آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی با ۱۰ نکته کلیدی

فایل های قدیمی سایت شما را نسبت به سایر سوء استفاده ها آسیب پذیر می کند. 1. در قسمت اول Label Name را برای وبسایت خود وارد میکنیم. البته اگر شما بتوانید دانش برنامه نویسی را فرا بگیرید، میتوانید در همین سایت وردپرسی تغییراتی را ایجاد کنید و آن را شخصی سازی کرده و تبدیل به یک وبسایت حرفهای و اختصاصی کنید. قطعا برای بالا بردن امنیت کسب و کارتان باید از یک تیم متخصص امنیت استفاده کنید تا خیالتان از بابت امنیت سایت تان راحت شود.

یکی از محبوب ترین فریمورک های زبان طراحی css که بوت استرپ است در طراحی این قالب به ما کمک خواهد کرد تا قالبی واکنشگرا و رسپانسیو داشته باشیم . در این مقاله با هم حدود 9 دوره وردپرس را بررسی کردیم، با چند دوره رایگان طراحی سایت وردپرسی آشنا شدیم و در انتها هم سعی کردم کمی شما را برای انتخاب دوره مناسب راهنمایی کنم. آپلود افزونه وردپرس در هاست به این صورت است که باید از بخش بالا دکمه Upload را بزنید و فایل پلاگین مورد نظرتان را در قالب zip آپلود کنید. در این مورد نیز همانطور که در خصوص جاوا اسکریپت گفته شد می توانید از طریق به کار گیری افزونه Perfmatters به حذف یا غیر فعال کردن CSS های غیر ضروری بپردازید.

افزونه وردپرس

یک ارائهدهنده میزبانی اشتراکی (هاست اشتراکی) باید اقدامات اضافی را برای بهینهسازی وبسایت شما برای عملکرد داشته باشد. این کار دوم را به دو طریق میتوان انجام داد که در ادامه توضیح میدهیم. در واقع شما فرآیند اصلاح را بدون اجرای کد نویسی انجام خواهید داد. در واقع بیشتر از کیفیت، قیمت محصولات را سیاست های یک شرکت و سایت آموزشی تعیین میکند. به عنوان مثال : فرض کنید یک مقاله ای رو نوشتید که دارای ۱۰ تصویر هستش که هر تصویر با حجم ۲۰۰ کیلوبایت در صفحه مقاله انتشار داده شده حال محاصبه کنید ۱۰ تصویر در مجموع میشه ۲ مگابایت و حداقل ۲ مگابایت هم جزئیات قالب (css , js) با هم میشه ۴ مگابایت! GeneratePress یک قالب پر سرعت و کم حجم است که به طور مداوم به روز رسانی می شود و دارای پشتیبانی خوبی است.

وب سایت wpbaran را خیلی نمیشناسم اما مثل اینکه یکی از سایت های ایرانی است که به شکل تخصصی در حوزه آموزش وردپرس کار میکند. فعالیت میکند. دوره وردپرس آنها شامل 16 ساعت آموزش بوده و هزینه شرکت در آن 400 هزار تومان است. دوره طراحی سایت با وردپرس این مجموعه، شامل حدود 45 ساعت آموزش حضوری است. البته به عنوان یک پیشنهاد از روی تجربه، ابتدا به سراغ یکی از دوره های رایگانی که معرفی کردم بروید، یک سایت به عنوان نمونه کار طراحی کنید، فعالیت تان را در بازار کار شروع کنید و سپس برای یادگیری بیشتر، در دوره 7لرن شرکت کنید. وگرنه شرکت در آن برای کسانی که صرفا قصد طراحی سایت وردپرسی عادی برای کسب و کارشان را دارند، پیشنهاد نمیشود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به گونه ای طراحی شده است تا دسترسی به هر پلاگینی به راحتی امکان پذیر باشد و در کمترین زمان بتوان تغییرات دلخواه را در سایت اعمال کرد.

سئو به محتوای وب سایت شما اجازه می دهد تا از طریق موتورهای جستجوی رایج مانند گوگل یا بینگ پیدا شود. در وبلاگ رسمی گوگل اعلام شد که : مردم می خواهند در کمترین زمان ممکن و هرچه سریع تر پاسخ سوال های خود را پیدا کنند، گزارش ها حاکی از آن است که مردم واقعا به سرعت صفحاتی که جستجو می کنند اهمیت می دهند. دوره رایگان آموزش وردپرس از این سایت در قسمت های چند دقیقه ای منتشر شده و شما را به طور مبتدی تا پیشرفته با این سیستم مدیریت محتوا آشنا میکند. جالب است بدانید در گذشته از سایتهای بدون کپچا سوءاستفادههای زیادی میشد؛ به طور مثال در سایتهای خارجی که بلیط یک مسابقه را به فروش گذاشته بودند، برخی از افراد از همین سایت اقدام به خرید چند صد بلیط کردند که تمامی آنها را در عرض چند دقیقه خریداری کردند و دیگر بلیطی برای خرید برای سایر کاربران باقی نماند.

شما باید کمی وقت بگذارید تا وب سایت خود را آزمایش کنید و موارد مختلف از جمله پست ها، بخش نظرات، تصاویر و فرم تماس را بررسی کنید. بزرگترین فروشگاه قالب های وردپرس در جهان تم فارست می باشد که قالب های رایگان و پولی را در اختیار کاربران قرار می دهد. ووکامرس برای بهبود عملکرد فروشگاه آنلاین extension هایی را ارائه کرده است که در صورت نیاز می توانید آنها را هم به صورت رایگان و هم پولی دریافت کنید.

از قسمت افزونه های نصب شده افزونه را مشاهد کنید و بر روی دکمه فعال نمایید کلیک کنید. با این وجود بهروزسانی چه از نظر رفع مشکلات امنیتی و چه از نظر امکانات جدید را به جد پیگیری کنید و از صرفه جویی هر چند اندک و در کسری از ثانیه با آغوش باز پذیرایی کنید زیرا 5 گام کلیدی افزایش سرعت وردپرس به پایان رسید است. این افزونه از قبل کاملاً پیکربندی شده و بر اساس نشان دادن فقط یک لیست ساده از توصیه های SEO برای کلمه کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید، کار می کند. مجموعه آموزش های وردپرس سایت فرادرس در واقع یک سری آموزش با عناوین مختلف در حوزه وردپرس هستند که همگی با هم، این مجموعه آموزش را تشکیل داده اند. پیش از هر کاری برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود می توانید با برقراری تماس با کارشناسان درخواست خود را ثبت کنید.

در این دوره به طور کامل با طراحی سایت وردپرسی آشنا شده و کار با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را یاد میگیرید. طراحی سایت فروشگاهی و کسب و کار اینترنتی با استفاده از قالبهای وردپرس بسیار ساده است و این قالبها تمامی نیازهای شما را برآورده میکنند. در واقع خیلی مهم است که در این مرحله شما چه آموزشی را انتخاب کنید. این موضوع با صرف زمان و هزینه کم بازدهی و تاثیر بسیار بالایی در رنک سئو سایت شما خواهد داشت. اگر تازه کار بوده و به دنبال یادگیری اصو و قواعد سئو وردپرس می باشید، می توانید از کتاب آموزش سئو وردپرس برای مبتدیان نوشته احمد کلهری استفاده نمایید. یکی از سایت های معروف آموزشی ایرانی است که در چند سال گذشته آموزش های زیاد و البته باکیفیتی را در حوزه مرتبط به بازاریابی دیجیتال ارائه کرده است. مثلا اگر میخواهید صرفا به عنوان یک صاحب کسب و کار سایت تان را طراحی کرده و سریعا اقدام به سئو و راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان کنید؛ بهتر است خیلی زمان تان را صرف یادگیری جزئیات وردپرس نکرده و سریع شروع کنید.

در دروس اول این دوره با راه اندازی سایت روی هاست و لوکال هاست آشنا میشوید و در انتها با تنظیمات وردپرس کار میکنید. اما طبق نظر مخاطبان: شرکت در این کلاس ها نسبت به هزینه ای که برای آنها پرداخت میکنید به صرفه است. اگر میخواهید به یک متخصص تمام عیار وردپرس تبدیل شوید، از همه چیز آن سر دربیاورید و حتی بتوانید با برنامه نویسیِ وردپرس کسب درآمد کنید، دوره ای بهتر از متخصص وردپرس سایت 7لرن در مقابل تان نیست. البته این دوره مثل دوره سایت ابزار وردپرس به جزئیات نپرداخته و فقط شما را با یک سری از کلیات آشنا میکند. اما اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیشتر از این عدد بود حتماً با بخش پشتیبانی وردپرس وبجامه در ارتباط باشید تا مشکل را بررسی کنند. توجه داشته باشید که فقط باید افزونه های مورد نیاز را نصب کنید و زیاده روی در این زمینه باعث به وجود آمدن اختلال در سایت و حتی کند شدن سایت شود.

این یک افزونه برتر و در عین حال مقرون به صرفه برای نظرسنجی در وردپرس است که کاملاً بر روی نظرسنجیها، کوییزها و آزمونها متمرکز شده است و برخلاف افزونه فرم، دارای برخی ویژگیهای نظرسنجی است آن را به یک راه حل مبتنی بر سوال تبدیل میکند. این ویژگی نیز جز ویژگی های درجه یک این سیستم می باشد که شما هم در نصب و راه اندازی به مشکل برخورد نخواهید کرد و هم در مدیریت سایتتان به مشکل برخورد نمی کنید و این امر به دلیل راحت بودن کار با وردپرس می باشد.

در دوره حضوری شرکت کنم یا غیر حضوری؟ البته اگر از آن دسته آدم هایی هستید که تا در یک کلاس حضوری شرکت نکنید تعهد لازم برای انجام تمارین و فعالیت ها را به دست نمی آورید، بهتر است به سراغ حضوری ها بروید. البته به نظر من شرکت در دوره هایی مثل “آموزش REST API در وردپرس” یا “تبدیل قالب html” خیلی برای یک وردپرس کار مبتدی و حتی متوسط لازم نیست. بصورت یکپارچه وبلاگ وردپرس خود را با یک سرورایمیل متصل کنید تا بتوانید تمام ایمیلهای خروجی را مدیریت کنید (مثل این می ماند که این ایمیل درون حساب ایمیل شما ایجاد شده است). می توانید خیلی راحت این سیستم را از بخش سیستم مدیریت محتوای خود غیرفعال کنید تا حجم سایت کاهش پیدا کرده و سرعت بارگذاری آن افزایش یابد.

افزایش سرعت وردپرس

در دوره تخصصی آموزش وردپرس به تمامی مطالب فوق پرداخته می شود اگر شما هم علاقه دارید تا وب سایت خود را بهترین شکل مدیریت کنید، حتما پیشنهاد می کنیم در دوره های آموزش وردپرس شرکت نمایید. در آنجا همچنین راههایی برای حذف کامنتهای اسپم و تگهای بی استفاده پیشنهاد شده است. بنابراین شرکت در آن به کسانی پیشنهاد میشود که واقعا قرار است به یک متخصص همه کاره در این حوزه تبدیل شوند. افزونه های ناشناس را به هیچ عنوان نباید در سایت نصب کرد و فقط افزونه هایی که به تعداد بالا دانلود شده است را دریافت کنید و توجه داشته باشید که اگر چندین افزونه درباره یک موضوع وجود داشت، فقط یکی از آن ها را نصب کنید و دو افزونه با کارایی یکسان بر روی وب سایت نصب نکنید. محتوایی که بر روی سایت قرار می گیرد نباید مشابه سایت های دیگر باشد و این کپی محسوب می شود.

هزاران افزونه در وردپرس وجود دارد که می توانید با مراجعه به بخش افزونه ها، افزونه ی مورد نظر خود را نصب کنید. میهن وردپرس علاوه بر دوره جامع طراحی سایت با وردپرس، یک دوره رایگان را هم منتشر کرده. کتاب های زیر بهترین منابع فارسی به جهت آموزش طراحی سایت با وردپرس می باشند. همواره کتاب ها یکی از بهترین منابع به جهت خودآموزی مطالب بوده اند. هزینه شرکت در دوره متخصص وردپرس حدود 3 میلیون و 649 هزار تومان است اما میتوانید هنگام پرداخت، هر سرفصلی که نمیخواهید را از سرفصل ها حذف کرده و در نهایت پول کمتری بابت محتوای کمتر پرداخت کنید. ادمین سایت هم یکی دیگر از سایت هایی است که دوره رایگان کار با وردپرس را در سطح وب در اختیار کاربرانش قرار داده.

کاملاً به نیاز وبسایت شما بستگی دارد؛ ولی ما Wordfence یا Sucuri را بهعنوان بهترین افزونههای امنیتی وردپرس برای محافظت بی تم کلی توصیه میکنیم. درادامه، برای کاربر جدید رمزعبور مشخص کنید و پس از اتمام کار، دکمه افزودن کاربر جدید را فشار دهید. سپس به صفحهای هدایت میشوید که باید محتوا را در کادر مشخص شده بنویسید. در واقع فرادرس سایتی با نیروها و استادان مشخص نیست و هر مدرسی میتواند در این سایت در حوزه مورد نظرش به آموزش مشغول شود. از مزیت های این دوره این است که بعد از شرکت در آن میتوانید با استادان آن در یک گروه تلگرامی ارتباط برقرار کرده و سوالات خودتان را از آنها بپرسید. در ضمن بعد از اتمام دروس، مدرک MPT اتریش به شما ارائه میشود. اما بعد از کرونا، به وضوح مشاهده کردم مخاطبان میتوانند در کلاس های غیر حضوری هم بسیار موثر عمل کرده و به خوبی مفاهیم را یاد بگیرند.

پلاگین وردپرس

از طرفی دیگر، مجموعه ای از کدهای مفید که توسط عده ای از افراد تیم های مختلف وجود دارد که به صورت اپن سورس ( open source ) بر روی گیت هاب قرار گرفته است، مطالعه ی این کدها می تواند بسیار مفید باشد. افزونه سئو Yoast SEO یکی از حرفه ای ترین افزونه های موجود در وردپرس برای سئو سایت ها است.این افزونه میتواند تمامی تنظیمات سئو سایت شما را به بهترین شکل انجام دهد و از همه مهمتر برای ایجاد نقشه سایت نیز مورد استفاده قرار میگیرد آموزش رفع…