آموزش وردپرس فارسی رایگان 0 تا 100 تضمینی

در هر صورت بهتر است برای جلوگیری از این حمله ها راه های پیشگیری را بدانید. درلینک صفحات از کلماتی استفاده کنید که به وضوح موضوع آن صفحه و مطلب از سایت را می رساند و به سادگی توسط اشخاص و ربات ها قابل خواندن می باشد و تا جایی که مقدور است کوتاه باشد، این لینک ها شانس بالاتری دارند که در نتایج جستجو ها رتبه های بالاتری بگیرند. تفاوتی نمی کند وب سایت شما با وردپرس یا سیستم اختصاصی طراحی شده باشد. این بارزترین تفاوتی است که در طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی با آن مواجه می شوید. یکی از قابلیت های پایه ای که در وردپرس وجود دارد، قابلیت تنظیم و تعریف لینک های صفحات مختلف سایت است.

کدام بهتر است، وردپرس یا کدنویسی؟ کدام بهتر است، طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی؟ در تعیین و تنظیم پیوند یکتا می توانید از هر کدام از برچسب های فوق برای ساختار بندی آدرس صفحات سایت استفاده کنید.. هر تکنولوژی که برای طراحی سایت استفاده می شود شرایط متفاوتی خواهد داشت و هر کدام از آن ها (وردپرس یا کدنویسی) دارای مزایا و معایب مرتبط به خود هستند. به همین دلیل بهینه سازی محتواهای موجود در سایت برای موتورهای جستجو بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده است.

بنابراین می توان گفت هر دو تکنولوژی طراحی وردپرس یا برنامه نویسی asp از لحاظ هزینه های جانبی و راه اندازی وب سایت در یک سطح یکسان هستند. مورد دیگری که در این پلاگین از اهمیت بالایی برخوردار است امکان مدیریت کردن پستها است، به این صورت که شما میتوانید محبوبترین صفحات سایت خود را بشناسید، این موضوع به شما کمک میکند تا نیازهای کاربران خود را بهتر بشناسید و بتوانید مطابق با خواستههای آنها سایت خود را توسعه دهید. در انتها میتوان نتیجه گرفت اگر شما قصد ایجاد یک وبسایت حرفهای در هر زمینه شغلی و یا حتی ایجاد سایت شخصی را داشته باشید، وردپرس یه شما تمامی امکانات لازم را ارائه خواهد کرد تا نیازهای شما به صورت کامل برطرف شود. اگر سایت سرعت پایینی داشته باشد، نمیتواند در گوگل رتبه خوبی کسب کند. برای ایمن نگه داشتن سایت وردپرسی یک سری راهکار ها وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

در پلنهای میزبانی وردپرس، نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس با امنیت بالا، تنها با یک کلیک انجام و سایت وردپرسی شما به آسانی راهاندازی خواهد شد. شما به راحتی میتوانید طراحی یک سایت وردپرس را به طور کامل خصوصی سازی کنید. در نهایت با توجه به مواردی که در رابطه با تفاوت وب سایت های وردپرسی و برنامه نویسی اشاره شد، در پاسخ به این سوال که کدام نوع طراحی (سایت اختصاصی یا وردپرس) بهتر است می توان چنین گفت: هیچ گزینه درست یا غلطی بین سی ام اس وردپرس یا اختصاصی برای طراحی و توسعه وب سایت وجود ندارد.

خوشبختانه، وردپرس از آن زمان تاکنون این مورد را تغییر داده است و اکنون شما را ملزم به انتخاب نام کاربری سفارشی در زمان نصب وردپرس می کند .با این حال، برخی از نصب کنندگان وردپرس با یک کلیک، هنوز نام کاربری مدیر پیش فرض را روی “مدیر” تنظیم می کنند. این قالب دارای پایگاه کاربری بزرگی است، اکثر افزونه ها با آن ادغام می شوند و برای موارد نادری که چیزی به درستی کار نمی کند، یک تیم پشتیبانی وجود دارد که می تواند به سؤالات مربوط به مشکلاتتان پاسخ داده و به شما کمک کند.

پیوند یکتا ساختار دلخواه: توسط این حالت و برچسب های موجود شما می توانید یک ساختار دلخواه برای لینک دهی های سایت خود تنظیم کنید که برای موضوع های متفاوت و سایت هایی با کاربری متفاوت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و لینک های استاندارد و بهینه خوبی را داشته باشید و با توجه به موضوعات و استراتژی های شما در لینک سازی صفحات سایت از این حالت نیز می توانید به صورت سفارشی استفاده کنید. در مقابل آن، Cms اختصاصی، ابزارهای “آماده استفاده” برای پیاده سازی و به روز رسانی محتوای سایت ندارد بلکه نیازمند کدنویسی برای بخش های مختلف وب سایت بوده و از طراحی رابط کاربری و قالب سایت گرفته تا فرم ها و کنترل پنل مدیریت سایت بایستی توسط تیم توسعه و گرافیست، از پایه طراحی، برنامه نویسی و پیاده سازی شود. فیلم های آموزش وردپرس (wordpress) توسط اساتید کلیک سایت و به صورت اختصاصی تهیه شده اند.

Manual: این گزینه یک قابلیت خیلی خوب در این پلاگین بهشمار میرود که به کسانی که میخواهند بنر را در هرجای خاصی از سایت نمایش بدهند کمک میکند. بنابراین قادر هستند با سرعت خیلی زیاد و به تعداد دفعات بالا این کار رو تکرار کنند. تعداد این cms ها بسیار زیاد است اما از معروفترین آن ها می توان به وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و دروپال اشاره کرد. گاهاً پیش می آید که تعداد این بروزرسانی ها بسیار زیاد می شود و وقت و حجم اینترنت شما را می گیرد. این در حالی است که در سی ام اس وردپرس به دلیل نصب قالب و افزونه های متعدد، حجم قالب افزایش و سرعت لود سایت از حد استاندارد آن که کمتر از 3 ثانیه است خارج می شود. در صورتی که شما تا حدودی دانش فنی در زمینه نصب نرم افزارها و کار با دیتابیس دارید و علاوه بر این برای بروز رسانی قالب و ایجاد تغییرات جزیی یا کلی در کدهای html و css خلاقیت دارید میتوانید از وردپرس برای طراحی سایت خود بهره ببرید در غیراینصورت همانند سایت کدنویسی باید کسی که با این موارد آشنایی داشته باشد سایت وردپرسی را برای شما راهاندازی نماید.

Cream تمی دیگر از قالبهای فروشگاهی وردپرس است که امکانات بالقوه فراوانی در هنگام نصب و راه اندازی در اختیار کاربران قرار میدهد. اگر احساس میکنید برخی از سوالات از سوالات دیگر سخت تر اند نکات سوالات خود را به کاربران خود ارائه دهید. و همانطور که اشاره کردیم، امنیت وردپرس و به طور کلی امنیت وبسایت یک انتخاب نیست و یک ضرورت است و اگر به فکر پیشرفت خود هستید باید به امنیت اهمیت ویژهای بدهید. به عنوان کسی که قصد دارید خود را در فضای آنلاین به مخاطبین خود معرفی کنید، باید سایتی را برای خود انتخاب کنید که کاربر هنگام ورود به آن احساس لذت کند و زود از سایت شما خارج نشود. در وب سایت هایی که با وردپرس یا کدنویسی ایجاد می شوند، امنیت وب سایت متفاوت است. این حالت تا حدودی سئو شده می باشد اما لینک صفحات سایت حداقل ۱۱ کاراکتر طولانی می شود و اگر سایت و موضوع شما به گونه ای نیست که نیازی به نمایش تاریخ ایجاد مطالب و صفحات در لینک ها داشته باشید این نوع پیوند یکتا نیز توصیه نمی شودو علاوه بر این وقتی که شما از این سبک لینک سازی استفاده می کنید بعد از مدتی به نظر می آید که مطلب شما خیلی قدیمی شده است هرچند که مطلب را به صورت منظم بروز رسانی کنید و این در رفتار کاربران در مشاهده و مطالعه آن مطلب از سایت می تواند تاثیر بگذارد که مسلما تاثیر خوبی برای سئو سایت نخواهد بود و می تواند برای کاربر این طور به نظر برسد که یک مطلب منقضی شده و قدیمی را پیش رو خود دارد.

افزونه وردپرس

در نمونه حالت فوق، ID نوشته در قسمت ابتدای پیوند یکتا قرار می گیرد و بعد از آن شما می توانید ساختار و کلمات دلخواه خود را در پیوند یکتا هر مطلب تنظیم کنید. همچنین می توانید فهرستی از بهترین موضوعات وردپرس را در بلاگ های خانوادگی مشاهده کنید. شما می توانید جهت خرید بهترین قالب های فارسی وردپرس از طریق ژاکت اقدام کنید اما قبل از آن مقاله آموزش وردپرس را مطالعه کنید تا دید بهتری نسبت به سایت وردپرسی خود پیداکنید زیرا این کار انتخاب را برای شما راحت تر می کند . یکی از این مسائل، انجام بروزرسانی های منتشر شده برای وب سایت است. بنابراین این پیوند یکتا قسمتی از آدرس سایتتان است که در ادامه دامنه سایتتان میآید و با توجه به نمونه مثال های فوق متوجه شدیم که در لینک سازی های سیستم وردپرس این قابلیت وجود دارد که بتواند پیوند یکتا مربوط به هر صفحه از سایت را خودمان تنظیم و تعریف کنیم که به چه شکلی باشد یا شامل چه کلمات و عبارت هایی باشد.

افزایش سرعت وردپرس

جواب: قطعا بلی، چون از پیوند یکتا “seo-training” دقیقا مشخص می شود که موضوع و مطالب صفحه فوق در خصوص آموزش سئو باید باشد. پشتیبانی برای هر دو سی ام اس وردپرس یا اختصاصی از مهم ترین بخش هایی است که باید به آن توجه کرد. گاهی اوقات این سیستم مدیریت محتوی برای حفظ انعطاف پذیری خود مجبور به استفاده بیش از حد از منابع سرور میشود.از این رو و به منظور جلوگیری از کاهش کیفیت و انعطاف پذیری وردپرس ، میبایست از سرویسهای میزبانی وب ویژه وردپرس که بر روی سرورهای قدرتمندی قرار دارند ، استفاده کرد. شما میتوانید به جای این که از میزبانی ویدیوها به صورت مستقیم استفاده کنید، از سرویسهای جهانی و بزرگ برای اشتراک ویدیو بهره ببرید، سرویسهایی مانند یوتیوب، آپارات و …

های آماده از سیستم های مدیریت محتوایی هستند که برای طراحی سایت نیاز به برنامه نویسی ندارند و از قالب و افزونه های آماده در آن ها استفاده می شود. حالا که تصمیم دارید طراحی وب سایت با وردپرس را شروع کنید، توصیه می شود مقاله “افزونه های محبوب وردپرس” را مطالعه نمایید. پس از نصب ، برای شروع استفاده از افزونه ، باید روی پیوند فعال کردن افزونه کلیک کنید. در سال ۲۰۰۳ ، وردپرس به عنوان ابزاری ساده برای کمک در شروع یک وبلاگ آغاز شد. آموزش نصب افزونه در وردپرس به صورت دستی به پایان رسید . وردپرس از سیستم های مدیریت محتوای آماده بوده که کدهای آن قبلاً توسط تیم متخصص طراحی و توسعه وردپرس نوشته شده و به صورت بسته نصبی آماده در اختیار طراحان وب قرار گرفته است. این قالب شرکتی با آیتمهای تنظیماتی زیادی که در خود دارد، دست طراحان را برای ساخت یک سایت وردپرسی زیبا باز گذاشته.

علاوه بر هزینه های طراحی وب سایت، هزینه تهیه هاست متناسب با نوع طراحی وردپرس یا اختصاصی، برای آپلود و بارگذاری محتویات سایت در هاست نیز وجود دارد. این اهمیت به این دلیل است که نوع طراحی وب سایت رابطه مستقیم با سرعت بارگذاری، نحوه تعامل کاربر با سایت و تجربه کاربری دارد. در صورتی که در Cms اختصاصی، فرایند طراحی قالب از گرفتن نظرات مشتری، پرسونای کاربران تا مسائل مرتبط با رابط کاربری کاملاً قابل سفارشی سازی است و یک قالب اختصاصی مطابق با سلیقه مشتری و نظر او طراحی می شود. در Cms اختصاصی هزینه طراحی وب سایت به دلیل مسائل کدنویسی و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری از پایه و به صورت صفر تا صد مطابق با نظر و سلیقه مشتری، بسیار بالاتر از هزینه طراحی وب سایت با سی ام اس وردپرس است.

قبل از معرفی بهترین افزونههای بازی و سرگرمی وردپرسی، باید بدانیم که آیا استفاده و نصب پلاگینهای بازی وردپرسی چه تاثیری در روند رشد سایت وردپرسی ما دارد؟ پلاگینهای زیادی برای شبکههای اجتماعی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند طیف گستردهای از فعالیتها مثل اشتراک گذاری مطالب در شبکههای اجتماعی را انجام دهید. همانطور که بیان شده پلاگینهای وردپرس نرمافزارهای جانبی هستند که شما را در طراحی وب سایت توسط وردپرس توانمندتر خواهند کرد. از آنجا که در وردپرس از قالب ها و افزونه های آماده و موجود در مخزن وردپرس استفاده می شود، زمان پیاده سازی وب سایت های طراحی شده با وردپرس بسیار کم و در حدود 3 تا 7 روز بسته به نوع وب سایت متفاوت است. چهارمین فرق وردپرس و برنامه نویسی، زمان آماده سازی وب سایت برای اجرای آن است. Cms اختصاصی به دلیل کد نویسی از صفر تا صد، زمانبر بوده و تا یک ماه هم ممکن است زمان آماده سازی این وب سایت ها به طول انجامد.

پلاگین وردپرس

جالب است بدانید که تیم همیار وردپرس و ژاکت در تعامل و ارتباط نزدیکی هستند. بروزرسانیها به صورت خودکار در داشبورد وردپرس شما ظاهر میشوند و می توانید آنها را تنها با چند کلیک نصب کنید. اما این پوستهها نیاز همهی کاربران را رفع نکرده است و همیشه افرادی به دنبال طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی و بر طبق سلیقهی خود بودهاند. امیدوارم با تفاوت های طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی آشنا شده باشید و بتوانید برای پروژه های بعدی خود، بهتر تصمیم گیری نمایید. در مقابل آن پشتیبانی وب سایت های برنامه نویسی شده به سبب کنترل پنل مدیریتی پیچیده آن، نیاز به آموزش دارد تا بخش های مختلف آن برای مالک وب سایت به طور کامل توضیح داده شود. استفاده کنید که دیگر نیاز به استفاده از فونت های گوگل نداشته باشید و به جای اینکه بخواهید کلی زمان صرف ویرایش فایل ها برای حذف فونت های گوگل کنید، با این افزونه این کار را عملی سازید.

از این رو، در ادامه به تفاوت های این دو سی ام اس از نظر کدنویسی، قالب وب سایت، سرعت بارگذاری، زمان آماده سازی، امنیت و هزینه طراحی وب سایت پرداخته می شود. این ساختار و ساختار قبلی برای سایت های خبری می توانند گزینه های خوبی باشند اما اگر سایت شما یک سایت آموزشی، علمی،خدماتی، شرکتی است (سایت های که محتوا آن ها وابسته به یک زمان خاصی نبوده) بهتر است از انتخاب این حالت برای لینک های سایت دوری کنید. در اینجا نکته ای وجود دارد که برای هر وب سایتی کاربرد دارد – اگر میخواهید زمان بارگذاری را کاهش دهید، محتوای کمتری برای بارگیری مرورگرها ارائه دهید. بنابراین اگر قصد دارید در کمترین زمان، وب سایت شما آماده شود، با وجود تمام مزایای سایتهای کدنویسی شده، سی ام اس وردپرس ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متنباز است که تمام تنظمیات و اطلاعات آن در جداول دیتابیس یا پایگاهداده MySql ذخیره betheme.ir میشود.