ابزارهای ایجاد نسخه موبایل در وردپرس

به کمک این افزونه فشردهسازی تصویر، میتوانید به راحتی تمام تصاویر موجود در هاست و دایرکتوری را بهینه کنید. سپس برایداشتن وب سایت زیباتر و با امکانات بیشتر، به یک قالب نیاز خواهید داشت. این افزونه به تنهایی چندین عمل مختلف را برای وب سایت شما انجام داده و سرعت آن را بهینه میکند. فایل افزونه باید به صورت زیپ باشد. قرار دادن کدهای CSS و javascript به صورت درون خطی : اگر کدهای CSS و جاوا اسکریپت شما کوتاه می باشند پس آن ها را به صورت درون خطی در تگ های HTML قرار دهید و به صورت خارجی قرار ندهید. ما در هاست وردپرس آذردیتا از تمامی فایل ها، ایمیل ها، اطلاعات دیتابیس ها و به صورت کلی اطلاعات موجود بر روی هاست شما به صورت فول بک آپ، روزانه و بک آپ دیتابیس هر ۶ ساعت یکبار بر روی ۳ سرور دیگر بک آپ گیری می کنیم تا فایل های شما امن باقی بمانند.

یک از متداول ترین سوالات افرادی که به تازگی شروع به طراحی سایت با وردپرس کرده اند .این است که پلاگین وردپرس چیست؟ قالب ایمپرزا یکی از مدنترین نمونه قالب سایت شرکتی است که تاکنون بیش از 61 هزار نفر از آن برای ساخت سایت خود استفاده کرده اند. استفاده از افزونه کش وردپرس این امکان را خواهد داد تا با کش کردن اطلاعات در سایت و مرورگر کاربران، به جای اینکه اطلاعات برای هر کاربر مستقیما از سرور درخواست شده و برای هر کاربر جداگانه درخواستها بررسی و پاسخ داده شود، با سرعت بالاتری از حافظهای که از قبل این دادهها به شکل بهینهتری ایجاد شده لود شود. Server Response Time یا SRT مدت زمانی است است که طول می کشد تا سرور سایت شما به درخواست مرورگر پاسخ دهد و یا به عبارت دیگر مدت زمانی است که سرور برای اجرای فایل های PHP و HTML و …

این فشار در مرحله اول باعث کاهش سرعت سایت و در ادامه باعث ایجاد مشکلات دیگری مثل مشکلات فنی، مشکلاتی در بازگردانی بکاپهای سایت و… درست مثل این خواهد بود که شما یک سایت استاتیک طراحی کرده باشید. مرحلهی بعد EXIF Metadata را نشان میدهد که مختص پاک کردن متادیتاهای تصاویر (مثل زمان و مکان عکس گرفتن) است که موجب کاهش حجم آن میشود. اگر نه، میتوایند از افزونههایی مثل wp-optimize کمک بگیرید. اما به عنوان راهکار، میتوانید از قابلیت بارگذاری تنبل یا LAZY LOAD کمک بگیرید.

اگر میتوانید هزینه بیشتری برای زیرساخت سخت افزاری و سرویس میزبانی سایت خود کنید، پیشنهاد میکنم به جای هاست وردپرس از سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده کنید که منابع بالاتری را هم در اختیارتان بی تم (betheme.ir) قرار خواهند داد. خصوصا اینکه اگر ریسپانسیو کردن سایت برای کاربران موبایلی هم با استفاده از فایلهای جداگانه CSS و JS انجام گیرد که نیازی به لود فایل حچیمی که حاوی تمامی نسخههای نمایشگر است نباشد. بهطور متوسط ۱.۵ میلیون دانلود در هرسال دارد و شما هم میتوانید آن را بهرایگان دانلود کنید، تستش کنید و تصمیم بگیرید که آیا میخواهید پلاگین پیریمیوم آن را بخرید!

پلاگین وردپرس

زمانی که کاربران در حال دانلود هستند سرور و هاست شما درگیر بوده و بخشی از منابع برای این کار اختصاص داده میشود. زمانی که آپلود فایل به رنگ سبز درآمد نشان دهنده ان است که افزونه به طور کامل آپلود شده است. تعداد زیادی تمهای درونی با کیفیت بالا که برای این فریمورک موجود است به موفقیت بزرگ آن کمک کرده است، همچنین برای کسانی که به دنبال یک پوسته وردپرس مناسب سئو هستند، دارای ویژگیهای زیادی است که به آن کمک میکند تا به یک انتخاب برتر تبدیل شود.

رفتهرفته با کسب تجربه، به دیگر مزایای افزونهها پیخواهیدبرد اما نکتهای که در حال حاضر باید بدانید این است که استفاده بیشازحد از افزونهها میتواند دردسرهایی را برای شما ایجاد کند. نصب افزونه وردپرس از طریق پیشخوان و هاست امکان پذیر است که هر یک مزایای خاص خود را دارند! واکنشگرایی، برخورداری از ویرایشگر داخلی برای تصاویر، تنظیمات بی نهایت برای طراحی صفحه فروش محصولات، امکان دسته بندی محصولات برای مخاطبان و از همه مهمتر طراحی و کد نویسی بهینه شده متناسب با سئو از جمله مزایای خرید این قالب فروشگاهی است. نه تنها با این کار سرعت سایت افزایش پیدا میکند، بلکه در هزینههای خود برای خرید هاست نیز صرفه جویی خواهید کرد. اگر سایت شما طوری است که از تصاویر زیادی از آن استفاده میکنید یا اینکه کاربران در هر یک از نوشتهها قادر به این هستند تا فایلهایی را چه با حجم کم و چه با حجم زیاد دانلود کنند، بهترین روش برای جلوگیری از مصرف بالای پهنای باند هاست، استفاده و خرید هاست دانلود است.

افزایش سرعت وردپرس

انتخاب بهتر استفاده از همین افزونههایی است که در این مقاله آنها را به شما معرفی کردیم. اما برای انجام این کار نیاز به توسعه دهندگان و برنامه نویسان حرفه ای دارید. اینطور تصور کنید که شما بیش از هزار نوشته دارید و با توجه به بازدیدی که سایت شما دارد، شاید در ان واحد بیش از ۵ نفر در حال دانلود فایل از سایت شما باشند. ویرایشگر – این نقش می تواند نوشته و برگه را منتشر کرده و همچنین نوشته ها و برگه هایی که توسط دیگر نویسنده ها منتشر شده است را مدیریت کند.آنها قابلیت ساخت و ذخیره نوشته ها و برگه ها و انتشار آنها را به طور کامل دارند. بعلاوه، همچنین دارای یک داشبورد وابسته پیش از سبک است که در آن شرکت های وابسته می توانند آمار خود را کنترل کنند، لینک ها و بنر های خود را دانلود کنند، پرداخت ها و موارد دیگر را پیگیری کنند.

حدودا ۵ سال از ارائه موفق سرویس های هاست وردپرس از مجموعه آذردیتا میگذرد که با افتخار میتوانیم بگوییم این سرویس قادر به افزایش ۳ برابری سرعت سایت وردپرسی شما نسبت به هاست معمولی لینوکس میباشد که این یک مزیت چشمگیر نسبت به بقیه هاست ها میباشد. پس به شما توصیه اکید میکنیم که افزونههای مورد نیازتان را فقط از همین وبسایتهای رسمی دریافت کنید. نمایش تصاویر به صورت یک اسلایدر تمام صفحه که معمولاً در فوتر سایت قرار داده می شود. حال باید بر روی افزونه که میخواهید ترجمه کنید، کلیک نمایید. وردپرس بر پایه زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده که این زبان در جدیدترین نسخهها، خصوصا نسخه ۷ و ۸ شاهد افزایش سرعت و معرفی توابع جدید بوده که در وردپرس نیز تاثیر زیادی داشته است. به زبان ساده به این معنا است که افزونه، قابلیتی به سایت شما میافزاید و یا قابلیتهای موجود آن را بیشتر میکند.

در ویدیوی زیر به بررسی این خواهیم پرداخت که طراحی سایت با وردپرس چه مزیتهایی دارد و پلاگین های وردپرس چه کمکی برای شما در امر سئو و طراحی سایت خواهند کرد. در صورتی که شما مستقیما پوشه افزونه را آپلود کنید نیاز به کار خاصی نیست، اما در صورتی که افزونه شما به صورت فایل zip باشد شما نیاز دارید تا پس از بارگذاری فایل خود را از حالت zip خارج کنید. با استفاده از آن می توانید به سادگی و سرعت فرم تماس مدنظر خود را طراحی کنید و آنرا در هر جای سایت خود که تمایل دارید قرار دهید.

این افزونه حدوداً 100 زبان مختلف را پشتیبانی میکند. بنابراین در این دسته از مقالات لیمومگ، آموزش وردپرس رایگان برای مبتدیان و حرفهای را هدف قرار دادهایم. تا اینجای آموزش رایگان وردپرس، با وردپرس آشنا شدیم. خب، بالاخره به انتهای این مقاله جامع آموزش بالا بردن سرعت سایت وردپرس رسیدیم. در ادامه این مقاله قصد دارم به معرفی ۱۱ راهکار برای بالا بردن سرعت سایت در وردپرس بپردازم که با پیاده سازی این راهکارها میتوانید از این مشکلات جلوگیری کرده و علاوه بر این سایتی داشته باشید که موتورهای جستجو به آن علاقهمند هستند. کاربران زیادی هستند که از CAPTCHA استفاده نمی کنند و یا اینکه آشنایی با آن ندارند. جی تی متریکس از ما میخواهد که رشته تقاضا یا Query String را از منابع استاتیک حذف کنیم زیرا برخی از سرورهای پروکسی منبع را با این رشته، کش نمی کنند.

حالا که دانستید چه ابزاری برای بررسی تست سرعت سایت و وردپرس وجود دارد و چرا باید روی افزایش سرعت وردپرس تمرکز کنید، در ادامه به معرفی ۱۱ ترفند اصولی برای بالا بردن سرعت سایت در وردپرس میپردازم. علاوه بر این بخش دیگری از شلوغی دیتابیس مربوط به رونوشتهای مطالب، نظرات اسپم سایت و پیش نویسهایی هستند که شاید اصلا از آنها استفاده نکنید. همچنین طبق آموزشی که در خصوص افزودن فونت دلخواه به وردپرس به شما دادم، میتوانید به جای اینکه از فونت با فرمتهای مختلف OTF، TTF، WOFF، WOFF2 یا SVG استفاده کنید، صرفا فرمت WOFF2 که کمترین حجم ممکن را در بین فرمتهای ذکر شده داشته و علاوه بر این با همه مرورگرها نیز سازگار است استفاده کنید. هر یک از این ترفندها طوری هستند که میتوانید از ابزار و منابع گوناگونی برای پیاده سازی آنها استفاده کنید که صرفا در اینجا سعی کردم به صورت یک چک لیست به شما معرفی کنم.

در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از بازی و سرگرمی در وبسایت موجب میشود کاربران مدت زمان بیشتری در سایت ما بمانند و این فاکتور خوبی برای سئو محسوب میشود و باعث ارتقا و رشد روز افزون وبسایت خواهد شد. به جرات میتوان گفت یکی از دلایل اصلی افت سرعت وردپرس، نصب تعداد زیادی افزونه وردپرس میباشد، با حذف افزونه های بدرد نخور و اضافی (چه فعال و چه غیرفعال) افزایش سرعت چشم گیری را مشاهده خواهید کرد. زمانی خودتان تلاش برای حفظ امنیت سایت وردپرسی کنید که حداقل آموزش های لازم را دیده باشید. جدایی از این با انجام این کار چون فایلها بر اساس اولویت شروع به لود شدن میکنند و تا زمانی که فایلی که اولویت بالاتر دارد به صورت کامل لود نشود، فایلهای دیگر شروع به لود نخواهند کرد با این کار چون صرفا یک فایل لود میشود تاثیر زیادی در سرعت سایت خواهد داشت.

افزونه وردپرس

اما شما به عنوان یک وبمستر نباید اجازه بدهید که این زرق و برقها گولتان بزند! به یاد داشته باشید که برای انجام کارهای معمول در وردپرس به هیچ وجه نیازی نیست که به هزینههای اضافی روی بیاورید. به طور کلی از دو نوع پایگاه داده mySQL یا mariaDB بر روی سرور هایی که برای استفاده در سایتهای وردپرسی کانفیگ میشوند استفاده میشود. که شما برای طراحی سایت خود می توانید از آن ها بصورت کاملا رایگان استفاده کنید. سازنده این افزونهها را به صورت تجاری و برای فروش منتشر می کند، ولی در منابع نامعتبر به صورت رایگان در اختیار مصرفکنندگان قرار میگیرد. برای نصب قالب هایی به غیر از قالب های موجود در خود وردپرس، ابتدا روی افزودن پوسته کلیک می کنیم، پوسته مورد نظر خودمان را از بین قالب هایی که در اختیار داریم، جستجو و انتخاب کرده و نصب و فعال می نماییم. البته این اختلاف زمان شاید در نگاه اول چیز زیادی به نظر نرسد اما با توجه به تجربهای که در سئو داریم، حتی گاها 1 ثانیه اختلاف زمان در سرعت سایت وردپرسی شما، باعث کاهش رتبه سایتتان در گوگل میشود.

این هاستها به شما این اجازه را میدهند که بدون نگرانی از منابع هاست اصلی، اطلاعات خودتان را در سایت قرار بدهید. در حالی که بیشتر این امکانات را میتوان در قالب یک افزونه وردفنس نیز به سایت اضافه کرد تا نیازی به لود فایلهای مختلف و تعداد بالای افزونه نباشد. چرا که هر چه سرعت سایت شما بالاتر باشد و کاربران در زمان کوتاهی قادر به گشت و گذار در صفحات مختلف سایت شما باشند، همین بالا بودن سرعت باعث میشود تا به سراغ صفحات مختلفی بروند. صفحات و پست های شما را تجزیه و تحلیل می کند و زمینه هایی را برای بهبود نشان می دهد. افزونه های رایگان به صورت مداوم به روز رسانی نمی شوند، بنابراین به مرور زمان می توانند به وب سایت شما آسیب وارد کنند. بدتر از همه، ممکن است شما تنها در ازای پرداخت باج به هکرها قادر باشید که به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.

یکی از روش های بالا بردن سرعت سایت وردپرس استفاده از کش است و استفاده از سیستم کشینگ برای وردپرس امکان برخورداری از سرعت بالاتر را تا حد بسیار زیادی بالا میبرد. با کلیک کردن در بالای صفحه روی گزینه Tables میتوانید جدول های دیتابیس، حجم هر جدول و رکورد های جداول و … بعضی از این امکانات را در عکس بالا میتوانید ببینید، اما برای اینکه مطمئن شوید کدام یک از این سه نسخه بهتر پاسخگوی نیازهای شماست امکانات مختلف آنها را اینجا ببینید. 2. تعداد درخواستهای HTTP برای لود این فایلها بالا رفته و در نتیجه سرور شما به ازای هر بازدید کننده درگیر پاسخهای مختلف برای لود فایل است.