آموزش گام به گام نصب افزونه وردپرس برای مبتدی ها

شما برای جذب کاربر بایستی محتوایی بنویسید که کاربران به آن نیاز دارند یعنی تولید محتوای شما باید در ارتباط با نیاز افراد باشد. پلاگینها قابلیت یا ویژگیهای متنوعی به سایت شما اضافه میکنند و در بهبود کارایی سایت شما نقش بسیار موثری دارند. ووکامرس برای بهبود عملکرد فروشگاه آنلاین extension هایی را ارائه کرده است که در صورت نیاز می توانید آنها را هم به صورت رایگان و هم پولی دریافت کنید. پلاگینها قابلیت یا ویژگیهای متنوعی به سایت شما اضافه میکنند و در بهبود کارایی سایت شما نقش بسیار مؤثری دارند. از مزیتهای یک سیستم اپن سورس این است که، سازنده آن سیستم تمام کدها را بهصورت کاملا رایگان در اختیار عموم افراد قرار میدهد. چرا امنیت وب سایت برایمان مهم است ؟ اما نگران نباشید، وردپرس به خودی خود امنیت بالایی دارد و به محض پیدا کردن آسیبپذیری آنرا بروزرسانی میکنند. هر وبسایتی برای اینکه بهتر دیده شود نیاز به سئو بالا دارد، از مزیت­های مهم وردپرس این است که وردپرس بیشترین میزان بهره­وری را از سئو دارد و افزونه­های وردپرس باعث می­شود، سئو سایتتان بالا برود.

قالب­های وردپرس شکل کلی وب­سایت شمارا نمایش می­دهد. شما میتوانید بهراحتی از سایت اصلی وردپرس نسخه فارسی این نرمافزار را سایت بی تم دانلود کنید. تیم توسعهدهنده سیستم مدیریت محتوای وردپرس، این سیستم را بهطور منظم و در فواصل زمانی مختلف بهروزرسانی میکنند و نسخه جدید را بهصورت رایگان در اختیار شما قرار میدهدند. در آکادمی وبکیما افراد مختلف با سطح دسترسیهای مختلفی هستند که کارهای بخشهای مختلف را مدیریت میکنند، بنابراین ما با استفاده از افزونه User Role Editor سطح دسترسی هر یک از این کاربران را به صورت دقیق تنظیم کردهایم، برای مثال یک نویسنده در سایت وبکیما، فقط باید به بخش نوشتن یک مقاله و ویرایش آن دسترسی داشته باشد، یا یک طراح سایت، دلیلی ندارد که به اطلاعات فروش سایت دسترسی داشته باشد. همچنین توسط این افزونه به ابزارهای شبکههای اجتماعی، ابزارهای تصویری، ابزارهای ویرایش متن، سطر و ستونهای صفحه و بسیاری موارد دیگر دست پیدا میکنید. Customify یک افزونه انعطاف پذیر ، متنوع و غنی از ویژگی های سفارشی ویرایش قالب وردپرس است که شما را قادر می سازد گزینه های سفارشی سازی پیشرفته ای را برای ویرایش قالب در سایت خود اضافه کنید.

افزایش سرعت وردپرس

طبق صفحه رسمی آمار وردپرس، تا زمان انتشار این مطلب بیش از 57 درصد از کاربران وردپرس هنوز از PHP 5.6 استفاده می کنند. توابع وردپرس یک سری کدهای برنامهنویسی php هستند که از آنها میتوان برای نمایش اطلاعات پویا در وردپرس استفاده کرد. افراد کنجکاو به دانستن منبع ارسال ایمیل خود میشوند و ایمیل خود را باز میکنند؛ در این زمان شما میتوانید با عناوین جالب و جذاب آنها را ترغیب به خواندن تبلیغ ایمیل خود کنید. اینکه شما بتوانید با به کار بستن مجموعه ای از تکنیک های فنی و تخصصی سرعت عملکرد سایت خود را افزایش دهید به طور مستقیم می تواند بر رفتار کاربران تاثیر بگذارد.

اگر به دنبال جذب کاربر با کمترین هزینه هستید استفاده از این افزونه گزینهی بسیار مناسبی برای شما است. بهترین سیستم مدیریت محتوا ازلحاظ سئو، وردپرس است. یکی از بهترین نرم افزار های رمزگذاری فایل ها ی پی اچ پی ioncube می باشد ، توسط این نرم افزار می توانید کل محتوا این فایل را به متنی غیر قابل خوانا تبدیل کنید که تنها توسط لودر ioncube که روی سرور ها نصب می باشد کار می کند ، هر چند این نرم افزار کمی گران است اما بسیار کاربرد دارد ، همچنین اگر شما این نرم افزار را تنها برای چند وب سایت خود نیاز دارید می توانید از نسخه چند روزه (trial ) آن استفاده نمایید. همچنین این سیستم مدیریت محتوا انعطافپذیری خیلی بالایی دارد و هر شخص با توجه به سلیقه و نیازهای خودش میتواند بهراحتی آن را شخصیسازی کند و هزاران صفحه جدید را در سایت ایجاد کند و همچنین نگرانی بابت عملکرد سایت نداشته باشد.

این افزونه وردپرس، یک افزونه کاملا قدرتمند است. سئو درواقع یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و هر سایتی برای اینکه دیده شود نیاز به تلاش درزمینه سئو دارد. ضمن این که راههای زیادی برای فشرده کردن عکسها بدون کاهش کیفیت وجود دارد. این ابزار تمامی مواردی که باعث کاهش سرعت لود شدن سایت شما میشود را بررسی و به شما اطلاع میدهد. این کار موجب فشار زیاد بر روی سرور و کاهش عملکرد آنها میشود. پس علاوه بر موارد دیگری که در اولویت قرار میدهید سرعت سایت را نیز جزء مهمترین بخش کار خود بگذارید. اقدامات امنیتی بعد از هک، شما را از طریق فرایند بازیابی دادهها پس از یک حمله نافرجام راهنمایی میکند. اما چطور کاری کنم که این فرم بعد از هر پست من نمایش (یا هر جای دیگری)داده شود؟ به طور مثال افزونه هایی وجود دارند که فرم ساز هستند و با به کارگیری آن می شود؛ یک فرم رزرو هتل و یا فرم ثبت نام به خصوصی را برای سایت خود استفاده کرد.

اقدام به سفارشیسازی ظاهر سایت خود کرده؛ و همچنین بخشهای مختلف را باسلیقه مناسب و دلخواه خود در سایت اختصاصی سازی کنید. پنل مدیریت وردپرس طوری ساختهشده که شما بهراحتی میتوانید بخشهای مختلف وبگاهتان را تغییر دهید و نیازی به برنامهنویسی یا تجارب قبلی نخواهید داشت. پس از انتخاب قالب وردپرس مناسب، میتوانید با تغییر در چیدمان المانهای مختلف صفحه همچون نمایش بخشهای دستهبندی، آخرین مطالب، آخرین دیدگاهها و… به همین دلیل پس از نصب این افزونه کار شما راحت شده و استایل دهی جدیدی که به بخش ظاهر سایت و یا پنل مدیریت خود داده اید برای همیشه ماندگار خواهد ماند و میتوان در قالب های دیگر هم از آن استفاده کرد. در نظر داشته باشید که کیفیت حرف اول را در محتوا میزند؛ پس سعی کنید در تمامی این موارد از ابزارهای با کیفیت بالا استفاده کنید.

کاربران مختلف و شاید حتی بعضی از حرفه ای ها به صورت مرتب با عوض کردن قالب و افزونه های مختلف به دنبال سرعت بیشتری هستند اما باید مشکل را از ریشه حل کرد، البته البته و البته منکر نمی شویم که بعضی از افزونه ها و قالب ها واقعا منابع زیادی را مصرف و استفاده می کنند پس جدا از حل کردن مشکل به صورت پایه باید مراقب این نوع افزونه ها باشید. البته استفاده بیرویه از افزونهها می­تواند سایت شما را دچار مشکل بکند. در کل سیستم مدیریت محتوای شما نیاز به برنامهنویسی ندارد پس هزینهی اصلی که شما برای طراحی سایت باید اختصاص دهید حذف میشود و تنها هزینهای که شما باید بپردازید هزینه قالب و افزونه وردپرس است حتی خود وردپرس قالبها و افزونههای رایگان زیادی را با تنوع بالا به شما ارائه میدهد. همین تنوع افزونهها باعث میشود تا صاحب سایت بدون داشتن علم برنامهنویسی، بهخوبی از پس امور بربیاید.

چه تعداد کاربر ثابت و یا متغیر دارم؟ تقریباً تمامی افرادی که صاحب یک کسبوکار اینترنتی هستند روزانه این سؤال را میپرسند که چه میزان کاربر در روز به وبسایت من مراجعه میکنند؟ امنیت نرم­افزارهای اینترنتی برای همه خیلی مهمه و چیزی که وردپرس را از بقیه نرم­افزار­ها جدا می­کند اینه که اطلاعات شخصی شما را فقط خود بهش دسترسی دارید. برای امتحان قالب های رایگان می توانید قالب های مخزن وردپرس را استفاده کنید اما همه ی آن ها هم بهینه شده نیستند. اول از همه باید بدانید که اصلاً سئو چیست؟ البته برای بکاپ گیری از سایتتان باید از یک افزونه بکاپ گیری استفاده کنید که برای این مورد هم افزونههای رایگان و غیر رایگان مختلفی در میهن وردپرس منتشرشده است. در وردپرس نیز شما با همین امکان مواجه هستید؛ اما با این تفاوت که دست شما در وردپرس بازتر است و میتوانید از زبانهای php نیز استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که معمولاً به آن توجه زیادی نمیشود عنوان مطالبی است که در سایت قرار میدهید. نکته دیگری که باید جهت کاهش ریسک به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان مشخصات اکانت مدیر وبسایت خود را در اختیار دیگری قرار ندهید مگر اینکه واقعا مجبور به این کار باشید. اگر سایت شما حرفهای است و قالب موردنظرتان را پیدا نکردید میتوانید با یک طراح و برنامهنویس سایت صحبت کنید تا قالب موردنظر شمارا بسازد و روی سایتتان قرار بدهد. البته استفاده بیرویه از افزونهها میتواند سایت شمارا دچار مشکل کند. قالب­های وردپرس شکل کلی وب­سایت شمارا نمایش می­دهد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای همه کاره است که میتواند تمام نیازهای طراحان سایت را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد.

پلاگین وردپرس

هدف اصلی BigCommerce جذب شرکت هایی است که وب سایت خود را از طریق سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته اند. هدر یا شناسنامه افزونه – نمایش افزونه در بخش افزونه های فقط با تنظیم هدر ممکن است. اگر در مورد روش های نصب افزونه وردپرس بر روی سایت وردپرسی اطلاعات ندارید می تواند مقاله ای که در مورد این موضوع بر روی وبلاگ ما قرار دارد را مطالعه کنید. به این معنی که این افزونه با تمامی دستگاهها سازگاری دارد و امکان استفاده از خود را بسیار ساده کرده است. یکی از ساده ترین افزونه های حالت تعمیر و نگهداری وردپرس، Maintenance است. مورد بعدی در لیست افزونه های کاربردی وردپرس، وردفنس است. شما در وردپرس به راحتی قادر هستید برای سایت خود صفحه­های ثابت مثل تماس با ما یا قوانین خرید ایجاد کنید و یا اینکه صفحات متغییر مانند وبلاگ که به صورت روزانه و یا حتی ساعتی محتوای آن قابل تغییر است در سایت خود اعمال کنید، توضیح تمامی این موارد در پکیج آموزشی وبستران طلایی به صورت کامل وجود دارد.

برای انجام این کار تنها کافی است آموزشهای موردنیاز را کسب کنید تا بتوانید قالبی حرفهای و کاربرپسند طراحی کنید. البته بارها و بارها اعلام کردیم که امنیت امری کاملا نسبی است شما ممکن است یک سیستم عامل با امنیت بسیار پایین را بتوانید با استفاده از موارد امنیتی در نظر گرفته شده توسط خود به یک سیستم کاملا امن تبدیل کنید یا ممکن است یک سیستم با امنیت بسیار بالا را در اختیار شخصی که دانش امنیتی ندارد قرار دهید تا آن را به یک سیستم کاملا ناامن تبدیل کند. پس میتوانید همین الان وردپرس را بهصورت کاملا رایگان دانلود کنید.

ریسپانسیو بودن این افزونه از دیگر مواردی است که باعث محبوبیت آن شده است. درنتیجه همه میخواهد تمامی مواردی که باعث بالا رفتن سرعت سایت میشود را بر روی وبسایت خود اعمال کنند. کند بودن سرعت لود شدن وبسایت شما نه تنها باعث میشود کاربر بهراحتی صفحه شما را ترک کند بلکه رتبه شما یا همان سئو سایت شما را در گوگل کاهش میدهد؛ که درنتیجه این موضوع باعث کاهش فروش محصولات شما و یا کاهش بازدیدکنندگان میشود. به این معنی که شما اگر محتوایی تولید کنید که برای کاربران جذاب باشد تعداد کاربران شما افزایش پیدا میکند؛ درنتیجه سئو سایت شما نیز بالا میرود. برای نصب قالب وردپرس روی هاست ابتدا باید فایل فشرده قالب را روی هاست آپلود نماییم. برای رفع مشکل اتصال شما خصوصی نیست در مرورگر گوگل کروم راهها و روشهای بسیاری پیش روی شما است، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هر کدام از این موارد بپردازیم.

افزونه وردپرس

این امر کاملاً طبیعی است که صاحبان کسبوکارهای اینترنتی بخواهند از دیگر رقیبان خود در عرصه فعالیتی خود پیشی بگیرند، تمامی صاحبان کسبوکارهای اینترنتی خواستار در اولویت قرار گرفتن سایت خود هستند. اگر شما یک کسبوکار اینترنتی دارید و محصولات خود را بهصورت آنلاین به فروش میرسانید؛ پس به یک تحلیلگر نیاز دارید که بتوانید آمار فروش خود را با کمک گرفتن از آن به میزان بسیار بالایی برسانید. بسیار از مشکلات امنیتی که برای سایت های وردپرسی به وجود می آید به دلیل مشکلات امنیتی موجود در کدهای افزونه ها و قالب هایی است که روی وردپرس نصب شده اند پس با نصب افزونه و قالب های ایمن این مشکل تا حد زیادی مرتفع میشود. همچنین برای SEO و بهینه سازی مناسب است و آماده ترجمه است.

چرا امنیت وب سایت برایمان مهم است ؟

سرعت سایت تقریباً برای تمامی افراد چه مبتدی و چه حرفهای بسیار مهم است، تقریباً تمامی افرادی که دارای یک کسبوکار اینترنتی هستند به دنبال افزایش سرعت لود شدن سایت خود هستند. اگر صاحب یک کسبوکار اینترنتی هستید و آنالیز کردن کاربرانتان و پاسخ به نیازهای آنها در اولویت شما قرار دارد این ابزار میتواند دراینباره به شما کمک کند. وردپرس پلاگین های پشتیبان گیری رایگان و پرداختی را دارد که می توانید از آن استفاده کنید. به دلیل پشتیبانی نکردن از نسخه جدید وردپرس به لیست قالب های از رده خارج تم فارست اضافه شده. همچنین هر کدام از این قالب ها را بخواهید می توانید در سایت تم فارس تهیه کنید. با استفاده از این افزونه در وردپرس شما بهراحتی میتوانید یک سایت را طراحی کنید.

وردپرس سازگاری زیادی با موتورهای جستجو دارد که این مورد محبوبیت آن را بالا می­برد. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که نباید فقط به فکر موتورهای جستجوگر باشید و از اهمیت کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بکاهید بلکه باید به بازدیدکنندگان سایت احترام ویژهای بگذارید. درست است که در توضیحات افزونههای صفحه ساز آمده که این افزونه مناسب برای افرادی است که فاقد دانش برنامهنویسی هستند؛ اما این نکته نیز در مورد این افزونه وجود دارد که افراد حرفهای نیز میتوانند یک وبسایت حرفهای را با شخصیسازیهایی که انجام میدهدند داشته باشند. وردپرس منابع رایگان دارد و شما می­توانید بدون هزینه­های اضافی از آن استفاده کنید. نکته: سعی کنید که جدول های اضافی را از دیتابیس خود حذف کنید. چرا که این دوره تماما توسط استراتژی های آموزشی سایت سئو 90 برای شما عزیزان ضبط شده و در اختیار شما قرار گرفته است . راه­اندازی وردپرس ساده و آسان است و استفاده از آن برای همه افراد چه افراد مبتدی و چه برنامه­نویسان در دسترس است.