آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی (2022)

پس باید هرچه سریع تر متخصص امنیت وردپرس خود شوید تا از مشکلاتی قبیل هک و نفوز به وبسایتتان جلوگیری سایت بی تم شود. دقت کنید که اگر میخواهید از قالب وردپرس برای وبسایت خود استفاده کنید، ویژگیها و تم قالب را چک کنید تا بتوانید مناسبترین انتخاب ممکن را برای سایت خود داشته باشید. پس از انتخاب پرونده، باید روی دکمه “اکنون نصب کنید” کلیک کنید. پس پیشنهاد میشود قبل از استفاده از هر پلاگینی در انجمن های وردپرسی یا در سایتهایی معروف چک کنید که برای موردی که شما نیاز دارید چه پلاگینی مناسب است یا اگر میخواهید از طریق خود وردپرس پلاگینی نصب کنید ، نظرات کاربران یا تاریخ آخرین آپدیت ارایه شده یا تعداد دفعات نصب شده پلاگین مربوطه را چک کنید. اگر به جای فونت آیکونها از تصاویر کوچک استفاده میکنید، بهتر است همه تصاویر را در یک فایل قرار داده تا برای دانلود هر تک تکِ آنها نیاز به ارسال درخواست جداگانه نباشد.

پلاگین وردپرس

محبوبیت و گستردگی استفاده از وردپرس، توجه هکرها را نیز به خود جلب کرده است؛ به همین دلیل، حملات سایبری وبسایتهای وردپرسی روزبهروز درحال افزایش است. استفاده از این افزونه بسیار آسان است و حتی یک تازه کار نیز می تواند به سرعت شروع به کار کند. اگر از افزونه کش در وردپرس استفاده میکنید، بهتر است ابتدا نگاهی به تنظیمات آن بیاندازید. اگر هاست شما در نرمافزار متنباز دایرکت ادمین است، باید ابتدا فایل را در آن آپلود کنید. ابتدا فهمیدیم که استفاده از هاست، قالب و افزونه استاندارد میتواند تأثیر خوبی روی افزایش سرعت سایت داشته باشد.

با یک پلاگین دروازه ی اتشراک گذاری همه ی شبکه ها اجتماعی برای شما باز است: با استفاده از امکانات پلاگین Easy Social Share Buttons اشتراک گذاری های خود را افزایش دهید، پروفایل خود را رشد دهید، دنبال کننده های خود را داشته باشید، مشترکین جدید وبسایت خود را داشته باشید و بازدید های وب سایت خود را افزایش دهید. همچنین پلاگینهایی مثل WP Smush یا EWWW Image Optimizer نیز کار کاهش حجم عکس های سایت تان را برای شما انجام می شوند . قاعدتاً هر چه کیفیت سختافزار کامپیوتر بهتر بوده و منابع پردازشی آن بیشتر باشد، سرعت پاسخگویی و عملکرد آن نیز بهتر خواهد بود. چراکه وجود این فایلها بر کامپیوتر شخصی سرعت لودشان خیلی بیشتر از حالتی است که از خود سرور اطلاعات را فراخوانی میکنند. این هاست نمونهای از یک کامپیوتر است. با توجه به این موضوع اگر قصد دارید یک سایت پربازدید با ترافیک ورودی بسیار زیاد داشته باشید، نیاز به یک افزونه کمکی دارید که به شما کمک کند.

افزونه وردپرس

البته این روش نیاز دارد که افزونه تغییرات مهمی بر روی فایل های اصلی سایت شما ایجاد کند. البته بعضی از هاستینگها این امکان را در کنترلپنل سایت در اختیار شما قرار میدهند. البته همانطور که دیدید، افزونههای کش کارهای جانبی دیگری نیز برای ما انجام میدهند. ابزارهایی وجود دارند که با الگوریتمهایی خاص، عکسهای ما را فشردهتر میکنند. کش مرورگر ویژگی جالبی است که سایت شما توسط این افزونه مرورگر کاربر را مجبور می کند یک کش (داده های موقت) در خود نگه داری کند تا اگر کاربر در فاصله زمانی مشخصی دوباره به سایت بازگردد، از آن اطلاعات برای بارگذاری سریع تر سایت استفاده شود. اگر میخواهید دوباره این ویژگی را در وبسایت وردپرس خود فعال کنید، بهسادگی کد قبلی را از wp-config.php با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا مدیریت فایل میزبانی هاست خود حذف کنید. اگر شما هم در مقالات و صفحات سایت خود از تصاویری زیادی استفاده میکند، حتماً از بارگذاری تنبل برای تصاویر خود استفاده کنید.

اگر از هاست اشتراکی استفاده میکنید، برای بهروزرسانی نسخه PHP سایت خود، با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید. پس اگر این اتفاق در سایت شما بیفتد برای کسبوکار شما امتیاز منفی محسوب میگردد. پس همواره تلاش کنید که وردپرس و افزونههای آن را بهروز نگه دارید. به طور خلاصه اگر بخواهیم این دوره را زمان بندی کنیم پیشنهاد میکنیم در هر روز دو تا سه درس را مطالعه و تمرین کنید. پس اگر جامعه هدف و کاربران شما داخل ایران است، از هاست داخلی (هاست ایرانی) استفاده کنید. بسیاری از سایتهای بزرگ و معروف از این روش برای افزایش سرعت سایت خود استفاده میکنند. اما از آنجا که سایت شما بازدیدکننده های بسیاری دارد، شما پیتزای بیشتری نیاز دارید چون وب سایتتان گرسنه است اما پیتزای بیشتری در کار نیست چرا که سایتهای دیگر نیز گرسنه اند! از بین تمام افزونه های سئو وردپرس، این افزونه جامع ترین راه حل را با تمام ویژگی ها و ابزاری که برای بهبود سئو در صفحه خود نیاز دارید، ارائه می دهد.

افزایش سرعت وردپرس

برای اکثر وب سایت ها بویژه وب سایت های تجاری، هنگامی که شما می خواهید بیشتر از یک تصویر را به نمایش بگذارید، این افزونه کارایی مفیدی خواهد داشت. وقتی در حال نوشتن یک پست یا مقاله جدید در سایت هستید، ممکن است آن را بارها و بارها پیشنویس کنید. اگر به دنبال افزونه ای برای فارسی سازی پلاگین ها و قالب های وردپرسی هستید، Loco Translate بهترین گزینه می باشد. آموزش کامل ایجاد انواع متاباکس حرفه ای تولید و بصورت رایگان در اختیار هنرجویان دوره تخصصی آموزش طراحی قالب وردپرس قرار گرفت. همیشه هکرهایی هستند که با انواع حملات سایبری سایت را هدف بگیرند؛ اما میدانید، سایت خیلی مهم نیست! برخی تکنیکهایی که تا به الآن گفتیم فنی بودند اما با کمک افزونهها و ابزارهای آماده، احتیاجی به برنامه نویسی در وردپرس نداشتیم. علاوه بر مواردی که تا به الآن به آنها اشاره شد، کش کردن فایلهای ثابت در مرورگر کاربر نیز یکی از مهمترین ابزارهای آنهاست.

در انتها نیز چند روش ساده اما تأثیرگذار در افزایش سرعت وردپرس را بررسی کردیم. اما اگر از افزونه autoptimize استفاده میکنید، تیک دوم در باکسهای تنظیمات مربوط به همین کار است. این کار در وب سایتهای وردپرس می تواند از طریق پلاگینهایی مثل WP Super Minify یا Autoptimize استفاده داشته باشید. خوشبختانه یک افزونه رایگان هم برای استفاده از ابزار کاهش حجم تصاویر Smush وجود دارد؛ به نام WP SmushIT! اگر نوشتهای دارید که تعداد دیدگاههای آن بسیار زیاد است، با نمایش همه آنها در یک صفحه، باعث طولانیتر شدن صفحه خواهید شد. اگر از وردپرس یا جوملا یا سایر سیستمهای مدیریت محتوا استفاده میکنید مراقب سرعت پلاگینها باشید! اولین موردی میباشد که شما باید به آن توجه داشته باشید استفاده نکردن از پلاگینهای اضافه روی سایت و استفاده نکردن از theme ( قالب وردپرس ) سنگین از مهمترین این عوامل می باشد.

نمی دانم که ترجمه شبکه تحویل محتوا درست یا خیر اما معنی تحت الفظی آن همین است . چند روش آخر تأثیر چشمگیری روی سرعت سایت نمیگذارند اما در کنار روشهای دیگر باعث بهبود عملکرد سایت خواهند شد. هنگامی که SSL را فعال کردید، وب سایت شما به جای HTTP از HTTPS استفاده می کند، همچنین علامت قفل کنار آدرس وب سایت خود را در مرورگر مشاهده خواهید کرد. اگر عکس ما از نظر تنوع رنگ بسیار ساده یا از نوع transparent بود، از فرمت PNG استفاده می کنیم. همهی ما میدانیم که تولید محتوا مهمترین رمز موفقیت در کسب و کار اینترنتی است!

در نت هوش به شما آموزش میدهیمچطور یک کسبوکار اینترنتی موفق داشتهباشید. با این کار میتوان تمام فایلهای CSS را در یک یا چند فایل و فایلهای JS را نیز به طور مشابه تجمیع کرد. این روش که با نام Browser Cache نیز شناخته میشود به این صورت است که مانند روش قبلی عمل کش کردن صفحات سایت انجام میشود، با این تفاوت که فایل کش شده به جای اینکه در یک پوشه از هاست شما و در قالب چند فایل با فرمتهای مختلف ذخیره شود، در پوشه مرورگر کاربران ایجاد و نگهداری میشود. اگر از افزونههای کش استفاده نمیکنید، با افزودن کد زیر به انتهای فایل .htaccess میتوانید این ویژگی را برای اکثر فرمتهای رایج فایل فعال کنید.

استفاده از آخرین ورژن PHP مزایای بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که این پلاگین مصرف منابع بسیار بالایی دارد. ضرب المثل ” گر صبر کنی زغوره حلوا سازی ” همیشه هم بکار نمی رود، با توجه به رقابت تنگاتنگی که بین کسب و کارها در بستر اینترنت بوجود آمده است، یکی از عواملی که می تواند در موفقیت کسب و کار شما در این عرصه موثر باشد، سرعت بارگذاری سایت شما برای کاربران است. اما جای برای نگرانی نیست چرا که با روی کار آمدن پلاگین های افزایش سرعت سایت این مشکل به راحتی قابل حل است. این کار علاوه بر رفع باگ های امنیتی باعث می شود که باگ هایی که موجب کندی سرعت لود می شود نیز از بین برود . اکنون نیاز است به کاربران اصلی سایت نیز اهمیت بدهید; شاید تا مدت زمان معینی بتوانید رضایت کاربران سایت را نیز جلب کنید, اما اگر همین کابران نیز با تأخیر مدت طولانی به دلیل سرعت پایین لودینگ قالب در سایت و به دنبال آن لودینگ پایین کلی سایت شما مواجه شوند; به احتمال زیاد از سایت شما خارج میشوند.

این فناوری ها به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا خودکار وظایفی را که معمولا به اطلاعات انسانی نیاز دارند، اختصاص دهد. در این قسمت هم میتوانید گزینه تنظیمات دستی و تنظیمات خودکار را ببینید. ۱ – آشنایی با سینتکس PHP : شما در گام اول باید نحوه نوشتن کد PHP را یادبگیرید اینکه تگ PHP چیست و ما طبق چه ساختار و نگارشی میتوانید کد php بنویسیم. در ادامه با ما باشید تا با اتخاذ روشهایی امنیت سایت وردپرسی خود را افزایش دهیم. اگر چند سال از راهاندازی سایتتان میگذرد و احساس میکنید ممکن است دادههای اضافی زیادی در پایگاه داده خود داشته باشید، میتوانید عملیات بهینهسازی دیتابیس در وردپرس را انجام دهید. بیش از ۳ سال است که به صورت مستمر در زمینه وب و سیستم مدیریت محتوای وردپرس فعالیت میکنم. طبق اعلام گوگل در سال 2012 سرعت یکی از فاکتورهای موثر در رتبه بندی در صفحه نتایج جستجو است.

چگونه سرعت وب سایت خود را افزایش دهیم؟

این وب سایت به شما اعلام خواهد کرد که باید کدها را minify نمایید. همانطور که در ابتدای مطلب خدمتتان اعلام شد در صورتی که سرعت لود شدن وب سایت شما بالا نباشد ، شما بازدیدکنندگان زیادی را از دست خواهید داد. این دو مورد می تواند تاثیر مثبتی در افزایش سرعت لود شدن وب سایت شما داشته باشد. با نصب قالب وردپرس، رنگها، فونتها، طراحی صفحات مختلف سایت و به صورت کلی سبک ظاهری وب سایت شما تغییر خواهد کرد. مکس پرس دنیایی متفاوت را در طراحی سایت رقم زده است . علاوه بر این ها بیشتر از ۳۰ نوع فیلد متفاوت در این افزونه قرار داده شده است. در قالب ها میتوانند بر کاهش یا افزایش سرعت سایت تاثیرات متفاوت بسیار زیادی بگذارند. چگونه سرعت وب سایت خود را افزایش دهیم؟ اگر از میزبانی خود هاست اروپا خریداری کرده باشید این سرویس به صورت رایگان می تواند در سایت شما به راحتی راه اندازی شود.

اگر هم از افزونه autoptimize که در این مقاله به شما معرفی کردم استفاده میکنید، در صفحه تنظیمات افزونه، وارد سربرگ «تصاویر» شوید. اما اگر از کش در سایت خود استفاده نمیکنید، یکی از سریعترین و بهترین افزونهها برای این کار، افزونه autoptimize است. استفاده از تکنیک Keep Alive : این روش باعث حفظ ارتباط TCP برای سیگنال های HTTP در درخواست های جدید می شود. این پلاگین امنیتی مانند یک کارآگاه به بررسی دیگر پلاگین های سایت شما می پردازد و مشکلات امنیتی آن ها را بررسی می کند.

هر پیشنویس از نوشته یک رونوشت (Revision) ایجاد میکند. با این کار، فقط 5 رونوشت آخر در پایگاه داده ذخیره شده و مورد پنج برای همیشه حذف خواهد شد. شما باید بررسی کنید که چرا و به چه دلیلی وب سایت شما با سرعت پایینی نمایش داده می شود ؟ سرعت و امکانات مناسبی برای بارگذاری تنبل در وردپرس به شما میدهد. قالبهایی که به دفعات از تصاویر استفاده میکنند یا کد نویسی خوبی نداشته باشند، معمولاً انتخاب مناسبی نخواهند بود. میتوانید با ورود به پنل مدیریت افزونه، گزینه تجمیع پروندههای CSS یا JS را انتخاب کنید. اگر میخواهید به یک سایت خاص، اجازهی استفاده از فایلها را بدهید، میتوانید همین خط (خط دوم) را برای آدرس جدید تکرار کنید. پیشنهاد میکنم همین الآن افزونههای بدون استفاده خود را برای افزایش سرعت وردپرس غیرفعال و حتی حذف کنید! این کار علاوه بر افزایش سرعت وردپرس و بارگذاری آن توسط کاربر، باعث کاهش پردازشهای سرور سایت ما خواهد شد.

افزونههای به ما امکان استفاده از ویژگیها و ابزارهای بیشتری را در سایت میدهند. در حقیقت با این کار ما تصویری بزرگ در صفحه قرار دادهایم که هیچگاه به اندازهی واقعیاش نمایش داده نمیشود. هنگامی که کاربر وارد آن صفحه از سایت شد، به جای فراخوانی اطلاعات و طی کردن روند قبلی، فایل از پیش آماده شده برایش ارسال خواهد شد. زمانی که کاربر وارد یک صفحه وب می شود درخواست هایی تحت عنوان Request برای بارگذاری آن صفحه به سمت سرور میزبان سایت مورد نظر ارسال می شود و کاربر می تواند محتوای صفحه را مشاهده کند.