آموزش خرید قالب و افزونه وردپرس

به عنوان مثال: ما قصد داریم افزونه رایگان “یوآست سئو” را در سایت خود نصب کنیم. از مهم ترین مارکت های وردپرسی می توان به تم فارست اشاره کرد که فایل های آن از لحاظ امنیتی توسط تیم این شرکت بررسی می شود. ابزار بررسی سرعت سایت GTMetrix یکی از ابزار فوقالعاده مفید برای بررسی سایت است. با این حال بهترین افزونه امنیتی برای وردپرس چیست؟ حال که وردپرس را شناختید در جواب سوال وردپرس چیست؟ آنچه در حال حاضر به آن می پردازیم فایلی به نام admin.php است. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه به سرعت مشکلات سایت خود را عیب یابی کنید و در نهایت بتوانید ویژگی های سفارشی را دقیقاً مانند یک حرفه ای به کار بگیرید.

تجربه کاربری بازدیدکنندگان برای صاحبان و مالکان وب سایت ها بسیار مهم است. با این حال، همه آنچه برای ساخت وب سایت خود لازم دارید را انجام نمی دهد. فایل wp-config.php جزئیات پیکربندی پایه را برای وب سایت وردپرس شما فراهم می کند. افزونه OptinMonster برای وبلاگ نویسان، سایت های کسب و کار و فروشگاه های eCommerce بسیار مناسب است. اگر افزونه مدنظر شما رایگان است بهترین کار همان است که از داشبورد وردپرس خود در مخزن وردپرس آن را جستجو کنید. شما میتوانید هزینههای مختلفی را بپردازید تا یک سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت شما بسازند اما، وردپرس کاملا رایگان است.

این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا فرمت فایل ها و مدت زمان ذخیره شدن آنها را مشخص کنید، این در حالیست که قابلیت Browser Caching این امکانات را به شما نخواهد داد. به همین دلیل است که هنگام نصب وردپرس، متوجه می شوید که به صورت خودکار شامل چند قالب اصلی است که می توانید با آنها کار کنید تا سایت خود را نمایش دهید. برای دسترسی به فایل های اصلی وردپرس وب سایت خود، باید یک کلاینت sFTP مانند FileZilla را بارگیری و نصب کنید (کاملاً رایگان است و کاملاً روی همه سیستم عامل ها کار می کند). سپس باید از طریق سرویس گیرنده FTP به سرور وب سایت خود با مدارکی که توسط میزبان وب سایت به شما داده شده، متصل شوید.

بهبود سرعت سایت میتواند مشکل باشد اما خوشبختانه ابزارهای آنلاینی وجود دارند برای بهتر شدن سرعت سایت، کار را ساده تر کرده اند. این افزونه به شکل زیبایی میتواند کلیه ی اطلاعات بازدید ها را بر اساس مرورگر، کد کشور، آی پی، زبان، سیستم عامل، کلمات جستجو شده، ارجاع دهنده، نویسنده ارسال و بسیاری از موارد دیگر و در قالب چارت های بسیار زیبا و مرتب برای شما به نمایش بگذارد. همه چیز را مرتب و سازماندهی شده بچینید تا بازدیدکنندگان سایتتان ارتباط بهتر و ساده تری با وب سایتتان ایجاد کنند و به جستجو به روی آن ادامه دهند.

افزایش سرعت وردپرس

وردپرس یک بسته فشرده دارد، که برای راه اندازی آن کافیست در هاست آپلود کنید، سپس با زدن آدرس وبسایت، میتوانید وردپرس خود را راه انداخته و کار وبسایت خود را شروع کنید. همچنین می توانید مستقیما وارد هاست خود شوید و از File Manager که توسط میزبان وردپرس ارائه شده استفاده کنید. روش دیگر طراحی سایت، استفاده از CMS ها یا همان سیستمهای مدیریت محتوای آماده است که باعث می شود هزینه های شما به شدت کاهش پیدا کند. همچنین توسعه دهندگان بسیاری برای وردپرس وجود دارند که به آنها می توانید قالب وردپرس موردنظر خود را سفارش دهید. بسیاری از بزرگترین سایتهای دنیا با وردپرس ساختهشده اند، نمونههای آن سایت اشخاص برجسته دنیا مثلا سریعترین مرد جهان اوسین بولت Usain Bolt ونیز سایت شرکت های بزرگی همچون نیویورک تایمز ,مایکروسافت نیوز,مرسدس بنز, یاهو نیوز , مک دونالدز , کوکاکولا , سی ان ان , نوکیا , هاروارد و برند های دیگر از جمله Google Ventures , Sony Music , The Obama Foundation , angrybirds که از مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند.

پلاگین وردپرس

همچنین قبل از انجام هرگونه تغییر در فایل های اصلی وردپرس، حتماً با یک افزونه پشتیبان گیری از وردپرس ، از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. هرگونه بروزرسانی در وردپرس، تغییرات شما را بازنویسی می کند. دلیل تاکید بر فنداسیون استوار در ساختمان ها، این است که این بخش از ساختمان وظیفه انتقال بارهای وارده از طرف ستون و دیوارهای برشی، به سطح خاک را دارد و چنانچه در آینده بخواهیم ساختمان را به سه و یا چهار طبقه افزایش دهیم، فنداسیون ساختمان توان تحمل بار اضافی را داشته باشد و بتواند در شرایط سخت مقاومت کند. Yoast: شرکت Yoast که توانست با توسعه دادن افزونه Yoast SEO که در حال حاضر در بیش از 5 میلیون سایت به صورت فعال وجود دارد، کسب و کاری موفق را کسب کند.

با استفاده از وردپرس شما می توانید تقریبا هر نوع سایتی که بخواهید را به راحتی راه اندازی سایت بی تم کنید. از قالب و افزونه ­ها کاربردی و معتبر استفاده کنید! از جمله قابلیت های فوق العاده قدرتمندی که این افزونه در اختیار کاربرانش قرار میدهد این است که همانند افزونه wp rocket قابلیت این را دارد که بصورت بهینه ترین حالت ممکن انواع کد ها مثل جاوا اسکریپت و html و css را فشرده کند. فایل وردپرس functions.php یک فایل بسیار مهم هسته وردپرس است که در فهرست wp-includes وجود دارد. برای شروع و ایجاد سایتی برای مصارف عمومی، به یک قالب وردپرس نیاز دارید. شما فراتر از هسته وردپرس، برای ایجاد وب سایت خود به قالب و افزونه نیاز خواهید داشت.

این فایل یکی از مهمترین پرونده های عملیاتی وردپرس است.

تمامی این امکانات به صورت کاملاً رایگان و با اعتبار نامحدود در اختیار شما قرار می گیرد. ما فقط اقدامات سادهای را برای امنیت سایت شما انجام نخواهیم داد و وقتی شما این خدمات را از ما سفارش میدهید ما تمامی اطلاعات مدیریتی سایت شما را میگیریم تا بخش به بخش سایت شما را بررسی کنیم، کدهای سایت هم یکی از موارد مورد بررسی ما است که خیلی بر روی آن تاکید داریم و سعی داریم که هیچ کد ویروسی در سایت شما وجود نداشته باشد و شما یک فعالیت مستمری از نظر ایمنی داشته باشید. اکنون که می دانیم چگونه سرعت وب سایت خود را اندازه گیری کنیم، بیایید برویم سر اصل مطلب و روش ها را بررسی کنیم، در اینجا بهترین راه ها برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس را به شما آموزش داده ایم. ممکن است در سایت شما به علت استفاده از برخی افزونه ها و یا کدنویسی قالب غیر استاندارد و یا هر دلیل دیگری اجرای این سرویس توسط کارشناسان ما امکان پذیر نباشد.

قابلیت استفاده از بی نهایت قالب موجود در دنیای وب که بسیاری از آنها قابلیت ریسپانسیو ( واکنش گرا )را دارند، موجب محبوبیت وردپرس در دنیا شده است و سایتهای فراوانی در همین زمینه فعال هستند که قالب ها و پوسته های رایگان را در اختیار شما قرار می دهند. این همه گیری ها باعث شده تا بسیاری از هکرها با استفاده از حفره های امنیتی سایت های زیادی را مورد حمله قرار دهند و به آن ها دسترسی پیدا کنند. مت مولنوگ پایهگذار وردپرس است که در ۲۷ مِی سال ۲۰۰۳ آن را به صورت رسمی عرضه کرد، نرمافزار کدبازی که در ابتدا به طور گسترده از سوی وبلاگنویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار میگرفت اما حال با گذشت چند سال از انتشار آن و بهروزرسانیهای مختلفی که در آن ایجاد شده است قادر خواهید بود تا علاوه بر وبلاگ با استفاده از افزونهها و طراحیهای اختصاصی در پوستههای وردپرس هر نوع وبسایتی را با آن راهاندازی کنید.

بدون کمک یک قالب یا افزونه، هسته وردپرس همه این توابع را به تنهایی انجام می دهد. ممکن است تمایل به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و در کارکرد مناسب وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خود دچار تردید باشید. به عنوان مثال علاوه بر امکان راه اندازی سایت های خبری، شرکتی و یا شخصی، برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار سایت وردپرسی کافیست یکی از افزونههایی که برای این منظور طراحی شدهاند را به هسته وردپرس خود اضافه کنید. اگر شما به دنبال راه اندازی وبسایت جدیدی برای خود هستید و یا وبسایتی دارید که بسیار قدیمی و ناکارآمد شده است وردپرس راه حل مناسبی برایتان خواهد بود. با توجه به تعدد قالبهای رایگان موجود در سطح اینترنت، ممکن است این سوال به وجود بیاید که چرا باید برای داشتن قالب وردپرس پول بپردازیم؛ آن هم با وجود این تنوع و تعدد در قالبهای رایگان.

آنچه در حال حاضر به آن می پردازیم فایلی به نام admin.php است.

با توجه به اینکه طراحی کاربری این پلاگین بسیار جذاب است، عملا برای کار با آن نیاز به تخصص بالایی ندارید. هسته وردپرس راهی برای مراجعه به تمام فایل های “اساسی” است که برای کار با وردپرس مورد نیاز است. با نگاهی به فایل های داخل پوشه wp-admin ، پرونده ای متفاوت تقریباً برای تمام ویژگیهای اصلی وردپرس نمایان می شود. این فایل یکی از مهمترین پرونده های عملیاتی وردپرس است. این پلاگین افزایش سرعت وردپرس یکی دیگر از پلاگین­های محبوب به شمار می­رود. قالبهای ارائه شده توسط خود وردپرس به زبانهای مختلف در دسترس هستند و از طریق خود وردپرس میتوانند دانلود، نصب و فعال شوند و ظاهر وبسایت شما را تشکیل دهند. وردپرس به بیش از ۴۰ زبان مطرح دنیا از جمله زبان فارسی ترجمه شده است ، این ترجمه تمامی کنترل پنل و بخش های مختلف وردپرس از جمله امکان ترجمه و شخصی سازی را در تمامی قسمت های پوسته (قالب)ها ، افزونه (پلاگین ) ها و حتی هسته اصلی خود را شامل می شود و از همه مهمتر این است که امکان استفاده از چندین زبان در وردپرس وجود دارد .

افزونه وردپرس

اگر شما از کشور های مختلفی کاربر دارید یا قصد دارید هر کشور بالاترین سرعت بارگزاری را در وب سایت شما داشته باشد می توانید از سرویس CDN استفاده نمایید. بهعنوان پیشوند جداول در پایگاه داده وردپرس استفاده میکند . پایگاه داده وردپرس وب سایت شما را بارگیری و راه اندازی می کند، به علاوه محتوای وبلاگ شما مانند پست ها و نظرات، همچنین تغییراتی را که شما (یا حتی بازدید کنندگان) ایجاد می کنید ذخیره می کند. پس اگر بازدید کنندگان سایت شما از داخل کشور هستند حتما از سرورهای داخلی استفاده کنید. بهترین گزینه جهت انتخاب قالب، استفاده از قالبهای اورجینال و سبک وردپرس هستند که نسخه اصلی قالبها را میتوانید از مارکتهایی نظیر Themeforest خریداری نمایید.

پس از راه اندازی معروف ۵ دقیقه ای وردپرس انبوهی از امکانات و ویژگیها را در اختیار دارید تا یک وبسایت را هر طور که دوست دارید و نیاز میبینید برای کاری که دقیقا میخواهید پیکربندی کرده و در واقع از چوب آن مجسمه خود را بتراشید. در پایان، شما دقیقاً خواهید فهمید که هسته اصلی وردپرس به چه معناست، چه کاری انجام می دهد و موارد دیگر… ارتباط با شبکههای اجتماعی: وردپرس و افزونههای جانبی آن به شما این امکان را میدهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکههای اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید. می تواند کوچک یا بزرگ باشد.

در واقع یکی از مزیت های استفاده از وردپرس را می توان این مورد بیان کرد که این سیستم مدیریت محتوا چند زبانه است و از زبان های مختلف پشتیبانی میکند و همین هم دلیل دیگری بر موفقیت آن است و مزیت این که یک سایت از چندین زبان پشتیبانی کند این است که در تمام دنیا می توانند زبان سایت را تغییر دهند و از سایت شما دیدن کنند. شرکتهای مختلف پوستههای مختلف را طراحی کرده و به فروش میرسانند، و جالب است بدانید که فقط در یکی از این فروشگاههای قالب وردپرس تجاری بیشتر از ۳۰ هزار پوسته وردپرس با امکانات فراوان و پشتیبانی آنلاین وجود دارد که میتوان در آن هر نوع قالبی را پیدا کرد.

این مسئله می تواند هنگامی که می خواهید سایت خود را با تمام ظرفیت نگه دارید تفاوت زیادی ایجاد کند. بدون پایگاه داده، وب سایت وردپرس شما کار نمی کند. آنچه باعث محبوبیت وردپرس می شود این است که شما می توانید بدون نیاز به دانستن اینکه در پشت صحنه چه می گذرد این کار را انجام دهید. این صفحات توسط گوگل به عنوان صفحات پر سرعت شناخته می شوند و رتبه بالاتری پیدا خواهند کرد. فایل های اصلی وردپرس طوری طراحی شده اند که بدون شخصی سازی زیاد کار می کنند.