آموزش نصب قالب وردپرس

در قسمت Databse Name باید نام پایگاه داده رو انتخاب کنیم، قسمت Database Username باید نام کاربری برای پایگاه داده انتخاب کرد و بعدش هم رمز عبور که می تونین با زدن گزینه Random یه رمز تصادفی برای پایگاه داده انتخاب کنین و بعدش هم create کنین. صفحه نخست شما نمایش میدهد : اگر قالب شما از صفحه ساز ها پشتیبانی میکند و با استفاده از صفحه ساز برگه ای را برای انتخاب صفحه اصلی خود طراحی کردید میتوانید گزینه “یک برگه یکتا” را انتخاب کنید و در لیست کشویی صفحه نخست برگه مورد نظر خود را برای استفاده در صفحه اصلی انتخاب کنید. نقش پیشفرض کاربر تازه : اگر در فیلد بالا تیک گزینه “هر کسی میتواند ثبت نام کند” را بزنید در این قسمت میتوانید مشخص کنید نقش پیشفرض کاربری که ثبت نام میکند چه باشد؟ ۵ نقش کاربری در وردپرس وجود دارد که هر نقش دسترسی های خاص خود را دارند در قسمت …

اگر گوشه راست سایت رو ببینید گزینه Download WordPress داره و می تونین از اون طریق آخرین ورژن وردپرس رو دانلود کنید. از مشکلاتی که کاربران گزارش میدهند فعال نشدن افزونه در وردپرس، مشکل در نصب افزونه در لوکال هاست، مشکل در پلاگین های ضروری وردپرس از طریق هاست میباشد. اجازه گذاشتن دیدگاه برای نوشته های جدید : این گزینه را فعال کنید تا بصورت پیشفرض امکان ارسال دیدگاه برای نوشته ها فعال باشد. را در این فصل یاد می گیرید.

در این حالت هکرها میتوانند با تزریق کدهای Script Injections به راحتی یک راه ورود از در پشتی برای خود تعریف کرده و سایت شما را هک کنند. در سه بخش اول تنظیمات عمومی میتوانید با تیک زدن ۳ گزینه به ترتیب فایلها و کدهای css,js و html را فشرده و بهینهسازی کنید. همچنین توابع و کدهای توسعه قالب وردپرس بسیار ساده هستند بالا گفتیم زبان برنامه نویسی وردپرس چیست بنابرین فقط کافی است آشنایی اولیه ای با زبان php داشته باشید.

از آنجایی که وردپرس فاقد پشتیبانی تخصصی از مشتری است، نمونه ای دیگر از معایب آن میباشد؛ همانطور مطلع هستید، وردپرس دارای تعداد زیادی از انجمن های پشتیبانی و توسعه است، متأسفانه، این انجمن فقط برای گزارش، پاسخ دهی به سؤالات شما و حل مشکلات است، بنابراین اگر مشکلی با وب سایت خود دارید، باید سعی کنید تا آن را خودتان رفع کنید یا از پشتیبانی کمک بگیرید. حالا دامنه رو فراخوانی کنید و باید صفحه وب چیزی شبیه این تصویر باشه.

افزایش سرعت وردپرس

ابزار وردپرس رتبه 669 سایت بی تم ایران را دارد. روندهها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن : این گزینه را فعال کنید تا فایل های اپلودی را بر اساس سال و ماه دسته بندی و ذخیره کند تا نظم بهتر و دسترسی راحت تری داشته باشد. صفحه ای که باز شده گزینه Choose Files داره و باید از طریق اون فایل فشرده وردپرس رو آپلود کنیم. این قالب با پشتیبانی از طیف گستردهای از افزونههای محبوب می تواند به شما کمک کند تا آموزش های خود را به خوبی به کاربران ارائه دهید و روند پیشرفت ان ها را از طریق یک داشبورد حرفه ای به آن ها نمایش دهید. شما تنها وظیفه تنظیم و مدیریت آنها را بر عهده دارید. ناحیه زمانی : ساعت و تاریخ سایت بر اساس این فیلد تنظیم میشود پس موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید. اگر در ایران حضور دارید پیشنهاد مینیم ساعت و تاریخ وبسایت خود را بر اساس ساعت و تاریخ رسمی ایران تنظیم کنید تا بعدتر به مشکل نخورید.

افزونه وردپرس

بعد از شروع این همکاری، سیستم وبلاگ سازی وردپرس ساخته شده و به مرور طی سال ها، به یک CMS قدرتمند برای ساخت انواع وب سایت تبدیل شد. هممون دیگه باید بدونیم که وقتی سرعت یک وب سایتی بالاست و خیلی با سرعت بالایی بارگزاری میشه چه لذت خوبی برای کاربران و مدیر اون سایت داره، همین امر باعث شده این مسئله از نظر گوگل نیز موضوع مهمی باشد که حتی یکی از فاکتور های رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو را سرعت بارگزاری سایت قرار بده مخصوصا از زمانی که Core Web Vitals به سرچ کنسول اضافه شد ! و حالا دیگه پوشه wordpress باید خالی باشه حالا می تونین حتی این پوشه رو هم حذف کنین.

♦ و اما خوده من وقتی تازه وارد بازار کار طراحی سایت شده بودم و به حساب خودم همه چیزو بلد بودم و پروژه طراحی سایت میگرفتم گاهی اوقات مشتری یه چیزهایی برای سایت میخواست ومن با چالش هایی مواجه میشدم که تازه متوجه میشدم هنوز هیچی بلد نیستم – مثلا برای استفاده از حلقه های چندگانه که برای نمایش محصولات با تب منو ست بشه و قیمت محصول رو هم با استفاده از یک متاباکس و قابلیت فیلترگذاری نمایش بده و از پنل وردپرس هم قابل مدیریت باشه – یا سایدبارهای مختلفی که در صفحات مختلف محتویات مختلفی رو نمایش میدن – یا مشکلاتی که در ریسپانسیو کردن قالب منو ها و… شاید به این فکر پی ببرید که وبسایت من تازه فعالیتش رو شروع کرده و این موارد برای وبسایت های موفق و پربازدید هست و وبسایت من هک نمیشود، اما باید گفت بعد از ساخت سایت ربات های جعلی گوگل به سمت شما خواهند آمد و با نفوز به سایت وردپرسی شما در کمتر از چند دقیقه وبسایت شما را نابود خواهند کرد.

پلاگین وردپرس

جایگزین آی فریم یوتیوب با پیش نمایش تصویر: اگر ویدئوهای یوتیوب زیادی در صفحه خود دارید فعال کردن این گزینه می تواند در بهبود زمان بارگذاری صفحه تأثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد. اولین کاری که باید انجام بدین عنوان سایتتون رو وارد کنید و بعدش نام کاربری که می خواین با اون وارد پنل مدیریت بشین ترجیحا نام کاربری بذارید که به راحتی قابل حدس نباشه و بعدش هم رمز عبور خودتون حتما حتما قوی وارد کنید که خودش پیشفرض رمز قوی ایجاد میکنه و شماهم می تونین اون رو تغییر بدین و ایمیل رو حتما ایمیل درست وارد کنید و در آخر هم اگر نمیخواین وبسایت شما در موتورهای جستجوگر نشون بده یا اصطلاحا ایندکس نشه می تونین تیک رو بزنین درغیر این صورت اصلا نیازی نیست تیک اون گزینه زده بشه، خب روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید، تبریک! خوب دقت کنین برای اینکه عملیات کپی یا انتقال رو انجام بدین حتما قبلش یبار گزینه Empty Clipboard رو بزنین تا Clipboard شما خالی بشه.

بعد از اینکه به صورت کامل وردپرس رو یاد گرفتید و با نحوه کار این سیستم آشنا شدید نوبت به آموزش وردپرس پیشرفته می رسد شما در دوره آموزش وردپرس پیشرفته یاد می گیرید چطور خودتون یک قالب وردپرسی از صفر تا صد کدنویسی کنید پس لازمه آموزش وردپرس پیشرفته یا دوره طراحی قالب وردپرس دوره رایگان وردپرس است شما باید به تمام بخش های پیشخوان وردپرس مسلط شوید سپس در دوره آموزش وردپرس پیشرفته شرکت کنید. مقاله پیشنهادی: موبایل مارکتینگ چیست و چطور در آن موفق شویم؟ چهارمین زیرمنو از بخش مدیریت تنظیمات وردپرس بخش تنظیمات گفت گو ها در وردپرس میباشد روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات دیدگاه های وردپرس شوید. زیرمنوی سوم بخش تنظیمات وردپرس مربوط به تنظیمات خواندن میشود و میتوانید تنظیمات آماری نوشته ها و برگه های وردپرس را مدیریت کنید. ساختار لینک را هم مقابل هز یک از گزینه ها میتوانید مشاهده کنید این تنظیمات پیشفرض روی ساده است اما بهترین پیوند یکتا وردپرس برای نوشته ها نام نوشته است پس ساختار پیوند یکتای وردپرس را روی نام نوشته بگذارید تا آدرس url نوشته های شما را بصورت پیشفرض نام نوشته تشکیل دهد.

کمک ویژهای به کسب و کار شما خواهند کرد. اگر تاکنون به فکر داشتن یک سایت برای کسب و کار خود افتاده باشید حتما سوالات زیادی در ذهنتان بوجود آمده است. افزونه WooCommerce Product Filter به کاربران شما کمک می کند که در بازه زمانی کمتر و با استفاده از فیلترهای خاص محصول موردعلاقه شان را در میان محصولات سایت پیدا کنند و این باعث رونق کسب و کار اینترنتی شما از این جهت خواهد شد که شما خدمات خوبی را برای کاربران در نظر گرفته اید. فایلهای آن بخش را تغییر دهید و یا در آن دیتابیش بسازید و… این واژه به راحتی قابل حدس هستند و با پیدا کردن آن کار هکر راحتتر خواهد شد.

در افزایش سرعت سایت وردپرسی؛ حذف جداول اضافی از دیتابیس و کاهش زمان واکشی اطلاعات با بهینه سازی جدول های ذخیره شده در مرکز داده، دخیل است؛ بنابراین به جداول دیتابیس حدالامکان توجه داشته باشیم. معلومه که باید اطلاعات دیتابیس رو در اینجا وارد کنیم. قبل از اینکه مقالات آموزش وردپرس رو معرفی کنیم پیشنهاد میکنم این چند مقاله رو مطالعه کنید بعد به سراغ مقالات آموزش وردپرس تصویری برید. و بعد بروی گزینه Add to Clipboard کلیک میکنم تا توی Cliboard ذخیره بشه.

اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید از CSS Image Sprites مشاهده فرمایید. مثلا برای یک فروشگاه وردپرس باید حتما از قالب وردپرس فروشگاهی استفاده کنید و نمی توانید از یک تم غیر مرتبط برای آن استفاده نمایید. همچین به شما نشان خواهیم داد که چگونه از بهترین تمرین در توسعه پلاگین استفاده کنید، چگونه کد موجود در افزونه خود را اجرا کنید، و چگونه کد و فایل های افزونه خود را ساختار دهید. در اینجا خواهیم دید که چگونه باید پلاگین WP Rocket را نصب کرده تا کش ساید سرور و دیگر قابلیت های آن ( مانند لود تنبل تصاویر، بارگذاری غیرهمزمان محتواها، بیان فایل های JS و CSS و … ) را فعال کنیم. 1. ابتدا افزونه موردنظر را از یک سایت معتبر یا مخزن وردپرس دانلود کنید. این افزونه را میتوانید از مخزن وردپرس دانلود کنید. در این صفحه لیستی از پلاگینهایی که در حال حاضر روی سایت شما نصب هستند را مشاهده خواهید کرد.

با فعال کردن گزینه دوم ارسال دیدگاه برای کاربران مهمان را غیرفعال میکنید بطوری که کاربر باید حتما در سایت لاگین کند تا بتواند دیدگاه ارسال کند. علاوه بر افزودن ویژگی­ ها جدید، باگ ­ها و حرفه ای امنیتی محصولات را هم برطرف می ­کنند. افزونه های وردپرس، نرم افزار هایی هستند که می توانید آن ها را دانلود و در سایت خود نصب کنید. در این بخش می توانید قالب فعلی سایت را تغییر دهید. اگر شما هم میخواهید قویترین سیستم مدیریت محتوای جهان را روی سایتتان نصب کنید همین الان وردپرس را دانلود کنید! اگر میخواهید که بعد از مشاهده این به نتایج دلخواه و یک وبسایت فوق العاده و جذاب داشته باشید، پیشنهاد میکنیم که حتما یک کاغذ و خودکار کنارتان داشته باشید تا بتوانید نکات و ترفندهای مهمی که در طول دوره به آن اشاره میکنیم را یادداشت کنید؛ یا این که میتوانید بعد از دیدن هر قسمت از دوره، شما هم به صورت عملی آن را تست کنید و قدم به قدم با ما پیش بیایید.

اگر چنین قصدی ندارید حتما دقت داشته باشید یک وقت اشتباها این گزینه فعال نشده باشد. با فعال کردن این گزینه دیدگاه ها را قبل از نمایش باید بصورت دستی تایید کنید. یکی از مهم ترین بخش های تنظیمات وردپرس، تنظیمات پیوند های یکتا وردپرس میباشد که در این قسمت میتوانید ساختار لینک صفحات سایت خود را مدیریت کنید. 6) منوهای سفارشی : وردپرس ایجاد منوهای ناوبری را با پیوندهایی به صفحات شما یا پیوندهای سفارشی آسان می کند. اندازه بندانگشتی : در این قسمت میتوانید اندازه تصویر شاخص نوشته های خود را مشخص کنید. اندازه میانه – اندازه بزرگ : هر تصویری که در وردپرس اپلود مکنید نسخه اندازه بزرگ و میانه ان را هم تولید میکند و در هاست شما نگهداری میکند این عمل کاربرد چندانی ندارد و صرفا باعث پرشدن فضای هاست شما میشود پیشنهاد میکنم مقادیر انها را صفر بگذارید تا این عمل خودداری شود. اگر تیک گزینه “بریدن تصویر بندانگشتی” را فعال کنید تصاویر را در اندازه مشخص شده برش میزند و اصطلاحا کراپ میکند.

در این بخش می توانید قالب فعلی سایت را تغییر دهید.

اما به هر حال برای بالابردن اطلاعاتتون می تونید از آموزش رایگان وردپرس سایت کیت وردپرس استفاده کنید تا متوجه بشید نحوه کار با وردپرس و سایت ساختن چگونه است. البته شرکت های خارجی معمولاً اگر متوجه شوند که شما از ایران هستید، فعالیت شما را مسدود خواهند کرد. هکرها هم بهخوبی این دو آدرس را میشناسند و از آن برای ورود به سایت شما سوءاستفاده میکنند. نشانی ایمیل : آدرس ایمیلی که در هنگام نصب وردپرس وارد کردید در این قسمت نمایش داده میشود اطلاع رسانی های سایت وردپرس شما به این آدرس ارسال میشود، میتوانید آن را تغییر دهید. بطور مثال اگر ما ۱۰ مطلب داشته باشیم و “بیشترین تعداد نوشته ها در هر برگه وبلاگ” را ۵ قرار دهیم، صفحه بندی ایجاد میشود و فقط ۵ مطلب نمایش داده میشود و برای دیدن ۵ مطلب بعدی باید به صفحه دوم صفحه بندی مراجعه کنیم.