آموزش پلاگین نویسی در وردپرس از صفر تا صد – قسمت دوم

شبکه توضیع محتوا یا همان CDN سرعت بالا آمدن سایت را افزایش میدهد بدین ترتیب که یک کپی از فایل های سایت را در نقاط مختلفی از جهان نگهداری میکند که باعث میشود سایت برای هر بازدیدکننده از نزدیک ترین مکان لود شود. پلاگین MailChimp for WooCommerce، پلاگینی تولید شده توسط mailchimp است که بازاریابی ایمیلی را با وبسایت تجارت الکترونیک شما ادغام میکند. یک افزونه محبوب اشتراک گذاری اجتماعی وردپرس است. طبق تجربه هر وب سایت وردپرسی به بیش از 20 افزونه نیاز نخواهد داشت. طبق گفته گوگل، اگر زمان بارگذاری سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 32 درصد ضریب بازگشت افزایش مییابد. همانطور که پیشتر خواندید به مرور زمان قابلیتهای بیشتری به این پلاگین افزوده خواهد شد. میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد توابع را از مستندات وردپرس بخوانید. این افزونهها به شکل خودکار یا دستی، از کل اطلاعات سایت شما یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را روی هاست سایت ذخیره میکنند.

همچنین اگر تمایل دارید در وردپرس بطور خودکار عکس ها فشرده شوند میتوانید از افزونه Tinypng ‚ Imagify بی تم و … اگر قصد پاک سازی کامل افزونه ها را دارید که هیچ نام نشانی از آنها باقی نماند با ادامه مطلب همراه ما باشید. بهترین کار این است که برای شروع از این نوع هاست ها استفاده شود و بعد از مدتی که وب سایت شما کاربران بیشتری را تجربه کرد میتوانید به دو نوع هاستی که در ادامه معرفی شده است نقل مکان کنید.

افزایش سرعت وردپرس

برخی از وب سایت های دیگر با استفاده از فید یا همان خوراک، اقدام به سرقت محتوا های سایت های دیگر میکنند. پس بهتر است که از قالب فرزند استفاده و یا با هر بروزرسانی وردپرس و قالب این کد را مجدد به فایل function.php قالب خود اضافه کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که کمی وقت بگذارید و توصیههای زیر را در مورد چگونگی تقویت بهتر امنیت وردپرس خود دنبال کنید. درصورتیکه بیاندازه، بدونتوجه به منابع هاست و حجم افزونه اقدام به نصب آن کنید، سرعت بارگذاری سایت شما کم میشود و این مورد تاثیر مستقیمی بر ترافیک سایت و تعداد مشتریانتان خواهد داشت.

سلام ، برای افزایش سرعت سایت وردپرسی تو موبایل چه کارایی میشه کرد؟ ممکن است بپرسید که شاید تمامی افزونه های ما ضروری است حال باید چه کار کرد؟ حال که افزونه هایی که سایت ما کند کردند را پیدا کردیم، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ چگونه سرعت لود شدن سایت را افزایش دهیم و یا به عبارتی چگونه زمان پاسخ دهی را کاهش دهیم؟ در این مقاله میخواهیم به طور کامل به شما آموزش نصب افزونه وردپرس را به صورت تصویری یاد دهیم. البته قبل از شروع آموزش وردپرس پیشنهاد میکنم مقالات مبانی راه اندازی سایت رو هم مطالعه کنید. همچنین برای اطلاع از سرعت بارگذاری سایت خود میتوانید از آموزش تست سرعت وب سایت بهره بگیرید. سپس بر اساس روشهایی که برای روش هاست و اکانت FTP توضیح داده شد این افزونه را نصب کنید. جدیدا شرکت های میزبانی وب برای حل مشکل کندی وردپرس محصولی را تحت عنوان هاست های ویژه وردپرس رو نمایی کرده اند.

برای کوچک سازی و جمع کردن کد های سایت می توانید از دو افزونه ی wp-rocket و افزونه رایگان Autoptimize استفاده کنید. Autoptimize درواقع یک ابزار کامل از مجموعه ای از افزونه هاست که در بهینه سازی کدها ، اجرای فایل های غیر ضروری در فوتر سایت و lazy load تصاویر نقش ضروری دارد. اما مشکلی که ممکن است در رابطه با افزایش سرعت سایت وردپرسی با آن مواجه شوید این است که اگر وب سایت های دیگری که در کنار شما بر روی این نوع هاست ها قرار دارند از منابع بیشتری استفاده کنند بر روی سایت شما تاثیر خواهند گذاشت و میتوانند وب سایت شما را کند کنند. راحتترین و البته سختترین روش کسب درآمد از وردپرس راه اندازی یک وبلاگ است. پلاگین WooCommerce Checkout Field Editor به شما امکان افزودن، سفارشی سازی و تنظیم مجدد فیلدها را در صفحه پرداخت فروشگاه آنلاینتان میدهد.این پلاگین به شما امکان سفارشی سازی تمام تجربههای پرداخت برای مشتریان خود، و استفاده از دادههای آنها جهت ارتقاء کسب و کارتان را میدهد.

پلاگین وردپرس

در نتیجه عملکرد وب سایت، سئو، تجربه کاربری و نرخ تبدیل وب سایت نیز بهتر خواهد شد. همچنین پیش از این سنجش باید بگوییم به علت وجود اندکی تفاوت در نتایج ابزار ها، بهتر است یک ابزار را انتخاب کرده و از ابتدا تا انتهای سنجش را با آن ادامه دهید. در ادامه ی این مسیر دیتابیس درخواست را بررسی کرده و نتیجه ی آن را مجددا در اختیار سرور قرار میدهد. اما جهت بررسی دقیق تر و دریافت نتیجه بهتر در ادامه ابزارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

تا اینجا متوجه شدیم که افزونههای کش وردپرس میتوانند سرعت بارگذاری سایت را بهبود ببخشند. برای طراحی سایت با وردپرس باید تا حدود زیادی بلد باشید با افزونههای مهم و کاربردی که میتوانند وبسایت شما را زیباتر و پیشرفتهتر و پردرآمدتر کنند، کار کنید. فشرده سازی GZIP راهی برای کاهش حجم پروند های ارسالی از سمت سرور می باشد. SiteOrigin امکان ایجاد صفحات در هر دو قسمت بک اند و فرانت اند را می دهد، بنابراین می توانید تغییرات اعمال شده را سریعاً مشاهده کنید. ا استفاده از این امکان میتوانید در بخش ویرایش مطالب، تاریخ شمسی مطالب منتشر شده را مشاهده کنید.در یک صفحه و … با استفاده از این افزونه ها در طراحی سایت با وردپرس می توانید گالری های جذابی به طراحی خود اضافه کنید. Meta slider : یک پکیج کامل می باشد که دارای 4 اسلایدر متفاوت است که شما با هر یک از آنها می توانید اسلایدر های رسپانسیو ایجاد کنید .

هم اکنون پلاگین شما فعال می باشد و می توانید برنامه نویسی خود را شروع نمایید. و اگر کاربر دوباره به آن صفحه مراجعه کند تصاویر و رسانه بدون اینکه نیاز به دانلود داشته باشند به صورت آنی نمایش داده می شوند. هرچه وبسایت سریعتر باشد، باعث بهبود تجربه کاربر و ترغیب کاربران به بازدید از صفحات بیشتر میشود. TTFB به تنهایی نمیتواند باعث افزایش سرعت سایت، رتبه آن و بهبود سئو شود، اما یکی از فاکتور های مهم در این زمینه است.

برای شروع توصیه میشود که از نوع هاست ها برای وب سایت خود استفاده کنید. این پوسته دارای ۴ نوع بسته آیکون متفاوت می باشد و برای شما بیش از ۹۶۰ گزینه مختلف برای استفاده در محل دلخواه در اختیارتان می گذارد. تمامی کاری که شما باید انجام دهید پیکبرندی افزونه به صورت صحیح می باشد. برای رفع این موضوع باید از سیستم توزیع محتوا یا CDN در وب سایت خود استفاده کنید. برای کمک به شما در این زمینه، ما تصمیم داریم 20 قالب وردپرس اکثراً رایگان را در این مطلب معرفی نماییم که همگی (علاوه بر آنکه زیبا هستند،) برای موتورهای جستجو بهینهسازی شدهاند و لازم نیست وقت و هزینه بسیاری را صرف بهینهسازی داخلی آنها بکنید. همیشه گفتن و ما هم بارها گفتیم که افزونه های وردپرس ارتباط مستقیمی با سرعت لود وب سایت شما دارند. شاید در نگاه اول نیاز به مهارت های کدنویسی و ویرایش کدهای قالب برای اضافه کردن فونت ها داشته باشید.

به گفته سازندگان المنتور؛ این افزونه طوری طراحی شده است که به عملکرد سایت شما آسیبی نرسد. این افزونه به شما می گوید که چگونه عنوان صفحه خود، توضیحات متا و سایر عناصر خود را طراحی کنید. اگر در حال ساخت یا بازسازی سایت وردپرسی خود هستید و می خواهید سایت شما در حین اینکه ساخته می شود یا برای راه اندازی مجدد روی آن تغییرات اعمال می شود، نشان داده نشود، بهترین کار استفاده از بهترین افزونه های حالت تعمیر و نگهداری وردپرس و ساخت صفحه “به زودی برمی گردیم” است. پیشنهاد میکنم برای آزمایش TTFB و DNS looup در منطقه جغرافیایی ایران از این سرویس استفاده کنید. برای یادگیری مراحل نصب اسکریپت وردپرس در کنترلئنل سرویس میزبانی خود مقالهی زیر را بخوانید. وجود دیدگاه یا کامنت های بسیار نکته مثبتی برای ظاهر وبسایت شماست اما اثر منفی ای نیز به همراه دارد که باعث کندی بارگذاری سایت میشود.

میتوانید از CDN رایگان کلودفلر برای سایت خود استفاده کنید. استفاده از CDN زمانی کاربرد دارد که مخاطبان شما از سراسر دنیا وارد سایت شما میشوند و CDN باعث میشود تا نزدیک ترین سرور به مخاطب را برای نمایش وب سایت شما به آن کاربر انتخاب نمایید و زمانیکه سرور میزبانی وب سایت به کاربر نزدیک باشد زمان لود سایت افزایش میباشد. در زمان بیش از 5 ثانیه، نرخ تبدیل 0.6 بود. در 3.3 ثانیه، نرخ تبدیل 1.5 بود. صفحاتی که در زمان کمتر از 2.4 ثانیه بارگیری شدهاند نرخ تبدیل 1.9٪ دارند.

یکی از قابلیت ها در وردپرس، آپلود فایل های تصویری به صورت مستقیم در هاست میباشد. از آنجا که بیشتر افزونه های وردپرس رایگان هستند قبل از اقدام به نصب و فعال سازی آنها باید از عملکرد بهینه افزونه ها مطمئن باشید زیرا بسیاری از آنها دارای پشتیبانی فنی قوی نیستند. در این نوشته ۷ تا از بهترین افزونههای پشتیبانی و تیکت مشتری را گلچین کردیم. نکته : اگر مشتری جدید GTranslate هستید میتوانید قبل از نهایی کردن خرید هر کدام از این نسخههای پولی از 15 روز Free trail استفاده کنید. بعضی از آنها پولی میباشند و ممکن است در ابتدا باعث سردرگمی شما شوند. Backup Buddy محبوبترین پلاگین بک آپ پولی در وردپرس است که با استفاده جدول زمانبندی آن میتوانید به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه از وب سایت خود بک آپ تهیه کرده و به صورت خودکار در دراپ باکس، Amazon S3 ،Rackspace Cloud ،FTP ،Stash و حتی به صورت ایمیل به خودتان، ذخیره کنید.

اگر قصد دانلود این افزونه کاربردی را دارید؛ می توانید از طریق لینک LiteSpeed Cache for wordpress این کار را انجام دهید. Akismet : این پلاگین در زمینه چک کردن کامنت ها و دیدگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد ، اسپم ها را شناسایی کرده و کامنت ها و نظراتی را که کاربران در سایت قرار می دهند را چک کرده و اگر بر خلاف قوانین باشند ، آنها را تایید نمی کند . 3. پوشه مورد نظر رو فشرده و تبدیل به فایل .zip کنید.

سپس این فایل ها را در پوشه خود قرار داده و با استفاده از یک یا require تابع، آنها را در فایل افزونه اصلی خود فراخوانی کنید . با استفاده از افزونههای ذخیره حافظه پنهان وردپرس، میتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید. اگر سایت شما هم جزو این 37 درصد است و از وردپرس استفاده میکنید، برای افزایش سرعت سایت خود باید پلاگینهایی نصب کنید که حافظه پنهان یا کش سایت را ذخیره کنند. اگر به دنبال بهترین پلاگین شبکه های اجتماعی برای وردپرس هستید، پلاگین های مفید و جذاب زیادی در این زمینه وجود دارد که می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال در وب سایت ایران المنتور 11 افزونه نصب می باشد.

و یا اینکه می توانید از پشتیبانی هاست خود بخواهید که در صورت امکان این فشرده سازی را برای شما فعال کنند. برای مطلع شدن از این موضوع می توانید از پشتیبانی هاست خود سوال کنید تا شما را مطلع کنند. با گذشت زمان پایگاه داده شما ممکن است به یک مکانی پر از اطلاعاتی که هیچ کاربری ندارند تبدیل شود (همانند یک سطل زباله) برای بهینه سازی پایگاه داده می توانید از افزونه WP-Optimize استفاده کنید. پست های بلند ویژگی های مثبت زیادی از جمله تاثیر مثبت در سئو سایت و جذب کاربر دارند اما در زمان بارگذاری سایت تاثیر منفی دارند. به عنوان مثال می توانید یک فید حساب کاربری ایجاد کرده و سپس هشتگ هایی را از پست های آن حساب کاربری فیلتر کنید.

افزونه وردپرس