آموزش طراحی قالب وردپرس حرفه ای 0 تا 100❤️جدید(آپدیت 1401)

پس یک عکس فشرده نشده با جزئیات بیشتر از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است ولی حجم آن بیشتر است و بارگیری آن بیشتر زمان میبرد. در مقاله ی آموزشی افزایش سرعت سایت به صورت کلی در مورد با روش های افزایش سرعت سایت صحبت کردیم ولی در این آموزش قصد داریم به صورت تخصصی فقط روی افزایش سرعت سایت ودپرسی بحث کنیم. استفاده از پلاگینها بسیار خوب است و حس خوبی به دارندگان سایت میدهد، ولی بسیاری از صاحبان سایت نمی دانند در پشت این پلاگینها چه اتفاقی در سایت آنها می افتد. چه بسا همین موضوع باعث ایجاد یک تجربه کاربری بسیار خوب شده و کاربر را به خرید یا استفاده از خدمات و محصولات شما سوق دهد. حتما شما هم با من موافقید که سایتهایی که خیلی سریع باز می شوند چه حس خوبی به ما منتقل میکنند. حتما سعی کنید تصاویر را با کمترین حجم ممکن در هاست خود آپلود کنید.

بعضی از قالبهای رایگان و پولی وردپرس، برخی از موارد اساسی را بهطور راستچین ارائه میدهند، اما بهطور پیشفرض بدون ایجاد تغییر حالت در قالب وردپرستان نمیتوانید چگونگی تغییرات ایجاد شده در دستهبندی زبانهای راستچین را مشاهده کنید. در پنجره جدید شما میتوانید لیستی از پلاگینهای فعال روی سایت خود را مشاهده کنید. ما بارها دیدیم که بعلت استفاده از هاست بی کیفیت و ارزان سرعت لود اولیه سایتها به شدت کاهش یافته و یا عدم استفاده از نرم افزارهای امنیتی مناسب در هاست باعث هک شدن سایتها شده است. این افزونه به شما امکان میدهد تا تصاویر زیبای سایت خود را با حداکثر سرعت به نمایش بگذارید. آلبوم عکس ایجاد کنید، تصاویرتان را در پنجره های پاپ آپ باز کنید و خیلی کارهای دیگر می توانید انجام دهید و به این ترتیب سایت خود را به یک سایت تعاملی و زیبا تبدیل کنید.

Wp super cache: وقتی صحبت از افزونه کش حرفه ای می شود Wp super cache حرف اول را می زند و به دلیل رایگان بودن آن و سازگاری با نسخه 3.1 و بالاتر وردپرس توجهات را به خود بی تم جلب کرده اند. به عنوان مثال اگر شما در فروشگاه خود فقط محتوای ویدئویی به فروش می رسانید باید از افزونه متناسب با کسب و کار خود استفاده کنید. این خدمات در طول هفت الی پانزده روز کاری انجام خواهد شد. با این کار باعث افزایش سرعت وردپرس خود خواهید شد.

چه کسی نیاز به خرید قالب وردپرس شرکتی دارد ؟

میزان محتوای صفحه شما میتواند روی سرعت بارگذاری سایت شما موثر باشد. بسیاری از این فایلها نیز بهگونهای بهینهشدهاند تا هر چه سریعتر بارگذاری گردند؛ اما اگر افزونههای سایت، درخواستهای زیادی را برای این فایلها بفرستند، این مسئله میتواند بر روی سرعت سایت تأثیر به سایر بدی گذارد. سرعت یکی از این فاکتورهای مهمی است که تاثیر بسزایی در سئو سایت خواهد داشت به همین جهت تصمیم داریم در ادامه چند مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی را به شما معرفی کنیم. حالا کاربران میتوانند با وارد کردن یک نام کاربری و آدرس ایمیل در سایت شما عضو شوند، که خیلی ایدهآل نیست. تقریبا سال 2010 بود که گوگل برای اولین بار یک کار متفاوت انجام داد و اعلام کرد که میخواهد به سرعت بارگذاری سایتها نیز اهمیت بدهد. با بروزرسانی و نصب آن ها، شاهد افزایش سرعت سایت و امنیت بالاتری خواهید بود.

در حقیقت شما پرونده فشرده را از حالت فشرده خارج کردید. تصویر JPEG یک قالب فایلهای فشرده است که کیفیت سایت را کاهش میدهد، اما اندازهی آن به شکل قابلتوجهی کوچکتر است. در اینجا ابتدا فرمت jpeg را انتخاب کرده و با تغییر لغزنده quality کیفیت و حجم تصویر را به حجم دلخواه خود برسانید و سپس تصویر را ذخیره نمایید. WP Smush برای فشرده سازی تصاویر استفاده می شود و همچنین به کاهش اندازه کلی تصاویر بدون کاهش کیفیت بصری آنها کمک می کند. همچنین یک افزونه خوب نباید اختلالی در عملکرد کلی وبسایتتان و دیگر افزونه ها ایجاد کند! سرعت لود سایت من در شرایط فعلی مثلا 4 ثانیه است آیا تضمین میدهید که به زیر یک ثانیه برسد؟ اگر شما هم به سئوی سایت خود اهمیت میدهید بدانید که امروز سرعت بارگذاری سایت به یکی از فاکتورهای مهم گوگل تبدیل شده است. به این نکته تو جه داشته باشید که سرعت وب سایت بی شک مهم ترین فاکتور سئو و بهینه سازی سایت ازنظر الگوریتم گوگل است.

در این مطلب روشهایی که موجب افزایش سرعت سایت وردپرسی و بهبود عملکرد شما میشود را خواهیم گفت. افزونه یوست سئو یک افزونهی معروف و معتبر وردپرس است که مدیران سایت، تولیدکنندگان محتوا، سئوکاران و حتی طراحان سایت با استفاده از آن وبسایتها را بهینه میکنند.این افزونه قدرتمند در واقع موجب ارتقا و رشد وبسایت با استفاده از تکنیکهای سئو (SEO) میشود. و میزبانی از ویدئوها موجب افزایش حجم سایت و افزایش حجم بک آپ ها میشود. بعضی از افزونه ها کمک می کنند تا سایت مورد نظر برای موتورهای جستجو بهینه شود.

گاهی اوقات قالب های چند منظوره با ویژگی های بسیار زیاد ارائه می شوند و بر سرعت و عملکرد سایت شما تأثیر می گذارند. در این ویدئو به 4 نکته خیلی ساده اشاره میکنم که رعایت آنها میتواند باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی شما شود. نیست، بلکه نکات خیلی ساده هستند که در هر سایت وردپرسی باید رعایت شود. فایلی با نام wp-config.php ایجاد کرده و مسیر فایل wp-config جدید (در اینجا sevenlearn.php) را به صورت زیر در آن قرار دهید. با کلیک بر روی لینک شما به صفحه ای مانند صفحه ی زیر هدایت خواهد شد در این صفحه کافی است بر روی زبان مورد نظر خود کلیک کنید که ما در اینجا زبان فارسی را انتخاب کرده ایم. از ویژگی های دیگر این افزونه قدرتمند داشتن CDN رایگان و اختصاصی ، قابلیت پشتیبانی از پر استفاده ترین فرمت های تصاویر از جمله webp ، قابلیت ارتقاء سرعت کدهایی که به زبان php نوشته شده اند و همچنین امکان بارگذاری تنبل تصاویر صفحات وبسایت شما یا همان (lazy loading).

آخرین روش، نصب افزونه به صورت دستی در وردپرس بود. اگر شما یک وبسایت عکسدارید بوده یا نمونه کارهای زیادی را در سایت خود به نمایش گذاشتهاید، حتماً از یک افزونه گالری عکس برای نمایش تصاویر سایت استفاده میکنید. در دوره آموزش طراحی قالب وردپرس صفر تا صد ما از فتوشاپ شروع کرده و تک تک مراحل رو باهم جلو خواهیم رفت یعنی بعد از اینکه یک طراحی psd خودمان طراحی کردیم می رویم سراغ کدنویسی طرح فتوشاپ به صورت عملی و به همین شکل گام به گام مراحل مورد نیاز برای طراحی یک قالب وردپرس حرفه ای را طی خواهیم کرد. پیکربندی و شروع کار این افزونه بر روی وبسایت وردپرسی شما تنها با چند کلیک ساده قابل انجام است. این کار بدون هیچ هزینهای برای همه مدیران وب سایت ها قابل انجام است و حتی اگر شخصی هم تخصص کافی در زمینه طراحی وب سایت و یا تعمیر آن نداشته باشد هم میتواند این کار را به راحتی انجام دهد.

بهتر است برای بهینه سازی سرعت سایت، از قرار دادن گراواتار ها خود داری کرده و آن را در تنظیمات سیستم مدیریت محتوا خود غیر فعال کنید. آیا میخواهید سرعت سایت ووردپرسی خود را افزایش دهید؟ برای انجام این کار کافی است که تگ nextpage را در قسمتی از محتوا که میخواهید به صفحه بعد برود، قرار دهید. همچنین یک نکته جالب در رابطه با این افزونه وجود دارد که شرکتی که این افزونه را توسعه داده و منتشر کرده است، شرکت Automattic میباشد که همان سازنده و توسعه دهنده وردپرس میباشد و این بدین معنی میباشد که این افزونه اگر بر روی وردپرس شما نصب شود، قرار است بیشترین سازگاری را با وردپرس شما داشته باشد. از دیگر ویژگی های مهمی که یک افزونه باید داشته باشد، این است که شرکت یا فرد سازنده افزونه باید بصورت مدام و مستمر برای افزونه اش آپدیت ارائه دهد که با گذش زمان و با بالاتر رفتن نسخه وردپرس، عملکرد افزونه با مشکلی مواجه نشود و بصورت بروز باقی بماند.

خلاصه که اگر میخواهید یک افزونه کاملا مطمعن و حرفه ای برای افزایش سرعت سایت وردپرسیتان داشته باشید، افزونه Wp super cache بهترین گزینه برای شما خواهد بود. مثلاً وبلاگ شما درباره فیلم است و میخواهید برای هر فیلمی که معرفی میکنید، نام کارگردان، نام بازیگران و امتیاز فیلم مشخص باشد. بهعنوان کسی که مسئول سایت و مسئول بهروزرسانی آن هستید، عدم بهروزرسانی سبب کند شدن سایت شما و بروز مشکلاتی میگردد. چه کسی نیاز به خرید قالب وردپرس شرکتی دارد ؟ یک افزونه سرعت سیات خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ تغییر در کد نویسی وبسایت و تغییر در پیکربندی آن ممکن است وقت زیادی از شما و بهخصوص از مبتدیان این راه بگیرد، اما نگران نباشید، شما میتوانید بدون نیاز به کد نویسی عملکرد سایت خود را بالا ببرید و سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید. اگر شما هم طراح وب هستید با ارائه طرح های خود در اولین پایگاه اشتراک و فروش تم وبسایت فارسی علاوه بر درآمد زایی مدیر پروژه خود نیز باشید.

افزونه وردپرس

این روزها چندین سرویس خوب در دسترس است ، مانندStackPath ،Google Cloud CDN و Cloudflare که دومی حتی یک برنامه رایگان برای وب سایت های شخصی دارد. این کار را میتوانید چندین بار در یک صفحه تکرار کنید تا پست بلند شما به چند صفحه تقسیم شود. اگر از چندین متخصص وب سایت وردپرس در رابطه با بهترین افزونه های افزایش سایت وردپرس سوال کنید قطعاً نظر بیشتر آنها بر روی افزونه WP Rocket خواهد بود . ما از ابزار آنها برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی بک لینک، ردیابی نام های تجاری، جاسوسی از رقبا، کشف بهترین پست ها و صفحات در شبکه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل استراتژی تبلیغات، ردیابی رتبه کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده می کنیم. آیا می دانید روزانه، هفتگی یا حتی سالانه چند نفر از وب سایت وردپرسی شما بازدید می کنند؟ این افزونه یک نقشه سایت داینامیک از وب سایت وردپرس شما ایجاد می کند که با گوگل، یاهو و بینگ سازگار است.

برای اینکه بتوانید سرعت لود سایت وردپرسی خود را افزایش دهید باید تا جای ممکن از انجام فعالیت خودکاری خودداری نمایید تا سرور سریعتر فایلهای اصلی سایت را فراخوانی نماید. امیدواریم با استفاده از این مقاله بتوانید تجربه جستجوی منحصربهفردی را به کاربران خود ارائه کنید. برای اینکه بتوانید صفحات زیبا و یونیک برای سایت خود بسازید، میتوانید از یک افزونه کمک بگیرید. براحتی محصولات فیزیکی ، مجازی و یا حتی فایل های خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانید . قالب آموزشی WPLMS یک قالب آموزش مجازی وردپرس است که بسیار انعطاف پذیر بوده و برای سایت هایی با هزاران کاربر نیز به راحتی قابل استفاده است. انتخاب هاست و سرور مجازی مناسب: همه ما خوب می دانیم بعد از طراحی سایت برای آن که سایتمان در بستر اینترنت به نمایش درآید لازم است آن را در یک فضای میزبان به نام هاست بارگذاری نمود. یکی از بهترین پلاگینهای ترجمه که میتوانید در وردپرس از آن استفاده کنید، افزونه Weglot Translate است.

استفاده از قالب های گرافیکی (شامل انیمیشن های محرک و پرحجم) می تواند زمان لود شدن صفحات را افزایش دهند و سرعت سایت را تحت تاثیر قرار دهند.بنابراین سعی کنید تا حد المکان از این گونه قالب ها دوری نمایید. در هنگام گرفتن پروژه جدید حتما آنالیز سرعت سایت را به عنوان یکی از مهم ترین مراحل بررسی یک وبسایت در اولویت کارها قرار دهید و برای بهبود آن یک برنامه ریزی دقیق طراحی کنید. عملا میتوان گفت فروشگاه اینترتی بدون درنظر گرفتن بازاریابی اینترنتی واستراتژیهای دیجیتال مارکتینگ مانند آبیاری مزرعه به روش سنتی است. یکی از راههایی که میتوان با تصاویر سایت انجام داد، ایجاد قابلیت Lazy Load است، یعنی تصاویری که پایین یک مطلب است با اسکرول کردن کاربر به نمایش درآید. CDN به هاست قدرت سرورهای چندگانه را میدهد و میتوان مزیتهای استفاده از این روش را به صورت زیر فهرست نمود. افزونه لایت اسپید از زمان قرار گرفتنش در مخزن افزونه های وردپرس تا به امروز بیش تر از ۱ میلیون نصب فعال داشته است که این خودش نشانگر موفقیت و قدرت این افزونه میباشد.

چگونه سرعت وب سایت وردپرسی خود را افزایش دهیم؟ این فرایندها شامل مراحل زیادی میشود که وقتی همزمان چند نفر از آن سایت استفاده میکنند، سرعت وبسایت شما کاهش پیدا میکند. پیشنهاد میکنم سری به لیست افزونه های سایت خود بزنید، حتما شما هم چند مورد برای غیر فعالسازی پیدا می کنید. شما باید مطمئن شوید که قالب مورد نظر شما کاملاً بر طبق اصول سئو پیادهسازی شده است و میتواند به شما اجازه دهد با صرف کمی وقت به یک رتبه گوگل خوب دست پیدا کنید. ابتدا به بخش افزونه ها بروید و سپس از طریق بخش جستجوی افزونه ها نام افزونه مورد نظر خود ( reCaptcha ) را وارد کنید, در ادامه با توجه به عکس زیر; با کلیک روی گزینه ( نصب ), افزونه reCaptcha بصورت خودکار نصب خواهد شد. حالا اگر در کنترل پنل وردپرس به منوی افزونه ها مراجعه کنید خواهید دید که افزونه ای که تازه آپلود کرده اید به لیست افزونه ها اضافه شده است.

افزایش سرعت وردپرس منابع سرور در سایتهای اشتراکی بین چندین سایت به اشتراک گذاشته میشود و اگر همسایههای شما دارای ترافیک زیادی باشند و از آن منابع استفادهی زیادی کنند، سرعت سایت شما کند میشود. ولی در عوض میتوانید این پستها را به چندین صفحه تقسیم کنید. سایت اتاق با اینکه دارای حجم زیادی بود و همچنین از پلاگینهای بسیار زیادی استفاده شده بود ولی موفق شدیم سرعت بارگذاری را به حدود 1.7 ثانیه برسانیم. در این مقاله به بررسی روش های افزایش سرعت ووکامرس به منظور بهبود عملکرد وب سایت پرداخته می شود. ما روش های کلیدی را به شما آموزش میدهیم که باعث رشد چشم گیر افزایش سرعت لودینگ سایت خواهند شد, البته شما نیز باید در نظر داشته باشید که از این پس موقع ساخت و ویرایش هر صفحه از سایت, در بهره گیری از این اصول و قواعد تبعیت کنید تا سایت بهینه ای داشته باشید.

پلاگین وردپرس