آموزش طراحی پلاگین وردپرس + نوشتن یک پلاگین ساده

در مدیریت یک سایت یا نرمافزار موارد بسیار زیادی هستند که اهمیت دارند و مدیریت سایت باید با وظایف اصلی خود آشنایی کامل داشته باشد. خوشبختانه منابع بسیار زیادی برای یادگیری این موارد در حوزه ی وب فراهم است و ما سعی می کنیم در وبلاگ Beloved Marketing اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. با استفاده از این پلاگین می توان نحوه قرار گیری جزئیات مختلف، فاصله بین ستون های متنی، اندازه ستون ها، اندازه و طول و عرض عکس ها و فیلم ها، حاشیه محتواهای مختلف و موارد دیگر را تنظیم کرد. پس از آن فیدهای عکس اینستاگرام می توانند در نوشته ها، برگه ها یا در فوتر و سایدبار سایت شما نشان داده شوند.

بر خلاف راه حلهای تجارت الکترونیکی میزبانی شده، دادههای فروشگاه ووکامرس همیشه ماندگار است. این یک تم تجارت الکترونیک وردپرس منحصر به فرد و مدرن است که با بوت استرپ ساخته شده و توسط صفحه ساز همیشه محبوب WPBakery طراحی شده است. هر قالب باید یک فایل style.css داشته باشد. افزونه من چند فایل باید داشته باشد؟ در این مقاله بهترین افزونه های اینستاگرام وردپرس برای اضافه کردن فید اینستاگرام به وب سایت وردپرس را معرفی می کنیم. به این ترتیب می توانید مجموعه تصاویر حداقلی را در منطقه ابزارک مورد نظر خود نمایش خواهید داد.

پلاگین وردپرس کد امنیتی Captcha چیست؟ توجه داشته باشید در صورتی که در افزونه مشکلی از نظر کد و برنامه نویسی وجود داشته باشد، افزونه فعال نمیشود. افزونهی WP-DownloadManager به نسبت دیگر افزونههایی که معرفی کردیم یک تفاوت اساسی دارد، شما باید برای استفاده از قابلیتهای این افزونه تا حدودی با دانش کد نویسی آشنایی داشته باشید. بسیاری از متخصصین حوزه وبسایت و طراحان مطرح، با ارائه کردن قالبهای درجه یک خارجی و فارسی سازی آنها برای کاربران ایرانی، امکانات گستردهای را برای ما فراهم کردهاند که هر کسی میتواند از آنها استفاده کند. توجه:کلاس error استفاده شده در پیغام از کلاسهای خود وردپرس میباشد که استایل پیغام را به صورت استایل وردپرس تغییر میدهد. با این حال دلایل خوبی برای اینکه یک سایت را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید وجود دارد که یکی از آنها وقتی است که سایت شما هک شده باشد.

در ابتدا SSL برای ایجاد امنیت سایت برای انجام معاملات خاص، مانند پردازش پرداخت ها لازم بود؛ اما امروز، گوگل اهمیت زیادی برای وجود گواهینامه ی ssl در وب سایت وردپرس قائل است و گواهینامه SSL را به سایت هایی ارائه می دهد که دارای امکان وزن بیشتر در نتایج جستجو هستند. این افزونه دارای مجموعهای از General Fieldها و Advanced Fieldها است که میتوانید با چند Drag-and-Drop ساده، از آنها برای ساخت فرم استفاده کنید. پلاگین وردپرس یک برنامه است که با زبان پی اچ پی نوشته میشود، و دارای فانکشنهای اختصاصی شما یا فانکشنهای وردپرس است. پلاگین های وردپرسی در قالب یک فایل زیپ در اختیار کاربران قرار می گیرند که هر کدام از آن ها می تواند چندین فایل PHP را در خود جای دهد. 1. آخرین نسخه PHP را استفاده کنید. علت بروز چنین مشکلاتی، استفاده وردپرس از توابع PHP برای ایمیلهای ارسالی است. کپچا یا به انگلیسی CAPTCHA که مخفف Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart به معنی ” تست همگانی کاملاً خودکار شده تورینگ برای تشخیص انسان از کامپیوتر ” می باشد .استفاده از کدهای امنیتی در وبسایت ها همیشه توصیه می شود.

شما در صورت نیاز میتونین هرچندتا که دلتون میخواد پلاگین نصب کنین و اگه نگران سرعت سایت هستین باید بگم اون چیزی که رو سرعت تاثیر داره، تعداد پلاگین نیست بلکه کیفیت اونهاست. تنظیمات پیکربندی افزونه رو متناسب با نیازتون تنظیم کنین. پس انتخاب قالب مناسب خیلی می تونه کار شمارو جلو بندازه چون فقط بخش هایی که ضروری است رو با استفاده از افزونه پیاده سازی می کنید. البته شما اگر بخواهید نتیجه بهتر و دقیقتری داشته باشید بهتر است از ترجمه دستی استفاده کنید و یا اینکه از ترکیب این دو روش استفاده نمایید؛ یعنی اینکه در وهله اول ترجمه اتوماتیک را انجام دهید و بعدازآن بهصورت دستی یک سری تغییرات روی آن اعمال کنید. یک سایت استیجینگ مدیریت شده وردپرس به شما اجازه می دهد وب سایت خود را بدون ویرایش محتوایی که بازدیدکنندگان می توانند آن را ببینند، ساخته و آزمایش کنید.

افزایش سرعت وردپرس

البته هر قالبی برای یک نوع کسبوکار استفاده میشود و بهتر است که در انتخاب تم یا قالب خود دقت کنید. همچنین می توانید مناطقی از وب سایت خود را که به خوبی کار می کنند شناسایی کرده و از این روش ها برای صفحات دیگر استفاده کنید. افزونههایی مانند WPS Hide Login و Change wp-admin Login امکان سفارشیسازی URL ورود به سیستم را فراهم می کنند. مهم نیست که وبسایت شما چقدر کوچک یا بزرگ باشد و یا چه نوع وبسایتی باشد، شما قطعا به یک صفحه تماس با ما نیاز پیدا خواهید کرد که از آنجا مخاطبینتان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

برنامه های مدیریت محتوایی هستند که وردپرس در این میان هم ساده تر است و هم بسیار محبوب می باشد. اگر به اطلاعات دقیق بیشتری نیاز دارید، می توانید یک گزارش سفارشی تنظیم کنید که به شما کمک کند تعیین کنید چه زمانی باید مطالب را ارسال کنید، کدام نویسندگان در سایت شما محتوایی را می نویسند که مطابق با اهداف شما باشد و حتی میزان تلاش شما در زمینه سئو سایت خود را ببینید. افزونه های وردپرس را می توانید برای اهداف مختلفی نصب کرده و از آن ها استفاده های فراوانی کنید. را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کرده و گزینه edit را انتخاب کنید.

در این مطلب سعی داریم علاوه بر تعریف افزونه های وردپرس، کاربردهای مختلف آنها را بیان کنیم و چند مورد از مهم ترین پلاگین های های وردپرس را برشماریم. زیرا اگر از آن ها استفاده نکنید گرفتار اسپمرهایی می شوید که به مرور زمان شما را کلافه کرده و وبسایت شما را تخریب می کند. همچنین این افزونه با ویژوال کامپوزر ادغام می شود تا به شما کمک کند این نوع محتوا را به طرح های دلخواه صفحه خود اضافه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، به “CDN چیست” و “ سرویس امنیتی DDoS Protection اَبر دِراک” مراجعه کنید. اگر سرویس میزبانی سرور شما درمعرض حملههای سایبری باشد و اقدامات امنیتی کاملی روی آن انجام نشده باشد، اقدامات امنیتی چندگانه وردپرس اهمیت چندانی نخواهد داشت. اگر چنین موردی را مشاهده کردید، احتمالاً ایده خوبی است که میزبانی وب خود را تغییر دهید .

افزونه من چند فایل باید داشته باشد؟

در حین اینکه روی سایت خود کار می کنید، می توانید اقدام به ساخت لیست ایمیل در وردپرس نمایید. مقاله آموزش صفحهساز Visual Composer را بخوانید تا چگونگی کار با این افزونه را بیاموزید. همه افزونه های رایگان و پرمیوم معرفی شده در این مقاله نمایش عکس ها از اکانت اینستاگرامی یک کاربر خاص در وب سایت شما را امکان پذیر می کنند. به لطف افزونه های اینستاگرام وردپرس تزریق محتوای اینستاگرام به وب سایت شما چه این محتوا از اکانت شخصی شما باشد و چه از پروفایل سایر کاربران تبدیل به کار بسیار آسانی شده است. همچنین تسلط بر مهارتهای کدنویسی و برخی زبانهای برنامه نویسی مانند جاوااسکریپ، PHP، MYSQL، مورد نیاز می باشد و تنها یک توسعه دهنده و برنامه نویس وردپرس می تواند این کار را برای شما انجام دهد. با اینکار تنها انسانها میتوانند در سایت شما عضو شوند یا نظر ارسال کنند.

یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب در بین کاربران سایت بی تم ایرانی اینستاگرام است. بعد از فعال سازی افزونه ، گزینه های مدیریت افزونه مانند تصویر زیر تغییر خواهند کرد . همچنین این افزونه دارای شورت کد هایی است که به شما اجازه لینک دادن به چندین اکانت اینستاگرام را می دهد. پس از نصب و فعال سازی افزونه Instagram Feed می توانید نمایش عکس های مربوط به اکانت های غیر خصوصی اینستاگرام خود را نمایش دهید. شما می توانید عکس ها را به صورت بندانگشتی یا به حالت لایت باکس با یا بدون کپشن نشان دهید. سئو به محتوای وب سایت شما اجازه می دهد تا از طریق موتورهای جستجوی رایج مانند گوگل یا بینگ پیدا شود.

حالا WordPress افزونه منتخب رو از دستگاه شما بارگذاری و نصب میکنه. تو این مرحله لازمه که از طریق مدیریت FTP به هاستینگ سایت خودتون دسترسی پیدا کنین، اگر هم که نام کاربری و رمز عبور FTP رو ندارین با ارائه دهنده میزبان وردپرس خودتون یه تماس بگیرین و ازش بپرسین! بله؛ اگه قرار نیست از یه افزونه استفاده کنین، توصیه ما اینه که اون رو از وب سایت خودتون حذف کنین. مرحله بعد هم اینه که فایل رو از حالت زیپ خارج کنین، تا این جای کار که همه چی اوکیه! هنگامی که به سادگی میتوان آنها را نصب کرد و اصلا مشخص نیست که آیا از کیفیت و کارایی خوبی برخوردار هستند یا خیر و این نیز جای سوال دارد که چرا باید بر کسب و کار آنلاین خود همچنین گزینه هایی را در نظر گرفت. شورت کدها برای جاسازی فیدها در مکان های مختلف درون سایت نیز بسیار مناسب هستند.

حتی اگر از پسوردهای بسیار سخت نیز استفاده کنید و از سیستم احراز هویت دو مرحله ای نیز استفاده کنید، باز هم ممکن است نویسندههایی که به سایت شما دسترسی دارند بتوانند مشکلات بسیار زیادی را برای امنیت وردپرس شما به وجود بیاورند؛ بنابراین برای برقراری امنیت در وردپرس حتما سعی کنید دسترسی وب سایت خود را تنها به افرادی بدهید که اطمینان کافی را به آنها دارید و همین طور سعی کنید نوع دسترسی که به افراد مختلف میدهید را محدود کنید. همچنین برای کاربرد این افزونه، آموزش های ویدئویی نیز در دسترس است؛ به طور کلی این افزونه ای ساده است که کاربری راحتی دارد. اما این عامل را نیز باید در نظر گرفت که اگرچه سیستم هکران قویتر از قبل است، اما امنیت سایتهای مختلف نیز روز به روز پیشرفتهتر شده است.

این افزونه از بهترین دستیاران وبمستر وب سایت های وردپرسی محسوب می شود که با استفاده از تنظیمات متعدد آن می توان به آسانی مطالب هر نوع سایتی را به سایت خود انتقال داد. استفاده از افزونه های “به زودی برمی گردیم” به خصوص استفاده از تایمر شمارش معکوس باعث افزایش اشتیاق بازدیدکنندگان نسبت به سایت و فروشگاه شما شده و تاریخ افتتاح آن را به مشتریان شما یادآوری می نماید. گوگل توصیه می کند که حین ساخت یا بروزرسانی سایت از یک افزونه حالت تعمیر و نگهداری یا یک افزونه “به زودی برمی گردیم” استفاده کنید زیرا می تواند قبل از اینکه سایت خود را راه اندازی کنید، سئو سایت شما را تقویت کند. ما در لیمومگ از مراحل ابتدایی مثل نحوه نصب افزونه در وردپرس شروع به آموزش کرده و تا معرفی و آموزش کار با افزونه های افزایش سرعت، سئو و پلاگین فرم ساز و افزونه درگاه پرداخت و…

افزونه وردپرس

اما اگر فقط میخواهید یک قالب برای خود طراحی کنید، میتوانید از صفحهسازهای وردپرس بهره ببرید. برای بهره مندی از مزایای فوق، نمی توانید به راحتی این اعداد را حدس بزنید. در دنیای اینترنتی امروز اکثر افراد یک وبسایت راهاندازی کردهاند و کالای خودشان را در قالب یک فروشگاه به عرضه گذاشته و مدیریت میکنند و از همین راه کسب درآمد میکنند. اگر ترجیح می دهید از یک افزونه برای نمایش محتوای طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی در سایت خود استفاده کنید، این افزونه برای شما مناسب است.

اگر می خواهید با نحوه کار این افزونه آشنا شوید مقاله آموزش افزونه Enjoy Plugin for Instagram را مطالعه کنید. همچنین می توانید این دو را با هم ترکیب کنید. این افزونه افزودن پادکست هایی را که می خواهید به نمایش بگذارید را آسان می کند. بنابراین به راحتی میتوانید کد مربوط به این قسمتها را مشخص کنید. ما سه تا ادیتور Code Editor بهتون معرفی مکنیم ۱-پی اچ پی استورم PHP Storm ( پولی هست ) ۲-ادیتور ویژوال استودیو کد VSCode ( رایگانه) ۳-ادیتور اتم Atom ( رایگانه ) خیلی راحت با این ادیتور ها میتونید افزونه نویسی رو تمیز انجام بدید ، این سه تا ادیتوری که بهتون معرفی کردم یک سری Extension هم داره که برای توسعه افزونه وردپرس ازش استفاده میکنن خیلی راحت میتونید پیشرفت کنید که نیاز به حفظ کردن کد ها هم نیست!