افزایش سرعت سایت با افزونه های کش وردپرس

با استفاده از آخرین نسخه های وردپرس و آپدیت افزونه های آن، سایت از هرگونه آسیب پذیری به دور است. به طور خلاصه باید بگوییم در حالی که هنوز هم کیفیت و وزن کدهای وب سایت در خصوص عملکرد آن حائز اهمیت می باشد، اما علاوه بر این امروزه می بایست به نحوه و چگونگی بارگذاری کدها نیز توجه داشته باشید. درست است که وردپرس حجم عظیمی از امکانات و قابلیت ها را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، اما این کاربران در صورت عدم آگاهی به نحوه بهینه سازی این پلتفرم با چالش ها و دردسرهای بزرگی روبرو خواهند شد. WP Rocket از افزونه های پولی کش وردپرس است اما و در سایت های ایرانی می توانید با پرداخت هزینه این افزونه را خریداری و بر روی وردپرس خود نصب کنید.

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست مانند پاک کردن قالب های اضافه، پاک کردن افزونه های غیر فعال و بدون کاربرد است. این وب سایت در واقع در بر گیرنده مجموعه ای از هاست های مدیریت شده است که روی پلتفرم Google Cloud فعالیت می کنند. انجام اینکار نیز به بهبود سرعت سایت های وردپرس کمک بسیاری میکند. البته ذکر دلایلی که نیاز به داشتن وب سایت را به شرکت ها یادآوری می کند بسیار کاربردی است و در ابتدای مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد و شاید نکاتی که در این مقاله کوتاه بیان شد برای بسیاری از خوانندگان مفید باشد. انتخاب یک هاست ارزان قیمت یکی از بدترین تصمیماتی است که می توانید برای وب سایت خود بگیرید. یک وب سایت اگر آگاهانه و به شکلی درست طراحی و مدیریت نشود عرصه رقابت را به دیگر وب سایت ها واگذار خواهد کرد.

پلاگین وردپرس

تمرکز این قالب روی تبدیل بازدیدکننده به مشتری و افزایش فروش شما است. نکته مهم در هنگام به کار گیری این ابزارها این است که می بایست جهت اطمینان از صحت نتایج به دست آمده حتما حداقل سه بار تست سرعت را انجام دهید. برای مثال برای افرادی که در ایران زندگی میکنند سرعت اتصال سرورهای داخل ایران چند برابر سرورهای خارجی است و یا سرعت سروری که در آلمان قرار دارد نسبت به آنکه در کانادا یا آمریکا قرار دارد بیشتر خواهد بود. این درخواستها بهطور جداگانه توسط مرورگر بازدیدکنندگان موردبررسی قرار میگیرد و باعث کندی وبسایت شما میشود. برای راهاندازی وبسایت میتوانید توسط نرمافزارهای مختلفی سایت خود را راهاندازی کنید.

پینگ بک و ترک بک ها راه هایی هستند که سایر وب سایت ها به محتوای شما لینک می دهند و آن لینک در بخش نظرات شما نمایش داده می شود. ویژگی هایی که cms وردپرس ارائه می دهد و انعطاف پذیری آن، شرکت های بزرگ را متقاعد کرده است که از پرداخت پول کلان برای ایجاد وبسایت خودداری کنند و به جای آن از وردپرس استفاده کنند. این افزونه یکی از افزونه های ضروری وردپرس برای کسب و کار آنلاین است که به شما امکان می دهد به راحتی گزینه های عضویت به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. به این معنی که وب سایت شما در کنار بسیاری از وب سایت های دیگر به شکل مشترک توسط یک سرور میزبانی می شود. متاسفانه این گام ابتدایی مهم چیزی است که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند.

برای دانلود این پلاگین میتوانید وارد سایت رسمی وردپرس شوید و یا آن را از داشبورد وردپرس خود دانلود کنید. با کمک این روش میتوانید متوجه پلاگینهای نامناسب شوید. روش بهینه سازی ای که در ادامه خواهد آمد به طور خاص برای سازگاری با هسته حیاتی وب گوگل مناسب می باشد. کش کردن از طریق سرور: توصیه ما به شما استفاده از این روش جهت انجام عملیات کشینگ است. SiteGround یک گزینه ایده آل برای کسانی است که در جستجوی یک هاست نه چندان گران قیمت هستند که همیشه و به سرعت خود را با تکنولوژی های تازه وفق می دهد. یکی از بهترین گزینه ها جهت افزایش سرعت وردپرس استفاده از هاست SiteGround است. ابتدا لازم است توضیحات مختصری درباره نویسنده مقاله ارائه گردد: نگارنده بیش از چهارده سال است که از وردپرس استفاده می کنم. هنگامی که وب سایت شما به میزان نسبتا بالایی از ترافیک دست یافت لازم است که رو به هاست های حرفه ای تر بی تم و کارآمدتری بیاورید.

من هزاران ساعت را صرف بهینه سازی عملکرد سایت ها و افزایش سرعت وردپرس کرده ام. مدیر سایت این امکان را دارد که برای عضویت کاربر فیلدهای متنوعی را در نظر بگیرد که این فیلدها میتواند بهصورت اساماس، ایمیل، شماره تلفن و… زمانی که یک کاربر برای نخستین بار وارد وب سایت شما می شود سرور به تحویل تمامی محتوای پایگاه داده و تمامی اطلاعات لازم جهت رندر شدن صفحه می پردازد. افزونه AdRotate همانطور که از نامش پیدا است، یکی از افزونه های ساده اما قدرتمند گذاشتن تبلیغات در وردپرس است که بنرهای تبلیغاتی موجود در سایت شما را به طور خودکار می چرخاند تا به صورت دلخواه شما درآید اما این افزونه ویژگی های بسیار بیشتری دارد. گوگل در سال ۲۰۰۹ به طور رسمی اعلام کرده که استفاده از HTTPS یک عامل موثر در سئو است.

گوگل امروزه از شیوه ای جهت رتبه بندی وب سایت ها در موتور جستجوی خود استفاده می کند که آن را هسته حیاتی وب (Core Web Vitals) نامیده است. من تنها هاست هایی را به مخاطبان خود پیشنهاد می کنم که خودم از آن ها برای وب سایت های خودم استفاده می کنم. سری به لیست هاست هایی که مالکیت آن ها در اختیار این کمپانی است بزنید. فریلنسری هرروز درحال گسترش است. باید شناسایی کنید که کدام کد بخشی از سیستم را که میخواهید تغییر دهید را هدایت میکند، و سپس افزونه خود را بنویسید که یا به همان قلاب (ها) متصل میشود یا کلاسها را گسترش میدهد.

ولی امروزه به لطف افزونههای وردپرس بدون نیاز به کدنویسی میتوانید هر قابلیتی که میخواهید به سایت خود بیفزایید. برای همین است که شما نیاز به یادگیری افزایش سرعت وردپرس و بهینه سازی عملکرد این پلتفرم دارید. قالب شما نقش بسیار مهمی در زمان بارگذاری صفحه سایت شما خواهد داشت، بنابراین مهم است که یک قالب با سرعت لود خوب انتخاب کنید تا بتوانید به نتیجه ی دلخواه خود برسید. مطالعات حاکی از آنند که اکثریت مطلق کاربران اینترنت به محض مشاهده ضعف و کندی در عملکرد یک وب سایت آن را ترک می کنند و به جستجوی گزینه های دیگر روی می آورند.

کش کردن از طریق افزونه وردپرس: اگر هاستی که از آن استفاده می کنید از قابلیت کش کردن از طریق سرور برخوردار نیست می بایست برای انجام عملیات کشینگ به نصب یک افزونه وردپرس بپردازید. عملیات کش کردن معمولا به دو شیوه صورت می پذیرد: کش کردن از طریق سرور و کش کردن از طریق افزونه وردپرس. در این مورد باید گفت که نیاز به دو مهارت اصلی وجود دارد: تسلط کامل به تمامی جزئیات و قابلیت های کاربردی وردپرس، و آگاهی به شیوه و چگونگی بهینه سازی آن و ترفندها و گام های انجام این بهینه سازی. در ادامه ما به شما تمامی افزونه های لازم و کاربردی در سال 2021 را به شما معرفی خواهیم کرد.

افزونه وردپرس

چشالو یک قالب وردپرس ایرانی است که از آن می توان برای راه اندازی هر سایتی از جمله سایت های فروشگاهی، شرکتی، پزشکی، آموزشی، تور و گردشگری و … ده ها هزار پلاگین وردپرس رایگان یا پولی وجود دارد که می توانید از سایت های معتبر ایرانی یا خارجی دانلود کنید. استفاده از هر یک از پلاگین های ذکر شده در بالا در سایت وردپرسی شما، اندازه تصاویر را به شدت کاهش و در نتیجه سرعت وب سایت شما را بهبود می بخشد. اندازه متون، فاصله حروف و ارتفاع خطوط را سفارشی سازی کنید.

برای ایجاد یک استایل در صفحات قالب و سفارشی سازی آنها لازم است تا به اندازه ی کافی با html و css و php آشنایی داشته باشید. آیا ممکن است در آینده بخواهید محصول یا خدماتی را از طریق سایت خود به فروش برسانید؟ در مقایسه با سایر انواع محتوا، فایل های ویدئویی به راحتی می توانند فضای ذخیره سازی سایت زیادی را اشغال کنند. همین موضوع در استفاده باعث میشود طراحی سایت با استفاده از وردپرس راحت باشد و مورد استقبال افراد زیادی قرار گیرد. آنچه امتیاز و رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل را شکل می دهد تنها و تنها چگونگی عملکرد وب سایت در مرورگرهای وب گوشی های هوشمند موبایل است. بنابراین می توانید مطمئن باشید که تخصص وب پرفورمنس در خون من است. حوزه وب پرفورمنس یک حیطه شدیدا تخصصی، پیچیده و وسیع می باشد. وبسایت میزبانفا در زمینه فروش دامنه و خدمات هاستینگ با رتبه الکسا 423 فعالیت دارد که علاوه بر خدمات میزبانی وب در زمینه طراحی سایت و مطالب و مقالات آموزشی هم سرآمد بوده و در تمامی بخشهای این سایت وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا انتخاب شده است.

فریلنسری هرروز درحال گسترش است.

این ابزار نیز از هسته حیاتی وب جهت سنجش عملکرد وب سایت در زمینه سرعت استفاده می کند. بنابراین به هر میزان که نیاز یک کاربر وردپرس از قابلیت ها و امکانات سایتش افزایش یابد، معمولاً تعداد افزونه هایی که بر روی سایت نصب می کند افزایش خواهد یافت و در نتیجه میزان منابع بیشتری از رم و cpu در اختیار افزونه ها قرار می گیرد. زمانی که شما از یک CDN استفاده میکنید، هر زمان که کاربر سایت شما را بازدید کند، این فایل های استاتیک از نزدیک ترین سرور به شما سرویس میدهند. به همین دلیل هسته حیاتی وب گوگل و شاخص های رتبه بندی سایت ها در موتور جستجو کاملا مبتنی بر دستگاه های موبایل است. این پلاگین از سایت وردپرس و داشبورد وردپرس قابل دانلود است. پس حتما به شما توصیه میکنیم از همان ابتدای راه اندازی وب سایت خود ، نسبت به تعییر آدرس ورود به مدیریت اقدام کنید .

همانطور که پیش از این نیز گفتیم لازم است که تست سرعت حداقل سه بار تکرار شود تا نتایج آن مطمئن و قابل اتکا محسوب گردد. اما خبر بد این است که نود و نه درصد این پیشنهاد دهندگان افرادی وابسته و درصد بگیر هستند و هدفی ندارند جز کسب سریع و آسان پول. درست است که من هم یک بازاریاب طرف قرارداد یک شرکت هستم اما شیفتگی شخصی ام به حوزه وب پرفورمنس همیشه باعث شده تا حقایق را در این زمینه بیان کنم. باید گفت که برخورداری از آخرین نسخه PHP بیش از آن که فکر می کنید حائز اهمیت است. بعد از پشتیبان گیری، گام بعدی که باید انجام دهیم این است که یک سیستم بررسی و نظارت داشته باشیم که هر چیزی را که در سایت شما اتفاق می افتد پیگیری و بررسی کند. با وجود اینکه زمان کلی لود شدن یک سایت هنوز نیز حائز اهمیت است اما این مورد دیگر تنها معیاری که می بایست روی آن متمرکز شوید نمی باشد.

افزایش سرعت وردپرس

گفته بودیم افزونه ها خط هایی از کد هستند که توسط برنامه نویسان نوشته و طراحی شده است. به عنوان یک بازاریاب اینترنتی، وردپرس در طول سالیان اخیر به من کمک نموده است تا به دستاوردهای بزرگی در زمینه کاری خود دست پیدا کنم. قول من به شما این است که صرف نظر از پیش زمینه حرفه ای شما و سطح تخصص کاری تان مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید خواهد بود. کش (Cache) لایه ای است که بین سرور و سایت قرار می گیرد. علاوه بر این لایه کش باعث کاهش بار سرور نیز می گردد. با افزایش کاربرانی که از تلفن همراه استفاده میکنند، این یک ایده­ی بسیار خوبی است که سایت شما موبایل فرندلی باشد. زیرا این شیوه بسیار سریع و ساده است. با وجود محبوبیت بسیار بالای وردپرس باید گفت که استفاده بدون آگاهی از این پلتفرم می تواند هزینه های هنگفتی در خصوص عملکرد وب سایت به شما تحمیل نماید.

ابزار سفارشیسازی وردپرس، گزینههای مختلفی برای دستکاری قالب ارائه کرده است که نوع آنها به قالبی که استفاده میکنید وابسته هستند. وقتی که نیاز به embed کردن کد برای استفاده از ابزارک خاصی را دارید، در انتخاب منبع کد با احتیاط و دقت عمل کنید.همانطور که قبلا گفتیم، ممکن است embed کردن یک کد از طرف شما، دسترسی مستقیم به اطلاعاتتان را به صاحب کد تقدیم کند.اطلاعاتی همچون کوکی های بازدید کننده ها و ادمین ها. خوشبختانه هاست هایی نظیر Kinsta در حالت پیشفرض دارای قابلیت کش کردن از طریق سرور هستند.

علاوه بر این لایه کش باعث کاهش بار سرور نیز می گردد.