افزایش سرعت سایت وردپرس

اگر یک قالب پولی خریداری کرده اید احتمالاً به همراه آن داده های نمونه با فرمت فایل .xml وجود دارد که می توانید آن ها را ایمپورت کنید. چه وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده باشید و چه در کار با در وردپرس مبتدی باشید، در هر صورت ممکنه شروع کار با وردپرس دشوار به نظر برسد. این کار را می توانید در ساید بار سمت چپ صفحه انجام دهید. گزینه جدید portfolio برای پیدا کردن منو در سمت چپ داشبورد اصلی وردپرس شما اضافه می شود. برای یادگیری طراحی سایت می تونید از دورههای رایگان طراحی سایت استفاده کنید اما این دورههای رایگان معمولاً نیاز اکثر افراد رو برآورده نمیکنند به همین دلیل بهتر است که در دورههای جامع آموزش طراحی سایت شرکت کنید تا همه موضوعات را به خوبی یاد بگیرید و به صورت پروژه محور پیش برید.

یک فایل به نام wp-config-sample.php در مسیر اصلی وردپرس قرار دارد. قالب های وردپرس به وبمستران این امکان را می دهند تا وب سایت خود را با شبکه های اجتماعی محبوب ادغام کنند تا بتواننند ترافیک سایت خود را بالا ببرند. سپس آن را با یک ویرایشگر متن باز کنید تا تغییرات مورد نظر را در آن اعمال کنیم. همچنین، فایلهای تازهاضافهشده و فایلهای حذفشده و تغییرات تمام فایلها را ثبت میکند. کاربران وردپرسی می­توانند با توجه به سلایق و هدفشان یکی از پوسته­ها را انتخاب کنند. این پلاگین از بیش از 100 پلتفرم شبکهی اجتماعی مطرح پشتیبانی میکند. از آنجا که گوگل به مشتری یا مخاطبین بیش از صاحبین سایت اهمیت می دهد، از این رو سرعت سایت برای داشتن جایگاهی بهتر، امری مهم تلقی می شود.

افزونه وردپرس

تیم تولید محتوای گنجه هاست، روزانه بهترین مقالات کاربردی در زمینه میزبانی وب، وردپرس و کسب و کار آنلاین را منتشر میکند. از دست ندهید: بهترین زبان برنامه نویسی در دنیا برای یادگیری کدام است؟ وردپرس با زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله PHP توسعه داده شده است. وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب از وبلاگ آموزشی پرداز آی تی قصد داریم تا به افزایش امنیت وردپرس با چند نکته ساده برپدازیم که این مطلب از دسته آموزش های وردپرس پرداز آی تی می باشد. این اصطلاحات برای دنیا وب و برنامه نویسی وب هتس و اگر با آنها اشناییی ندارید اصلا نگران نباشید. قالب وودمارت از سال 2017 توانسته است نظر بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی را در تمام دنیا به خود جلب کند. می دانیم امروزه وردپرس تقریبا به تمام زبان های مهم دنیا به خصوص فارسی ترجمه شده و شما می توانید در پیشخوان وردپرس به راحتی زبان سایت خود را تغییر دهید .

منظور از فضای شخصی همان کامپیوتر خودمان است.

این فایل، فایل قالب ترجمه است که برای ترجمه پلاگین به آن احتیاج دارید. برخلاف تصور بسیاری از مدیران وبسایتها، ترجمه سایت با این پلاگینها بسیار کار ساده و راحتی است و شما را با مشکل مواجه نمیکند. از اینجا یا از اینجا چک کنید ببینید اسم مدنظرتان موجود است یا قبلا گرفته شده است؟ همچنین دارای اسناد جامعه باز است که به شما کمک می کند تا با آن آشنا شوید. در سری جلسات طراحی قالب وردپرس شما قدم به قدم یک قالب فروشگاهی رو طراحی خواهید کرد این دوره در فصل های مختلفی پارت بندی شده است و در هر پارت بخش مشخصی از این دوره قرار می گیرد مثلا فصل اول مربوط به مباحث اولیه طراحی قالب سایت است برای مثال آشنایی با ساختار قالب های وردپرسی، یادگیری html، یادگیری css و… منظور از فضای شخصی همان کامپیوتر خودمان است. دیتابیس وردپرس جدولی است.

داشتن راهنما و منابع در چنین شرایطی بسیار ارزشمند است.

امروزه شما میتوانید در کمتر از 2 ساعت یک سایت فروشگاهی را برای بیزینس خود راه اندازی کنید و از امکانات وردپرس استفاده کنید. در حقیقت یک نفر پیش از شما نصب وردپرس را انجام میدهد و قالب و افزونهها را روی آن نصب میکند. هر دیتابیسی که ایجاد میکنیم میتواند یک یا چند کاربر داشته باشد که به آن دسترسی دارند. همچنین اگر مایلید وردپرس روی سابدامین سایت شما نصب شود، باید ابتدا یک subdomain ایجاد کرده و فایلها را در فولدر مربوط به سابدامنه قرار دهید. یک قالب میتواند سایت فروشگاهی شما را به خوبی ایجاد کند یا به سادگی از بین ببرد. با استفاده از وردپرس یک سایت ایجاد کنید. هنگامی که از یک URL بدون بریدگی انتهایی بازدید می کنید، وب سرور به دنبال فایلی با این نام می گردد. حالت انتقالی: در این حالت نیز از یک پوسته استفاده میشود، اما میتواند دو نسخه از هر صفحه وجود داشته باشد: AMP و غیرAMP.

برای انتقال یا استخراج محتوا از یک وب سایت وردپرس باید از ابزار اکسپورت استفاده کنید، به صورتی که محتوای سایت در یک فایل xml ذخیره و قابل دانلود است. یکی از دلایل این انتخاب افزونه های بسیار زیادی است که وردپرس در اختیار کاربرانش قرار می دهد. اما به طور کلی در بین سیستم های مدیریت محتوای آماده از جوملا و دروپال وضعیت بهتری دارد که می توان آن را مطمئن و امن دانست. کار با آن ها اغلب مانند اضافه کردن پست در وبلاگ است.

چند مثال از این افزونهها را در ادامه باهم بررسی میکنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان، متن باز و محبوب است. MonsterInsights’s Google Analytics که به عنوان محبوب ترین افزونه داشبورد تجزیه و تحلیل مورد تبلیغ قرار گرفته است، بدون نیاز به توسعه دهنده وردپرس، تمامی ویژگی های پیشرفته ردیابی و تجزیه و تحلیل گوگل را امکان پذیر می کند. اولین راهکار این است که وردپرس را نصب کرده و سپس قالب و افزونههای مورد نیاز خود را به آن اضافه کنیم. اگر فایل wp-config.php را تنظیم نکنید، در ابتدای مراحل نصب وردپرس، اطلاعات مورد نیاز از شما گرفته شده و این فایل ساخته میشود. با این حال اگر هنوز احساس می کنید که بعضی از قسمت ها را متوجه نشدید می توانید سایر مقالات دیگر ما را نیز مشاهده کنید. را ایجاد کرده و یک صفحه مانند درباره ما یا تماس با ما و …

در این روش تا زمانی که کاربر در محدوده مشاهده شده ی تصاویر و یا ویدیو ها قرار نگرفته، تصاویر در پس زمینه صفحه لود نخواهند شد و زمانی که کاربر با اسکرول به محدوده تصاویر یا ویدیو ها رسید، لود برای کاربر انجام میشود و تصاویر با اسکرول مداوم یکی یکی برای کاربر نمایش داده می شود. هکرها می توانند از فهرست دایرکتوری استفاده کنند تا بفهمند آیا پرونده ای با آسیب پذیری های شناخته شده دارید یا خیر، بنابراین آن ها می توانند با استفاده از این پرونده ها به سایت شما دسترسی پیدا کنند. چون میخواهیم از یک کاربر برای مدیریت همه اطلاعات سایت استفاده کنیم، دسترسی کامل را فعال میکنیم. بعید میدانم کسی در حوزه دیجیتال مارکتینگ کارکرده باشد و نام این افزونه را نشنیده باشد. در این آموزش علاوه بر آموزش مراحل نصب، ترفندها و نکاتی برای راهاندازی ایمنتر سایت به شما یاد خواهیم داد.

بنابراین میتوان گفت که کد های css بخشی جداناپذیر از سایت ما است. اگر سابقه مدیریت وبلاگ یا سایت دارید اما در کار با وردپرس تازه کار هستید، می دانید ایمپورت (وارد کردن) و اکسپورت (خروجی گرفتن) ابزار مفیدی هستند که مجبورید با آن ها کار کنید و در وردپرس کار با آن ها آسان است. این وب سایتها به راحتی با وردپرس قابل ساخت هستند. چگونگی اختصاص برچسب به نوشته ها یا اضافه کردن نوشته ها در دسته بندی ها در این جلسه آموزش داده می شوند. یکی از معروف ترین cdn های جهان cloudflare می باشد که می توانید با کمی جستوجو در اینترنت از نحوه استفاده از آن در بستر سایت خود برای افزایش سرعت سایت وردپرسی مطلع شوید. بسته به سلیقه تان با هر سبک مدرس که راحت تر هستید آن را برای یادگیری انتخاب کنید یا می توانید از هر دو آموزش استفاده نمایید. با نصب بسته نصبی وردپرس یک سایت نیمه آماده خواهید داشت و باید محتوا و ظاهر آن را شخصیسازی کنید.

در اینجا ما دو نوع آموزش قرار داده ایم. در مورد فشرده سازی و بهینه کردن تصاویر به صورت کامل توضیحاتی را ارائه کرده ایم . اولین تقسیمبندی این است که میخواهیم سایت را روی فضای شخصی (localhost) اجرا کنیم یا قرار است به کمک یک هاست و دامنه، آن را در فضای وب قرار دهیم. حتی ایمیل مدیر سایت از طریق ابزار whois دامنه به راحتی قابل پیدا کردن است. با نصب و راه اندازی آن قادر هستید به سادگی هرچه تمام تر از محتوای خود نسخه مشابه تهیه کنید. اگر اصول و مراحل اصلی نصب wordpress را بدانید، میتوانید آن را روی هاست یا لوکال هاست با کنترل پنلهای مختلف راهاندازی کنید. در این آموزش روش اول را یاد میگیرید ولی بعد از آن میتوانید از روش دوم نیز به آسانی استفاده کنید! با قرار دادن کدها، قبل از فراخوانی فایل تنظیمات، این فایلها تاثیر خود را بر هسته وردپرس خواهند گذاشت.

اگر از ابتدا وردپرس فارسی را دانلود کرده باشید، این صفحه را نمیبینید. ابتدا نام این فایل را به wp-config.php تغییر دهید. شما به راحتی میتوانید موس خود را بین عناصر مانند تصاویر، بلوکهای متن، فیلدهای فرم، دکمهها و غیره حرکت دهید تا اندازه دقیق آنها را پیدا کنید. اگر نمیدانید CDN چیست، پیشنهاد میکنم مقاله میهن وردپرس درباره CDN را مطالعه کنید. در ابتدای مقاله هم گفتیم که قرار است با مطالعه این مطلب، بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی را بشناسید.

به این فضا، دیتابیس سایت میگویند. این روش بسیار خوب است، چون دقیقاً امکانات و محتوایی که میخواهیم را روی سایت قرار میدهیم. داشتن راهنما و منابع در چنین شرایطی بسیار ارزشمند است. این قالب یک نوع تم چند منظوره است که چندین سبک هدر و چندین انتخاب رنگ را در هنگام طراحی سایت در اختیارتان قرار میدهد. انتخاب پسوردهای پیچیده، امکان رمزگشایی آن را توسط هکرها کاهش میدهد. اما اگر سایتی دارید که نیاز است کاربران یک پنل کاربری حرفه ای در آن داشته باشند، به نظر باید به سراغ افزونه های ساخت پنل کاربری بروید. مورد دیگری که وردپرس میتواند برای شما به ارمغان بیاورد، استفاده از تمامی امکاناتی است که رد حوزه E-Commerce وجود دارد. این پلاگین رایگان و ساده ، فایل های HTML ثابت (static) از سایت پویای وردپرس شما ایجاد می کند. این پست ها شامل گزینه های سفارشی مانند: کالاهای دیجیتال یا فیزیکی، گالری محصولات، انواع محصولات، تخفیف ها، ارسال کالا، مالیات و موارد دیگر است.

افزایش سرعت وردپرس

زبان برنامه نویسی وردپرس PHP است که به واسطه افزونه های زیاد میتواند نیاز همگان را برطرف کند. ارتقا امنیت وردپرس، نیاز به تجربه و تخصص دارد. در صورتی که به این استاندارد توجهی نکنید، نرخ پرش وبسایت شما افزایش پیدا کرده و کاربران خود را به مرور از دست خواهید داد. یکی دیگر از بهترین افزونه های وردپرس که امروز میخواهیم به شما معرفی کنیم، افزونه بینظیر W3 total cache میباشد که تا به حال توانسته است تا بالای ۱ میلیون نصب فعال توسط کاربران وردپرس را داشته باشد. اگر از زمپ برای نصب وردپرس استفاده میکنید، پوشه htdocs که در فولدر xampp قرار دارد مسیر اصلی localhost است. در این صورت یک پنجره برای مشخص کردن مسیر و تایید خارج شدن افزونه از حالت فشرده نمایش داده میشود. هدف ما همیشه این بوده است که شما را در ابتدای راه علاقمند به ادامه مسیر کنیم و سنگ جلوی پای آن دسته از دوستان که با ذوق وارد دنیای برنامه نویسی وب و مخصوصا وردپرس میشوند نیندازیم .

نتیجهی این تغییرات، CMS قدرتمندی است که در طراحی سایت ها نقش زیادی ایفا میکند. اگر میخواهید سایت را درون یک زیر پوشه (sub-directory) نصب کنید، این فایلها را درون پوشهای با نام مورد نظر قرار دهید. این فایلها شامل سه پوشه و چندین فایل با فرمت php هستند. شما مجبور نیستید دادههای زیادی را غربال کنید تا از این وضعیت بهره مند شوید. پس از اینکه پایگاه داده را ایجاد کردید، نوبت به انتقال فایلهای وردپرس میرسد. چند مثال از این افزونهها را در ادامه باهم بررسی میکنیم. این وبسرور میتواند هاست لینوکسی باشد یا با استفاده از نرمافزارهایی مثل زمپ در کامپیوتر شخصی شما راهاندازی شود. میتوانید با استفاده از قابلیت خود وردپرس و از طریق پیشخوان وردپرس بخش تنظیمات گفتگو زیر کامنت ها را به چند صفحه تقسیم کنید تا از کند شدن بارگذاری سایتتان جلوگیری کنید.

طبق آمار رسمی وردپرس، بیش از 40٪ از سایتهای دنیای اینترنت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راهاندازی شدهاند! در سال 2004 اولین نسخه از وردپرس منتشر شد. در سال 2005، توسعهی وردپرس از حالت شخصی بیرون آمد و این امکان فراهم شد که همهی برنامه نویسان وب بتوانند در توسعهی آن betheme.ir نقشی ایفا کنند. یکی دیگر از ویژگی های مفید بهینه سازی پایگاه داده ما است. یکی از دلایلی که موجب شده است اکثر مدیران سایت افزونه المنتور را برای طراحی و توسعه سایت خود انتخاب کنند، داشتن رابط کاربری بسیار آسان و کاربردی و در عینحال کمحجم است؛ در صورتی که بیشتر صفحهسازها رابطکاربری مناسبی ندارند و کار با آنها کمی برای افراد مبتدی سخت به نظر میرسد.

پلاگین وردپرس