افزایش سرعت وردپرس گام به گام

در هر بازدید، وردپرس به دیتابیس متصل میشود، نرم افزار هسته را در مرحلهی اول و سپس افزونههای فعال شما را در مرحلهی بعد بارگذاری میکند. با این تفاوت که در ابتدا باید یک مرحله دیگر را نیز انجام دهید. ابتدا قالب جدید را تست کنید و ببینید آیا پاسخگوی نیازهای اصلی شما هست یا نه؟ با کمک این افزونه میتوان کپچا یا سوالات امنیتی را برای سایت وردپرسی راهاندازی کرد. 1. از چند قالب می توانم در سایت وردپرسی خود استفاده کنم؟ کمی وسوسه کننده است، اما در هر حال باید بدانید که قبول کردن تعداد زیادی از آنها، باعث افزایش حجم کدهای صفحه و در نتیجه کاهش سرعت سایت میشود. شما می توانید پلاگین های رایگان را با مراجعه به سایت وردپرس بخش پلاگین ها جستجو ودانلود کنید البته جستجو در این بخش خیلی کمک کننده نیست و در بیشتر موارد باید از قبل بدانید بدنبال کدام پلاگین هستید .البته برای انتخاب پلاگین مناسب می توانید از مقالات موجود در وبلینو نیز کمک بگیرید.

سلام ممنون از توضیحاتتون.

به طور کلی افزونه که ما در این بخش معرفی میکنیم تماماً رایگان بوده و شما میتوانید به راحتی آنها را از مخزن وردپرس دانلود و نصب نمائید. خوشبختانه در این چند سال اخیر، راهحلهایی برای این موضوع پیشنهاد شدهاند که ما نیز در این مقاله به تعدادی از آنها و مزایا و معایبشان خواهیم پرداخت. و با اینکه ما می توانستیم از افزونه های دیگری نیز جهت بهبود سایت خود استفاده کنیم، چون توانستیم که نیاز کاربران را با همین تعداد افزونه برطرف نماییم از نصب افزونه های اضافی خودداری کرده ایم! به این ترتیب با استفاده از درگاههای معتبر پیامکی، ثبتنام و ورود با شماره موبایل انجام میشود و از ورود کاربران اسپم جلوگیری میشود. اولین و مهم ترین مورد برای یک سایت وردپرسی انتخاب یک میزبان مطمئن و معتبر می باشد که از امنیت سرویس های آن اطمینان داشته باشید. مورد بعدی انتخاب نام کاربری ( نام دیتابیس ) و گذرواژه مطمئن برای ورود به سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

طول 14 کاراکتر ایدهال است. برای این نظارت و ردیابی خوشبختانه Plugin’s موجود است که کار را سادهتر میکند. اما همانطور که اشاره کردم این موارد نیاز به تخصص دارند و انجام کار اشتباه میتواند موجب ایجاد اختلال در سایت شود. آموزش وردپرس بسیاری از قالبهای چند منظوره و فروشگاهی را میتوانید در راست چین مشاهده کنید. Hueman یک قالب وردپرس چند منظوره رایگان است که ویژگی های زیادی دارد. Hestia یک قالب زیبا و چند منظوره محسوب میشود. قالب Hestia یکی دیگر از قالبهای دارای قابلیت راستچین (به صورت پیشفرض) است که از دوستداشتنیترین قالبهای رایگان وردپرس برای وبلاگ نویسان و مشاغل به شمار میآید و میتواند در وبسایتهای چند زبانه مورد استفاده قرار betheme.ir بگیرد. داشتن بکاپ از محتوای سایت بسیار مهم است سعی کنید به صورت مرتب از سایتتان بکاپ بگیرید. یک سیستم مدیریت محتوای محبوب که بهخاطر قابلیتهای بیشمارش، توانسته طرفداران زیادی جذب کند.

مهمترین plugin های وردپرس که بسیار هم طرفدار دارند ، افزونه های سئو وردپرس میباشند. استفاده از پلاگین ها هم همانند همان عسل و خربزه است، یعنی مفید هستند به شرطی که به جا و به اندازه استفاده شوند. برای استفاده از این پروتکل از شرکت میزبان داده خود درخواست کنید تا این امکان را برای شما فراهم کند. پاک کردن Transient های منقضی به بهینگی دیتابیس وردپرس شما کمک خواهد کرد و عملکرد بهتری را برای شما فراهم خواهد ساخت.

افزایش سرعت وردپرس

طول رمز عبور، استفاده از علائم و اعداد و ترکیب حروف بزرگ و کوچک بسیار مهم است. نکته: برای اینکه به یک باره غافلگیر نشوید حتما از یک افزونه Backup و بازگردانی استفاده نمایید. متاسفانه اگر از پوسته یا پلاگین هایی استفاده می کنید که فایل های php داخل این پوشه قرار می دهند و از آن استفاده می کنند مجبور هستید که از این روش استفاده نکنید که کارآیی آنها را حفظ نمایید. همچنین در صورتی که هاستینگ موردنظر شما هاست مخصوص وردپرس داشته باشد پیشنهاد می شود که از استفاده نمایید زیرا چنین سرویس هایی برای سایت های وردپرسی بهینه شده اند و در کنار سرعت و امنیت می تواند تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد. اصلا به این موضوع فکر کردید که بعد از خرید هاست، وقتی از FTP استفاده نمیکنید، چه لزومی دارد که اکانت FTP در هاست شما تعریف شده باشد؟ از این به بعد دیگر آدرس wp-admin و wp-login.php در دسترس کاربران نخواهد بود.

1. از چند قالب می توانم در سایت وردپرسی خود استفاده کنم؟

خب خیلی وقتها پیش میآید که متن ما در ورد پرس همانگونه که در فایل ورد میبینیم، نشان داده نمیشود و یا خود وردپرس اصلاً امکانات مد نظر شما برای ویرایش متن را ندارد. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید. پوشه Uploads که داخل پوشه wp-content قرار دارد از هدف های اصلی هکر ها می باشد که از طریق آپلود فایل های php مخرب به آن می توانند به هاست شما نفوذ کنند! Php استفاده میشود ، نفوذ فردی با اندیشه های خرابکارانه از این طریق بسیار ساده است و در هنگام ورود به سایت های وردپرسی ، معمولا به آدرس wp-login. بهترین روش محافظت از سایت وردپرسی انتخاب نام کاربری و رمز عبور قوی توسط کاربران سایت است. بنابراین چند سالی است یک سری کد به نام اسکیما در اختیار صاحبان سایتها قرار داده. نکته: اگر بخواهیم یک افزونه قدرتمند برای محافظت از سایت به شما معرفی کنیم، پیشنهاد ما iTheme Security است.

پلاگین وردپرس

در این مقاله قصد داریم به افزایش امنیت وردپرس با چند نکته ساده بپردازیم تا با انجام این موارد شما بتوانید به سادگی امنیت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید و سایت خود را از مواردی مانند هک مصون دارید. البته دوستانی تمام سایتهایی که تیم وبجامه مسئول بهینه سازی سرعت آن بوده این موارد لحاظ شده و تماماً مورد بررسی قرار گرفتهاند. علاوه بر نام کاربری با ایمیل میتواند وارد وردپرس خود شوید و این مساله میتوانید امنیت شما را کاهش دهد چون امکان نفوذ از طریق ایمیل در سایت وردپرسی وجود دارد شما در فایل فانکشن (Function) عبارت زیر را قرار داده و آن را ذخیره سازی کنید . به مخزن وردپرس وارد شوید و افزونه GTmetrix را بگیرید و روی وردپرس خود نصب کنید. لطفا بیخیال نام کاربری admin شوید.

از سال 2019 گواهینامه SSL برای گوگل اهمیت ویژهای پیدا کرد.

ما قبلاً آموزش کار با افزونه AdSanity را برای شما قبلاً توضیح دادیم. در اینترنت باید از آنتی ویروس خوب و مطمئن استفاده کنید ولی کار کپچا این است که کدی را از کابر میخواهد و کاربر آن کد را از روی صفحه نگاه می کند ، می خواند و در فیلد مشخصی آن مینویسد از آنجایی که این کد به صورت عکس در سایت نشان داده میشود ، معمولا هم واضح نیست و ربات ها قادر به خواندن این کدهای کپچا نیستند و جلو دسترسی ربات و هک شدن سایت شما از طریق این رباتها را خواهند گرفت ، پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از آنتی ویروس ESat smart security است که سیستم شما را از هرگونه آسیب و تهدید حفظ میکند. SiteGround’s TTFB کندتر شده ولی اونها در بیشتر نظر سنجیهای فیس بوک شماره یک نیستن.

افزونه وردپرس

بانک اطلاعاتی یا دیتابیس مجموعهی سازمان یافته از تمام اطلاعات سایت شما میباشد، در سایت ووکامرس دیتابیس شامل اطلاعاتی مانند محتوای صفحات، محصولات، دسته ها ، برچسب ها ، داده های کاربر، نظرات و بررسیها میشود و تمام اطلاعات حسابداری و سفارشات محصولات شما مثل پرداخت، موجودی، جزئیات سفارش و… مدلی دیگر از هک و نفوذ به این شکل است که فرد به سایت شما وارد نمیشود بلکه اسپم هایی را میفرستد و در نتیجهCupشما به شدت درگیر میشود در نتیجه سایت دیگر باز نمی شود و این مدل نفوذ هم یک مدل از هزارن مدل هک شدن سایت در فضای ناامن اینترنت می باشد ، حقیقت این است با هر سیستمی که به اینترنت متصل میشوید برای کاهش خطرات احتمالی نظیر ویروس ها ، حملات اسب های تراوا و … یکی از این پلاگینها افزونه wp rocket است. این افزونه به شما کمک می کند تا برچسب های متا اضافه کنید، نقشه های سایت ایجاد کنید، سایت خود را به Google Search Console متصل کنید، آن را برای رسانه های اجتماعی بهینه کنید و موارد دیگر.

Php متصل میشوید ، از آنجا که برخی از افراد فعال در سایت های وردپرسی رمز و نام کاربری خود را در مروگر خود ذخیره کرده اند در نتیجه نفوذ ، هک و در نتیجه خراب کردن سایت بسیار ساده می باشد ، حتما از wp- admin برای ورود به سایت استفاده نکنید و آن را تغیر دهید ، همچنین از ذخیره سازی رمز خود در مرورگر خود داری کنید. این گزینه دسترسی به فایل های php داخل پوشه wp-includes را مسدود می کند. بنابراین اولین قدم این است؛ دسترسی به این فایل را محدود کنید و کلمه عبور را به صورت دورهای تغییر دهید. یکی از روش های افزایش امنیت وردپرس محدود نمودن wp-content است. یکی دیگر از استراتژیها برای حفظ امنیت وردپرس این است که تعداد Login’s غیرمجاز توسط یک کاربر را محدود کنید.

Hestia یک قالب زیبا و چند منظوره محسوب میشود.

که سرعت سایت وردپرسی را در مواردی چندین برابر کرده است. توجه: این مرحله کمی فنیتر است و به دانش اولیه در مورد فایلهای قالب PHP و WordPress نیاز دارد. یک رمز ایمن تشکیل شده از ترکیب حروف ، اعداد و نماد ها به صورت غیر یکنواخت است و همچنین نام پیش فرض وردپرس ( admin ) را حتما عوض کنید. پس از ویرایش فایل readme افزونه خود، فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کنید. بیشترین راه هک سایت های وردپرسی نفوذ از طریق رمز عبور در سایت ورد پرسی است و هر کاربر و یا حتی مدیر سایت ، کلمه ی عبوری تحت عنوان رمز ورود دارند و ناخواسته هر ساله سایت های زیاد قربانی این موضوع میشوند، همیشه هرچند وقت یکبار کلمه ی عبور در سایت وردپرسی را تغییر دهید و با قرار دادن رمز های ترکیبی یا سخت ، امنیت سایت خود را بالا ببرید ،از ذخیره سازی نام و کلمه ی عبور در مروگر خود اجتناب کنید.

نام قالب را تغییر داده و سپس روی Rename File کلیک کنید. اگر میخواهید وب سایت خود را به سرور جدیدی ببرید، میتوانید از این پلاگین برای انجام بک آپ کامل استفاده کرده و سپس وب سایت خود را بدون نصب وردپرس به سرور جدید منتقل کنید. یکی از روشهای تائید هویت دوعاملی استفاده از افزونه digits به عنوان پلاگینی برای ثبتنام با شماره موبایل در وردپرس است. همانطور که میدانید سرعت یکی از مهمترین پارامترهای سئوی تکنیکال است. این برچسب همانطور که از نامش مشخص است، حاوی مقالههایی با موضوع امنیت وردپرس است. Tab بعدی که اهمیت خیلی زیادی دارد، بخش مربوط به File Optimaztion است. به همین خاطر است که مسئله امنیت وردپرس اهمیت خودش را نشان میدهد. از سال 2019 گواهینامه SSL برای گوگل اهمیت ویژهای پیدا کرد. یکی از بهترین راه های افزایش امنیت سایت نصب و فعال کردن گواهینامه امنیتی ssl است که موجب تغییر پروتکل http به https میشود.

فعال بودن ssl موجب بالا رفتن سرعت سایت و بهبود رتبه در موتورهای جستجو میشود. مثلا من اسم افزونه رو “سلام وردپرس” در نظر میگیرم. سلام ممنون از توضیحاتتون. همین موضوع یک دلیل محکم برای این است که از اطلاعات موجود در Database خود، تنظیمات، محتوا، قالبها و Plugins در بازهی زمانی مشخص Backup بگیرید. افزونه wordfence یکی از بهترین پلاگینهای ضد فیشینگ و افزایش امنیت وردپرس است که با ارائه یک فایروال و اسکنر آنتی ویروس قدرتمند قادر است به صورت زنده از سایت وردپرسی شما محافظت کند. نرخ تبدیل به کاربرانی اتلاق میشود که کاربران وارد وبسایت شما میشوند و از قسمتهای دیگر وبسایت مانند خرید محصولات دیگر و یا ثبتنام استفاده میکنند.

از قالب وردپرس خلاق زفایر می توانید برای راه اندازی انواع سایت های شرکتی و حتی فروشگاهی استفاده کنید تا سایتی حرفه ای با طراحی خلاق و منحصر بفرد داشته باشید. قالب ها با فعال سازی کامل و اختصاصی ارائه می شوند و امکان درون ریزی دموهای قالب ها برای راه اندازی سریع یک فروشگاه اینترنتی تنها با چند کلیک فراهم شده است. به روز نگهداشتن وبسایت شما نه تنها سرعت سایت شما را افزایش می دهد بلکه امنیت سایت را هم فراهم می کند. اگر امنیت برایتان مهم است در اولین گام به شما پیشنهاد میکنیم از هاستینگی استفاده کنید که هم تجربه بالا و هم کیفیت بالا و نیز قیمت مناسب برای هاست های خود دارد. اگر از هاست وردپرس استفاده نمای کنید با تغییر هاست خود می توانید سرعت سایت خود را حداقل تا 2 برابر افزایش دهید.

Wp rest API بازیابی دادهها را با استفاده از درخواست GET آسان میکند و معمولا برای طراحی اپلیکیشن برای سایتهای وردپرسی کاربرد دارد. به طوری که مرورگر کروم شروع به علامت گذاری وب سایتهای غیر https به عنوان یک سایت غیر ایمن کرد. احتمالا موتور جستجوی گوگل نیز به سایتهای https اهمیت بیشتری در رتبهبندی بدهد. احتمالا حجم قابل توجهی از ترافیک و در نتیجه درآمد خود را از دست خواهید داد. گوگل آنالیتیکس: از طریق هاست خود به صورت local استفاده کنید. شرکت پرداز IT این افتخار را دارد که با ارائه هاست وردپرس به میزبانی حرفه ای از سایت وردپرسی شما بپردازد. شاید این مورد برای برخی از شما دوستان از اهمیت چندانی برخوردار نباشد، ولی یکی از مهمترین عوامل برای ایمن نگه داشتن وردپرس بروز نگه داشتن آن است. در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که درک وردپرس و قالب وردپرس موضوعی است که برای مدیر یک شرکت یا کسب وکار، امری قابل فهم و نسبتا ساده است ولی درک این موضوع که چگونه قالب وردپرس خود را طراحی کنیم نیاز به دانشی تخصصی در حوزه ی برنامه نویسی دارد.