امنیت وردپرس، آیا وردپرس امن است؟

میتوانید افزونههای فعال را با مراجعه به صفحه “افزونه ها” در قسمت مدیریت وردپرس، مشاهده کنید. ما اغلب از کاربران، شکایت دریافت میکنیم که میگویند آنها نمیتوانند منوی افزونهها را در داشبورد وردپرس خود، مشاهده کنند. آنها صفحهتان را جذاب و سرگرمکننده میکنند. این پلاگین مجموعهای از قابلیتهایی جذاب را برای وب سایتتان فراهم میکند تا اوج بگیرد و موفق شود. این WP Smush پلاگینای بسیار مفید است و میتوانید با استفاده از آن سایتی جذاب و سریع داشته باشید.

این افزونه رایگان است و میتوانید از مجموعهی قابلیتهای آن برای ساخت فرمهایی کامل استفاده کنید. میتوانید از نسخههای رایگان یا پولی آن استفاده کنید. اگر هم قصد استفاده از آن را برای اهداف تبلیغاتی دارید، میتوانید نسخهی پولی آن را خریداری کنید. پس از گذراندن این مدت زمان و دوره آموزش وردپرس، میتوانید به سادگی یک سایت زیبا و کارآمد را برای خود ایجاد کنید. ولی اگر میخوای بصورت تخصصی و به زبان فارسی همه این موارد رو یاد بگیری و بصورت عملی و تخصصی طراح پلاگین وردپرس بشی پیشنهاد میکنم داخل دوره پلاگین نویسی که تو مجموعه نت سئو آماده شده شرکت کنی. این کار آسان ولی بسیار پر ریسک است. برای این کار میتوانید از افزونهLogin LockDown استفاده کنید که این کار را به سادگی برای شما مدیریت خواهد کرد. برای این منظور بسته به اینکه از کدام برنامه استفاده میکنید ابتدا باید وارد پوشه سایتی که در لوکال هاست طراحی کردید شده و سپس مسیر wp-content/plugins را دنبال کنید که در تصویر زیر من از برنامه ومپ استفاده کردم.

برای نصب افزونه وردپرس به صورت دستی ابتدا وارد صفحه «افزودن افزونهها» میشویم. در مقاله افزونه صفحه ساز Elementor می توانید اطلاعات بیشتری درباره این افزونه و نحوه استفاده از آن به دست آورید. برای این کار می توانید در قسمت نوشته ها و بخش دسته ها انواع دسته بندی را برای نوشته های خود ایجاد کنید و برای ایجاد برچسب ها در گوتنبرگ در بخش منو ها، قسمت افزودن برچسب ها هر مدل برچسبی را که فکر می کنید می تواند به موتورهای جستجو برای شناسایی نوشته شما کمک کند، ایجاد کنید .

به قول معروف اشتیاقی باید داشته باشید که شبها خواب را از شما بگیرید و کل ذهن و فکر شما را برای رسیدن به هدف مشغول کنید. چرا باید به فکر امنیت سایت خود باشیم؟ چرا که این فایلها میتواند مورد هدف حمله هکرها قرار بگیرد. بعد از راهاندازی یک سایت وردپرسی معمولاً اقدام به نصب افزونههای مورد نیاز خود میکنیم. بالاتر هم گفتیم، استفاده از افزونههای پولی، فقط زمانی توجیهپذیر است که نیاز به پشتیبانی کامل و تمام وقت داشته باشید.

به این ترتیب پلاگین مورد نظر شما نصب و فعال میشود. 3. گزینه هم اکنون نصب کن را انتخاب کرده ودر مرحله آخر فعال کردن را بزنید تا افزونه شما در پیشخوان فعال شود. ADD NEW را بزنید. به همین خاطر هرکسی که دستی در دنیای کدها داشته باشد، میتواند افزونهای با قابلیتهای مشخص برای این سیستم مدیریت محتوا بسازد و آن را به هسته اصلی وردپرس پیوند دهد. مطابق تصویری که در زیر میبینید، از طریق بخشهای مشخص شده از تصویر میتوانید برای غیرفعال کردن و یا پاک کردن افزونه از روی سایت اقدام کنید. هست که با استفاده از اون میشه کارهای مختلفی را روی هر سایت اعمال کرد. اگر با خودِ وردپرس کاملاً آشنایی دارید که هیچ! از طریق Shortcode می توانید خروجی پلاگین خود را در هر جا که به آن نیاز دارید چاپ نمایید. فرض کنید شما برای اضافه کردن یک ویژگی به سایت خود نیاز به تهیه یک پلاگین وردپرس داشته باشید.

افزایش سرعت وردپرس 1) از آخرین بهروزرسانی افزونه چقدر میگذرد؟ برای بهروزرسانی باید وارد حساب کاربری پنل هاست شوید. برای سرعت بخشیدن به بازاریابی شبکههای اجتماعی، میتوانید از پلاگینای مثل Social Icons استفاده کنید. همان طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، این افزونهها دارای قابلیتهای اولیه هستند، SEO سایت را بالا میبرند، سرعت را بهینه، امنیت سایت را قوی و به بازاریابی بهتر محتوا و محصولات کمک میکنند. در سال 2019 ، سرعت وب سایت شما همه چیز است. لینک این صفحه در منوی اصلی پیشخوان قرار گرفته است. حال بر روی لینک Go Back to در پایین صفحه کلیک کرده تا به لیست فایلهای خود بازگردانده شوید.

آنها صفحهتان را جذاب و سرگرمکننده میکنند.

در ادامه چند مرحله وجود دارد که میتوانید محافظت بهتری از این فایل انجام دهید. چند پلاگین وردپرس همانند Jetpack وجود دارد که به XML-RPC متکی هستند. با داشتن چند اشتراک، میتوانید در یک داشبورد، بر چندین سایت نظارت کنید، آنها را مدیریت کنید و از آنها بک آپ بگیرید. میتوانید هرزمان که بخواهید، آنها را فعال یا غیرفعال کنید. در وصف خوبی این افزونه همین بس که به طور پیشفرض روی وردپرس شما موجود است و شما کافیست این افزونه را فعال کنید تا از شر نظرات اسپم و جفنگ راحت شوید.

با توجه به این آمار و ارقام حتما شما هم شگفت زده شده اید و خیالتان از بابت اینکه مهارتی را یادمیگیرید که هر روز توسعه میابد رشد میکند و در جهان فراگیر میشود راحت میشود آمار جهانی وردپرس نشان میدهد وردپرس در سراسر جهان استفاده میشود و طرفدار دارد بنابراین اگر به فکر یادگیری یک مهارت ارزشمند برای مهاجرت هستید که بتوانید هر جای دنیا با تکه به تخصص تان درآمد کسب کنید تخصص در وردپرس میتواند گزینه مناسبی باشد. شناسایی بخش کلیدی یک استراتژی امنیتی کلی است که به انعطافپذیری بیشتر در برابر حمله موفقیتآمیز کمک میکند و این افزونه این امکان را برای شما فراهم کرده است.

گاهی نیاز است نصب افزونه وردپرس از طریق FTP انجام شود که در این صورت باید برای نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel اقدام کنید. Askimet Anti-Spam تنها پلاگینی است که شما باید برای حفظ سایت خود از اسپمرها و حفظ یکپارچگی طولانی مدت سایت خود از آن استفاده نمایید. در پاسخ به افرادی که امنیت وردپرس را زیر سوال میبرند، باید بگویم این باور کاملا اشتباه است. اولین چیزی که به ذهن صاحبان کسب و کار اینترنتی خطور میکند این است که، پلاگینها میتوانند وبسایت آنها را به یک سطح کاملا جدید و متفاوت از توانمندی برسانند. همچنین تضمین می کنیم با گذراندن این دوره آموش رایگان وردپرس، کاملا به WordPress مسلط خواهید شد.

در جلسه قبل از دوره آموزش WordPress فارسی با مقدمات نصب وردپرس آشنا شدیم. تا این لحظه ما با مبانی راه اندازی سایت آشنا شدیم حال به سراغ آموزش وردپرس تصویری بریم. و با سوء استفاده از ضعفها و باگهای نسخههای قدیمی پلتفرم، به پایگاه داده وردپرس راه پیدا میکنند. به همین دلیل، Sliderها و Carouselها المنتهایِ اصلیِ طراحی در یک سایت هستند که به نرخ تعامل آن کمک میکنند. جالب است بدانید که هم اکنون بیش از 1 میلیون پلاگین با کاربردهای مختلف طراحی شده است. کافیه یکی از اعضا که مسئولیت کدنویسی و طراحی بخش سایت را داره این نقش کاربری را داشته باشید و بقیه اعضای تیم از نقشهایی مثل نویسنده و ویرایشگر استفاده کنند. با این کار متوجه میشوید که آیا تیم سازنده همچنان از افزونه نگهداری میکند یا نه! هرچقدر یک افزونه بیشتر آپدیت یا بهروزرسانی شود، اعتبار بیشتری هم خواهد داشت؛ این نکته نشان میدهد که تیم توسعهدهنده همواره تلاش میکنند تا ایرادات شناساییشده را از بین ببرند و افزونه بهتری به کاربران ارائه کنند.

پلاگین های وردپرس معمولا در داخل فلدر wp-content/plugins به صورت فلدر قرار دارند. در این روش فقط میتوانیم افزونههایی که در مخزن وردپرس قرار دارند را نصب و فعال کنیم. زیرا در دنیای اینترنت وبسایتهای زیادی وجود دارند که همیشه در معرض خطر هک شدن و نفوذ هستند. در شخصیسازی تمهای حرفهای غیر رایگان هیچ محدودیتی وجود ندارد و بهروزرسانیهای منظمی برای اینگونه تمها ارائه میشود. بهتر است از نام های مبهم و غیر قابل حدس استفاده شود. در توضیحی ساده تر, reCaptcha میتواند سوالات امنیتی را ایجاد کند که پاسخ به سوالات داده شده برای ربات ها تقریبا غیر ممکن است, اما در مقابل, پاسخ به سوالات reCaptcha برای انسان کار ساده ای میباشد و اگر سوال پرسیده شده از طرف افزونه reCaptcha به اشتباه پاسخ داده شود, افزونه کاربر را ربات تشخیص میدهد و از ورود به سایت جلوگیری میکند.

این مشکلات برای هر سایتی زیاد شاید مهم نباشد و به چشم نیاد. اینجاست که یک افزونه وردپرس این کمبود ها را جبران می کند، برای مثال شاید شما به دنبال ساخت یک فرم تماس باشید در حالت پیشفرض وردپرس این قابلیت را نداشته ولی شما با نصب یک افزونه وردپرس تماس یا فرم ساز می توانید این قابلیت را به وردپرس اضافه کنید. بهترین روش آموزش این است که کل دوره بر پایه پروژه و مثال های عملی باشد تا اینکه شما مهارت لازم را در حین کار با پروژه یاد بگیرید و به آن ها مسلط شوید، صرفا توضیح یک سری سرفصل ها نمی تواند به شما کمک کند و نهایتا در حین کار به مشکل بر خواهید خورد. مسلماً تبدیل شدن به یک متخصص سئو همهچیز بلد، کار یک شب و دو شب نیست! دوم اینکه با این گزینه، که یک فرم محدود با دو فیلد دارد و تنها یک نامکاربری و آدرس ایمیل از کاربران میخواهد، نمیتوانید اطلاعات بیشتری از کاربران دریافت کنید.

افزونه وردپرس

در ادامه همین مقاله با استفاده از دو روش مختلف، طریقه نصب پلاگین در وردپرس را به شما خواهیم آموخت. با استفاده از این خدمات ساختار وب سایت وردپرسی شما در مقابل روش های مختلف هک امن خواهند شد. باید بدانید که مخزن وردپرس بیش از ۵۰ هزار افزونه دارد که شما میتوانید برای اضافه کردن قابلیت های مختلف از هر یک از این افزونه ها استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد برقراری و افزایش امنیت در وردپرس مقاله آموزش افزایش امنیت وردپرس را مطالعه بفرمایید.

اگر با خودِ وردپرس کاملاً آشنایی دارید که هیچ!

می توانید این کار را به راحتی با یک افزونه محدودیت ورود به سیستم بی تم (betheme.ir) وردپرس فعال کنید. برای این کار ما پوشه افزونه را به صورت دستی در پوشه plugins زیر مجموعهی پوشه wp-content قرار میدهیم. دانستن این آمار باعث میشود که حتما فکری برای امنیت سایت خود کنیم. متنباز بودن، طراحی و مدیریت آسان، تنوع در افزونهها، توسعهپذیری سریع و انعطافپذیری زیاد باعث این محبوبیت و گسترس روزافزون شده است. برای اجرای اسکریپتها و کدهای این افزونهها زمانی صرف میشود و وقتی این افزونهها دست به دست هم بدهند باعث افت شدید سرعت سایت وردپرسی شما میشوند و شما هیچ وقت نمیفهمید که افزونهها چقدر از سرعت سایت شما را کم میکنند.

پلاگین وردپرس

ثبت کاربر وردپرس یک ویژگی جامع دیگر است که قطعا نمیخواهید آن را از دست بدهید. از آنجایی که میشود پلاگینها را غیرفعال کرد، اکثر مردم دیگر به فکر حذفشان نمیافتند. اما تا حالا به این موضوع فکر کردهاید که واکنش کاربران در مواجهه با یک صفحهی شکسته (Broken Page) چیست؟ کاربران از این موضوع ناراضی میشوند و نرخ Bounce بالا نتیجهی آن است. برای کسانی که تصمیم گرفته اند از مسیر کمتر سنتی تر و پرمخاطره تر تجارت الکترونیک درآمد زایی داشته باشند ، WooCommerce یک پلت فرم تجارت الکترونیک رایگان برای وب مسترهای وردپرس است. این افزونه برای سایتها و وبلاگهای شخصی رایگان است، اما برای استفاده از آن در سایتهای تبلیغاتی باید یکی از طرحهای ماهیانه را خریداری کنید. در اینجا باید بر روی دکمه “انتخاب پرونده” کلیک کنید و فایل افزونه ای را که قبلاً بارگیری کرده اید بر روی رایانه خود انتخاب کنید.