آموزش وردپرس به صورت رایگان

شما با تهیه CDN برای وبسایت خود، یک نسخه کپی از اطلاعات وبسیار را در دیتاسنترهای نقاط مختلف قرار میدهید. یکی دیگر از مواردی که معمولاً به آن توجه زیادی نمیشود عنوان مطالبی است که در سایت قرار میدهید. با این که هاست یکی از موارد بسیار مهم برای طراحی سایت است اما با این حال به عنوان یک پیش نیاز برای یادگیری وردپرس شناخته نمیشود، زیرا میتوانید آن را در دورههای آموزش تک به خوبی یاد بگیرید. این سایتها معمولاً وبسایتهایی ساده بود که فقط حاوی متن، جدول و احیاناً چند قطعه عکس کم کیفیت میشد که با HTML و php نوشته شده بود. یکی از این CMS ها، وردپرس (WordPress) بود که در سال 2003 توسط مت مولنوگ (Matthew Mullenweg) دانشجوی ترک تحصیلکرده از دانشگاه هوستون و همکارش مایک لیتل (Mike little) طراحی شد. بعد از فراگیرشدن اینترنت و پیشرفت سختافزارهای رایانهای، اینترنت به یک عرصه مهم و جالب برای اهداف مختلفی ازجمله کسب و کارها تبدیل شد و نیاز بود وبسایتهایی شکیلتر و کارآمدتر ساخته شود و در عین حال لازم بود سیستمی طراحی شود که افراد بتوانند بدون دردسرهای کدنویسی، اقدام به ایجاد وبسایت کنند.

اگر قصد شرکت در یک دوره آموزشی وردپرس را دارید، میتوانید در دوره صفر تا صد طراحی وبسایت با استفاده از وردپرس مجموعه شرکت کنید و در کمترین زمان ممکن با این سیستم مدیریت محتوای محبوب آشنا شوید. به طور خلاصه، میتوان اینطور توضیح داد که در ابتدای ظهور اینترنت و مدتی بعد از آن، وبسایتهای اینترنتی ساده را باید از صفر تا صد با برنامهنویسی میساختند. وردپرس امکانات و قالبهای متنوع و بیشماری برای انواع وبسایتهای تفریحی، آموزشی، تجاری، علمی، سازمانی، شرکتی و…

برای اینکه بتوانید قیمت دقیقی از این طراحی ها به دست آورید لازم است تا در گام اول هدف خود را مشخص نموده و ویژگی های مد نظر را لیست برداری نمایید. بدیهی است که قالب وردپرس باید از ظاهر زیبا و خوشایندی برخوردار باشد؛ با این حال، بهتر است دقت کنید تا کارایی سایت فدای زیبایی آن نشود. دقت داشته باشید که خرید هاست خوب به معنای سرمایهگذاری کردن برای داشتن یک سایت قوی است و مطمئن باشید که از این سرمایه گذاری ضرری نمیکنید.

وردپرس بدون شک بهترین گزینه موجود برای تمامی بخش ها و حوزه ها جهت توسعه وب می باشد. با استفاده از این زبانها میتوانید قالبهای سفارشی خود را تولید کنید و یا برخی از ویژگیهای موجود در پنل وردپرس را با توجه به نیازهای خود تغییر بدهید. این بدان معنی است که فایل های موجود در پوشه همان چیزی است که وردپرس انتظار داشت. هاست در واقع همان فضایی است که سایت شما باید بر روی آن قرار بگیرد و میتواند ویژگیهای سایت شما را افزایش دهد. آشنایی با هاست یا فضای میزبانی یکی از مهمترین موارد اولیهای است که برای شروع یادگیری وردپرس میتواند به شما کمک کند. همچنین قابلیت ایجاد سایتهای اجتماعی با افزونههای قدرتمند همچون buddypress . این نرم افزار وردپرس دو ویژگی خوب داره به اسم قالب ها و افزونه ها که با استفاده از اون ها میتونیم ظاهر و قابلیت های وردپرس خودمونو گسترش بدیم.

افزایش سرعت وردپرس

درحالت کلی به شما پیشنهاد می شود که از نصب افزونه های اضافی خودداری نمایید و خودتان به صورت دستی کدنویسی های مربوطه را انجام دهید. رساندن زمان بارگذاری صفحه به جایی که می خواهید، کاری چالش برانگیز است، اما تأثیر مثبت قابل توجهی بر عملکرد کلی سایت شما خواهد داشت. از جمله موارد قابل توجه برای دوره جامع آموزش وردپرس ما این است که آموزش طوری در نظر گرفته شده که شما به طور کاربردی وردپرس را یادبگیرید تا بتوانید پس از پایان دوره به بازار کار وردپرس نیز ورود پیدا کنید. پس اصلا محدودیتی کسب درآمد در وردپرس ندارید.

وردپرس به زبان ساده، نرم افزاری است که با آن میتوان وب سایت ساخت. تغییر میدهند. در این حالت کد سایت برای شرکت اختصاصی است نه برای مشتری. اصول کد نویسی رعایت شده باشد و قالب کاملاً از نظر سئو بهینه باشد. WordPress در عین سادگی دارای سئو پیش فرض بسیار قوی می باشد لذا برای سایتهای دانلود ، و … اما باید بگوییم که برای این امر به هیچ عنوان نیاز به داشتن سیستم قوی ندارید و در صورتی که یک کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ معمولی داشته باشید، میتوانید به راحتی اقدام به یادگیری وردپرس و سپس طراحی انواع سایتها با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا کنید. به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که برای یادگیری طراحی سایت با استفاده از وردپرس، نیاز به داشتن پیش نیاز خاصی نیست و شما تنها میتوانید با داشتن یک کامپیوتر و یا لپ تاپ شخصی، اقدام به یادگیری وردپرس کنید و تنها مواردی که ذکر شد، میتوانند به روند یادگیری شما کمک کنند.

افزونه وردپرس در واقع این قالبها ایراد زیادی ندارند و در برخی مواقع میتوانند بسیار ایدهآل نیز باشند، اما اگر بخواهید یک سایت متناسب با تجارت خود ایجاد کنید نیاز دارید تا قالبهای مخصوصی را خریداری کنید. گروه دوم از قالبهای وردپرس قالبهای پولی هستند که در دنیا از سایت Themeforest قابل خریداری می باشند. عمده کاری که شما باید در زمان طراحی و یا یادگیری طراحی سایت با وردپرس انجام دهید، با استفاده از یک مرورگر فایرفاکس و یا کروم قابل انجام است که این نرم افزارها نیز به صورت رایگان هستند و به راحتی بر روی هر سیستمی نصب میشوند.

هر دو این ابزارها به شما کمک می کنند تا سرعت سایت وردپرس خود را در موقعیت های مختلف سرور بسنجید. البته در صورتی که با این نرم افزارها آشنایی ندارید، نیاز نیست ناراحت باشید، زیرا در دوره آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس، در مجموعه آموزش تک، میتوانید به راحتی با نکات و نحوه کارکردن با آنها آشنای شوید. البته این امر یکی از پیش نیازهای یادگیری وردپرس به حساب نمیآید، زیرا در دوره صفر تا صد یادگیری وردپرس تمامی این موارد به شرکت کنندگان آموزش داده میشود. در این مقاله سعی کردهایم به آموزش ساده وردپرس بپردازیم و با کمک گرفتن از عکس ، کاری کنیم که این مقاله برای همه مناسب باشد و این بسته آموزشی یک پکیج آموزش وردپرس از مبتدی تا پیشرفته باشد. در این مقاله میخواهیم یک پکیج چند قسمتی برای آموزش وردپرس ارائه کنیم. ما در آریا وردپرس بهترین دوره آموزش وردپرس را برایتان فراهم کرده ایم و در این دوره همه مباحث مهم وردپرس را از صفر تا صد آموزش داده ایم.

شاید خیلی از افراد فکر کنند که یکی از پیش نیازهای یادگیری وردپرس داشتن یک سیستم قوی است. رمز عبور خیلی قوی در راس این عادت ها است. چرا که اگر در شروع کار بخواهید در هاست آنلاین کار کنید اولا که باید برای خرید هاست و دامنه هزینه کنید و همجنین باتوجه به اینکه کار در هاست آنلاین نیاز به اینترنت دارد سرعت کار فضای نت به مراتب کندتر از کامپیوتر شخصی تان است. در این دوره آموزشی رایگان وردپرس شما می آموزید که چطور طراحی سایت با وردپرس رو انجام بدید و بتوانید سایت های متنوعی را برای خودتون و مشتریان طراحی بکنید و قدم اول رو برای درآمد اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت بردارید.شما با گذراندن این دوره دیگر نیازی به دوره های دیگه ندارید و به صورت رایگان میتونید هر سایتی رو که خواستی با این آموزش کار با وردپرس طراحی بکنید، پس وقت را تلف نکنید و جلسه اول دوره آموزشی رو ببینید و طراحی سایت رو شروع کنید.

یعنی آنها پس از راه اندازی سایت خود، به تغییرات آن مطابق با نیازها و سلایق خود میپردازند. یعنی هرکسی میتوانست آن را بارگیری کند و سایت خودش را با آن بسازد. بعد از این کارها، یعنی خرید هاست و دامنه و اتصال دامنه به هاست، همه چیز برای راه اندازی سایت با وردپرس آماده است. منظور از مقدمات، خرید هاست و دامنه و اتصال دامنه به هاست است. دقت کنید که هاست وردپرسی با غیر آن فرقی زیادی ندارد و هاست وردپرسی فقط برای سایتهای وردپرسی، اندکی بهینه شده است. تنها چیزی که باید دقت کنید این است که هاست لینوکس بخرید و نه ویندوز. اما برای این که بتوانید این سیستم را یاد بگیرید، لازم است تا با نکاتی آشنا شوید تا با قدرت پا در زمینه آموزش وردپرس بگذارید. از وب سایت های فروشگاهی، آموزشی تا وبلاگ ها.

نحوه ساختن نوشته ها و صفحات، ساخت و ویرایش بلوک ها و تعریف بلوک های محتوای قابل استفاده مجدد را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید استفاده مفید از ویرایشگر بلوکی جدید به نام Gutenberg داشته باشید. همین نکته و البته طراحی حرفهای و جذاب آن، باعث محبوبیت وردپرس شد، بهحدی که تا امروز، بیش از 40 درصد از 10 میلیون وبسایت برتر جهان با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، ساخته شدهاند. رعایت همین 3 نکته کوچک کمک ویژه ای به افزایش سرعت سایت در وردپرس شما می کند.

در این دوره آموزش WordPress به شما کمک می کنیم بهترین استفاده را از وردپرس داشته باشید و وبلاگ ها و وبسایت هایی با ویژگی های مختلف بسازید. در این آموزش یاد می گیرید چگونه با استفاده از این پلتفرم نشر رایگان، برای خودتان وبسایت بسازید. سپس با استفاده از لینک نمایش، آنها را در وبسایت خود قرار دهید. 1. اگر یک بازدیدکننده به لینک یک پست تکی (single post) برود، وردپرس نخست به دنبال فایل signle-post.php میگردد. بهعنوان نمونه، اگر سرور شما در آمریکای شمالی و بازدیدکننده از اروپا است، این صفحه برای یک اروپایی کندتر از یک کانادایی بارگذاری خواهد شد. به همین راحتی افزونه برای بی تم شما نصب شد.

برای شروع یادگیری وردپرس، بد نیست تا با این زبانها نیز آشنا باشید. اگر میخواهید تمام این موارد و نیز نکات دیگری درباره آموزش وردپرس پیشرفته و سیستم مدیریت محتوای وردپرس یاد بگیرید و جواب سؤالات احتمالی خود درباره وردپرس را به دست آورید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. آیا یک صفحه خدمات ما یا درباره ما میخواهید؟ اگر میخواهید با آمادگی کامل وارد دورههای وردپرس شوید، بهتر است قبل از شروع کمی در مورد مستندات وردپرس وقت بگذارید و توابع، متغیرها، کلاسها، قالبها و دیگر اجزای آن را به خوبی بررسی کنید. ابتدا عنوان و کد مورد نظر خود را اضافه میکنیم. هر نوع سایتی رو میتونید در کوتاه ترین زمان بدون کد نویسی طراحی و مدیریت کنید. شما با استفاده از این سیستم می توانید هر نوع وب سایتی که بخواهید طراحی کنید و از همه مهم تر به سادگی آن را مدیریت کنید.

پلاگین وردپرس

نکته جالب درمورد وردپرس این بود که این سیستم مدیریت محتوا متنباز و رایگان بود! این دوره با استفاده از بهترین اساتید این زمینه آماده شده است و تمامی موارد مورد نیاز برای طراحی وبسایت، با بالاترین سطح کیفیت ممکن آموزش داده شده است. راه حل این مورد کمی پیچیدهتر است. برای اینکه بهتر بدانید وردپرس چیست و با طرز کار آن آشنا شوید، بهترین کار این است که طبق آموزشی که در ادامه مقاله ارائه میکنیم، وردپرس را دانلود کنید و بعد طبق آموزش نصب وردپرس، آن را نصب کنید و خودتان با آن کار کنید. ما در این مقاله چندین افزونه را به شما معرفی می کنیم که از جمله محبوب ترین و بهترین افزونه ها « پلاگین های وردپرس » هستند، این افزونه توسط سایت های معتبر و زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. آنالیز بدافزار (Malware Scanning) – فایروال مورد نظر باید قابلیت تشخیص بدافزار را داشته باشد که توسط هکرها برروی سایت شما نصب میشوند.

اینکه شما بتوانید سایت خود را به زبانهای مختلفی ترجمه کنید، یک اتفاق بزرگ برای سایتتان بهحساب میآید؛ درواقع شما میتوانید از سراسر دنیا بدون هیچ محدودیتی کاربران جدیدی را به سایت خود جذب کنید. هیچ محدودیتی در ساخت وب سایت با وردپرس نیست. هر وب سایتی که فکرش را کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اپن سورس است که به کاربران خود این اجازه را میدهد تا هر نوع وبسایت و یا وبلاگ پویایی را که بخواهند ایجاد کنند. سیستم مدیریت محتوا که بهاختصار به آن CMS (Content managment systems) میگویند، برنامهای است که با کمک آن، میتوان بدون کدنویسی یک وبسایت تأسیس کرد و این سیستم، هم بخشی برای ورود مدیر سایت و مدیریت آن دارد و هم بخشی که کاربران و بازدیدکنندگان از آن استفاده میکنند. علاوه بر اینستاگرام این امکان برایتان فراهم است که سایر شبکههای اجتماعی را نیز اضافه نمایید.