افزونه وردپرس چیست؟

بنابراین اگر میخواهید با استفاده از تنظیمات قالب وردپرس سایت خود آن را مطابق با نیازهای خود شخصی سازی کنید، اما نمیتوانید گزینه تنظیمات قالب خود را پیدا کنید، این مقاله برای شخص شما نوشته و منتشر شده است، بنابراین آن را با دقت مطالعه کنید تا از این به بعد هر قالب وردپرسی که روی سایت نصب کردید، بدون استفاده از هیچ نقشهای (!!!) بتوانید خیلی سریع گزینه تنظیمات قالب وردپرس خود را پیدا کنید. با غیرفعال کردن آن ، اسکریپت دیگر بارگیری نمی شود و بنابراین تعداد کلی درخواستهای HTTP و اندازه صفحه شما را کاهش می دهد. تصاویر برای درگیر کردن بازدید کننده سایت ضروری است.

پلاگین وردپرس

برای نصب یک پوسته سفارشی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فایل .zip قالبی را که میخواهید در سایت وردپرس خود نصب کنید دانلود کنید. قالب صحیفه یکی از بهترین پوسته و قالب های وردپرس برای سایت های خبری می باشد. مانند افزونهها، قالب وردپرس فعال شما ممکن است بار غیرضروری را روی سرور وب شما وارد کند. روشی که برای طراحی قالب زفایر استفاده شده است الهام گرفته از گوگل می باشد و می تواند پیشنهاد خوبی برای همه ی کسانی که می خواهد وبسایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند باشد.

این افزونه نیز کارهای مربوط به فشردهسازی فایلها، اتصال سایت به CDN، بهینه کردن فایلهای CSS و JS و بارگذاری تنبل تصاویر را انجام می دهد. همانطور که گفته شد، وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان می باشد که به زبان PHP نوشته شده است و به دلیل رابط کاربری ساده و سئوی مناسب برای گوگل، بهترین انتخاب برای طراحی وب سایت می باشد. بعد از بارگزاری از بخش مدیریت وردپرس به بخش نمایش » پوستهها مراجعه کنید و از آنجا پوسته مورد نظر را فعال کنید. برای تکمیل تنظیمات، کافیست به نمایش و سپس قالبها در داشبورد وردپرس بروید و سپس ماوس خود را روی قالب جدید قرار دهید و آن را فعال کنید. اما اگر بخواهید قالب اختصاصی و یا قالب که خریداری کردید رو نصب کنید باید چه کار کنید ؟

هرچقدر کدهای سایت بیشتر بشود احتمال بوجود آمدن تداخل بین آنها افزایش پیدا میکند. چرا افزایش سرعت وردپرس ؟ چرا که ساده، قدرتمند و رایگان است. این بدان معنی است که شما میتوانید هر زمان که بخواهید یک افزونه را حذف ویا نصب کنید و هیچ یک از عملکردهای مرکزی وب سایت وردپرس شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. برای همین امر شما بهتر است بهینه سازی سایت را انجام دهید شاید بسیاری از ما ندانيم که مشکل سرعت پایین داشبورد یک مشکل عمومی است و به راحتی می توان با انجام چند تکنیک ساده آن را رفع کرد. البته توجه داشته باشید که فقط برخی از این قالبها هستند که به زبان فاسی ترجمه شدهاند و مابقی دیگر پوستهها به زبان اصلی یعنی انگلیسی بوده و ممکن است که شما هنگام استفاده از آنها با مشکل مواجه شوید، پس دقت داشته باشید که پوسته انتخابی شما حتما به زبان فارسی ترجمه شده باشد.

حتما میدانید که برای وردپرس میبایست از هاست وردپرس استفاده نمایید که در بستر لینوکس راه اندازی شده است. همانطور که میدانید وردپرس پر استفادهترین سیستم مدیریت محتوا در جهان برای ساخت وب سایتها است. بیشتر اوقات، هاست شما فقط نسخه PHP را برای شما مدیریت می کند و آن را به روز نگه می دارد. براساس فیلترهایی که تعیین میکنید، قالبهایی با موضوعات مرتبط برای شما لیست میشود تا نیازهای شما را برطرف کند. همچین فیلترهایی برای انتخاب دقیقتر برای شده قرار داده شده که میتوانید فیلترهای مورد نظر خود را طبق ویژگیهای دلخواه اعمال کنید. توجه داشته باشید که امکان دارد قالب شما نیازمند افزونههای پیشفرض باشد که به شما پیغام نصب این افزونهها داده میشود، همچنین امکان دارد این قالب پنل مخصوص خود را داشته باشد که برای انجام تنظیمات پوسته خود از این پنل استفاده کنید.

در بخش پایین مقالاتی که در سایت قرار داده ایم و وردپرس رو به صورت تصویری آموزش داده ایم که می توانید از این مقالات استفاده کنید و دیگر نیاز به آموزش خاصی ندارید. همچنین پیشنهاد میشود برای میزبانی وب سایت خود حتما اقدام به خرید هاست وردپرس نمایید. به عنوان یک طراح وب حتما میدانید که در طراحی وب سایت خود میتوانید چند قالب را برای تست نصب کنید و ببینید آیا دوست دارید از آن برای وب سایت جدید خود استفاده کنید یا خیر. پیش از این به معرفی ویژگی هاست وردپرس و ۱۰ دلیلی که باید از این هاست استفاده کنید پرداختم که پیشنهاد میکنم حتما آن مقاله را مطالعه کنید. علاوه بر ویژگی Lazyload این افزونه تصاویر PNG و JPEG را به WebP تبدیل میکند. علاوه بر این، میتوانید تمها را برای جایگاههای خاص جستجو کنید، و حتی میتوانید فیلتر ویژگی را برای فیلتر کردن نتایج جستجوی تم و یافتن مرتبطترین آنها اعمال کنید.

حالا در اینجا از شما خواسته میشود تا مسیر فایل زیپ را مشخص کنید و روی دکمه “هم اکنون نصب کن ” کلیک کنید. اکنون این کد با موفقیت بر روی بخش های مشخص شده سایت شما قرار گرفته است. از این مشکل جلوگیری نمایید و به نوعی می توان گفت که شما با گرفتن این فایل می توانید از به سرقت رفتن پهنای باند سایت خود جلوگیری نمایید و سرعت بالاتری را به سایت بدهید. اما در هر حال خرید هاست ایران نیز مشکل خاصی را متوجه شما و کاربرانتان نمیکند. دسترسی به این مخزن کاملا آزاد بوده و شما میتوانید به سادگی هر قالبی را که میخواهید بدون محدودیت دانلود کنید برای دانلود این قالبها هم نیاز نیست که در سایت وردپرس ثبتنام کرده باشید. این صفحه ساز بصورت اختصاصی برای قالب انفولد طراحی شده است و در عین سادگی بسیار قدرتمند و کاربری میباشد.

یک افزونه نظیر افزونه سئو وردپرس با استفاده از نقاط دسترسی برای اتصال به کد منبع سایت وردپرس شما کار میکند. فرض کنید، قالبی خریداری کردید و قصد دارید اون رو نصب کنید، برای این کار شما باید از طریق آپلود در بخش مدیریت پوسته ها این کار را بکنید. یکی دیگر از روشهایی که میتوانید قالب مورد نظر خود را نصب و فعال کنید، این است که اول شما باید وارد پیشخوان مدیریت سایت خود شوید، بعد از وارد شدن به پیشخوان، باید از طریق منوی وردپرس بر روی گزینه نمایش کلیک کنید و از طریق این زیر منو بر روی پوستهها مجدد کلیک فرمایید. خیلی خب شما باید با صفحهای مانند تصویر بالا مواجه شده باشید، در این بخش شما قالبهایی که در سایت خود نصب کردید را در دسترس دارید و اگر میخواهید یک قالب جدید را در سایت خود نصب کنید فقط کافی است که بر روی دکمه افزودن کلیک کنید.

وقتی این کار تمام شد، یک پیام موفقیت آمیز ظاهر میشود. برای شروع، وارد داشبورد وردپرس شوید و سپس به صفحه ظاهر و سپس قالبها بروید. اما شاید ندانید که چطور میتوانید این قالبها را نصب کنید. پس از کلیک بر روی آن، به صفحه افزودن تم هدایت میشوید، جایی که میتوانید قالبی را که دانلود کرده اید به راحتی آپلود کنید. پس یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای انتخاب عکس باید در نظر بگیرید حجم عکس است. قالب انفولد تا این لحظه در سایت ژاکت ۲۰۸۵ بار فروش داشته است. 11. درخواست های http به خارج از وب سایت را کاهش دهید. روش اول :در مرورگر های کروم و موزیلا با راست کلیک کردن در صفحه مورد نظر و انتخاب inspect و سپس تب Network می توان تعداد درخواست ها برای هر صفحه را بررسی کرد.

برای این کار اول باید از بخش مدیریت وردپرس خود به بخش نمایش » پوستهها وارد شوید. که برای تعریف ظاهر و نحوه نمایش سایت ساخته شده توسط وردپرس ، مورد استفاده قرار می گیرند. اگر فکر میکنید که در یک حوزه بسیار حرفهای و ماهر هستید میتوانید سایت آموزشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید و شروع به آموزش به افراد مختلف از سرتاسر دنیا کنید. همه قالب های وردپرس برای نصب یکسان هستند، بنابراین هنگامیکه نحوه نصب یک تم را یاد گرفتید، میتوانید از همان مراحل برای نصب هر تم دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

افزونه وردپرس

سپس روی دکمه آپلود قالب در بالا کلیک کنید. و تنظیمات قالب وردپرس کجاست؟ با نصب این افزونه میتوانید روی کش وردپرس و تمام تنظیمات مربوط به آن تسط داشته باشید. توجه ۱:کلاسهایی مانند button-primary و widefat از کلاسهای استایل خود وردپرس میباشد و برای یکدست شدن و شکیلتر شدن استفاده میشود.شما میتوانید علاوه بر این کلاسهای از استایل و کلاسهایی که خود ایجاد میکنید نیز استفاده کنید. در پنجره Local Site، باید پوشه ای را که فایل zip. فایل های استایل یا اسکریپت و همین طور فایل های زبان فارسی، فایل هایی هستند که می توانند به راحتی در پوشه قالب شما قرار بگیرند و یا حتی در پوسته فرزند یا همان child theme مورد استفاده قرار بگیرند. در اینجا چند توصیه معمول برای تعیین سطح دسترسی برای فایل ها و پوشه ها در وردپرس وجود دارد. اگر اینطور نبود، با انتخاب فولدر و زدن دکمه Set Permission یا Change Permission سطح دسترسی آنها را روی 755 تنظیم کنید.

شما برای نصب قالبها از طریق پیشخوان وردپرس باید بر روی نمایش کلیک کرده و از طریق زیر منوهای این گزینه بر روی پوسته ها کلیک کنید تا بتوانید بر روی سایت خود یک سری قالب نصب کنید و یا قالب های سایت خود را مدیریت کنید، این پوستهها همگی در مخزن وردپرس قرار دارند و شما از همه آنها بدون محدودیت میتوانید استفاده کنید. آموزش کار با وردپرس در بخش مدیریت ابزارک ها در وردپرس را ارائه می دهیم. برای مدیریت منو ها خوشبختانه کار بسیار آسان است.

افزایش سرعت وردپرس

بعد از فعالسازی قالب امکان دارد از شما وردپرس درخواست کند تعدادی افزونه نصب کنید. افزونه Yoast SEO نه تنها به شما کمک می کند که برچسب های متا را اضافه کنید بلکه امکان ایجاد نقشه سایت، اتصال سایت به سرچ کنسول گوگل، بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی و بسیاری کارهای دیگر را به شما می دهد و کل سایت شما را از نظر سئو بهینه سازی می کند. مزیت بزرگ قالب وردپرس این است که میتوانید بدون نیاز به دانش فنی، تمام قسمتهای سایت وردپرس خود را به طور کامل شخصی سازی کنید. هسته افزونه Ecwid رایگان است و ویژگی های پیشرفته تر را می توانید با خرید add-on های افزونه دریافت کنید. یک افزونه وردپرس یک ویژگی خاص وب سایت شما را بدون تغییر فایل های اصلی وردپرس تغییر میدهد. با کلیک بر روی این گزینه، صفحهی جدیدی باز میشود و شما میتوانید با انتخاب قالب مورد نظر در فهرست کشویی و کلیک بر روی گزینهی Check it، قالب سایت خود را بررسی کنید.

تفاوت آپ تم مرجع قالب وردپرس با سایر رقبا در این است که پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی روز های تعطیل را برای کاربران سایت خود در نظر دارد تا گامی والا در وردپرس و تحقق نیازهای کاربران بردارد. یکی از معتبرترین سایت های ایرانی جهت تهیه قالب و افزونه سایت ژاکت می باشد . این ابزارهای مفید نشان می دهند که وب سایت به همراه تمام جزئیات فناوری از چه قالب و افزونه ای استفاده می کند. اگر در زمان دانلود قالب وردپرس به این موضوع توجه نکنید، به این دسته از کاربران سایت خود اهمیتی ندادهاید. آپ تم: مرکز ارائه قالب وردپرس و پوسته وردپرس شامل قالب شرکتی – قالب مجله خبری – قالب فروشگاهی وردپرس – قالب تفریحی – و قالب های رایگان وردپرس ، آموزش وردپرس ، افزونه وردپرس و …

انفولد یک قالب چند منظوره وردپرس شناخته می شود که در مارکت جهانی تم فارست با فروش بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ نسخه به موفقیت خوبی دست یافته است. سایتهای مجله به نوعی سایت سرگرمی و اطلاعاتی محسوب میشوند که اگر بتوانید دست به قلم خوبی داشته باشید در کمترین زمان میتوانید دنیای وب را قبضه کنید. توجه داشته باشید این روش برای مبتدیان به هیچعنوان نیست و امکان دارد برای سایت خود مشکل بوجود آورید. طبیعتا مهمترین کار بعد از نصب وردپرس, افزایش امنیت وردپرس خواهد بود; لازم به ذکر است اگر در نصب وردپرس با مشکلی مواجه شده اید, میتوانید جهت رفع مشکل خود, سایت بی تم – betheme.ir – به مقاله نصب وردپرس در هاست سی پنل از آسام سرور نیز مراجعه کنید.

چرا که ساده، قدرتمند و رایگان است.