ابعاد: 13.9 اینچ X 06.9 اینچ

لپ تاپ گیمینگ MSI مدل GF76 12UE با طراحی فریم باریک، سیستم خنک کننده انحصاری با تکنولوژی 5 برابر قویتر، اجراکننده بازی با ارائه تجربه مشابه بین موبایل و پی سی، و صدای فراگیر و عالی یکی از گزینههای مناسب برای گیمرها میباشد. بسیاری از لپتاپهای گیمینگ ظاهری مشابه لپ تاپ های گرافیکی، اداری و خانگی دارند اما گیمرها معمولا به دنبال لپتاپی هستند که ظاهری متفاوت و مناسب حال و هوای گیمینگ داشته باشد. این عملکرد برای بسیاری از فعالیتهای گرافیکی از جمله بازیهای کامپیوتری، ویرایش تصاویر متحرک و حتی کار با نرمافزارهای سه بعدی ضروری است. در بازیهای با سبک شوتر طراحی مخصوص کیبورد بسیار مهم است. حتی اگر قبلاً از یک لپتاپ سبک استفاده کرده باشید، توضیح سبک بودن LG Gram 17 دشوار است. این بخش نیز آخرین بازهای است که همچنان لپ تاپ برای کارهای گرافیکی مناسب امور ۲ بعدی نیمه حرفهای و ۳ بعدی سبک است. استفاده از دو پورت USB-C که هم تنها تغییری است که در بخش پورتها ایجاد شده است. چون فقط یک پورت USB-C در نظر گرفته شده و درگاه DisplayPort نیز بهترین لپ تاپ گیمینگ ندارد. نکته مهم بعدی نیز اندازه و کیفیت و شفافیت نمایشگر است. نمایشگر 17 اینچی کاتانا GF76 با نرخ تازه سازی 144 هرتز برای بازی عملکردی نرم و بی مشکل را ارائه خواهد داد.

برخی از فروشندگان، نمایشگرهای FHD (فول اچ دی) را با نرخ تازه سازی 144، 240 یا حتی 360 هرتز پیشنهاد میدهند تا بازی روان تری را تجربه کنید. آیا پنل های با نرخ تازه سازی بالا برای لپ تاپ های گیمینگ ارزشش را دارند؟ به همین دلیل سعی کنید که حتما قبلاز اقدام برای خرید در رابطه با ویژگی های هر لپتاپ تحقیق کنید تا متوجه شوید که لپتاپی که برای شما کاربردی میباشد باید چه ویژگی هایی را داشته باشد. با این حال، اگر از لحاظ بودجه مشکلی نیست و به دنبال یک دستگاه مقاوم در آینده هستید، بهترین را تهیه کنید!

ما تقریباً این لیست را با لپتاپهای ایسوس پر کردهایم، زیرا بسیاری از مخاطبین ما قصد خرید لپتاپهای ایسوس را دارند، اما این دلیلی نیست که بهترین مدلهای برندهای دیگر را نادیده بگیریم. بسیاری از گیمرها، مدلسازان سه بعدی و ویرایشگران ویدئو به دلیل عملکرد سطح بالا و بدون تاخیر، لپتاپهای MSI را ترجیح میدهند. این لپ تاپ نه تنها برای استفاده عمومی، بلکه برای اجرای بسیاری از برنامه ها و بازی های با اندازه متوسط نیز توصیه می شود. این انتخاب ماست که میخواهیم از تکنولوژی های پیش پا افتاده بهره ببریم، یا دیوانهی تکنولوژی هستیم و میخواهیم که در این دنیای بزرگ و شگفت انگیز غرق شویم و از مزایایی که در این دنیا وجود دارد بهره ببریم. با دستهبندی کردن اولویت هایتان میتوانید بهترین و مناسبترین لپتاپ را برای خودتان پیدا کنید و با خرید این لپتاپ با مناسبترین هزینه نیاز خودتان را به یک محصول شگفت انگیز برطرف سازید. توجه کنید که صفحه نمایش هرچه مناسبتر و بزرگتر باشد قیمت لپتاپ شما نیز بالاتر خواهد رفت.

با توجه به این موضوع که کشورمان سازنده این لپتاپ ها نیست و تمامی این محصولات از خارج کشور وارد میشوند، قیمت این گونه محصولات به نسبت ارزش اصلی آن ها ممکن است کمی بالاتر باشد. اما اگر شما میخواهید که لپتاپ با باتری و متناسبی داشته باشید و اندازه و وزن لپتاپ برای شما مهم نیست میتوانید به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی از لپتاپ های بزرگتر و سنگینتری بهره ببرید تا بتوانید از بازی کردن لذت ببرید. به همین دلیل شما باید به سراغ لپتاپی بروید که سی پی یو و پردازندهای قوی دارد تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی از بازی کردن لذت ببرید. اگر کوچک بودن و جمع و جور بودن لپتاپ برای شما مهم است متاسفانه باید بگوییم که نمیتوانید از لپتاپ با باتری قوی استفاده کنید. اما چرا باید برای ویژگیهایی که استفاده نمیکنید هزینه کنید؟ سلام سروش عزیز این اطلاعات رو باید از طریق سایت شرکت سازنده این لپ تاپ به دست بیاری . شرکت ام اس آی در چند سال گذشته پیشرفتهای زیادی در تولید قطعات خود داشته است.

هر برند ویژگی های منحصر به فردی را برای لپتاپ های خودش در نظر گرفته که شما میتوانید با توجه به اولویت بندی خود انتخاب کنید که استفاده کردن از خدمات کدام برند برای شما مناسبتر خواهد بود. به همه اینها، کلید توربو برای افزایش سرعت دستگاه در صورت نیاز و قابلیت تنظیم رنگ نورپسزمینه برای تکتک کلیدها را اضافه کنید. در انتها برخی نکات وجود دارند که شاید هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ برای همه کاربران حائز اهمیت نباشند. لپ تاپ های مخصوص بازی به خاطر داشتن قدرت پردازشی بسیار بالا مورد توجه همه کاربران هستند. با این حال، یافتن بهترین برند لپ تاپ گیمینگ ممکن است به میزان هزینه ای که می خواهید بپردازید و ارزش ویژگی های اضافی مانند صفحه کلیدهای مکانیکی و نور RGB در شاسی دستگاه تان بستگی داشته باشد. بعد از این موضوع شما باید اولویت بندی ویژگی های مورد نظر خودتان را در نظر داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز برخی از اولویت های خودتان را جابهجا کنید و یا آن ها را حذف کنید. هر چقدر حافظهی رم بالاتر باشد، محاسبات سریعتر انجام میشوند و شما میتوانید راحتتر بازی های مورد نیاز خودتان با هر حجمی را در آن ذخیرهسازی کنید.

این ماژول تاثیر بسیار زیادی در لذتبخش تر کردن بازی دارد، و وظیفه پردازش خروجی گرفتن تصاویر در سیستم های گیمینگ را برعهده دارد. رم در واقع یک ماژول بسیار پر سرعت میباشد که وظیفه نگهداری اطلاعات را دارد. پس اگر لپتاپی که شما را انتخاب کردهاید دارای صفحهکلید مناسبی نیست، میتوانید آن را خریداری کنید و در کنار لپتاپ خود یک صفحهکلید مطابق با سلیقه خودتان را نیز بخرید تا بتوانید با استفاده از آن لذت بازی کردن را برای خودتان چندین برابر کنید. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید و قبل از خرید مشاوره حرفه ای دریافت کنید، با کارشناسان فروشگاه بروزکالا تماس بگیرید.

اگر میخواهید که یک لپتاپ با ذخیره باتری بسیار بالایی داشته باشید، باید به این موضوع دقت کنید که لپتاپ هایی که ذخیره انرژی بالایی دارند، به نسبت در اندازه های بزرگتر و حجیمتر تولید میشوند. ایسوس مثل همیشه در لپ تاپهای جدید خود درایو نوری را حذف کرده است و بهجای آن میتوانید از پورتهای USB با سرعت بالا استفاده کنید. به عنوان مثال، Alienware لپ تاپ های باورنکردنی را با این ویژگی های داخلی تولید میکند، اما با قیمتی قابل توجه؛ در حالی که لپ تاپ های Acer در ساخت های خود محافظه کارانه تر هستند اما قیمت های پایین تری ارائه می کنند. لپتاپ ها توسط شرکت های تولیدکنندهی بسیار گوناگون و متنوعی طراحی و تولید میشوند.

شما میتوانید با توجه به هزینه ای که در دست دارید برند و شرکت تولید کننده لپتاپ خود را انتخاب کنید. شرکت MSI یکی از پیشگامان در تولید لپتاپهای گیمینگ در بازار جهانی میباشد. با این حال در حاضر رقابت در این زمینه بسیار بالاست و برندهای مختلف از توسعه دهندگان بودجه محور گرفته تا پرچم داران بازار، به دنبال بهترین برند بازار بودن هستند. اگر شما محدودیت بودجه ندارید واقعا در خرید این لپ تاپ لحظه ای صبر نکنید. اگر سختافزار داخلی لپتاپ برای شما مهمتر است، تمرکز زیادی روی کیفیت صفحه نمایش نداشته باشید؛ اما اگر میخواهید که از بازی کردن تا آنجا که میتوانید لذت ببرید و کیفیت تصاویر بالایی را داشته باشید، باید به شما بگوییم که باید به سراغ لپتاپ هایی بروید که صفحه نمایش مناسبی دارند. برای انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب گیم در درجه اول باید به سخت افزار دستگاه توجه کرد. اما اگر یک لپ تاپ مناسب گیم جدید را انتخاب کنیم، می توان گفت تقریبا مشکلی در خصوص گرافیک دستگاه وجود ندارد، چرا که بهترین لپ تاپ های گیمینگ عمدتا کمبود تراشه را کنار گذاشته اند و این بدان معناست که سازندگان تمرکز خود را به سمت محصولات پیشرفته معطوف کرده اند.

بعد از این اقدام شما میتوانید به سراغ پیدا کردن مدل مناسب لپتاپ خود بروید. اگر لپ تاپ دانشجویی فقط برای مطالعه و خواندن فایل های پی دی اف می خواهید و نیازی به پردازش فوق ندارید، حتی لپ تاپ زیر 15 میلیون تومان هم می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. در نتیجه برای گیمینگ بهتر است حتما یک سیستم مخصوص گیم را خریداری کرد تا این که به فکر ارتقا دادن سیستم های معمولی بود. این مدل اولیه کارت گرافیک یکپارچه با پردازنده (On Board) است که در کارهای روزانه و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با استفاده از رم دستگاه، کارهای گرافیکی معمولی را انجام می دهد.

ایسوس (Asus) در لپ تاپ های TUF، کارت گرافیکی، قویتر از RTX 3070 استفاده نمیکند، اما در بقیه سریها میتوانید محصولی با کارت گرافیک بهتر تهیه کنید. توجه داشته باشید که برای انجام بازیهای نه چندان سنگین میتوانید از RTX 3050 و همچنین RX 5500M استفاده کنید. ایسر پریدتور تریتون 500 پردازنده Core i7، پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2060 قابل ارتقاء به 2080، رم 16 گیگابایتی قابل ارتقاء به 32، حافظه SSD 512 گیگابایت قابل ارتقاء به دو عدد SSD 512 گیگابایتی و صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080 دارد. از پردازنده گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GTX 2070 بهره میبرد، حافظه 256 SSDدارد و میتوان آن را تا 1 ترابایت SSD هم ارتقاء داد. پردازندهی مرکزی Core i7 8750H اینتل، پردازشگر گرافیکی 1060 GeForce GTX با ۶ گیگابایت حافظهی گرافیکی اختصاصی و ۱۶ گیگابایت رم DDR4، مجموعهی سختافزاری نسبتا خوبی را تشکیل دادهاند که بهخوبی توانایی اجرای بازیها و نرمافزارهای سنگین را دارند. همچنین در این لپ تاپ از کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti GDDR6 با حافظه اختصاصی 6 گیگابایتی استفاده شده است که واقعا باید یک خسته نباشید در این زمینه به اچ پی گفت!