آموزش افزونه BulletProof Security برای افزایش امنیت وردپرس

اگر میخواهید سایت خود را بصورت کاملا واقعی روی دامنه و هاست اصلی نصب کنید، باید ابتدا یک هاست مناسب وردپرس خریداری کنید. توصیه ما این است که حتی اگر خواستید قالبی را از وبسایتی خریداری کنید، پیش از خرید اطمینان حاصل کنید که آن وبسایت دارای پشتیبانی نیز باشد و به سوالات و مشکلات احتمالی شما پاسخ بدهد. با آزمایش قالب می توانید از این امر اطمینان حاصل کنید. ما همیشه سعی کردیم آموزش کامل کار با وردپرس را در بخش آموزش وردپرس بصورت بروز و مرتب قرار دهیم. در این صفحه آموزش نصب وردپرس روی هاست و یا لوکال هاست را ارائه خواهیم سایت بی تم کرد. پس از دانلود نسخه فارسی یا انگلیسی وردپرس، دو گام اصلی پیشِ رو خواهید داشت. از اینجا شما بهتمامی ابزارهای گوتنبرگ دسترسی خواهید داشت. در سمت چپ و بالای صفحهی گوتنبرگ آیکون چرخدنده را مشاهده خواهید کرد؛ که با کلیک کردن بر روی آن گزینههای تنظیمات گوتنبرگ برای شما نمایش داده میشود و شما میتوانید تنظیمات موردنظر خود را از اینجا وارد نمایید.

پلاگین وردپرس

همچنین شما میتوانید علاوه بر رنگهای موجود در این قسمت با انتخاب گزینهی”رنگ سفارشی” رنگ موردنظر خود را برای متن و پسزمینه انتخاب نمایید. همچنین برای جستجوی یک بلوک میتوانید از قسمت زیر استفاده کنید. تمامی نوشتهها و پستهایی که شما در سایت خود قرار میدهید نیاز بهعنوان و زیر عنوان دارند، داشتن زیر عنوان باعث میشود خوانایی متن شما بالا رود. درصورتیکه میخواهید اولین تصویر پست بهعنوان تصویر شاخص بهصورت اتوماتیک قرار داده شود از افزونه auto post thumbnail pro استفاده کنید. نوشته ها: در این قسمت شما می توانید پست و مطالب متنی ارسال کنید و تمام تنظیمات آن ها از جمله دسته بندی ها را انجام دهید.

افزایش سرعت وردپرس

اگر همه پیام ها با فونت سبز نمایش داده شده، تنظیمات Wizard Setup به طور موفقیت آمیز انجام شده است. اگر پلاگین فایل .pot یا فولدر language را نداشت، احتمالا تاکنون به زبان دیگری ترجمه نشده، در این گونه موارد، لازم است که با نویسنده پلاگین در ارتباط باشید، و اگر میخواهید پلاگین را ترجمه کنید از نویسنده درخواست کمک کنید. کلماتی که میخواهید مطلب شما در گوگل با جستجوی این کلمات نمایش داده شود. لطفا انتخاب کنید میخواهید وردپرس را روی کدام سیستم نصب کنید. اجازه دهید کمی بیشتر در خصوص قالب فرزند برای شما توضیح دهم، در سیستم تولید محتوای وردپرس، تعریفشده که هر قالب وردپرس میتواند در کنار خودش یک پوشه با همان نام قالب بعلاوه عبارت -child داشته باشد. درست در سمت چپ آیکون چرخدنده یک گزینهی دیگر بهصورت سه نقطه وجود دارد که این آیکون نیز در خصوص نمایش ابزارها است؛ و شما با کلیک کردن بر روی آن گزینههای بیشتری را در اختیار خواهید داشت.

افزونه وردپرس

در حالت عادی اگر شما بخواهید که یک نوشته در گوتنبرگ ایجاد کنید، در کنار صفحهی خود پیشخوان و گزینههای دیگری خواهید دید که ممکن است باعث حواسپرتی شما شود. شما برای اینکه بتوانید یک نوشته جدید ایجاد کنید باید افزودن نوشته را انتخاب کنید و یا اگر قصد دارید یکی از نوشتههای قبلی خود را ویرایش کنید باید روی همه نوشتهها کلیک کنید و پسازآن روی ویرایش پست موردنظر خود کلیک کنید. K” را از روی کیبورد خود انتخاب کنید؛ پس از انتخاب کلیدهای گفتهشده برای شما باکس جدیدی باز میشود که شما باید پیوند موردنظر خود را در آن وارد نمایید؛ و بر روی فلش کوچکی که در سمت چپ قرار دارد و در تصویر زیر نمایش دادهشده است کلیک کنید.

گزینهی دیگری که در تصویر بالا در قسمت تولبار مشاهده میکنید مربوط به تبدیل عنوان میباشد به این صورت که با کلیک کردن بر روی آن باکس جدیدی برای شما باز میشود؛ که شما با استفاده از گزینههای آن میتوانید نوشته خود را به پاراگراف، گروه و یا نقلقول تبدیل کنید. برای این کار میتوانید در نرمافزارهای گرافیکی همانند فتوشاپ یا نرمافزارهای ویرایش تصویر دیگر استفاده کنید. در این حالت سطح دسترسی شما ویرایشگر است و برای نصب افزونه باید سطح دسترسی شما ادمین باشد. قالب Agency که گواهینامهها، اعضای گروه و بخشهای برجسته را در خود جای داده است، نصب آسانی دارد و شامل واردکننده محتوی آزمایشی، صفحه ساز و صفحه گزینههای سفارشی قالب است. علاوه بر این گزینهی دیگری به نام “کتابخانه پروندههای چندرسانهای” نیز وجود دارد که تمامی تصاویر سایت شما در آن موجود است، البته میتوانید تصاویر خود را از طریق این گزینه نیز بارگذاری کنید.

حتما سعی کنید تصاویر را با کمترین حجم ممکن در هاست خود آپلود کنید. همچنین ممکن است شما پس از انتخاب یک رنگ بخواهید رنگ دیگری را انتخاب نمایید؛ یا بهصورت کلی از انتخاب رنگ منصرف شده باشید که در این صورت باید گزینهی پاکسازی را انتخاب کنید تا نوشتهی شما بهصورت پیشفرض برگردد. در قسمت زیر پرونده چندرسانهای یا همان قسمت متن نوشته شما باید متن نوشته خود را تایپ کنید. نوشتهها، برگهها، چندرسانهای و… همچنین اگر پست یا مطلب شما دارای عکس باشد و بخواهید تصویری داخل نوشته بگذارید باید روی قسمت افزودن پرونده چندرسانهای کلیک کنید؛ و عکس خود را از سیستم بگیرید و بکشید در داخل صفحه افزودن پرونده چندرسانهای تا تصویر شما آپلود شود. در اینجا شما برای اینکه بتوانید یک نوشته جدید ایجاد کنید باید افزودن نوشته را انتخاب کنید؛ و یا اگر قصد دارید یکی از نوشتههای قبلی خود را ویرایش کنید باید روی همه نوشتهها کلیک کنید و پسازآن روی ویرایش پست موردنظر خود کلیک کنید.

شخصی سازی ظاهر وردپرس نیاز به دانش جزئی css دارد و ایجاد تغییرات در آن مثل جوملا پیچیده نمی باشد، ولی به هرحال اگر تمایل به درگیر شدن با مباحث مرتبط با css ندارید می توانید از کمک یک طراح وبسایت بهره مند گردید.از آنجا که wordpress ساختاری منطقی دارد طراحی و جابجایی المانهای گرافیگی برای یک طراح وبسایت دشوار نمی باشد ودوباره تاکید می گردد که ترجیحا از یک طراح متخصص در وردپرس استفاده نمایید. مثل همیشه میگوییم: وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوای وبسایت در دنیاست که میتوانید با آن در عرض ۵ دقیقه سایت دلخواه خود را بسازید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است ، که در اصطلاح خارجی به اختصار آن را CMS (open source Content Management System) می نامند. پیشنهاد ما استفاده از هاست مناسب وردپرس لینوکس با کنترل پنل سی پنل است که با تمام قالب ها و افزونه های وردپرسی سازگاری دارد.

نام کنترل پنل روی لوگو درج شده است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی است که امکانات بسیار زیاد و خوبی را برای راهاندازی یک سایت به ما میدهد. در دوره وردپرس شما یاد می گیرید چگونه با استفاده از قدرتمندترین سیستم مدیریت محتوای جهان ، کاربردی ترین و کاربرپسند ترین ، زیباترین و خوش استایل ترین ، امن ترین و مطمئن ترین صفحات وب را طراحی نمایید. به وسیله وردپرس می توان زیباترین و کارآمدترین وبسایت های شخصی ، خبری ، فروشگاهی ، شرکتی و … ووکامرس را می توان یکی از متداول ترین پلاگین فروشگاهی وردپرس است. ما در این قسمت به طور خلاصه به رایجترین پلاگین های ساخت سایت فروشگاهی در وردپرس و کاربرد اصلی آنها اشاره میکنیم. که برای شما ضررهای جبران ناپذیری در پی دارد پس حتما 10 نکته ای که برای شما در این افزایش امنیت وردپرس عنوان کردیم را رعایت کنید و به آن ها را عملیاتی کنید تا سایت شما یک سایت امن شود.

در این قسمت شما بلوکهای متنوعی را مشاهده میکنید که با کلیک بر روی هر یک از اینها آیکونهای متعددی برای شما نمایش داده میشود. درواقع شما پس از کلیک کردن بر روی این گزینه میتوانید بلوکهای متنوعی را به نوشته خود اضافه کنید. به عنوان فایروال وب سایت ، Sucuri با یک گزینه داخلی برای ذخیره کردن محتوای وب سایت شما و فعال کردن فشرده سازی gzip با کلیک روی دکمه همراه است. ” که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید؛ و از آنجا گزینهی فهرست را جستجو و انتخاب کنید تا برای شما بلوک فهرست باز شود. اجازه ندهید که در فرم ورود به سیستم، بطور نامحدود نام کاربری و رمز عبور را امتحان کنند.

مهمترین ویژگی این افزونه رابط کاربری بسیار ساده و آسان است. به این صورت که شما در پنل کاربری خود قسمتی به نام نوشتهها دارید که به دو بخش مجزا تحت عنوان افزودن نوشته و ویرایش نوشته تقسیمشده است. در بالای فرم ورود لوگوی پنل مدیریت را مشاهده کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است که در مقایسه با رقبای خود ، دارای بیشترین انعطاف پذیری می باشد. برای ارائه اطلاعات فردی و رزومه خود در سایت، بهتر است از قالب شخصی وردپرس برای سایت شخصی خود استفاده کنید و با طراحی منحصر به فرد، جایگاه رسمی برای خود ایجاد کنید. همچنین ممکن است عملکرد برخی از افزونهها با یکدیگر تداخل داشته باشند و منجر به ایجاد مشکلات مختلفی در سایت شوند. روش های بهتری برای ایجاد تغییرات در عملکرد اصلی وردپرس وجود دارد، معمولاً با فایلهای موجود در افزونه ها یا قالب ها. مثلا فرض کنید خودتان و یا تیم طراحی شرکتتان توانایی نوشتن یک افزونه خیلی حرفه ای و خوب را دارد، در این حالت هم شما باید زمانی را تنها به نوشتن افزونه و زمان دیگری را هم برای تست و باگ گیری از آن اختصاص بدهید، در حالی که اگر از افزونه های آماده استفاده کنید که تعداد کاربران زیادی قبل از شما آن را نصب کرده اند، دیگر نیاز نیست وقت زیادی تلف کنید، فقط کافی است آن را نصب کرده و از استفاده آن لذت ببرید.

برای خود داشته باشید و بدون هزینه و بدون دانش برنامه نویسی وب سایت خود را راه اندازی کنید این دوره مناسب شماست. وردپرس این امکان را به شما می دهد که تمامی این کارها را بدون حتی یک خط کدنویسی انجام دهید. و کارهای مختلف دیگری با این ابزارها میتوان انجام داد که از جمله آنها بهینه سازی کدهای قالب است و … مایکروسافت: وبلاگ سایت رسمی مایکروسافت با استفاده از وردپرس طراحی شده است. آیا وردپرس به زبان فارسی هم موجود است؟

منابع سرور در سایتهای اشتراکی بین چندین سایت به اشتراک گذاشته میشود و اگر همسایههای شما دارای ترافیک زیادی باشند و از آن منابع استفادهی زیادی کنند، سرعت سایت شما کند میشود. در این مقاله، به معرفی ۸ پلاگین اشتراک گذاری مطالب وردپرس میپردازیم. بلوکی که زیر گزینهی افزودن عنوان قرار دارد درواقع همان بلوکی است که شما میتوانید متن موردنظر خود را در آن وارد نمایید. در صورتیکه قصد کپی برگه را دارید، کافی است قطعه کد زیر را با آخرین خط در فانکشن جایگزین کنید. بهعلاوه اینها، این پلاگین با جلوگیری از حملات خشونتآمیز از امنیت وبسایت شما محافظت میکند و هر پنج دقیقه از نظر خرابی روی سایتتان نظارت دارند و بهسرعت درصورتیکه مشکلی پیش آمد شما را مطلع میکند. سپس برای عنوان نوشته شما یک پیوند یکتا در نظر گرفته میشود که میتوانید آن را تغییر دهید. پس بهتر است از یک سرور قدرتمند و جدید برای میزبانی استفاده کنید تا سرعت لود وبسایتتان هر چه بیشتر بالا رود.

هر افزونه یا موضوع جدید خطر هک شدن را افزایش می دهد. افزودن نوشته قسمتی است که میتوانیم توسط این قسمت مطلب جدید بنویسیم. منظور ما از مورد آخر، چیزی مانند تصویر زیر است. به طور مثال سایتی که میخواهیم طراحی کنیم، یک سایت شخصی است که میخواهیم پروپزال و نمونه کار هایمان را در آن قرار دهیم و میزان تسلط مان بر روی ابزار هایی مانند Adobe Photoshop، illustrator، Pixlr و … CMSها به زبان ساده سیستم هایی هستند که امکان راه اندازی ، مدیریت و پشتیبانی وبسایت ها و صفحات وب را برای ما آسان کرده اند. به کمک CMS می توان یک وبسایت داینامیک را طراحی و به بهترین نحو مدیریت و پشتیبانی کرد. در دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس تمامی دانش و اطلاعاتی را که برای طراحی یک وبسایت وردپرسی احتیاج دارید ، در اختیارتان قرار می گیرد. برای دانلود کتاب آموزش وردپرس، لطفا ایمیل خود را وارد کنید.

در بیشتر موارد این تم ها برای جذب مشتری با قیمت کمتری فروخته می شوند. این افزونه پیشرفته با کاهش زمان بارگذاری صفحه به میزان قابل توجهی از طریق یکپارچه سازی CDN، عملکرد وب سایت را افزایش می دهد. تم جتپکیای که دارد بهسادگی هر محتوا، پست، نظر و فایل رسانهای در وبسایت شما را بهصورت یکپارچه سینک میکند و بهعلاوه شما را از شر حملات وبی در امان نگاه میدارد. از طریق پنجره Explore فایل Zip قالب را انتخاب کرده و روی گزینه Open کلیک کنید.

همچنین میتوانید بعدازاینکه یک مطلب را نوشتید آن را انتخاب کرده و به فهرست تبدیل کنید. برای نوشتن مطلب در وردپرس در پنل مدیریت در قسمت نوشتهها دو زیرمجموعه است که یکی نوشتهها و یکی دیگر افزودن نوشته میباشد؛ که تمام نوشتههای سایت را به شما نمایش میدهد. مهم این است که بتوانید تشخیص دهید پنل مدیریت هاست شما کدام یکی است و آموزش نصب وردپرس را در صفحه مربوط به همان پنل مشاهده کنید تا بتوانید وردپرس را به خوبی روی سایتتان نصب کنید. در این مقاله افزونه BulletProof Security را آموزش می دهیم. در ویرایشگر گوتنبرگ شما این امکان را دارید که رنگ متن نوشته خود و حتی پسزمینه پاراگراف را تغییر دهید.