آیا ووکامرس امن است؟

بریم سراق موارد لیست بالا که در ادامه به تمامی این جزئیات بصورت کامل اشاره میکنیم که چطور بتونیم با رعایت این نکات مهم یک سرعت مناسب برای وبسایت خودمون داشته باشیم . قالب MesoColumn به صورت فلت طراحی شده است و کاملاً برای موتورهای جستجوگر بهینه است. بهعلاوه، با ایجاد یک سایت مپ برای سایت، ایندکسدهی را برای موتورهای جستوجو سادهتر میکند. جذابیت وردپرس ارتباط زیادی با آسان بودن استفاده از آن، حتی برای افراد غیر تکنولوژیکی دارد. 5- از مکانيزمهاي پيشرفته حافظه پنهان با پلاگين caching استفاده کنيد.

در حال حاظر تمامی هاستینگ ها به طور منظم از سایت ها بک آپ میگیرند اما شما خودتان نیز این کار را انجام دهید و بک آپ ها را نزد خود نگه دارید تا در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید . همیشه از شرکت های معتبر هاستینگ اقدام به خرید هاست بکنید . در پاسخ این سوال باید بگویم که بله، معمولا تمامی شرکتهای هاست معتبر در دنیا از وبسایت شما نسخههای پشتیبان تهیه میکنند، اما هیچ یک از این شرکتها این موضوع را تضمین نکردهاند! افزونه ها و پلاگین ها برنامه های جانبی هستند که روی وردپرس نصب میشوند و وردپرس هیچ نظارت و کنترلی بر آنها ندارد لذا یک افزونه غیرمعتبر میتواند باعث آسیب رساندن به وردپرس شود و آنرا در معرض خطر حملات هکرها قرار دهد. این محقق در سال های گذشته اقدام به جمع آوری اطلاعات از حملات انجام شده بر روی وردپرس و علت آنها، نموده است و نتیجه ای که بدست آورده این است که علت این حمله ها افزونه های نصب شده بر روی وردپرس میباشند نه خود برنامه وردپرس.

برای غیر فعال کردن XML-RPC کد زیر را در htaccess. پیشنهاد ما به شما استفاده از ویرایشگر کد Visual Studio Code است. چرا باید از افزونهی اختصاصی استفاده کنیم؟ CSS Hero یک افزونه اختصاصی و پرمیوم وردپرس است که امکان شخصی سازی ویژگی ها و خصوصیات عناصر مختلف را فراهم می کند. ما جاوا اسکریپتها و فایلهای CSS را درون یک فایل تکی برای کاهش درخواست و افزایش سرعت زمان بارگیری ترکیب میکنیم. در این مقاله سعی کردیم که مهمترین فاکتورهایی که نقش مهمی در امنیت وردپرس دارند را مورد بررسی قرار دهیم و راهحلهای جامعی را برای آنها ارائه دهیم. قبل از نصب هر افزونه ای حتما به سایت آن مراجعه کرده و اعتبار آنرا بررسی نمایید. هکرها به طور مداوم در حال بررسی و کشف باگ های امنیتی در افزونه های وردپرس هستند تا از طریق حفره های موجود در آنها به وردپرس راه یابند و عملیات خرابکارانه خود را انجام دهند.

پلاگین وردپرس

خیلی ساده بگوییم: چنین افزونههایی امکاناتی را ارائه میکنند که کاربر با استفاده از آنها به راحتی میتواند، از شما وقت ملاقات بگیرد یا خدمتی که ارائه میکنید را رزرو کند! شما با محدود کردن تلاشهای ناموفق برای ورود به سیستم، می توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید. بهتر است که آنها را در هاست خود به صورت مخفی در بیاورید تا هکرها نتوانند به راحتی آنها را با روشهای مختلف مشاهده کنند. این افزونه با استفاده از طراحی و گالری رسپانسیو، ابزار بسیار مفیدی برای اضافه کردن فید اینستاگرام به وردپرس است. یک راه ساده برای جلوگیری از این نوع حمله تغییر آدرسی که با آن به پیشخوان وردپرس لاگین می کنید و اضافه کردن یک کد امنیتی به فرم ورود است که هر 2 این موارد در تنظیمات افزونه امنیت کامل وردپرس وجود دارد.

قالب های وردپرس با توجه به موضوعاتشان بسیار متفاوت اند و این که چه قالبی به شما امکان می دهد شخصی سازی کنید نیز بسته به موضوعی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. اما با استفاده از تحقیق و تجربهای که ما در این زمینه داریم در زیر به ترتیب بهترین قالب های وردپرس نیز کردیم و می توانید از این قالب های وردپرسی استفاده کنید. ریسپانسیو : زمانی که کاربران با استفاده از دستگاه های مختلف مانند گوشی، تبلت، لپتاپ و…

افزایش سرعت وردپرس

اگر از Wordfence استفاده کنید این مورد به صورت خودکار انجام خواهد شد . اما چرا در لیست بهترین افزونه های امنیتی وردپرس در وبلینو، WordFence جایگاه دوم را کسب کرده است؟ کارشناسان امنیتی افزونه های وردپرس را مانند اسب تروجان میدانند به اینصورت که وردپرس برنامه ای قوی و تقریبا نفوذناپذیر است اما با وجود باگ های امنیتی که در افزونه ها و پلاگین های غیرمعتبر وردپرس موجود است، کل برنامه وردپرس از طریق این افزونه ها در معرض خطر و آسیب قرار دارد.

از پلاگین WP Security Question بدین منظور betheme.ir استفاده کنید . حمله باج افزار به وردپرس گاهی محتوایتان را خراب میکند ، گاهی به اعتماد مشتریان و بازار هدفتان ضربه می زند و در بهترین حالت صرفا وقت و زمان خودتان و بازدید کنندگان سایتتان را تلف می کند.در چنین شرایطی شاید استفاده از افزونه ای که بیشتر از پرداختن به فاکتور های کلی امنیت در وردپرس، به مبحث باج افزارها پرداخته باشد شاید انتخاب عقلانی به نظر برسد. این موجب صرفه جویی در وقت شما می شود که به شما اجازه می دهد چیزهای دیگر برای رشد کسب و کارتان را انجام دهید.

امنیت وردپرس یکی از مهمترین موارد در کسبوکارهای اینترنتی است که سایت خود را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راهاندازی کردهاند، در واقع شما اگر امنیت سایت وردپرسی خود را جدی نگیرید، قطعا دیر یا زود با مشکل جدی روبرو خواهید شد، در این مقاله جامع از سری مقالات آموزش وردپرس، می خواهیم به سوال چگونه امنیت سایت وردپرس را بالا ببریم به صورت کامل پاسخ دهیم، بنابراین اگر کسبوکار ارزشمندی را در بستر اینترنت دارید و کلی برای آن زحمت کشیدهاید، توصیه میکنیم که خط به خط این مقاله را با دقت مطالعه کنید، چون ممکن است با اجرای هر یک از این ترفندها سایت خود را از خطر هک شدن نجات دهید. برای اینکه بتوانید یک هاست مناسب انتخاب کنید برای شما لیستی از بهترین هاستهای ایران را در مقاله بهترین شرکتهای هاست در ایران معرفی کردهایم که میتوانید استفاده کنید و یک هاست مناسب و امن را برای سایت خود انتخاب کنید.

افزونه وردپرس

مطمئن باشید سیستمی که در آن به سایت خود سر میزنید و از آن برای فعالیت در سایت استفاده میکنید خالی از ویروس ها و تروجان ها باشد. برای جلوگیری از این مشکل کد زیر را در فایل htaccess. این وبسایت ها با استفاده از تزریق کد به فایل های درون هاست شما و یا حمله SQL Injection به دیتابیسی که پشت وبسایت شماست کدهای جاوا اسکریپتی را در سایت شما آپلود می کنند که برای دزدیدن ترافیکتان و هدایت کاربرانتان به مقصد خاص خودشان مورد استفاده قرار می گیرد. تقریبا هر چیزی که شما تصور کنید میتوانید با استفاده از افزونه وردپرس آن را وارد سایت خود کنید و با این کار قابلیت و ویژگیهای مختلفی برای سایت خود به ارمغان میآورید. راه اندازی ssl در وردپرس نیز با رمزنگاری اطلاعات مهم در کوکی مرورگر سر و کار دارد.

برای اینکار از پلاگین duplicator میتوانید استفاده کنید . افزونه های کاربردی زیادی در وردپرس وجود داره که هر یک از این افزونه ها یا به اصطلاح پلاگین وردپرس امکان و قابلیت خاصی رو به سایت اضافه می کنه در این بخش سعی کرده ایم بهترین و حرفه ای ترین افزونه وردپرس که کاربرد زیادی داره رو معرفی کنیم. حتی اگر از افزونه خاصی استفاده نمیکنید، این احتمال وجود دارد که در پس زمینه کارهای غیر ضروری انجام دهد و منابع را مصرف کند. اخطار : این کار نیاز به دانش کدنویسی دارد و امکان دارد سایت شما را از دسترس خارج کند . یک راه قدیمی آن این است که شما پیش از اینکه یک تصویر را بارگذاری کنید، آن را در نرم افزاری مانند فتوشاپ، با استفاده از گزینه Save for web فشرده سازی کنید، ولی با این کار شما تا جای ممکن از حجم تصویر کم نکرده اید و هنوز حجم تصویر زیاد محسوب می شود.

پلاگین ویرایشگر WP EDITOR ، هنگامی که بخواهید کد های قالب و یا افزونه ای از وردپرس را تغییر دهید و کد های مورد نظر خودتان را درون قالب سایت وردپرسی و یا افزونه ها قرار بدهید، کاربرد دارد. بنابراین فولدر قالب را آماده کرده، با استفاده از یک کلاینت FTP مثلا FileZilla به هاست خود متصل شوید. یعنی مثلا اگر قرار است موقعیت لوگوی قالب را تصحیح کنید، روی آن راست کلیک کرده و گزینه Inspect Element را انتخاب میکنید تا استایلهای مربوط به این عنصر در اختیار شما قرار بگیرند. به عنوان مثال انتخاب کردن نام کاربری admin برای سایت امتیاز امنیتی شمارا به شدت کاهش می دهد، اما مثلا جلوگیری از دسترسی روبات های جعلی گوگل یک تنظیم پیشرفته در این پلاگین بوده و فعال کردن آن شاید آن اندازه که باید به امنیت سایت شما ( چه در جهت افزایش چه در جهت کاهش ) کمک شایانی نکند.

افزونه ضدهک امنیتی وردپرس وردفنس یا همان Wordfence Security Pro یک انتخاب دیگر برای بهترین افزونه امنیتی وردپرس و یک لژیونردر حوزه امنیت در وردپرس می باشد. است اما برای شروع بهترین راهی که جلوی پای شما وجود دارد استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است چرا که این سیستم سال ها است که ساخته شده و تا امروز روند تکاملی بسیار طولانی رو طی کرده و چالش های زیادی رو در زمینه طراحی سایت حل کرده بنابراین بسیاری از کارهای اصلی و مهم رو نیازی نیست شما از صفر طراحی کنید به زبانی ساده تر نیازی نیست چرخ رو دوباره اختراع کنید. 43 درصد از کاربران به سراغ رقبای شما می روند. این پلاگین ها قابلیت امن کردن کل سایت شما را دارند و میتوانند گزارش دقیقی از حملات بروت فورس ( Brute Force Attack ) یا اشتباه وارد کردن پسورد را به شما بدهند . ولی اگر به هردلیلی این امکانات برای شما فراهم نیست ( خصوصا اگر قالب ها و پلاگین های وردپرسی خود را از مارکت های داخلی و با قیمت های بسیار ارزان نسبت به نسخه اورجینال آن خریداری کرده اید.

چرا باید از افزونهی اختصاصی استفاده کنیم؟

زمانی که شما از قالب ShopKeeper استفاده میکنید؛ به راحتی میتوانید امکان خرید را برای لحظاتی خاموش یا غیر فعال کنید. در این روش، زمانی که کاربر وارد وبسایت شما میشود در ابتدا فقط تصویری که در صفحه مرورگر قرار دارد بارگذاری میگردد. درخواستهای CDN برای تصاویر منجر به ذخیرهسازی نسخه بارگیری میشود و تنها نیاز به یک تصویر واحد در مقابل آیکونهای مختلف اجتماعی میباشد. اما ۷ راهی که در این مقاله برای شما نشان دادیم، می تواند باعث افزایش امنیت سایت های وردپرس به طرز قابل توجهی شود. یکی دیگر از راههای بالا بردن امنیت وردپرس غیر فعال کردن اجرای فایل PHP از جایی به جز /wp-content/uploads/ میباشد .

این خطاها ممکن است عوامل گوناگونی همچون عدم ارتباط سایت با مخزن وردپرس، خطای TimeOut، محدودیت حجم آپلود وردپرس و بسیاری علل گوناگون دیگر باشند. پلاگین های امنیتی سایت شما را درمقابل بسیاری از حمله های هکرها امن نگه میدارند . همچنین اگر تا کنون با پلاگین WP Rocket کارکردهاید، میتوانید تجربیات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. این افزونه امنیتی وردپرس تمرکز بیشتر خود را برروی باج افزار ها قرار داده است.در سطح کلان بدافزارها و مالور هایی (Malware) که وبسایت هارا به خود آلوده می کنند جنبه های تبلیغاتی دارند و هدف آنها دزدیدن ترافیک وبسایت شما و حق بازدید مشتریانتان است. این افزونه افزایش سرعت سایت ویژگی هایی مانند ذخیره سازی و فشرده سازی تصویر را ارائه می دهد. فقط باید از محبوب ترین افزونه هایی که به طور مداوم به روز می شوند استفاده کنید.

برای بارگذاری هر المانی در صفحه لازم است تا درخواستی به سرور ارسال شود پس میتوان گفت سادهترین روش کاهش درخواستها به سرور، کاهش تعداد المانهای صفحه است. از نظر سئو و موتورهای جستجو نیز سایت شما افت خواهد کرد و اخطارهایی از گوگل برای اطلاع از هک شدن سایتتان را برای شما ارسال میکند . Squarespace همچنین دارای ابزارهای آنالیز و سئو بوده تا بتوان با کمک آنها با سرعت بیشتری وبسایت ایجاد شده را به موتورهای جستجو معرفی کرد. بدون شک موتورهای جستجو منبع اصلی ترافیک برای هر وبسایتیاند.