افزونه های ضروری وردپرس

وقتی صحبت از وردپرس می شود بدون شک تمام افراد (یعنی افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند) می توانند از این سیستم بهره برده و سایت خود را به راحتی ایجاد کنند. سیستم های مدیریت محتوا یا (CMS (Content Management System به شما این امکان را میدهند، تا بدون دانش کدنویسی سایت دلخواه خود را بسازید و آن را مدیریت کنید. در این بخش بهترین آموزش وردپرس برای شما تهیه شده است تا به تمام آنچه برای نصب و راه اندازی اولیه یک سایت توسط وردپرس نیاز دارید، دست یابید.

محبوبیت این سیستم آنقدر زیاد است که بیش از 35% کل سایتها بر روی اینترنت، توسط این سیستم مدیریت محتوا ساخته شده اند. در فرآیند ساخت یک سایت شما با مشکلات زیادی رو به رو میشوید که کاربری راحت و پرسش و پاسخ های زیاد در وب فارسی و انگلیسی موجود است. درسته که در بالا اشاره کردیم که تغییر قالب وردپرس بسیار راحت است اما قبل از اینکه اقدام به تغییر قالب سایت خود کنید نیاز دارید برخی موارد را رعایت کنید. وردپرس یک پنل تنظیمات دارد که شما با تغییر در بخش های مختلف آن می توانید امکانات ویژه ای را به سایت خود اضافه کنید.

در این دوره بصورت صحیح یاد خواهید گرفت که چگونه خودتان یک دیتابیس ایجاد کنید. برای قالب خودتان میتوانید آن را برنامه نویسی کرده باشید و یا آن را از جایی بصورت رایگان یا پولی دانلود کرده باشید. ثبت نام دامنه با هزینه سالیانه حدود 16000 تومان برای دامنه های با پسوند ir و 195,000 تومان برای دامنه های بین المللی با پسوند com قابل انجام است. از ثبت نام دامنه سایت، خرید هاست تا نصب وردپرس، راه اندازی، نصب قالب، امنیت وردپرس و گرفتن نسخه پشتیبان، همه پوشش داده شده است. اما برای نصب آن و افزونه های مورد نیاز آن به آموزش نیاز دارید. برای اطلاعات بیشتر مقاله آموزش بسته نصب آسان روی cpanel را ببینید. افزونهها (پلاگین) برنامههایی هستند که روی قالب نصب می­شوند. در این ویدیو از آموزش وردپرس به شما می گوییم برای انتخاب و خرید قالب چطور عمل کنید و چه چیزهایی را مدنظر قرار بدهید.

در این بخش از دوره آموزش وردپرس رایگان منوی پیشخوان را معرفی می کنیم و نحوه کار با پنل ادمین، تفاوت بین نوشته و برگه، رسانه و دیدگاه ها را توضیح می دهیم. برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و اینترنتی خود با ورپرس، شما نیاز دارید با پنل وردپرس و بخش های مختلف آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید به درستی آن را مدیریت کنید. بهجای اینکه در گروههای تنظیمات مختلف بهدنبال گزینه خاصی بگردید، تنها کافیست هنگامی که یک پاپ آپ تنظیمات را باز میکنید شروع به تایپ کردن و جستجو کنید تا نتایج مرتبط به صورت لحظهای برای شما نمایش داده شوند. از دیگر سیستم های مدیریت محتوا متن باز به شمار میروند. در ابتدای جلسه شما با تمامی سیستم های مدیریت محتوای موجود در حال حاضر آشنا خواهید شد و ویژگی های آن را خواهید شناخت.

بسیاری از کسانی که از وردپرس برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و مدیریت سایت خود استفاده میکنند، از این موضوع اطلاعی ندارند که چه افزونه هایی میتواند برای سایت آنها مفید باشد. سایتهای آپلود فایل با لینک مستقیم و غیر مستقیم طرفداران بسیاری زیادی دارد؛ شما میتوانید این نوع سایت را روی وردپرس راه اندازی کنید و شروع به کسب درآمد کنید. اسکرین شات بسیاری از پلاگینهای موجود در دایرکتوری پلاگین وردپرس، در زیر بخش توصیف آن قابل مشاهده است. در صورتیکه با وجود مطالعه مقاله باز نتوانستید موفق به راه اندازی وب سایت خود شوید، نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا به صورت رایگان شما را در این زمینه راهنمایی نماییم. وردپرس، یک نرم افزار منبع باز (Open Source) تحت وب می باشد که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و تمامی صاحبان مشاغل آنلاین، می توانند از این سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) به صورت رایگان استفاده کنند.

راه دیگری که می توان صفحه لاگین وردپرس را امن نگه داشت و امنیت در وردپرس را بالا برد، مخفی کردن صفحه لاگین است. برای ساخت یک وب سایت کامل و بدرد بخور، شما نیاز به ثبت دامنه و خرید هاست امن از یک شرکت معتبر هاستینگ دارید. چرا که ثبت دامنه مانند ثبت نام شرکت و یا برند فقط دریافت حق مالکیت یک نام بر روی اینترنت است و برای دسترسی به یک سایت حتما خرید هاست و اتصال دامنه ثبت شده به آن الزامی می باشد؛ مانند خرید یا اجاره دفتر کار برای راه اندازی یک کسب و کار که مستقل از ثبت نام آن است.

برای مدیریت حرفه ای سایت با وردپرس شما باید با تمامی بخش های یک سایت وردپرسی به صورت کامل آشنا باشید. همچنین به صورت مجزایی در بخش آموزش وردپرس به معرفی روش های برای بهبود عملکرد وب سایت وردپرس شما پرداخته و مطالبی را در این باب آماده نموده ایم. استفاده از وردپرس بسیار آسان است، همچنین رایگان بوده و قالب ها و افزونه های رایگان و پرمیوم بسیار زیادی برای افزایش قابلیت های سایت شما دارد. در این مقاله آموزش وردپرس سعی کردیم آنچه برای کار با وردپرس نیاز دارید را به شما آموزش دهیم. در ویترین محصولات وردپرس باران سعی شده است در هر دسته موضوعی بهترین های جهان تهیه و ارائه شوند. البته بصورت کلی 4 دسته افزونه های کاربردی را توضیح می دهیم و تعدادی افزونه دیگر علاوه بر 5 مورد بالا را معرفی می کنیم و خواهیم گفت که هرکدام چه کاربردی دارند. در این دوره تمامی این مراحل بصورت عملی و پشت سرهم انجام خواهند شد.

اگر بخواهیم نگاه فنی تری نسبت به این سیستم داشته باشیم؛ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز تحت مجوز (لایسنس) GPLv2 می باشد، بدان معنی که استفاده و اعمال تغییرات در این نرم افزار برای همه مجاز و رایگان می باشد. حالا می بینید که قالب یا افزونه سایت وردپرسی شما بدون از دست رفتن تغییرات آپدیت شده. همچنین می توانید اسکریپ های خاص خود را به تعویق بندازید و موارد اضافی مربوط به آن را حذف کنید.این افزونه یک از پیشنهادات مناسب برای هماهنگ شدن با یک افزونه کش می باشد و می تواند کارآمدی آن را بالا ببرد. همچنین یکی از عوامل تأثیر گذار بر تجربه کاربری سرعت تعامل کاربر با صفحه است.

به جرات میتوان گفت اولویت نخست توسعه دهندگان در به روزرسانی ها افزایش سرعت نیست. به نقل از وب سایت رسمی وردپرس، وردپرس یا WordPress یک نرم افزار متن باز یا Open Source است که با استفاده از آن میتوان به ساخت وب سایت، وبلاگ و اپلیکیشن پرداخت. متن باز بودن یا اپن سورس بودن وردپرس، به این معناست که هسته ی آن باز است و متعلق به یک تیم یا مجموعه خاص نیست. این افزونه برای اینکه ازش استفاده باید برید اول یک برگه توی وردپرس ایجاد کنید.

پس بهتر است که از قالب فرزند استفاده و یا با هر بروزرسانی وردپرس و قالب این کد را مجدد به فایل function.php قالب خود اضافه کنید. به صورت پیش فرض وردپرس با استفاده از گزینه ویرایشگر به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به وارد شدن به صفحه مدیریت هاست سی پنل سایت خود کد های قالب و افزونه ها را ویرایش کنید و باوجود اینکه هرچند این امکان جذاب و کاربردی به نظر میرسد اما بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین تهدیداتی که برای هر سایت وردپرس ممکن است به وجود بیاید ، ویرایش کد های قالب توسط افراد غیرمجاز است. شما می توانید برای افزودن امکانات پیشرفته به سایت، بدون نیاز به کد نویسی با افزونه ها این کار را انجام دهید. دقت داشته باشید که اگر در حال حاضر صفحات و نوشته هایی روی سایت تان دارید، با تغییر این قسمت، نوشته های فعلی سایت تان با خطا مواجه میشود که برای این منظور باید آدرس های قدیمی را روی URL جدید ریدایرکت کنید.

افزونه وردپرس

کار کردن با وردپرس راحت است و شما فقط باید نحوه کار با تنظیمات پیشخوان وردپرس را یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید با وردپرس راحت تر کار کنید، ظاهر زیباتری برای صفحات سایت تان داشته باشید و صفحات جذاب تری بسازید، می توانید از قالب های وردپرس استفاده کنید. وردپرس ساده ترین راه برای ساخت سایت اینترنتی بدون دانش برنامه نویسی است. وردپرس بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، تمامی امکانات و نیازمندیهای شما جهت ساخت وب سایت و مدیریت آن را فراهم می آورد تا شما بتوانید پس از ایجاد وب سایت خود را ایجاد و پس از آن مطالب خود را در آن بر روی اینترنت منتشر و بروزرسانی نمایید. یعنی اصلا نیازی نیست که دانش خاصی داشته باشید. در ضمن شکستن رمز فایلهای ZIP دارای رمزعبور اصلا کار سختی نیست، به همین دلیل به این رمزعبورها نیز تکیه نکنید.

پلاگین وردپرس

برای هر کاربر وردپرس، سرعت سایت می تواند به یک دغدغه تبدیل شود و در مواقعی بتواند شما را از آموزش وردپرس و ادامه کار منع کند! هزینه ی یک قالب اختصاصی از کمترین مبلغی که در ذهن دارید شروع می شود و تا مبالغ بالای چند ده میلیون تومان هم ادامه خواهد داشت و بسته به فعالیت و امکاناتی که برای وب سایتتان نیاز دارید و نحوه پشتیبانی آن، قیمت آن متغیر خواهد بود. این آدرس توسط کاربران اینترنت در مرورگر درج می شود تا از وب سایت شما بازدید نمایند. با نصب افزونه در وردپرس امکاناتی مانند افزایش امنیت، بهینه سازی سایت و غیره را که به صورت پیش فرض در وردپرس نیست را به سایتتان اضافه کنید. احتمالا این سئوال برای شما نیز پیش آمده که متن باز بودن وردپرس دقیقا به چه معناست.

در حال حاضر با ارائه خدماتی مانند : افزایش امنیت وردپرس، ارائه خدمات نصب و پیکربندی اساسال و همچنین خدمات پاکسازی سایت های هک شده و ویروسی در خدمت شما هستیم. همچنین وودمارت پلاس با المنتور که یکی از بهترین صفحهسازهای وردپرس میباشد سازگار است. سپس درباره کار کردن با المنتور که یکی از ساده ترین ویرایشگرها است و نحوه ویرایش صفحه با المنتور نحوه کار با المان های المنتور را توضیح می دهیم. قبل از اینکه درباره ی آموزش مدیریت سایت با وردپرس و همچنین آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی با وردپرس توضیح دهیم، لازم است که با مفهوم اصلی وردپرس آشنا شویم. همچنین نسخه وردپرس و قالبی که از آن استفاده میکنید هم در این جعبه betheme.ir (betheme.ir) نمایش داده میشود.

افزایش سرعت وردپرس

یکی از مهم ترین امکاناتی که با استفاده از آن میتوانید سایت خود را رشد دهید، بهینه سازی سایت وردپرسی شما برای موتورهای جستجو است. پلاگین هایی وجود دارند که کاربران را در بازه زمانی مشخص، مجبور می کند تا رمز عبور خود را تغییر کند. جهت ایجاد وب سایت عجله نکنید و مطالب این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. برای صرفه جویی در وقت، حتما قبل از شروع به کار؛ مقاله را یکبار به صورت کامل مطالعه نمایید و سپس به صورت مرحله به مرحله، این مقاله را به عنوان مرجع قرار داده و نسبت به راه اندازی سایت خود اقدام نمایید.

به طور مثال در ایران یک پسوند دامنهای به نام IR. پس از ثبت دامنه و خرید هاست، با کمک وردپرس وب سایت خود را ایجاد کرده و در پایان مقاله شما صاحب یک سایت واقعی هستید که در دسترس همه کاربران اینترنت خواهد بود. بعد از تهیه هاست و دامنه برای اینکه بتوانید سایت خود را راه اندازی کنید باید هاست و دامنه خود را به هم متصل کنید که قدم بعدی در آموزش وردپرس است. هاست همان فضای اینترنتی است که به صورت بخشی از فضای دیسک یک سرور امن که همیشه روشن و متصل به اینترنت (با پهنای باند و سرعت فوق العاده بالا) است، در اختیار شما قرار داده می شود. همان دایرکتوری که در مرحله اول ایجاد کردید.