امنیت وردپرس، آنچه باید بدانید

این افزونه رایگان است و کاربرد آن به این شکل است که وقتی کاربری روی لینکی hover میکند، آن صفحه بلافاصله بارگیری میشود و وقتی کاربر روی لینک کلیک کند صفحه بالافاصله باز میشود. دقت داشته باشید که وجود برخی از افزونه ها در سایت ضروری است و حتی اگر حجم زیادی از سایت شما را بگیرد، نباید آن را حذف کنید. قسمت قابل ملاحظه ای از سرعت سایت، تعداد درخواست ها، افزایش کدها و… وردپرس و کلیه امکانات اولیه ای که در اختیار ما قرار می دهد را مثل یک کامپیوتر شخصی در نظر می گیریم. پیشنهاد ما اینه که اگه وقت دارید عکس هارو جایگزین کنید. مسئلهای که درباره انتخاب قالب مناسب مطرح است و ما در متن نیز به آن اشاره کردیم حجم قالب هاست. این CMS نیازی به دانش کدنویسی ندارد، طراحی سایت با آن سریع است و قابل مقایسه با کدنویسی نیست، به علاوه هزینههای کمتری برای یک کسب و کار نوپا دارد.

در ابتدا این فعالیت میتواند برای شما مفید باشد به این دلیل که گوگل سایت شما را به عنوان مرجع اصلی انتشار محتوا شناسایی میکند. اگر از cms وردپرس استفاده میکنید، یکی دیگر از افزونه بالا بردن سرعت سایت افزونه WP-Optimize است که میتوانید به خوبی باعث افزایش سرعت هاست و سایت وردپرسی شما شود. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که حدود 33% از سایتهای شرکتی و تجاری از آن استفاده میکنند. اگر هاست شما در خارج از کشور باشد، وجود CDN تا حد بسیار زیادی به افزایش سرعت آن برای کاربران ایرانی کمک میکند. به این ترتیب از این امکان نیز میتوانید در اپلیکیشن ایجاد شده توسط پلاگین Androapp استفاده کنید. برای فعال کردن لود تنبل میتوانید از افزونه های مختلف استفاده کنید. LAZY LOAD یا لود تنبل این قابلیت را به مرورگر شما میدهد تا پس از ورود به سایت، صرفا قسمتِ قابل مشاهده صفحه را دانلود کند و پس از اینکه این قسمت از صفحه در مدت زمان کوتاهی لود و بارگذاری شد، به مرور قسمت های پایین تر را نیز بارگیری کند.

تأثیر گذار ترین مورد در سرعت یک سایت هاست آن است.

پس از مشاهده این صفحات، لینک هایی که به آنها ختم میشود را از سایت حذف کرده و برای حذف خود صفحات نیز از ریدایرکت 301 استفاده کنید. نرم افزار Malware Scanner Quttera اجازه می دهد تا سایت وردپرسی خود را برای نرم افزارهای مخرب و کدهای مخرب اسکن کنید. بنابراین می توانید فروشگاه دیجیتال پیشرفته تری با امکاناتی مانند اشتراک فرانت اند یا لایسنس نرم افزار داشته باشید. حالا که با بیشتر بخشهای اساسی قالب وردپرس آشنا شدید، میبایست بحث اصلی را شروع کنیم. اگه سایتی رو تازه یعنی نهایت دو هفته در سرچ کنسول اضافه کنیم و حالا بعد دو هفته با جی تی متریکس یا سایهای دیگه بفهمیم حجم عکسای سایت زیاده چیکار باید کردش الان؟

اما این فایل ها، مخصوصا ویدیوها را، کجا بارگذاری میکنید؟ علاوه بر افزایش کد های سایت به دست افزونه ها، مصرف منابع هاست توسط آنها نیز باعث کند شدن سرعت سایت میشود. کد های جاوا اسکریپت یکی از اجزای جدا نشدنی قالب های جدید هستند. دلیل توصیه ما برای پرهیز از هاست های اشتراکی این است که در این حالت سایت شما در کنار چندین سایت دیگر بر روی یک سرور اختصاصی قرار میگیرد و این موضوع باعث میشود تا استفاده دیگر سایت ها از منابع سرور مذکور، تا حد زیادی بر روی سرعت سایت شما تأثیر منفی داشته باشد.

در هاستینگ اشتراکی، هزاران حساب (اکانت) بر روی یک سرور خارجی قرار گرفته اند، به این معنی که منابع سرور بین همه سایتهایی بر روی این میزبان وب نصب شده اند، تقسیم شده است. مثلاً تصور کنید برای فشردهسازی و کاهش حجم تصاویر یک افزونه نصب میکنید و هربار که میخواهید کلی عکس را به سایت اضافه کنید این افزونه باید کارهای کاهش حجم را انجام دهد. ممکن است تصور کنید که سایت شما هیچ صفحه 404 ای ندارد اما بهتر است این موضوع را با ابزار های مخصوص به خود بررسی کنید. اگر در سایت خود از تصاویر زیادی استفاده کرده اید، بارگذاری آن ممکن است چندین دقیقه طول بکشد. این قابلیت باعث میشود تا اگر به هر دلیلی مشکلی برای مقاله در حال نوشتن یا بارگذاری پیش آمد و متن و محتوای آن از دست رفت، بتوان نسخه ای از آن که هر چند دقیقه یکبار به صورت خودکار ذخیره میشود را بازگردانی کرد.

اگر سایت روی هاست اشتراکی است، بارگذاری ویدیو روی آن به طور مستقیم میتواند باعث کاهش پهنای باند، کاهش سرعت سایت و حتی تاثیر منفی روی سایت دیگر افرادی بشود که هاست شان روی سرور هاست اشتراکی شماست. برای اینکه متوجه شوید تفاوت حجم سایت قبل و بعد از این عمل چقدر است، بهتر است در سایت جی تی متریکس، حجم سایت خود را بررسی کنید و پس از فعال کردن آن نیز دوباره این موضوع را مشاهده کنید. اگر میخواهید یک سایت با امکانات حرفه ای برای استارتاپ خود ایجاد کنید قالب چند منظوره بهترین گزینه است. کش کردن یعنی ایجاد نسخه ای فشرده و آماده از صفحات سایت تا در مرورگر یا گوشی همراه بازدیدکننده سریعتر و یک بار بارگذاری شود. اگر از افزونه های وردپرس استفاده کنیم چه مزایایی برای سایت ما دارد؟ مثلا با کلیک روی دکمه IMG ببینید که وضعیت درخواست های تصاویر صفحه به چه شکلی است و کدام سایز و اندازه بیشتری داشته و باعث کاهش بیشتر سرعت سایت میشود.

پیشنهاد ما اینه که اگه وقت دارید عکس هارو جایگزین کنید.

هشدار: در صورتی که از افزونههای پولی و پرمیوم وردپرس استفاده میکنید حتما آنها را به صورت اورجینال از فروشنده سایت بی تم اصلی خریداری کنید. قالب وبسایت من اورجینال هست و اپدیت های وردپرس رو دریافت میکنم اما مدتی هست که هیچ کدام از پلاگین های من ب روز نمیشوند و حتی پیغام به روز رسانی واسه اونها دریافت نمیکنم. برای تغییر سایز تصاویر نیاز به استفاده از کد های css است که در نهایت این موضوع میتواند باعث افزایش کد های css inline یا درون صفحه و پس از آن، تعداد ریکوییست ها شود.

پلاگین وردپرس

چگونه کش سایت خود را فعال کنیم؟ راه اندازی سایت با وردپرس هزینه بالایی ندارد و هر استارتاپ میتواند در اولین قدم سایت خود را راه اندازی کند. خود وردپرس یک بخش را برای ساخت و مدیریت این فهرست ها در اختیارتان قرار می دهد. حجم تصاویر خود را به صورت دسته جمعی بهینه کنید. با استفاده از این افزونه می توانید از ویژگی های سفارشی برای پیگیری نویسندگان، سال انتشار، دسته ها و میزان تعامل کاربر استفاده کنید. از هاست های معتبر استفاده کنید. این قالبها معمولاً امکاناتی را در اختیار شما قرار میدهند که بتوانید در مورد شرکت بنویسید و از پروژهها و رزومه شرکت صحبت کنید. قالبهای چندمنظوره معمولاً برای اهداف مختلفی استفاده میشوند. وب سایت های وردپرسی می توانند اهداف آسانی برای هکرها باشند، مگر اینکه اقدامات لازم را برای محافظت از سایت خود انجام دهید. این تصاویر میتوانند از ایمیل کاربر فراخوانی شده یا اینکه کاربر تصویر مورد نظر خود را در سایت شما انتخاب کند.

افزونه وردپرس

تصاویر دانلود شده را بدون هیچ فکری و استرسی در وردپرس خود آپلود کنید. کاهش سرعت سایت به دست تصاویر در سئو سایت های فروشگاهی به وفور دیده میشود و گاها 70 درصد از سرعت سایت آنها به دلیل وجود عکس های با کیفیت اما بهینه نشده کم میشود. این گزینه میتواند بدون کاهش کیفیت تصویر، تا حد زیادی از حجم آن کم کند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، موتور جستجوی گوگل، این حرکت کاربر را به عنوان یک امتیاز منفی برای شما درنظر می گیرد و سایت شما را در دسته سایت های بی کیفیت قرار می دهد. بهعلاوه این پلاگین گزینههایی دارد تا از فالو کردن لینکهای خراب توسط موتور جستجو نمایش متفاوت لینکهای خراب و غیره جلوگیری بهعمل آورد.

حالا تعداد درخواست ها به نمایش در می آید. امروزه با گسترش شرکتهای نوپا یا به اصطلاح استارتاپی، رشد فناوری و فضای وب، نیاز به دیده شدن این شرکتها بیش از قبل حس میشود. شما با استفاده از اون میتونین بدون بلد بودن حتی یک خط کد، یه گزینه جدید به سایت خودتون اضافه کنین . داشتن رمز عبور قوی برای کاربر اصلی پایگاه داده یک ضرورت است زیرا وردپرس از این رمز عبور برای دسترسی به پایگاه داده استفاده میکند. بلکه یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یا شکست سایت ها در تبلیغات اینترنتی، علی الخصوص تبلیغات گوگل، زمان بارگذاری صفحات است. در قسمت بارگذاری افزونه باید فایل مورد نظرتان را انتخاب کنید و گزینه نصب و فعال کردن را انتخاب کنید. در قسمت انتهایی در کنار فرمت های نوشته شده (jpg|jpeg|png) میتوانید فرمت های مدنظرتان را اضافه یا حذف کنید. البته برخی از قالب ها به صورت پیش فرض این قابلیت را در خود جای میدهند اما برای سایت های وردپرسی، میتوانید پلاگین a3 Lazy Load را مورد استفاده قرار دهید.

این مقاله برای آموزش وردپرس و یادگیری آن می تواند مفید باشد پس تا انتها با من همراه باشید. اما اگر سایت شما، سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده، میتوانید از افزونه ای که در ادامه معرفی میشود در جهت افزایش سرعت سایت وردپرسی خود و فشرده سازی محتوای آن کمک بگیرید. بهراحتی بدون دغدغه خاص میتوانید از وردپرس برای راه اندازی سایت اختصاصی کار خود را راه اندازی کنند. علاوه بر این، برخی از سایت ها به صورت خودکار از هر نوشته چندین پیش نویس تهیه میکنند تا بتوان از آنها در صورت نیاز استفاده کرد. مثلا اگر افزونه یوآست سئو را نصب دارید، دیگر نیاز نیست افزونه رنک مث را هم نصب کنید چون هر دو آنها یک کار را میکنند. یا مثلا اگر افزونه رنک مث را دارید، نیاز نیست یک افزونه مدیریت ریدایرکت را هم روی سایت تان نصب کنید، چون خود رنک مث میتواند به طور دقیق ریدایرکت های سایت تان را مدیریت کند.

افزایش سرعت وردپرس

اما زمانی که ویژگی Cache Page را در وردپرس فعال کنید، برای هر یک از نوشتههای شما یک پوشه در هاست ساخته میشود و اطلاعاتی که در صفحه وجود داشته، در قالب یک فایل PHP که حاوی سورس کامل HTML محتوای صفحه است ایجاد خواهد شد. زبان برنامه نویسی افزونه وردپرس، همانند خود وردپرس با زبان PHP است. پس از اینکه هاست خود را خریداری کردید میتوانید برای بررسی زمان آپ تایم آن در طول زمان استفاده، از سایت UPTIMEROBBOT که یک ابزار رایگان است استفاده کنید. طبق صحبت های ارائه شده از سمت شرکت گوگل، تا زمانی که سایت شما ساده ترین نکات تجربه کاربری را رعایت نکند، نمیتواند به صفحات اول نتایج جستجو (serp) راه پیدا کند و مهم ترین و ابتدایی ترین نکته برای افزایش ux و تجربه کاربری سایت، سرعت آن است. این حمله با عنوان تزریق SQL نیز شناخته میشود و زمانی اتفاق می افتد که هکر رشته کد آسیب رسان را از طریق برخی از ورودیهای کاربر مانند فرم تماس، به وبسایت ارسال میکند.

برای قرار دادن کد های js در فوتر از یک برنامه نویس کمک بگیرید. در این روش نیاز هیچگونه کد نویسی نداریم و فقط از محیط گرافیکی وردپرس پلاگین خود را نصب میکنیم. در حالیکه در افزونه هایی مانند WooCommerce باید با هاست خود برای این امنیت صحبت کنید. اگر سایت شما پر از نظرات جفنگ است میتوانید از اکیسمت استفاده کنید. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب توسط این شرکت طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی شرکت دارکوب برخوردارند.

در تنظیمات افزونه می توانید یک آیکون دلخواه انتخاب کنید تا به صورت شناور در گوشه سایت به کاربر شما یاداوری کند که شما پشتیبانی دارید و به فکر او هستید! این مشکل ممکن است تا جایی ادامه پیدا کند که حتی شرکت میزبانی هاست دیگر خدمات به شما نداده و سرویس تان را قطع کند. این موضوع ممکن است درخواستهای بسیار زیادی را برای سرور شما ارسال کنید. در ابتدا این مورد ممکن است بر روی تجربه کاربری اثر منفی داشته باشد و پس از آن هم با توجه به افزایش کد ها و متن در صفحه، باعث جلوگیری از افزایش سرعت بالا آمدن سایت وردپرسی شما میشود. پس از فعال شدن پلاگین، منوی مربوط به آن در داشبورد وردپرس نمایان میشود. برای انجام این کار کافیست از افزونههای بهینه سازی و کش در وردپرس استفاده کنید.

از هاست های معتبر استفاده کنید.

از طریق لینک Pagespeed Ninja می توانید این افزونه را دانلود کنید. در حالت عادی زمانی که شما به یک صفحه از وب مراجعه کنید، مرورگر شما شروع به دانلود تمامی قسمت های آن صفحه میکند. تأثیر گذار ترین مورد در سرعت یک سایت هاست آن است. هاست یا سرویس میزبانی وب تأثیر بسیار زیادی روی کاهش و افزایش سرعت سایت شما دارد و متأسفانه اغلب وبمستران در زمان خرید این سرویس، به این موضوع اهمیتی نمیدهند. در اغلب وب سایت ها، صفحه اصلی بازدید زیادی دارد.