افزونه وردپرس چیست

افزونه های زیادی برای اینکار تولید شده اند اما WP Rocket را می توان بهترین گزینه عنوان نمود. سپس می توان تصویر بهینه شده را در وردپرس استفاده نمود. سپس روی هماکنون نصب کن کلیک کنید و صبر کنید تا پوسته بارگذاری شود. Top Buttons: قسمتی از سفارشیسازی سایت است که میتوانید در قسمت بالای تصویر هدر سایت خود یک دکمه قرار دهید؛ برای مثال در قسمت سفارشیسازی قالب سایت قسمتی به نام دکمه، متن و در قسمت آیکون، عکس قرار دهید و در قسمت لینک مقصد نیز باید لینک صفحهای که میخواهید کاربر با کلیک بر روی ان آیکون را مشاهده کند. تغییر قالب سایت به طور کلی ظاهر سایت شما را دگرگون میکند به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت داشته باشید. حالا در این قسمت به سراغ چک لیستهای مهمی میرویم که شما باید هنگام تغییر قالب سایت، به آنها دقت کنید. همانطور که پیش از این توضیح دادیم کش باعث می شود تا سرعت صفحات وب افزایش پیدا کند و همچنین باعث کاهش فشار بر روی سرویس میزبانی در هنگام افزایش تعداد بازدید های همزمان از یک سایت می شود پس شما نیاز به یک افزونه کش قدرتمند دارید.

شما برای اینکه بتوانید پوشه مربوط به قالبهای سایت را دانلود کنید، باید به پنل مدیریتی هاست خود برید و یا اینکه از طریق FileZilla به پوشهها دسترسی پیدا کنید. 55.9درصد از نفود هکرها از طریق افزونه ها صورت گرفته است. در این قسمت میخواهیم نصب افزونه وردپرس از طریق Github را به شما یاد دهیم. قالب وردپرس را از طریق پنل مدیریت سفارشی میکنیم. همه چیز از یک تقویم رزرو یا اسلایدر متحرک گرفته تا یک سیستم مدیریت یادگیری با امکانات کامل یا بازار آنلاین و… قالب وردپرس Crea یک قالب حرفه ای وردپرس می باشد.کافیست یک بار این قالب را مشاهده کنید تا پی ببرید این قالب با سایر قالب هایی که دیده اید فرق بسیاری دارد.این قالب با بهره گیری از html5 امکان انتقال متحرک صفحات را دارا می باشد.اما crea فقط زرق و برق دار نیست.این قالب به شما امکان نمایش پست های سایتتان بصورت آلبوم های عکس،اسلایدر و بصورت نمونه کار می دهد.و بهترین کنترل بر محتوای سایت را برای شما ارائه می کند.

لینکهای داخلی لینکهایی هستند که به سایت خود ما برمیگردند؛ و لینکهای خارجی به سایتهای دیگر اشاره دارند. ما برای سفارشیسازی از قالب وردپرس Lens استفاده میکنیم. به عنوان کسی که برای طراحی سایت از فلت سام استفاده میکند، باید بگویم که ux builder واقعا صفحهساز متفاوتی است. البته برخی از قالبها هم از صفحهساز ویژوال کامپوزر استفاده میکنند. البته بهترِ که شما یکی از قالبهای پیشفرض وردپرس را هم روی سایت خود نصب داشته باشید تا درصورتیکه قالبی که استفاده میکنید با مشکل مواجه شد، بتوانید از این قالب بهصورت جایگزین فعلی استفاده کنید تا زمانی که مشکل قالب حل شود. در این مقاله قصد داریم شخصی سازی قالب وردپرس (البته اگر قالب سایت شما این امکان را داشته باشد) را به شما عزیزان وردپرسی آموزش دهیم. توصیه ما این است که حتی اگر خواستید قالبی را از وبسایتی خریداری کنید، پیش از خرید اطمینان حاصل کنید که آن وبسایت دارای پشتیبانی نیز باشد و به سوالات و مشکلات احتمالی شما پاسخ بدهد.

فایل های html،css، jsراGzip کنید که می تواند به طور چشم گیری حجم فایل ها را کاهش بدهد. با ورود به پنل مدیریت قالب، میتوانید پوستههای موجود روی سایتتان را مدیریت کنید و یا قالب دلخواه خود را نصب کنید. اما درهرصورت اگر دوست دارید این قالبها را روی سایتتان نصب کنید مشکلی نیست. این ممکن است تصاویر شکسته در پستها و صفحات شما ایجاد کند” را فعال کنید. پس از نصب و فعالسازی پلاگین، باید از منو ابزارها روی گزینه بازسازی تصاویر بندانگشتی کلیک کنید و به آن دستور دهد که همه تصاویر را دوباره ایجاد کند. روی Create Backup کلیک کنید. پس از انجام کار میتوانید از قسمت افزونهها، پلاگین Regenerate Thumbnails را حذف کنید زیرا دیگر نیازی به آن ندارید و حذف کردن آن نیز، مشکلی ایجاد نمیکند. خب حالا روی ” پاک کردن” کلیک کنید تا قالب شما حذف شود. برای حل این موضوع نیز کافی است از قسمت افزونهها روی گزینه افزودن کلیک کنید و پلاگین Regenerate Thumbnails را نصب کنید.

پس از پایان مرحله نصب قالب، درصورتیکه قالب دریافت شده فایل xml نیز داشت برای آموزش درونریزی فایل xml در وردپرس سایت بی تم اینجا کلیک کنید. حالا یک پیغام دریافت میکنید که از شما میپرسه که از حذف کردن این قالب مطمئن هستید؟ برای اینکه بتوانید از این روش استفاده کنید، نیاز به دسترسی مدیریت دارید؛ یعنی تنها افرادی میتونند قالبها را با استفاده از این روش حذف کنند که به آنها دسترسی پنل مدیریتی هاست داده شده باشد. شما برای اینکه بتوانید یک قالب را حذف کنید میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید که ما در این بخش برای شما همه این روشها را توضیح میدهیم و شما باید به دلخواه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. مثلاً بعضی مواقع ممکن است شما به اشتباه یکی از قالبهایی که نیاز داشتید را حذف کنید، در چنین مواقعی اگر از سایت خود بک آپ داشته باشید هیچ مشکلی برای شما پیش نمیآید و میتوانید خیلی راحت، قالب را دوباره بازگردانی کنید.

پلاگین وردپرس

با نصب افزونه های مخصوص سایت های فروشگاهی، می توانید فروشگاه آنلاین داشته باشید. این افزونه ویژگی های قدرتمندی دارد که در فرم ساز های دیگر وجود ندارد. هر چند این نوع قالب های بومی امکاناتی مثل صفحه ساز گرافیکی ، قابلیت درج ابزارک و پنل مدیریت قالب را ندارند اما قالب هایی کم حجم و سبک هستند مناسب سایت های دانلود و وبلاگی که نیازی به این امکانات ندارند اما از نظر طراحی مناسب سلیقه های ایرانی هستند. قالب های حرفه ای وردپرس خارجی کم کم جای قالب های فارسی و بومی وردپرس را گرفته اند و حضور قالب هایی که توسط طراحان ایرانی طراحی و کد نویسی شده کم رنگ شده، قالبی که امروز برای دانلود شما عزیزان منتشر کرده ایم قالب قبلی سایت اکسپرس که نسخه 3 این قالب بود و توسط تیم طراحی سایت اکسپرس بصورت اختصاصی کد نویسی شده بود می باشد.

دقیقاً به همین دلیل است که باید قبل از هر اقدامی در سایت، یک نسخه پشتیبانی از کل سایت تهیه کنید؛ بههرحال شما دارید یک سری فایل را از سایت خود بهصورت کامل حذف میکنید و ممکن است هرگونه مشکلی پیش بیاد؛ پس حتماً از اطلاعات وبسایتتان بکآپ بگیرید. در صفحه جدید، تیک مربوط به عبارت “فایلهای تصاویر بندانگشتی برای اندازههای قدیمی ثبت نشده را حذف کنید تا فضای سرور را آزاد کنید. سپس لیست افزونههای مرتبط با عبارت سرچ شده را مشاهده خواهید کرد. فرقی ندارد از چه قالبی استفاده میکنید، مهم انجام موارد ذکر شده در چک لیست این مقاله است. از mailchimp برای ارسال ایمیل به لیست مخاطبین و بهطور کلی ایمیل مارکتینگ استفاده میشود. پس از کلیک بر روی Next با صفحه ای روبرو میشوید که رمزعبور ایمیل شما را درخواست میکند.

شما زمانی قادر به جایگزینی قالب سایت خود با قالب دیگری هستید که تم جدیدی که برای سایت انتخاب کردید را نصب کرده باشید با این حال بهتر است قبل از جایگزینی قالب جدید روی سایت آنلاین آن را تست کنید این موضوع باعث میشه شما بتوانید میزان سازگاری قالب جدید را با افزونههای موجود در سایت خود مشاهده کنید این موضوع به شما در انتخاب قالب مناسب برای سایت کمک زیادی میکند. این قالب در مخزن وردپرس هر روز 180 دانلود و راه اندازی دارد و به همراه فونت BYekan که توسط میهن وردپرس بر روی این قالب قرارگرفته به شما ارائه می شود. در این زمان اکثر طراحان دو راه چاره پیدا میکنند یا اقدام به حذف تعدادی از تصاویر میکنند یا از افزونههای فشردهساز کمک میگیرند.

افزایش سرعت وردپرس

ما پیشنهاد میکنیم از خدمات افزایش سرعت سایت وردپرس طراوت استفاده کنید. همانطور که مشاهده میکنید باید بر روی فعال کردن کلیک کنید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید اینه که روی فایل قالب مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه Delete را انتخاب کنید. دومین کاری که باید پس از تغییر قالب وبسایت انجام دهید، این است که از منو نمایش، فهرستها را انتخاب کرده و منوهای وبسایت را مجددا مشخص کنید. اگر روی سایت منو نداشتید، ابتدا منو را ساخته و المنتهای دلخواه را بیفزایید و در آخر مکان منو را تعیین نمایید. بلکه الگوها همراه با بقیه فایلهای قالب بر روی سایت نصب میشوند و ظاهر سایت شما را شکل میدهند. برای فعال شدن افزونه درگاه پرداخت ووکامرس رایان پی بر روی دکمه “فعال کردن افزونه” کلیک نمایید. برای اینکه بتوانید قالب انتخابی خود را روی سایت فعال کنید باید موس خود را روی قالبی که انتخاب کردید ببرید و روی دکمه فعالسازی یا Activate کلیک کنید.

پوستهها از پنل مدیریت وردپرس رفته، و قالب را ازآنجا فعال کنید. کافیه در پنل مدیریت وردپرس خود به قسمت نمایش» پوسته بروید و بر روی هر قالبی که میخواهید دمو آنلاین آن را ببینید روی گزینهی پیشنمایش کلیک کنید تا برای شما به نمایش در بیاید. اولین گزینهای که در قسمت سفارشیسازی مشاهده میکنید، گزینهای است که نوع پوستهای که در حال حاضر روی سایت شما فعال است را نشان میدهد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، این بخش شامل گزینهای است که توسط آن بهراحتی قادر خواهید بود پوستهی سایت خود را تغییر دهید.

افزونه وردپرس

خیلی از مواقع شما میخواهید قالبی که روی سایت خود فعال است را تغییر دهید. قبل از اینکه هر اقدامی در جهت تغییر قالب وردپرس خود انجام دهید مطمئن شوید که از تمامی اطلاعات سایت خود مثل پستها، پلاگینها، تصاویر و موارد دیگر Backup دارید. یکی دیگه از مواردی که هنگام تغییر قالب سایت اهمیت زیادی دارد سرعت لود یا بارگذاری سایت است شما با بررسی این مورد به راحتی میتونید افزایش سرعت سایت خود را بعد از اعمال تغییرات مشاهده کنید.

هنگام استفاده از قالب Magzimum، شما میتوانید به راحتی تمام بخشها را شخصیسازی کنید. بنابراین هنگام انتخاب قالب جدید برای سایت خود این فاکتور را در اولویتهای اصلی خود قرار دهید. بهعنوانمثال: میهن وردپرس و توضیح آن با میهن وردپرس، وردپرس را قورت دهید. پس از اتمام مراحل نصب و فعالسازی، ایمپورت (Import) دمو و دیگر مواردی که پیش از این در مستندات قالب توضیح دادیم را باید انجام دهید تا وبسایت شما با قالب هماهنگ شود. برای نصب قالب وردپرس باید ابتدا وارد بخش مدیریت سایت شوید. برای تغییر شماره تلفن هم می توانید فایل header.php قالب را ویرایش کنید.

درسته که این قالبها فعال نیستند اما همچنان در سایت شما وجود دارند و همانطور هم که گفتم بهروزرسانیهای آنها را دریافت میکنید و این در حالی است که اگر یک قالب از سایت شما حذف شده باشد، یعنی بهصورت کامل حذف شده و شما هیچ پیغامی مربوط به آن دریافت نمیکند. مورد بعدی این استش که شما حتی اگر از این قالبها استفاده هم نکنید، بههرحال پیغام بهروزرسانی پوسته را دریافت میکنید که این ممکن است برای بعضی از افراد ناخوشایند باشد. در صورتی که وبسایت شما قبلا فهرست داشته، پس از تغییر قالب باید وارد بخش مدیریت جایگاهها شده و برای منوهای موجود در وبسایتتان مکان جدید مشخص کنید. شما حتما باید از این تابع استفاده کنید. پس از لحاظ امنیت خیالتون با وردپرس راحت است چون وردپرس از امنیت بالایی برخوردار است و اگر اقدامات امنیتی رو در سایت رعایت کنید و از افزونه های مخرب استفاده نکنید هرگز سایت شما دچار تهدید های امنیتی نخواهد شد.

در واقع فعال کردن این گزینه تصاویر مربوط به قالب قبلی که در سایزهای مختلف ایجاد شده بوده را حذف میکند. اگر قالب شما منوی جدیدی دارد، از بخش ویرایش فهرستها، منوی جدید ایجاد نمایید. پس میتوانید از منوی صافی خصوصیات قالب موردنظر خود را پیدا کنید. برای اضافه کردن افزونه ها، در گزینه های منوی پیشخوان وردپرس در بخش افزونه ها می توانید هر مدل افزونه ای که مدنظرتون می باشد را نصب و یا افزونه هایی که لازم ندارید را حذف کنید. با استفاده از FTP، وارد پنل هاست شوید و روی مسیر File Manager » wp-content» Theme کلیک کنید؛ در این بخش میتوانید فولدر مربوط به قالبی که میخواهید حذف کنید را ببینید. روشی که الان میخوام بگم، سادهترین روشی است که میتوانید برای حذف قالب ازش استفاده کنید؛ کافیه وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و مسیر نمایش » پوستهها را طی کنید.

این مشکل، روی سئو سایت تأثیر منفی میگذارد و سرعت سایت را به شدت کاهش میدهد. برای حل این مشکل، باید وارد ویرایش نوشتهها شده و همه تصاویر شاخص را حذف و مجددا آپلود کنید. روی فایل قالب مورد نظر خود کلیک راست کنید و گزینه “Delete” را انتخاب کنید تا پوسته از سایت شما حذف شود. ما به شما بهصورت کامل آموزش میدهیم که از چه روشهایی میتوانید یک قالب وردپرسی را روی سایتتان نصب کنید. ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنیم برای افزایش سرعت صرفا به افزونه ها اکتفا کنید اما استفاده از آن ها در کنار دیگر فعالیت های گفته شده در این مقاله میتواند به شما کمک کند. در این صورت پیشنهاد می کنیم از مقاله ” اصلاح لینک های شکسته در سایت ” استفاده کنید. در هر صفحه از وردپرس که باز میکنید در پشت زمینه یک سری تابع که به قلاب های مختلف وصل شدهاند در حال اجرا است.