف کنید.

همچنین افزونه های مفید و بسیار خوبی برای نقشه ها، اشتراک گذاری های اجتماعی، ترجمه های مختلف و موارد دیگر نیز وجود دارد. هاست وردپرس هم برای وبلاگ نویسان تازه کار و هم برای سایت ها با ترافیک بالا گزینه بسیار خوبی است.. به جرات میتوان گفت بیش از 50 درصد دلیل نفوذ به وردپرس از طریق اشتباهاتی بوده که برنامه نویسان افزونه و قالب در درخواست های آجاکس ، شامل درخواست POST یا GET مرتکب شده اند. اما مهمتر از همه دارای یک ایمپورتر دموی ساده است که می توانید هر کدام از دموهای قالب را به دلخواه ایمپورت کنید. به عنوان یک CMS، وردپرس همه این کدهای پیچیده را برای شما می نویسد و مدیریت می کند، بنابراین به شما امکان می دهد هر محتوایی را که می خواهید منتشر کنید بدون اینکه نگران اتفاقات پس زمینه (روی سرور) باشید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس از مهمترین مباحثی است که در کار با وردپرس باید آن را betheme.ir فرابگیرید. جلوتر در مورد افزودن هدر Expire به فایلها صحبت خواهیم کرد، این کار توسط افزونههای کش به راحتی انجام میشود. انواع قسمت های ظاهری سایت مانند: ویجت ها یا ابزاره ها، منوها، هدر و پس زمینه سایت قابل سفارشی سازی هستند. توجه داشته باشید که برای افزودن و سفارشی کردن انواع صفحات ممکنه نیاز به نصب افزونه های بیشتری باشد. علاوه بر افزونه های گفته شده، استفاده از یک ویرایشگر زنده CSS مانند CSS Hero یا Yellow Pencil را نیز پیشنهاد می کنیم چراکه ممکنه گاهی اوقات از طراحی ظاهر قسمت هایی از قالب راضی نباشید، بنابراین با استفاده این افزونه ها می توانید طراحی سایت خود را سفارشی کنید.

افزایش سرعت وردپرس