افزایش سرعت وردپرس – آموزش 0 تا 100 بهینه سازی وردپرس

بعد از انتشار محتوا شما باید برای مطالب خودتان لینک سازی انجام دهید و میتوانید این کار را با ثبت بک لینک رایگان و یا حتی خرید بک لینک شروع کنید. بعد از نصب پلاگین yoast در قسمت داشبورد وردپرس گزینهای با نام سئو اضافه شده است که از این بخش میتوانید به تنظیمات این پلاگین دسترسی داشته باشید. و در بخش آخر نیز از قسمت طبقهبندی دستهها، تگها، محصولات و تگ محصولات را محدود و یا دسترسی قرارگیری درون نقشه سایت را لحاظ کنید. موبایل: در این قسمت نیز وبسایت شما از نظر Mobile Friendly بودن و سرعت آن در تلفن همراه بررسی شده که عامل بسیار مهمی است و باید سایت شما برای آن حتماً بهینه شود. پلاگین All In One WP Security & Firewall با جدیدترین تکنیکهای امنیتی وردپرس و بررسی نقاط آسیب پذیری سایت، توانایی اثبات شده ای در کاهش ریسکهای امنیتی سایت داره و تنظیمات امنیتی این افزونه بسیار متنوع و کارآمد هستند.

افزایش سرعت وردپرس احتمالاً اگر دامنه شما دارای authority خیلی بالایی نباشد به همین سادگیها به رتبه یک نخواهید آمد و شاید نیاز باشد تا وارد فاز دوم سئو وردپرس شوید. چیزی که خودمان تجربه کردیم، اگر شما نسبت به رقبای خودتان یک مطلب مشابه با تعداد عکسهای بیشتر و البته اختصاصی داشته باشید و موارد سئو عکس را هم لحاظ کرده باشید شانس بیشتری در قرارگیری در رتبههای بالاتر گوگل خواهید داشت. برای کاهش حجم عکس میتوانید از نرمافزار فتوشاپ استفاده کرده و از خروجی Save for web بهترین خروجی ممکن عکس را با کمترین حجم دریافت کنید.

ولی چیزی که با تجربه به آن رسیدیم مطالبی که لینکی به سایت منبع خارجی و معتبر دادهاند وضعیت بهتری در گوگل داشتهاند. طبق آمار به دست آمده از یک منبع معتبر، نوشتن مقالات آموزشی با طول ۱۸۹۰ کلمه میتواند شانس بسیار بالایی برای رسیدن به رتبه یک گوگل داشته باشد. اگر بخواهیم به صورت حرفه ای تر توضیع بدیم که وردپرس چیست ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که تحت GPLv2 مجوز دارد ، به این معنی که هر کسی می تواند از نرم افزار وردپرس به صورت رایگان استفاده یا تغییراتی در آن دهد. وردپرس یک ویژگی تعبیه شده برای بارگذاری ویدیو دارد که از طریق آن شما می توانید URL ویدیوی خود را مستقیما در پست خود کپی و جایگذاری کنید. می توانید افزونه ای را که برای شما بهترین است انتخاب کنید. اگر هم تازه با خواندن آموزش سئو وردپرس به دنبال این هستید که وضعیت لینکهای خود را سامان دهید توصیه میکنم روزی یک مطلب خود را ویرایش کنید و تمامی اصولی که در این مقاله به شما آموزش دادیم را پیادهسازی کنید تا بعد از گذشت مدت کوتاهی نتایج چشمگیری در ورودیهای سایت شما از گوگل را مشاهده کنید.

شما باید همیشه این را مدنظر داشته باشید که نوشتن مطالب و مقالات سایت به صورت بلاک بلاک و دارای عناوین جداگانه به شدت در وضعیت رتبه گیری صفحات مهم هستند و میتوان این مورد را یکی از پایهایترین فاکتورهای اساسی برای شروع آموزش کامل سئو وردپرس دانست. اگر سایت با کد مخرب یا ویروسها آلوده شود، یک نسخه بکآپ سالم را میتوان در هر زمان جایگزین آن کرد. کوئری چیزی است که میتوان دستکاری و برای نیازهای خاص استفاده کرد، اما اکنون روی کاربرد پیشفرض آن متمرکز میشویم که در پشت پرده قرار دارد. همچنین طیف گسترده ای از افزودنی ها وجود دارد که می توانید برای دریافت ویژگی های بیشتر از آنها استفاده کنید. افزونه ها بهترین افزونه های افزایش سرعت در وردپرس معرفی شده اند که می توانند تصاویر را به صورت اتوماتیک در سایت شما شناسایی کرده و بدون دخالت شما آنها را بهینه نمایند.

در واقع ما توسط آنها به گوگل نشان میدهیم که کلمات به کار رفته در این دو شکل برای ما مهم بوده پس تو نیز به آن اهمیت بده و معمولاً کلمات کلیدی را در این استایل ها قرار میدهیم. مورد بعدی که باید در صفحات رقبای خوب به دنبال آن باشید کلمات کلیدی به کار رفته و تعداد تکرار آنها در همان صفحه است شاید شما یک کلمه کلیدی را انتخاب کرده باشید ولی یک تغییر کوچک در آن کلمه نرخ جستجوی بیشتری برای شما به همراه آورد. برای مثال کلمه “طراحی سایت” نسبت به کلمه “طراحی وب سایت” شانس بسیار بیشتری برای دیده شدن دارد پس شما باید کلمه کلیدی خودتان و رقیبتان را با هم مقایسه کنید و مناسبترین کلمات با نرخ جستجوی بالا را پیدا کنید. طی تجربه بارها مشاهده کردیم که مطالبی که در سایت منتشر میکنیم اگر به درستی تگ زنی شده باشند و کلمات کلیدی چندین بار در صفحه بولد و یا ایتالیک شوند در نتایج جستجوی گوگل نتایج بهتری گرفتیم.

این افزونه دکمه های اشتراک گذاری محبوب ترین شبکه های اجتماعی شامل توییتر، فیسبوک، پینترست و بسیاری موارد دیگر را دارد. با نصب این افزونه تمام فایل های سایت را فشرده می کنید ولی اگر بعد از فشرده سازی قالب سایت به هم ریخت باید با طراح سایت خود پیگیری کنید تا قالب سایت را با این افزونه هماهنگ کند. امیدوارم تا اینجای آموزش سئو وردپرس حداقل مطلب سایت خودتان را به صفحه ۲ یا ۳ رسانده باشید. اصلا مهم نیست شما یک فرد ارزشمند معمولی هستید یا یک کار آفرین بزرگ مانند بیل گیتس اگر دارید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید باید حتما این 5 افزونه را در سایت وردپرسی خود نصب کنید چون این 5 افزونه جزء ضروری ترین افزونه های وردپرس است و باعث افزایش درآمد، سرعت و پیشرفت کسب و کار آنلاین شما در اینترنت می شود. اگر از هاستی به جز Kinsta استفاده می کنید یا عملیات کشینگ خود را از طریق افزونه های وردپرس انجام می دهید می بایست از تنظیمات اختصاصی آنها جهت افزایش زمان انقضای لایه کش استفاده کنید.

به همین دلیل شما باید همیشه به فکر امنیت سایت خود باشید و در برابر تمام برنامه ها و ربات های مخرب از آن حفاظت کنید. همچنین افزونه های امنیتی وردپرس که در بالا به آن اشاره شد نیز میتوانند خیلی به شما در جهت رفع این حملات کمک شایانی انجام دهد. این فایل ها فشرده سازی می شوند، این کار توسط افزونه ها انجام می شود یا اینکه در برخی هاستینگ ها از تکنولوژی های Gzip برای فشرده سازی و بازفراخوانی توسط سرور استفاده می شود که نتیجه آن تبدیل سریع و بازخوانی زودهنگام توسط سرورها و سایت و مرورگر است که در عین حال فایل ها حجم کمی هم خواهد داشت و همانطور مثل سابق میتوانند به کار گرفته شوند. افزونه های کاربردی در افزایش سرعت سایت وردپرسیجمع بندیپیش از این که به این نکات بپردازیم.

بعد از تولید محتوا شما باید با در نظر گرفتن این نکته که مطالب شما باید هر روز و یا به صورت دورهای در روزهای مشخص و ساعت مشخص ارسال شوند اقدام به انتشار آنها کنید تا نتایج خود را بهتر رو بهتر کنید. درصورتی که از بخش نوشته ها پستی منتشر کردید و دسته بندی آنرا مشخص نکردید بطور پیشفرض به این دسته الحاق داده شود. پس توصیه می شود از اطلاعات قوی استفاده کرده و آن ها را بصورت دوره ای تغییر دهید.

بسیاری از قالب های وردپرس فایل هایی را از دیگر وب سایت ها بارگذاری می کنند. هر چه میزان محتوای یک صفحه بیشتر یا سنگین تر باشد تعداد این ریکوئست های ارسالی از مرورگر کاربر به سرور نیز بیشتر می شود و این مورد باعث افزایش زمان برای دریافت پاسخ درخواست و در نتیجه افزایش مدت زمان بازگذاری صفحه می شود. Exite Rate یعنی مدت زمانی که کاربران نسبت به Avg Time زمان کمتری را در صفحات شما بمانند و بی تم (betheme.ir) زودتر خارج شوند. حال اگر وردپرس بخواهد تمام این افزونه ها را در نسخه ی اصلی خود قرار دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سفارشی سازی ظاهر و امکانات سایت به کمک افزونه های رایگان و حرفه ای و همچنین قالب ها را یاد می گیرید. ما سعی کردیم در اینجا به معرفی بهترین افزونه های امنیتی وردپرس بپردازیم و شما را با آن ها آشنا نماییم.

افزونه وردپرس

یک پلاگین عالی برای وردپرس در دسترس است با نام WP Smush Pro که با نصب آن در وردپرس به صورت اتوماتیک در هنگام آپلود عکسها در سایت، حجم عکسها با عملیات فشردهسازی به شدت کاهش یافته و سرعت صفحات سایت شما افزایش خواهد یافت. بازدیدکنندگان: در این بخش نیز اطلاعاتی از بازدیدکنندگان سایت شما نظیر کشور آنها و حجم ورودیها به شما نشان خواهد داد. تکنولوژی: در این بخش اطلاعاتی از زبان و امکانات برنامهنویسی وبسایت و سرور شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اکنون باید مطلب سئو شده شما آماده انتشار در وبسایت باشد، قبل از انتشار محتوای خود کمی صبر کنید و این بخش را هم مطالعه کنید و بعد اقدام کنید.

میتوانید ارسال گزارشات ایمیل را هفتگی کنید، گیرندگان ایمیل را تغییر دهید، عنوانهای ایمیل را تغییر دهید و… تعداد زیادی درخواست به صورت همگام با هم به سمت سروس فرستاده میشن و خب سرور یه کم طول میکه تا اونارو پردازش و نتیجه رو به مرورگر ارسال کنه. این پلاگین از سیستم درگ و دراپ (کشیدن آیتم با موس و رها کردن آن در محل مورد نظر) استفاده میکند، این قابلیت به کاربران این امکان را میدهد تا ظاهر ابزار را در حین اضافه کردن یا زدودن عناصر مختلف شخصیسازی کنند. هاستینگ و یا به عبارتی Hosting، یکی از شغلهایی است که با توجه به افزایش وبسایتها در سطح وب به وجود آمد و امروزه شرکتهای بسیاری در این حوزه در حال فعالیت هستند؛ این شرکتها یک مدل از کامپیوترهای قدرتمندی به نام سرور را در یک مرکز داده (دیتاسنتر) قرار میدهند و میزان حجم ذخیره سازی آن کامپیوتر را به بخشهای مختلف و کوچکتری تقسیمبندی میکنند و هر یک از آن بخشها را اجاره میدهند.

از خود وردپرس شروع کنید.

1. ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید و از میان گزینههای مختلف گزینه File manager انتخاب نمایید. ورود به پنل هاست دایرکت ادمین با یوزر و پسوردی که مدیریت ارائه دهنده میزبانی وب سرور برای شما ارسال کرده است. وب سایت پادکست خود را با استفاده از وردپرس شروع کنید. از خود وردپرس شروع کنید. این مرحله اطمینان حاصل می کند که در صورت بروز هرگونه اشتباه، وب سایت خود را به راحتی بازیابی کنید. اما شرکتهايي نظير وب رمز نيز هستند که امور مربوط به تنظيم سرورهاي بهينه شده را براي شما راه اندازي ميکنند. یک راه ساده برای تهیه بک آپ استفاده از افزونه داپلیکیتور است. البته استفاده غیر اصولی و غیر منطقی از کلمات کلیدی میتواند به ضرر شما تمام شود پس آگاهانه از این خاصیت استفاده کنید البته این امکان توسط بهترین افزونه سئو وردپرس به نام yoast نیز قابل بررسی است. پلاگین yoast در دو ورژن رایگان و پرمیوم در دسترس است که ورژن پولی آن این امکان را فراهم میکند تا بتوانید برای یک مطلب چندین کلمه کلیدی انتخاب کنید که خود این یک مزیت فوق العاده است.

پلاگین وردپرس

در صورتی که در زمینه ی افزایش سرعت سایت برای کسب و کارتان نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با تیم پشتیبانی ویکی دمی در تماس باشید تا آنها شما را در این زمینه یاری نمایند. هر زمان که بخواهید میتوانید تصاویر، متن، فایل، پیوندها و رسانهها را مستقیماً در محتوای صفحات خود اضافه کنید. بعد از انتشار محتوا در وب سایتتان سعی کنید زمان ایندکس شدن آن را در گوگل پیدا کنید و زمانی که سایت شما در گوگل ایندکس شد محتوا را در وب سایتها و شبکههای اجتماعی نیز منتشر کنید تا از سیگنالهای مثبت این کانالها نیز بهرهمند شوید. سعی کنید تمامی لینکهای خارجی وبسایت خود را به صورت nofollow قرار دهید تا از اعتبار وبسایت و یا صفحات شما کم نشود.

اگر از ابتدا وضعیت لینک دهی مطالب شما اصولی باشد و تعداد قابلتوجهی هم در وب سایتتان مطلب منتشر کرده باشید مطمئناً تعداد زیادی از مقالات شما در صفحه یک گوگل هستند. گوگل با رسیدن به لینکهای داخلی و دنبال کردن آنها وضعیت رتبه دهی لینکهای قبلی شما را هم بهبود خواهد داد و هم به صورت عنکبوتی در کل وبسایت شما میخزد. سپس این مقادیر را بهبود بدید، این دو ملاکهای اصلی در گرفتن رنک یک گوگل هستند. داشتن یک مطلب عالی از نظر سئو داخلی بدون انتشار و گرفتن بک لینک از سایتهای دیگر شما را نسبت به رقیبی با بیکیفیتترین مطلب ولی داشتن لینکهای قوی عقبتر قرار خواهد داد.

دانشجویان در پایان دوره می توانند پروژه های وردپرس خود را به صورت کاملا امن ایجاد نمایند. روشهای حرفهای برای کاهش این دو معیار و بهبود آنها وجود دارد که سعی میکنیم در دوره آموزش سئو وردپرس حرفهای آنها را آموزش دهیم. این مقدار باعث میشود تا سرعت بارگذاری سایت شما بهبود مناسبی پیدا کند. چیزی که کمتر کسی سعی در بهبود آن دارد و شما میتوانید از این فرصت استفاده کرده و مطالب خودتان را بهبود دهید. پس از نصب و فعالسازی، با استفاده از این پلاگین میتوانید با چند کلیک ساده دکمه اشتراک گذاری را به سایت خود اضافه کنید.