آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس

وردپرس فرایند بسیار خوبی در هدایت کاربران به سایت شما انجام می دهد. تعداد گزینههای موجود ۸۰ به توان ۱۰ خواهد بود ( ۸۰ کاراکتر محتمل با طولی به اندازه ۱۰ کاراکتر ) که عدد بسیار بزرگی میشود. بسیار مهم است که در بالای آخرین تغییرات در الگوریتم های Google بمانید و راهکاری را تهیه کنید که اهداف خاص شما را برآورده سازد. همچنین شما میتوانید از افزونه وردپرس Query Monitor برای بررسی مشکلات قالب و افزونههای استفاده شده در سایت خود استفاده کنید تا متوجه شوید که چه مواردی به سرعت سایت شما لطمه میزنند. WordPress همچنین از استانداردهای Trackback و Pingback برای نمایش پیوندها به سایت های دیگر که خودشان با یک پست یا مقاله پیوند دارند پشتیبانی می کند.

پلاگین وردپرس

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه بهینه سازی سایت وردپرس مطالعه نمایید. منابع توسعه دهنده وردپرس: وردپرس لیست رسمی منابع توسعه دهنده شامل مرجع کد و کتابچه های راهنما برای API ها، توسعه پلاگین و طرح زمینه، ویرایشگر بلوک و موارد دیگر را تهیه کرده است. من بیش از ده سال است که در حال توسعه سیستمهای تحت وب هستم. سایت ژاکت و همیارکو هم از دیگر وب سایت های مرتبط با همیار وردپرس هستند. از طرفی دیگر در این شرکت یک واحد به طور خاص به نام کنترل کیفیت با 15 نیروی متخصص به طور ویژه بر رضایتسنجی از مشتریان وکیفیت سرویسها نظارت دارد. بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO)، فرایند افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و جهت افزایش بازدید کاربران موتور جستجوگر وب است. از مهمترین عوامل معروفیت و کاربرد وردپرس داشتن پلاگینهای متعدد و کاربردی میباشد.علت تعدد پلاگینها در وردپرس نسبت به سایر سیستمهای مدیریت محتوی سادگی فرایند نوشتن پلاگین در وردپرس میباشد.وقتی شما پلاگینی را نصب میکنید پلاگین مورد نظر در آدرس wp-content/plugins قرار میگیرد که شما با رفتن به این آدرس میتوانید لیست پلاگینهایی که روی وردپرس شما قرار گرفته را ببینید.برای ایجاد یک پلاگین در وردپرس شما نیاز دارید یک پوشه در این آدرس ایجاد کنید بهتر است نام پوشه هم نام پلاگین شما باشد.

خواهید بود. شما با استفاده از وردپرس می توانید یک وبسایت را در کمتر از 24 ساعت ساخته و آن را در معرض دید قرار دهید. به همین دلیل هنگام انتخاب آنچه که می خواهید در سایت خود نصب کنید، مراقب باشید. نکاتی که در ادامه در مورد هر دوره آموزش وردپرس مینویسم، با توجه به توضیحات خود سایت سازنده دوره، نظرات مخاطبان و… اما اگر قصد استفاده از وردپرس را دارید با توجه به اینکه نصب و تنظیم وردپرس کار ساده ای هست پیشنهاد ما استفاده از روش دوم و سوم هست. خیلی خب یک روش دیگر برای نصب افزونه در وردپرس وجود دارد که شما میتوانید به صورت دستی فایل افزونه خود را در سایت نصب کرده و به استفاده از آن بپردازید، این روش هم یکی از پر کاربرترین روشهای نصب افزونه در وردپرس هست و خیلی ساده میتوانید هر افزونهای که فایل آنرا در دسترس خود دارید را نصب کنید.

افزایش سرعت وردپرس

بسیاری از مضامین رایگان در دایرکتوری تم وردپرس وجود دارند و تم های پولی برای خرید از بازارها و توسعه دهندگان وردپرس در دسترس هستند. علاوه بر پلاگین های رایگان، تعداد زیادی از پلاگین های تجاری شگفت انگیز موجود در شرکت ها و توسعه دهندگان شخص ثالث وجود دارد. Multisite یک ویژگی قدرتمند وردپرس است که از هنگامی که فعال شده، شما را قادر به ایجاد یک شبکه از وب سایت ها می کند که با نصب یک وردپرس اجرا می شوند. تم وردپرس تمام ظاهر front end وب سایت وردپرس شما را فراهم می کند. فیلترهای اتوماتیک نیز گنجانده شده اند، و قالب بندی استاندارد شده و یک ظاهر طراحی متن را در پست ها ارائه می دهند (به عنوان مثال، تبدیل نقل قول های منظم به نقل های هوشمند). هر قالب ممکن است متفاوت باشد و گزینه های بسیاری را به مالکان سایت برای تغییر ظاهر وب سایت ارائه دهد.

هر پلاگین حداقل به Plugin Name برای معرفی نام پلاگین به وردپرس نیاز دارد افزودن سایر مقادیر اختیازی میباشد. برخی از افزونه های اساسی عملکردهای مفیدی را به وبلاگ شما اضافه می کنند و توصیه می شود حداقل چند مورد را انتخاب کنید. و این نکته را فراموش نکنید که سئو شامل کارهای گستردهتری است که خیلی از آنها با نصب یک یا چند افزونه انجام نمیشود. آنها می توانند قابلیت های سایت را گسترش دهند یا ویژگی های جدیدی را به وب سایت های وردپرس اضافه کنند. با Multisite، شما می توانید وب سایت های زیادی را در شبکه خود داشته باشید. شما حتی می توانید به کاربران دیگر اجازه ثبت نام و ایجاد وبلاگ در دامنه خود دهید. تا جایی که حتی بعضی از سایتها به آن لقب پرسرعتترین قالب وردپرسی تاریخ را دادهاند.

افزونه وردپرس

بنابراین در هنگام راهاندازی یک سایتِ واقعی، سعی کنید ابتدا به این فکر کنید که از راهاندازی سایت چه هدفی دارید. چون شما با استفاده از این سیستم میتوانید بدون کد نویسی و هیچ تخصص خاصی سایت خود را راهاندازی کنید. کد های پی اچ پی توسط وب سروری که پی اچ پی روی آن نصب باشد، تفسیر میشوند. آرگومان نخست امکان افزودن کد HTML را پیش از عنوان فراهم میسازد. WordPress برای اولین بار در سال 2003 به عنوان تلاش مشترک بین Matt Mullenweg و Mike Little به عنوان شاخه b2 / cafelog منتشر شد. با فشرده سازی کدهای HTML,CSS و js فضاهای اضافه بین کدها حذف می شود. درست است که برای تازه کاران کار با این افزونه اندکی مشکل است اما با این حال باز هم جزو اولین انتخاب های کاربران در بین سایر افزونه ها است . هر بار که یک کاربر وردپرس پست جدیدی اضافه می کند، وردپرس یک ویرایش برای همان صفحه یا پست ایجاد می نماید.

محتوا را ذخیره می کند و کاربر را قادر به ایجاد و انتشار صفحات وب می کند و نیازی به چیزی فراتر از یک دامنه و یک سرویس میزبانی ندارد. وردپرس فوق العاده انعطاف پذیر است و به زیبایی با هر نوع وب سایت وردپرس ادغام می شود. امروزه با توسعه بیشتر هسته وردپرس و افزایش کاربران این پلتفرم، قالبها و افزونههای زیادی به اکو سیستم وردپرس اضافه شدند و شما این امکان را دارید که هر نوع سایتی با وردپرس بسازید. زبان توسعه وردپرس چیست؟ تا این لحظه متوجه شدیم که امنیت چی هستش، حالا میخواهیم در مورد امنیت وردپرس صحبت کنیم تا ببینیم امنیت وردپرس چیست و چرا باید نکات امنیتی را رعایت کنیم. پیشنهاد ما به وبمستران و مدیران سایت این است که به این موضوع توجه کنند که عملکرد سایت شان چه تاثیری روی تجربه کاربری دارد و اینکه حتما باید معیار های مختلفی از تجربه کاربری را در نظر بگیرند.

بجز امنیت، دیوار آتش DNS سطح خود را با CDN به شما می دهد افزایش عملکرد فوق العاده ای و سرعت وب سایت شما را افزایش می دهد. مشکل اول اینکه اگر درخواستی در زمان اجرای برنامه اجرا نشود یعنی هیچ صفحه ای باز نشود، آن زمانبندی و دستور اجرا نخواهد شد و اصطلاحاً زمانبندی از دست رفته است و عملا عملکرد کرون ما نقص دارد. با این حال ، مشکل این است که این پلاگین ها ابتدا همه URL ها را می گیرند و قبل از ارسال به مرورگرهای کاربر ، آنها را به HTTPS تغییر می دهند. هر سایت در یک شبکه، سایت های مجازی هستند، به این معنی که دایرکتوری های خود را بر روی سرور خود ندارند، هرچند آنها دایرکتوری های جداگانه ای برای آپلود رسانه ها و جداول جداگانه در پایگاه داده دارند. از آنجا که اکثریت پلاگین ها رایگان هستند، توجه داشته باشید که معمولا پشتیبانی فنی نمی شوند.

پرونده های کوچکتر سریعتر در وب بارگیری می شوند و فشرده سازی داده ها می تواند به این امر کمک کند. مقالات زیادی در وب وجود دارد که به شما نشان میدهد چگونه یک «XYZ» را بدون پلاگین انجام دهید (مثل این مقاله و مقالههای دیگری که در سایت ما وجود دارند). دقیقا مشابه مقاله مقایسه ای دوره های آموزش سئو، در این مقاله میخواهم دوره های آموزش وردپرس را معرفی کرده و شما را برای انتخاب بهترین دوره راهنمایی کنم. دوره متخصص وردپرس از سایت 7 لرن، یکی از بهترین دوره های آموزشی است که در سطح وب برای علاقه مندان به طراحی سایت برگزار میشود. سون هاست با بیش از ۱۱ سال سابقه بهترین هاست ها را برای مدیران سایت آماده کرده تا بتوانند سرعت امینت و کیفیت همراه با قیمت پایین را باهم تجربه کنند.

دوره طراحی سایت وردپرسی این مجموعه، شامل حدود 16 ساعت محتوای آموزشی است که با قیمت 190 هزار تومان به فروش میرسد. از ژوئن سال 2019، WordPress توسط 60.8٪ از کل وب سایت هایی که سیستم مدیریت محتوای آن شناخته شده است، استفاده می شود. تا اکتبر 2009، گزارش CMS MarketShare از اوپن سورس به این نتیجه رسید که وردپرس از بیشترین قدرت برند در هر سیستم مدیریت محتوای اوپن سورس برخوردار است. وردپرس با توجه به اپن سورس بودنش باعث اشتغال و درآمدزایی هزارن نفر از جمله برنامهنویسان ، طراحان ، بلاگرها ، بازاریابها ، شرکتهای میزبانی وب ، فروشگاهها و سازندگان قالب و افزونه در سرتاسر جهان شد.

اکنون در جلسه دوم آموزش کامل وردپرس در بخش افزونه ها، 2 روش آموزش نصب افزنه در وردپرس را بررسی می کنیم. تصاویر بخش مهمی از وب سایتها هستند. با این حال، بسیاری از اشخاص ثالث افزونه ها را از طریق وب سایت های خود ارائه می دهند. البته این تنها گوشهای از ویژگیهای این افزونه است. پی اچ پی تقریبا با تمام سرورهای مورد استفاده امروز (آپاچی، IIS و غیره) سازگار است و از طیف گسترده ای از پایگاه داده نیز پشتیبانی می کند. برای مثال در فرمت jpg حجم تصاویر کاهش قابل توجهی می یابد اما از کیفیت تصاویر نیز کاسته می شود. این برنامه ها گزینه هایی مانند اضافه کردن پست ها و صفحات جدید وبلاگ، کامنت، تعدیل نظرات، پاسخ دادن به نظرات علاوه بر امکان مشاهده آمار را نیز دارند.

WordPress همچنین برای سایر دامنه های کاربردی مانند سیستم های نمایش فراگیر (PDS) استفاده شده است. کاربران WordPress همچنین ممکن است تم های سفارشی خود را ایجاد و توسعه دهند. کاربران قادر خواهند بود پروفايل هاي کاربري را توسعه دهند. پی اچ پی (PHP) یک زبان برنامه نویسی عمومی است که به ویژه برای توسعه وب مناسب سایت بی تم است. از تنظیمات ارايه شده در بالای تصویر فوق میتوان برای شخصی سازی نحوه نمایش مسیر راهنما در سایت استفاده کرد. وردپرس در ادامه راه پروژه موفق b2 می باشد که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. این زبان یک زبان سمت سرور است، به این معنی که فایلهای آن در وب سروری که سایت شما را میزبانی میکند ذخیره و اجرا میشود. درواقع شبکه multisite مجموعه ای از وب سایت هایی است که همه از یک وردپرس، پایگاه داده، پلاگین ها و تم ها استفاده می کنند.

این افزونه همچنین پلاگین ها و تمها را در برابر مخزن وردپرس برای تأیید بررسی میکند و امضای بیش از 44000 نوع بدافزار شناخته شده را اسکن میکند. تیم قابلیت دسترسی WordPress تلاش کرده است تا قابلیت دستیابی به وردپرس اصلی و همچنین پشتیبانی از شناسایی واضح و مضامین قابل دسترسی را بهبود بخشد. شما با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود که آدرس لینک مطالب و صفحات خود را تعیین کنید. چرا باید یک تم وردپرس ایجاد کنید؟ در صورتی که قصد عالی کردن رتبه را داشته باشیم باید از سرور قدرتمند استفاده کنیم یا ظاهر سایت در حالت موبایل را بصورت مخصوص طراحی کنیم. نسخه ابتدایی که بصورت رایگان دردسترس است ویژگی های محدودی دارد اما میتواند به شما ایده ای درمورد انتخاب این پلاگین را بدهد. قطعاً الان که دارید این مطلب را مطالعه میکنید با وردپرس آشنایی دارید و می دانید که با وردپرس می توانید وب سایت های حرفه ای شرکتی و فروشگاهی در کمترین زمان ممکن و بدون برنامه نویسی طراحی و اجرا کنید ، این امر تنها با افزونه های مکمل وردپرس محقق خواهد شد .پس برای درک بیشتر افزونه های وردپرس با ما همراه باشید .

تقریبا دو سالی هست که گوگل برنامه Google Authenticator را برای فراهم کردن قابلیت ورود دو مرحلهای فراهم کرده است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که وردپرس را به دامنه خود نصب کنید. خوشبختانه تکنيکهاي بيشماري وجود دارد که ميتوانيد براي اين کار انجام دهيد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، وردپرس با استفاده از زبان PHP ساخته شده است. همانطور که مشاهده می کنید در قسمت سمت راست صفحه 10 تب وجود دارد که باید آنها را پیکربندی کنید. این افزونه واقعا روی وب سایت وردپرسی اثر گذار است و کاری میکند که شما تصورش را هم نمی کردید اگر شما هاست کندی دارید یا نرم افزارهای سمت سرور وردپرس زیاد هستند چاره ای نیست بجز استفاده از ابزارهایی جهت Cache که همانطور هم که گفتم Rocket حرف اول را میزند .

تأیید هویت دو عاملی را اضافه کنید.

اکثر افزونه ها از طریق خود وردپرس یا با دانلود و نصب فایل ها به صورت دستی از طریق FTP یا از طریق داشبورد وردپرس در دسترس هستند. قطعا نام موشک وردپرس یا همان WP Rocket را بار ها شنیده اید. تأیید هویت دو عاملی را اضافه کنید. دلایل عدم تأیید گواهی SSL متفاوت است. همان طور که در بخش بهینه سازی تصاویر گفتیم یکی از راههای بهبود سرعت صفحاتی که تصاویر زیادی دارند استفاده از ابزارهایی است که ویژگی Lazyload را ارائه میدهند. شاید مهمترین بخش در این تنظیمات مربوط به پیوند یکتا در وردپرس باشد.