افزایش سرعت سایت و 23 راهکاری که باید درباره آن بدانید

یکی دیگر از مهمترین نکات تامین امنیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس است . از دیگر موارد قابل توجه برای تامین امنیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، بروزرسانی و استفاده از آخرین نسخه قالب و افزونه های مورد استفاده می باشد . در انتخاب شرکت ارائه دهنده هاست بسیار مهم می باشد. معمولاً پس از انتخاب یک پوسته، مدت زمان زیادی از آن استفاده میکنیم. یادگیری وردپرس چقدر زمان میبرد؟ سعی کنید بیشتر از افزونهها و قالبهایی استفاده کنید که تعداد کاربران زیادی دارند و در طول زمان خود را ثابت کردهاند. برای فعال کردن چنین قابلیتی دو افزونه محبوب در وردپرس با نامهای Google Authenticator و Rublon Plugin وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید.

افزایش سرعت وردپرس

با محدود کردن تعداد پست هایی که در یک صفحه بارگذاری می کنید، میتوانید این میزان را کاهش دهید. به همین منظور مهمترین دغدغه استفاده کنندگان وردپرس ، ارتقاء امنیت این سیستم برای جلوگیری از رخ دادن هرگونه مشکل امنیتی می باشد . و بدترین اتفاقی که ممکن است برای سایت شما رخ دهد آن است که هکر دسترسی شما از سایت را بگیرد و در قبال آن از شما مبلغی را درخواست نماید، که در اصطلاح به آن ( باج افزار ) میگویند.

روشهای مختلفی برای افزایش امنیت یک وب سایت ودپرسی(آموزش امنیت وردپرس) وجود دارد . اگر قصد دارید نظرات اسپم را در سایت خود ریشه کن کنید بهتر است مقاله 11 ابزار و نکته برای مبارزه با نظرات اسپم در وردپرس را مطالعه کنید. به همین دلیل گاهی اعمال تغییرات آن هم به شکل سریع کار دشواری است. 5. صفحاتی که سایز آن ها به صورت مستمر افزایش می یابد. این کار به هکر اجازه مشاهده ی فایل های betheme.ir سرور می دهد. با این حال قالب هایی وجود دارند که پنل تنظیمات خاصی نداشته و به مدیر سایت اجازه نمی دهند تغییراتی را در طراحی سایت خود ایجاد کند. وب سایت های وردپرس و WooCommerce که ما آنها را اجرا و نگهداری می کنیم می توانند از نظر بالقوه مشکل ساز باشند، زیرا احتمال دارد همیشه امنیت نداشته باشند. و این ناامنی بیشتراز جانب خود شما شکل می دهد. با فعال کردن احراز هویت دو مرحلهای، برای ورود به سایت، علاوه بر وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود یک پیامک یا یک کد (از طریق یک اپلیکیشن ثالث) برای شما ارسال میشود تا سیستم مطمئن شود خود شما هستید که قصد ورود به سایت را دارید.

پلاگین وردپرس

با استفاده افزونه محبوب Yoast در وردپرس، کار مخفی کردن این فایلها بسیار آسان است. اگر کاربر افزونه سئوی سایت Yoast SEO هستید، فقط کافی است این مراحل آسان را برای به روزرسانی افزونه Yoast SEO خود دنبال کنید. معمولا کاربران تمایل ندارند که برای باز شدن یک سایت یا صفحات مختلف آن زمان زیادی صرف کنند و ترجیح می دهند در صورت طولانی بودن سرعت سایت، از آن خارج شده و به وب سایت رقبا وارد شوند. در صورتی که از نرم افزار های FTP استفاده می کنید نیازی به انجام مراحل بالا نیست. سرعت بارگذاری، فاکتور بسیار مهمی در موفقیت وب سایت ها به شمار می رود که می تواند روی نرخ پرش کاربران، میزان تعامل آن ها با سایت، رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو و… شما می توانید از سایت Cloudflare برای این منظور استفاده فرمایید. این ها تنها قسمتی از عواملی بودند که می توانند زمان پاسخ گویی سایت را تحت تاثیر قرار دهند.

یا حتی گاهی هکرها میتوانند بازدیدکنندگان سایت شما را به وبسایتی با محتوای مخرب هدایت کنند که این کار علاوه بر اینکه باعث از دست رفتن مشتری خوهد شد موجب پایین اومدن رتبه وب سایت شما در سئو و قرار گرفتن در لیست سیاه موتورهای جستجو خواهدشد. افزونههایی که مدتهاست از سوی سازندگان به روزرسانی نشدهاند احتمالا با نسخه جدید وردپرس شما سازگار نیستند و معمولا از امنیت کمتری نیز برخوردار هستند. هاستهای ارزان معمولا از سطح امنیتی و همچنین پشتیبانی پایین برخوردار هستند. علاوه بر اینکه استفاده از این افزونه راحت است، از امنیت بالایی نیز برخوردار میباشد. به این ترتیب میتوانید متوجه شوید که چه کسی به سایت وارد شده است، افزونه نصب یا بهروزرسانی کرده است و یا محتوای شما را تغییر داده است. این فایلها اغلب حاوی اطلاعات سایت شما، شامل تنظیمات و ساختار سایت، هستند. برای افزایش امنیت وردپرس خود میتوانید قابلیت ویرایش فایلها در این قسمت را غیرفعال کنید.

اما نکته اینجاست: آیا هر قالبی که برای شما طراحی میشود قابل قبول خواهد بود؟ از جمله اقداماتی که میتوان انجام داد تا سایت در مقابل هکرها و حملات سایبری در امان بماند امنیت وب سایت نامیده میشود. یکی از بهترین افزونههای ذخیرهسازی سایت WP Rocket است که در وبلاگ سون هاست به بررسی ابعاد مختلف آن پرداختهایم. هرچند در برخی از شبکه های اجتماعی میبینیم یکسیری از متخصص های عزیز بر سر این نکته از نکات مهم تامین امنیت وردپرس بحث های زیادی میکنند ، اما ما به شما میگوییم که به بکاپ گیری به عنوان یک نکته امنیتی نگاه کنید و حتما از وب سایت خود بصورت دوره ای بکاپ گیری کنید. دلیل استفاده از سایت فرعی این است که از هر سایت لوکال که استفاده کنید، در هر حال تفاوتهایی با سایت آنلاین شما خواهد داشت، چون روی یک سرور متفاوت قرار دارد که روی رایانه لوکال کار میکند و شاید حتی از نسخه متفاوتی از PHP بهره بگیرد و یا هر یک از ابزارهای دیگری که وردپرس به آنها وابسته است، تفاوت داشته باشند.

از آنجا که وردپرس به شما اجازه تغییر نام کاربری را به طور پیش فرض نمی دهد، سه روش وجود دارد که می توانید برای تغییر نام کاربری استفاده کنید. این فایل حاوی اطلاعات بسیار مهم همچون ، نام پایگاه داده ، نام کاربری پایگاه داده و پسورد آن می باشد . برای پیشوند جداول دیتابیس خود استفاده می کند و در حالت عادی نیز تمامی افرار آشنا با وردپرس و بخصوص افراد سود جو با این مورد آشنایی کافی دارند . احتمالاً با وردپرس آشنایی دارید. نکته این است که معمولاً بازهم قالبهای وردپرس محبوب و با کیفیت موجود، از این قابلیت پشتیبانی میکنند. افزونههای زیادی وجود دارند که بدون هیچ هزینهای، میتوانند قابلیتهای فراوانی را به سایتتان اضافه کنند. در اختیار داشتن پهنای باند مناسب، همیشه موجب افزایش سرعت سایت میشود ولی در این میان همیشه افرادی وجود دارند که در سایت ها به دنبال محتوا های با کیفیت جهت سرقت میگردند.

هکر ها با دست یابی به این فایل میتوانند کاربران وب سایت شما را به آدرس های دلخواه خود منتقل کنند . به همین دلیل بسیار مهم است که یک هاست خوب انتخاب کنید یا سایت خود را به یک سایت مطمئن منتقل کنید. با استفاده ازاین پلاگین میتوانید RSS و Atom فید را به سایت خود منتقل کنید. بعد از هک شدن وب سایت ها ، معمولا هکر ها کدهای مخربی را برروی وب سایت ها قرار میدهد که هر هکر دلایل خاص خود را برای انجام این مورد دارد . دو دانشگاه چندین هزار رای را به خود اختصاص دادند و این در حالی بود که دانشگاه دیگر تنها چندصد رای را به خود اختصاصی داده بود! مخفی کردن این دو فایل کار نسبتا سادهای است اما اشتباه در انجام این کار ممکن است سایت شما را از دسترس خارج کند.

اگر زحمات زیادی برای راه اندازی وب سایت خود کشیده و از وب سایت خود در آمد کسب میکنید حتما با رعایت موارد زیر جهت افزایش امنیت وب سایت خود اقدام کنید چرا که عدم تامین امنیت وردپرس ، در آینده ممکن است علاوه بر هدر رفت زحماتتان ، هزینه های زیادی را نیز برای رقم زند. البته شما می توانید از مخزن وردپرس و یا پیشخوان وردپرس قالب مورد نظرتان را آپلود کنید که آموزش قالب در وردپرس را در ادامه به شما یاد خواهیم داد. چرا که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز می باشد و بصورت مداوم نیز نسخه های جدید برای آن منتشر می شود . در نتیجه اولین موضوعی که باید برای افزایش امنیت وردپرس به ان توجه داشته باشید، انتخاب هاست ایمن است.

در انتخاب شرکت ارائه دهنده هاست بسیار مهم می باشد.

هیچ وقت نگذارید که تعداد افزونه های سایت شما از 8 یا 9 تا بیشتر بشه. همونطور که گفتیم افزونه ها یا پلاگین های وردپرس برنامههایی هستند که یه عملکرد دیگهای رو به سایت شما اضافه میکنن و دیگه خودتون دیدین که نصب اونها چقدر راحته. با توجه به موارد فوق، ظاهر سایت شامل چیدمان بخش های مختلف سایت، رنگ، تایپوگرافی و سایر عناصر طراحی می شود. برای هر بخشی از وب سایت و ابزار های مرتبط که نیاز به تنظیم رمز عبور می باشد ، شما میبایست از رمز عبور های قوی که شامل حروف کوچک و بزرگ و اعداد و کاراکتر ها هستند استفاده کنید .

وبسایتها موجودات پیچیدهای هستند و معمولا همزمان در یک سایت اتفاقات متفاوتی انجام میشود. یا مشخص میشود که چه کسی تنظیمات سایت شما را تغییر داده است. شما میتونید با نصب یک افزونه کش روی سایت سرعت سایت تون رو بهبود بدید ولی یادتون باشه برای دریافت بالاترین نتیجه میبایست یک نفر متخصص افزونه کش رو به درستی کانفیگ کنه از طرفی یکسری کارهای تخصصی دیگه هم روی سایت باید انجام بشه تا بالاترین گرید رو از سایت های تست سرعت دریافت بشه. سایت های زیادی هستند که سرعت وب سایت ها رو بررسی و رتبه ای به آنها اختصاص میدهند. احراز هویت دو مرحله ای به معنی گذاشتن یک گام دیگر در جلوی پای افرادی است که قصد لاگین کردن به سایت را دارند و امنیت در وردپرس را به میزان بیشتری افزایش می دهد. یکی از مهمترین و حساس ترین فایل های وردپرس فایل کانفیگ آن با نام wp-config.php می باشد .

یکی از پر مخاطب ترین نوع وب سایت های اینترنتی، سایت های خبری هستند. وردپرس جزو سیستمهای تولید محتوایی است که میتوان آن را برای هر نوع وبسایتی مورد استفاده قرار داد. گوگل توصیه میکنه که این بار زیر 200 میلی متر باشه. چگونه گوگل بیزنس را بهینه کنیم؟ بهبود سرعت باعث بهبود رتبه در نتایج گوگل و از طرف دیگر افزایش رضایت کاربران میشود. حتی با انجام تمام کارها نیز امنیت هیچ سیستمی کامل نخواهد شد اما انجام کارهای لازم باعث میشود که شانس هکرها برای هک کردن سایت شما بسیار کاهش پیدا کند. به عنوان مثال : هکر ها میتوانند اطلاعات کاربران را سرقت کنند ، میتوانند پسور آنها را تغییر دهند و بد افزار در سایت شما نصب نمایند.

اما همه آنها را ما توصیه نمیکنیم. به همین دلیل توصیه میکنیم که از افزونههای امنیتی و همچنین فایروال در وردپرس استفاده کنید. و به این نکته هم دقت کنید که آیا با نسخه فعلی وردپرس شما سازگار است یا خیر. هر وب سایت وردپرسی همواره شامل یک قابل و تعداد قابل توجهی افزونه می باشد و ممکن است هر یک از این افزونه ها و یا قالب دارای یکسری مشکلات امنیتی باشند . معمولا مدت زیادی در یک وب سایت باقی مانده و اطلاعات آن و مشتریانش را میدزدند حتی گاها روی دستگاههای آنها نفوذ کنند. این امتیازها به معمولا به صورت یک تا ۵ ستاره به افزونهها داده میشود.

فقط قادر نخواهید بود که از طریق پنل مدیریتی وردپرس این ویرایش را انجام دهید. یا اینکه میتوانید با کلیک روی دکمه زیر به کمک افزونه غیرفعال کردن xml-rpc این ویژگی را در وردپرس که امکان اتصال از راه دور را برای سایت فراهم میکند، غیرفعال کنید. امروزه سایت های زیادی در سراسر وب وجود دارد و همه در تلاش هستند تا سایت خود را در موتورهای جستجو بالاخص گوگل به بالاترین رتبه برسانند، در این میان هستند افراد و ربات های سودجو که تلاش میکنند سایت شما را هک کنند. اغلب کاربران وردپرس تمایل دارند که از افزونهها و قالبهای متفاوتی در سایت خود استفاده کنند.

اهمیت آموزش امنیت وب سایت چیست؟ امنیت وردپرس با توجه به استفادهی بالا و محبوبیت فراوان این پلتفرم، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا میکند. اغلب افزونهها رایگان هستند و به همین دلیل توسعهدهندگان آنها شاید خیلی به امنیت آنها اهمیت ندهند. شاید شما کارهای لازم را برای امنیت سایت خود به خوبی انجام داده باشید. به همین دلیل، وقتی یک کاربر وارد صفحهای از سایت میشود، سرور سایت، درخواست را پردازش کرده، محتوای صفحه را ایجاد میکند و سپس برای کاربر میفرستد. اگر هکری وارد سایت شما شود، سادهترین راه برای اعمال تغییرات در فایلهای شما ورود به بخش نمایش و سپس ویرایشگر است. که فایل های ایستای سایت شما را در سرور های مختلف در نقاط مختلف جهان نگه می دارد. معروف ترین پنل هایی که شرکت های هاستینگ به کاربران ارائه می دهند، cPanel و Direct Admin هستند. ضمانت بازگشت پول تفاوت pop3 و imap comodo ssl Apache web server مدیریت فایلها در کنترل پنل telnet چیست آسان رایان نماینده رسمی Joker پاک کردن کش مرورگر هنگام خرید هاست چه چیزی مهم هست؟