آموزش ساخت پلاگین وردپرس (مقدماتی) – روکسو

پیدا کردن عکس با کیفیت بالا ولی حجم پایین کمی سخت است ولی افزونه wp optimize این کار را برای شما انجام میدهد یعنی حجم عکس های شما بدون کاهش کیفیت کم میکند. یک راهکار مناسب دیگر برای عکس ها میتواند افزونه BJ Lazy Load باشد که با نصب آن عکس های پایینی سایت در بارگذاری اولیه برای کاربر لود نخواهند شد بلکه پس از رسیدن کاربر به آن بخش لود خواهند شد. در این مقاله به آموزش نصب افزونه به صورت دستی در پیشخوان وردپرس و از betheme.ir طریق هاست پرداختیم. حالا فقط کافی است به پیشخوان وردپرس خود رفته و در صفحه افزونهها، افزونه خود را فعال نمایید. ابتدا در پیشخوان وردپرس خود به منوی افزونهها » افزودن برید و در بخش کادر جستجو عبارت “autoptimize” را وارد کنید و همانند تصویر زیر افزونه را نصب و فعال کنید.

خوشبختانه، تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید به کمک آنها سایت خود را سریع تر کنید. یک هوست خوب نه تنها باید مطمئن و سریع باشد بلکه باید میزان پایداری سیستم را تضمین کند. شما نمیخواهید از شرکتی هوست تهیه کنید که تنها فروشنده است و قدرت کافی برای حل مشکلات شما را ندارد. با استفاده از افزونه BJ Lazy Loading می توانید این مساله را حل کنید. برای بهبود وضعیت و عملکرد سایت های وردپرسی ، می توان از افزونه های وردپرس استفاده کرد که در این مطلب مهم ترین و کاربردی ترین این پلاگین ها را معرفی می کنیم. پلاگین ها می توانند بر روی وب سایت های وردپرسی متعددی نصب شوند. یک افزونه مفید برای وب سایت شما که به تمام لینک های شکسته نظارت می کند. تجربه ها حاکی از آن است که گاهی باعث میشود چندین افزونه دیگر را به خاطرش حذف کنید.

Jetpack contact form : این افزونه از افزونه های فرم ساز است و با استفاده از آن شما به راحتی می توانید در هر صفحه یا برگه و در نوشته فرم تماس ایجاد کنید . قالب ها و افزونه های وردپرس شما را قادر می کند بدون نیاز به دانش تخصصی طراحی وب (طراحی سایت) و برنامه نویسی، سایت خود را راه اندازی کنید. اگر قصد نصب افزونه پولی را دارید، بهترین کار این است که اگر حجم فایل زیپ افزونه سبک بود، آن را از طریق داشبورد وردپرس بارگزاری کنید و اگر حجم فایل سنگین بود آن را از طریق هاست آپلود کنید. در این مقاله ۲۴ افزونه ضروری کسب و کار آنلاین وردپرس که لازم است صاحبان کسب و کار آنها را بر روی سایت خود داشته باشند، ذکر شده است.

آمار و ارقام و نتیجه تست و بررسی های افزونه راکت در بسیاری از سایت های وردپرس نشان می دهد افزونه بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرس | wp rocket بهترین است. ببرای انجام اینکار، وارد صفحه افزونه های وردپرس خود شوید و سپس یکی یکی آنها را بررسی نمائید. ساده ترین راه این است که شما قبل از اینکه تصویر خود را در سایت بارگذاری کنید، حجم آن را از طریق ابزارهای آنلاین و یا فتوشاپ تا حد امکان کاهش دهید و سپس آن را در سایت آپلود نمائید. درصورتی که تمایل داشتید قالبی که غیرفعال کردید را به طور کلی حذف کنید، ابتدا بر روی قالب کلیک کرده و سپس گزینه پاک کردن را انتخاب کنید و در انتها روی دکمه OK کلیک کنید. تنها به این دلیل که در تبلیغات یک شرکت عبارت ۲۴/۷ را مشاهده کردید به آنها اعتماد نکنید، بلکه آنها را آزمایش کنید.

افزایش سرعت وردپرس

اگه تغییری در تم ایجاد کنید یا افزونه ای رو حذف کنید اطلاعات مربوط به اون از دیتابیس پاک میشه. همه باعث میشن دیتابیس هیچ فضایی اضافی و خالی نداشته باشه و جلوی سرعتش گرفته میشه و همین امر باعث میشه وقتی سایتی دنبال اطلاعات اصلی میگرده به سختی میتونه اونها رو پیدا کنه و در نتیجه سرعت بارگذاریش کم میشه! 1. خودتان با جستجو و تحقیق با روش های افزایش سرعت وردپرس آشنا شوید و با سعی و خطا تکنیک های جلوگیری از کاهش سرعت سایت را تجربه کنید: در این روش برای یادگیری باید وقت و انرژی زیادی برای تحقیق و مطالعه منابع مختلف خارجی و ایرانی بگذارید. همان طور که اشاره شد، اگر طراح سایت هستید و خدمات پستیبانی وردپرس ارائه می دهید یا خودتان یک وبسایت وردپرسی دارید، حتما نیازمند یادگیری افزایش سرعت وردپرس و جلوگیری از کاهش سرعت سایت می باشید. از طرف دیگر شما فرصت بسیار کمی برای جذب مخاطبان سایت خود از طریق محتوا دارید، اصولا کاربران زمان بسیار کمی در سایت شما می مانند و اگر نتوانید آن ها در همان زمان کم مجذوب محتوای خود کنید، کاربران خود را از دست می دهید.

افزونه وردپرس

قالب های وردپرس با تعداد زیادی از عناصر پویا، اسلایدرها، ابزارک ها، آیکون های شبکه های اجتماعی و بسیاری از عناصر دیگر ارائه می شوند که در نگاه اول همه آنها جذاب به نظر می رسند. از 4 پلاگین جداگانه برای ایجاد فید های شبکه های اجتماعی سفارشی در وردپرس ساخته شده است. با این حال، برخی از کاربران با نصب پلاگین(افزونه) و پوسته های کم کیفیت، انتخاب یک میزبان کم کیفیت ( هاست نامناسب) و پر کردن سایت خود را با انبوه زباله… خیر. وردپرس به تنهایی کند نیست ولی وقتی تعدادی افزونه و یک قالب بر روی سایت نصب می شود سرعت سایت کاهش پیدا می کند. منابع مختلف را پیدا کنید و روش های معرفی شده را بررسی و آزمایش کنید و با کسب تجربه و به مرور به مهارت در زمینه افزایش سرعت وردپرس برسید.

ببینید دوستان عزیز معمولا افرادی که سایت میزنند برای کسب درآمد آن را راه اندازی کرده اندو یه جوری کسب و کار شما هستش، حال فکر کنید اطلاعات این کسب و کار دست رقبا یا هکرها بیفتد چه اتفاقی می افتاد به احتمال زیاد دچار مشکلات فراوانی می شوید. برای مثال ساعت ۲ نیمه شب به آنها ایمیل بزنید و یا صبح زود جمعه و ببینید چقدر زمان میبرد تا پاسخ شما را ارسال کنند. اگر مدیر یا صاحب یک سایت هستید یا اگر خدمات طراحی و پشتیبانی وردپرس ارائه می دهید حتما می دانید که سرعت سایت چقدر مهم است. با چالش تداخل پنهان افزونه ها و کاهش سرعت سایت مقابله کنید. علاوه بر این می توانید کد های مشکوک را به راحتی مرور و مدیریت کرده و مشکلات آنها را با یک کلیک حل کنید. گوگل طی آخرین بروزرسانی، اعلام کرده است که لینک های ۴۰۴ سایت بر روی سرعت سایت تاثیر بسزایی دارند.

این یعنی شما می­توانید جلوی باز کردن کدهای غیر ضروری توسط پلاگین­ها را بگیرید. این افزونه همچنین به شما اجازه می دهد تا یک روال زمانبندی ایجاد کنید. اگر نام کاربری و رمز عبور FTP خود را ندارید، با ارائه دهنده میزبانی وردپرس خود تماس بگیرید و از آن ها سوال کنید. شاید شما مدیر یک سایت باشید یا یک طراح سایت یا فردی که خدمات پشتیبانی وردپرس ارائه می دهد. بهینه سازی منابع، فایل ها، دیتابیس و بسیاری امکانات دیگر که در ادامه برخی از مهمترین ویژگی های این افزونه را بررسی می کنیم. اسکریپتها قابلیتهای جذابی را به سایت شما اضافه میکنند، اما استفاده از آنها نکات منفی نیز دارد و یکی از مهمترین هزینهها کندتر شدن سایت است. علاوه بر این استفاده پلاگین برای تامین امنیت سایت نیز از دیگر کاربردهای پلاگینهای وردپرس است. این پلاگین یک انتخاب عالی برای هر سایت وردپرسی است زیرا Sucuri یک فایروال سطح DNS است، این بدان معنی است که قبل از اینکه درخواست ها به سایت شما برسد، می تواند صفحات کَش شده را به بازدید کنندگان نمایش دهد.

با هر بروزرسانی احتمالا مبلغ سرمایه گذاری دوره نیز افزایش خواهد یافت. برای یک سایت تازه راه اندازی شده که بیشتر محتویات متنی دارد و فایلهای موسیقی، فیلم و یا نرم افزارهای متفاوت برای دانلود کردن ارائه نمیدهند میزان ۵ تا ۱۰ گیگابایت به صورت ماهانه فراتر از میزان مورد نیاز است ولی با افزایش بازدیدکنندگان این میزان افزایش خواهد یافت. البته باید زمانی از این پلاگینها استفاده کنید که به آنها واقعاً نیاز دارید. به طور خلاصه ، اگر می خواهید از وب سایت خود بازدید، کاربر و درآمد بیشتری داشته باشید، باید سرعت وبسایت خود را بهینه کنید! این روزها کاربران عاشق سرعت هستند و اصلا دوست ندارد که وقتی روی لینک سایت شما کلیک می کنند، مدت زیادی منتظر بمانند تا صفحه فروشگاه اینترنتی شما برایشان باز شود. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی حتی وقتی خواب هستید مشتری سفارش ثبت خواهد کرد. قبل از انجام این تغییرات حتما تاییدیه حذف رونوشتها و بهینه سازی جداول را از مشتری بگیرید.

این پلاگین با آخرین نسخه وردپرس سازگار است و بیش از ۱۰ هزار نصب فعال دارد. میتوانید یک سری از پلاگین ها را رایگاه تهیه کنید ولی بعضی ها را هم باید با پرداخت وجه تهیه کنید. به این منو بسیار بسیار دقت کنید و از اون هرگز به صورت ۱۰۰ درصد استفاده نکنید. استفاده از یک قالب مناسب و سئو شده میتواند بسیاری از کارهای شما رو راحت کنه و با توجه به کد نویسی و شاخص های دیگه باید در انتخاب قالب دقت بیشتری داشته باشیم .

همان Content Delivery Network و تاثیر آن بر عملکرد بهتر سایت و افزایش سرعت بارگذاری آن آشنا کنیم. این میزان معمولا بر اساس مگابایت (MB) یا گیگابایت (GB) بیان میشود و هرچه بیشتر باشد بهتر است. شما از گروه بهینه سازی وردپرس می توانید سرعت وب سایت تان را افزایش داده تا میزان رضایت کاربران سایت شما بیشتر گردد. حتما میدانید که سرعت سایت شما با فروش محصولاتتان رابطه مستقیم دارد! و به دلایل مختلفی در رابطه با این موضوع فکر می کنیم، وقتی بیشتر دقت کنیم می بینم بیشتر موارد مسبب این موضوع را،خودمان ایجاد کرده ایم که باعث بالا رفتن حجم پایگاه داده شده است. اگر این سوال برای شما به وجود آمده است که چطور چنین چیزی ممکن است، در پاسخ شما باید بگویم که اگر تاکنون دقت کرده باشید، هنگامی که یک سایت را برای دفع اول باز می کنید، زمان بیشتری می برد نسبت به این که برای دفعات دوم یا سوم آن سایت را باز می کنید.

پلاگین وردپرس

کدهای مختلفی وجود دارند که با قرار دادن آنها در فایل خود امنیت سایت وردپرسیتان افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال، شما میتوانید ‘WP’ را در مقاله وارد کنید و وقتی کاربر نشانگر موس خود را روی این کلمه اختصاری قرار بدهد “وردپرس” نمایش داده شود. البته اگر خودتان میخواهید کدهای دیگری به سایت اضافه کنید (مثل کد گوگل آنالیتیکس)، سعی کنید آن را در قسمت فوتر و انتهایی سایت قرار داده تا محتوای سایت سریعتر بارگذاری شود. همچنین میتوانید در قسمت زیر کادر کد، توضیحی برای کد اضافه کنید.

ازآنجاکه وردپرس فایروال وبسایت داخلی ندارد، با دانلود افزونهای مانند Sucuri میتوانید آن را راهاندازی کنید. این افزونه پس از مدت زمان خاصی که کاربر فعالیتی داخل حساب کاربری خود ندارد، آن را از حساب کاربری خارج میکند. حتما این را به خاطر بسپارید که اگر سایتتان در رایانه خودتان به سرعت بالا می آید و مشکلی از لحاظ سرعت ندارد، به این معنا نیست که سایت شما سرعت بالا و استانداری دارد. در واقع شما می توانید با نصب یک افزونه کش به شدت سرعت سایت خود را بالا ببرید. یک سیستم وردپرس که تازه نصب میشه در مرحله ی اول دارای ۱۱ جدول هستش و زمانی که شما افزونه یا قالبی رو نصب میکنید یک جدول تازه خلق میکنید که اطلاعاتش در دیتابیس ذخیره میشه. به طور کلی، آن منابع شخص ساز خواهد شد به بازدید کنندگان شما توسط سرور نزدیک ارائه میشه.

نکته ی دیگه اینه که قبل از شروع کار، نسخه ی پشتیبان رو چک کنید و کاملا بدونید که چطور باید بازیابی کنید! در این مقاله 9 نکته طلایی برای افزایش سرعت سایت و بهینه سازی سرعت سایت را به شما آموزش داده ایم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. سرعت یکی از مهمترین فاکتورهای SEO است. توصیه میکنیم مقاله 15 افزونه سئو برتر وردپرس را بخوانید تا با مهمترین افزونههای این دسته بیشتر آشنا شوید. 2. از سایر آموزش های انگلیسی یا فارسی استفاده کنید: در این روش نیز با توجه به جامع نبودن دوره ها و آموزش های متمرکز بر نصب و آموزش یک افزونه با محدودیت های یک افزونه مواجه خواهید شد.

امروزه هر نوع افزونه ای را که می خواهید می توانید خیلی ساده تنها با یک سرچ پیدا کنید. افزونه سرعت وردپرس می باشد. اگر سایت شما سرعت خوبی نداشته باشد قطعا کاربران آن را دوست نخواهند داشت. فرض کنید، همزمان کاربران مختلفی تقاضای بارگذاری یک صفحه را داشته باشند.در نتیجه سرور مجبور است. اگر بخواهید ویژگی به خصوصی را بر روی سایت پیاده سازی کنید، با استفاده از پلاگین وردپرس به آسانی می توانید این کارها را انجام دهید. افزایش سرعت بالا آمدن سایت وردپرس با استفاده از یک پلاگین کش اصلاً دور از انتظار نیست. راز افزایش سرعت سایت وردپرس چیست؟