امنیت وردپرس در 20 مرحله [100% رایگان]

در این مطلب به جنبههای مختلف طراحی سایت وردپرس و کار با این سیستم مدیریت محتوا اشاره خواهیم کرد. وقتی نوبت ساخت و راه اندازی یک وبسایت میشود، طراحی سایت با وردپرس نکات مختلفی مورد توجه قرار میگیرند. استاتیک (Static) به طور معمول شامل سایت هایی مانند وبلاگ ها ، سایت های تجاری کوچک ، سایت های خبری با حجم کم ، شخصی ، عکاسی و غیره است. افزونه هایی مانند داپلیکیتور و یواست سئو و … بسیاری از سایتهای برتر جهان از جمله سایت خبری Vogue و سایت های پربازدید ایرانی مانند آهن آنلاین از وردپرس استفاده میکنند. کاربران باید در سایت شما ثبت نام کنند و هر کدام یک پنل کاربری داشته باشند، زیرا در این صورت مدیریت کاربران راحتتر و مؤثرتر خواهد بود. پلتفرم وردپرس بسیار انعطافپذیر است و همین موجب میشود برای هر نوع سایتی مناسب باشد.

سرعت بالای سایت از اهمیت زیادی برخورد است.

این اخطار حدودا بین 24 الی 72 ساعت مهلت دارد، و در صورت پاک نکردن کد های مخرب و پاکسازی آن وبسایت شما متاسفانه از نتایج گوگل حذف خواهد شد و کاربران اجازه وجود به سایت شما را نخواهند داشت. بدون سئو، امتیاز بالایی در نتایج جستجو کسب نخواهید کرد و در نتیجه مخاطبان شما رشد نمیکند. برای طراحی آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، مشاوره کسب و کار قالب های استارتاپ و دیچیتال مارکتینگ مناسب هستند زیر به شما کمک میکنند یک سایت خلاقانه طراحی کنید. یکی از مهمترین نکات در طراحی سایت با وردپرس انتخاب قالب سایت است. در ادامه با چند افزونه که به طور خاص برای این کاربرد وردپرس طراحی شدهاند، آشنا میشویم. از انتخاب نام دامنه و هاستینگ تا ایجاد محتوای موثر و مناسب به روی سایت، همه از جمله مواردی هستند که باید در هر مرحله با استانداردهای خاص انجام شوند. پلاگینهایی نظیر W3 Total Cache پلاگینهای حرفهای و فوقالعاده موثر جهت Cache کردن عناصر وبسایت شما میباشند.

همه اینها بدون تلاش زیاد به دست میآید و همین امر، آن را تبدیل به یکی از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس میکند. متن جایگزین و عنوان عکس باید هر دو واضح باشند و بدون اینکه خیلی طولانی نوشته شوند، جزییات کافی را درباره تصاویر به خواننده ارائه دهند. چنان که در این مطلب با عنوان 14 کاربرد وردپرس دیدیم، زمانی که از وردپرس استفاده میکنید، میتوانید هر کاربردی که در نظر دارید به سادگی با استفاده از افزونههای مختلفی که برای مقاصد گوناگون عرضه شدهاند به سادگی پیادهسازی کنید. در این بخش با چند افزونه آشنا میشویم که به شما کمک میکند تا این کاربرد وردپرس را پیادهسازی کنید. بنابراین، هرقدر هم برای سایتتان هزینه کنید و آن را به یک سایت حرفهای و زیبا تبدیل کنید، در نهایت باید به کمک سئو دیده شوید. Heroic Knowledge Base که از سوی HeroThemes عرضه شده یک افزونه پولی است که با افزودن یک مرکز دانش زیبا به سایت موجب میشود هزینههای پشتیبانی و پاسخ دادن به تیکتهای پشتیبانی کاهش یابد.

به این ترتیب، دیگر سرقت اطلاعات هنگام انتقال، برای هکرها بهسادگی گذشته نخواهد بود. یکی دیگر از قابلیتهای دیگر این افزونه ترجمه در لحظه است. این افزونه کاملاً قابل پیکربندی است و قابلیتهای تبلیغاتی قدرتمندی دارد که شامل فعالسازی AdSense، فیلدهای استاندارد فرم، کنترل روی HTML و موارد زیادی دیگر است. یک پلتفرم اختصاص یافته برای وبلاگ نویسی است که با آنچه ما در این مطلب بعنوان CMS خطاب میکنیم تفاوت دارد. اما وردپرس دارای یک ویرایشگر عکس درون برنامهای میباشد که کارکردن با آن و مسلط شدن بر آن بسیار آسان است و به شما این امکان را میدهد که بدون نیاز به یک برنامه مجزا، عکسهای خود را ویرایشکنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گوگل نمیتواند عکسی که روی سایتتان میگذارید را ببیند و این متن عنوان و نوشته جایگزین عکس است که گوگل را راهنمایی میکند که این عکس چه چیزی را نشان میدهد.

هم گوگل آنالیتیکس هم MonsterInsight هر دو نسخه رایگان دارند. اگر به هر دلیلی تصویر روی سایتتان نمایش داده نشود، متن جایگزین به بازدیدکننده میگوید این تصویر چه چیزی بوده است. اول از همه نیز به سراغ پلاگین سئو بروید چرا که بیش از هر چیزی به آن نیاز پیدا خواهید کرد. تصاویر نه تنها به وب سایتتان زیبایی میبخشند بلکه در سئو نیز اهمیت بالایی دارند. بنابراین هنگام انتخاب پلاگینها، آنهایی که بالاترین امتیاز را دارند و برایتان کاربردیتر هستند را انتخاب کنید. هم گوگل آنالیتیکس هم MonsterInsight هر دو نسخه رایگان دارند. به عنوان مثال، آیا سرور شما از آخرین نسخه PHP و نرم افزار وب سرور و سایر فناوریهای وب استفاده میکنه؟ هنگام نصب افزونه های مختلف بر روی سایت خود،فایل های جاوا اسکریپ و css بر روی وب سایت شما ایجاد می شوند. این عمل هنگامی که کاربر وارد سایت شما میشود رخ میدهد، به این صورت که درخواست HTTP از سوی کاربر به سرور ارسال میشود.

با استفاده از WP Adverts میتوانید آگهیها را از طریق کد کوتاه به سایت خود اضافه کنید. طراحی اسلایدر ها و ایجاد افکت های انیمیشنی در سایت با استفاده از این کد ها اجرا میشود. طراحی سایت با وردپرس مناسب چه کسانی است؟ این هشدار به کاربران داده شده که هرگز از سایتهایی که امن نیستند و SSL ندارند استفاده نکنند، گوگل نیز این نکته را در نظر گرفته و سایت های فاقد SSL را بررسی نمیکند. این حالت برای سایتهایی مناسب است که مانند دانشگاه یا خردهفروشی میخواهند تعداد زیادی از سایتها را درون یک شبکه واحد وردپرس مدیریت کنند.

پلاگین وردپرس

علاوه بر اینها این افزونه نیز همانند دیگر افزونه ها در لیست بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس ،قابلیت کش مرورگر و دیتابیس را بصورت حرفه ای در اختیار کاربرانش قرار میدهد و همچنین قابلیت فشرده سازی کد های html و css و جاوا اسکریپت را نیز دارا است. برند شخصی به شما کمک می کند تا خود را به بقیه شناسانده و با نمایش نمونه کارها به صورت حرفه ای رزومه خود را با استفاده از قالب شخصی وردپرس در اختیار کارفرما قرار دهید.

این معمولاً در sidebar.php ظاهر می شود تا اسکریپت های اضافی (مانند یک ابر برچسب) را شامل شود. رضایت کاربران قبلی، سرعت قالب و توضیحات منابع فارسی و غیر فارسی، تیم پشتیبانی و دمو قالب یا ظاهر آن از جمله معیارهایی است که در انتخاب یک پوسته خوب موثر است. اگر از افزونه های غیر ضروری استفاده کنید باعث می شود این منابع هدر برود. ارائه دهنده هاستینگ باید منابع کافی برای در دست گرفتن ترافیک سایت به شما ارائه دهند، کمترین میزان پایین بودن یا به اصطلاح داون بودن را داشته باشد و مهمتر از همه سرعت بالایی داشته باشد. به این دلیل است که مکان سرورهای میزبانی وب شما میتواند در سرعت سایت شما تأثیر بگذارد. آژانس بازاریابی و برندینگ بیلاودمارکتینگ میتواند مشاوره لازم در این زمینه به شما ارائه دهد. راه دوم برای افزایش امنیت وردپرس این است که خودتان راه و چاه را یاد بگیرید اگر بخواهید به صورت تجربی این موضوع را یاد بگیرید ممکن است سال ها زمان از شما بگیرد و اگر هم در دوره ای شرکت کنید ممکن است یا سرفصل های لازم را تدریس نکنند یا به صورت کامل به شما آموزش ندهند در این جاست که ما ضمانت می کنیم آموزش امنیت وردپرس را به شما به صورت کامل و حرفه ای آموزش دهیم.

یکی از مهمترین مراحل، انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا است که در عین امن بودن بتواند به شما کمک کند به آسانی محتوای مربوط به وبسایتتان را روی آن قرار دهید. اگر اطلاعات مربوط به تصاویر را به درستی و با کلمات مناسب پر کنید، میتوانید جایگاه مناسبی در جستجوی تصاویر گوگل کسب کنید. اگر از اطلاعات حفاظت نکنید ممکن است حاصل سال ها تلاش شما برای یک کسب و کار و اعتبار و برند شما یک شبه بر باد رود. وقتی که آنها آدرس سایت خودشان را در ایمیل ها وارد می کنند، از آنجاییکه این سایت های اسپم برای فیلترهای اسپم آشنا هستند، آنها را وارد پوشه اسپم می کنند.اما وقتی اسم سایت شما در ایمیل وارد شود، در اینصورت ایمیل وارد صندوق دریافت می شود و افراد بعد از کلیک کردن روی لینک برای ورود به صفحه شما، به سمت وبسایت آنها ریدایرکت خواهند شد.به این کار ‘spamveriing’ می گویند.

همچنین این افزونه به چند قابلیت سئو و رسانه اجتماعی مجهز شده است. اهمیت سئو موجب شده تا پلاگینهای مختلفی برای بررسی آن در وردپرس طراحی شود. افزونه پولی WPJobBoard برای انواع کاربران ازجمله توسعهدهندگان وب، کارآفرینها، آژانسهای کاریابی و بلاگرها طراحی شده است. افزونه Simple Job Board به 10 زبان مختلف عرضه شده و با استفاده آن میتوانید یک برگه کاریابی سبک به وبسایت خود اضافه کنید. با استفاده از این افزونه میتوانید با یک کلیک قابلیت ساخت برگه کاریابی را به هر پوسته وردپرس اضافه کنید. همبنیانگذار وردپرس، «مت مولنوگ» (Matt Mullenweg) در سال 2014 اعلام کرد که ما در حال ساخت یک سیستم عامل وب هستیم. سهولت استفاده از وردپرس، ماهیت اوپن سورس آن و ظرفیتهای بیشمار یکپارچهسازی آن موجب شده که به یک راهکار جذاب برای افراد با سطوح دانش فنی مختلف تبدیل شود. همچنین میتوانید چندین فهرستبندی شغلی مختلف ایجاد کرده و آنها را با یک کد کوتاه به هر نوشته یا برگه که میخواهید اضافه کنید.

بدون شک کیفیت نیز برای شما اهمیت دارد، با استفاده از ابزار آنلاین برای فشرده کردن رایگان تصاویر، میتوانید با حفظ کیفیت تصاویر، حجم آنها را کاهش دهید. حرفهای ها در این باره میگویند، اگر بدانید که که راه های برای تشخیص CMS وجود دارد، پس مخفی کردن آن ها کار بیهودهای است. به دلیل هزینه قابل توجهی که برای خرید قالبهای حرفهای خارجی در نظر گرفته شده است، عملا در موارد زیادی، اشخاص امکان خرید آن قالبهای حرفهای را ندارند. بروز رسانیها با دکمههای «به روز رسانی کنید» یا «Update Now» نمایش داده میشوند و فقط کافیست به روی آن کلیک کنید. امنیت باید اصلیترین اولویت شما هنگام طراحی سایت با وردپرس باشد. یا مثلاً میگوید هنگام ترجمۀ سایت به تمام زبانها، نام برند را به زبان مقصد ترجمه نکن.

طراحی سایت با وردپرس منافاتی با یک طراحی سایت حرفهای ندارد. پیدا کردن بهترین افزونه افزایش سرعت سایت برای بهینه سازی تصاویر می تواند یکی از اصلیترین اقدامات وبمستران باشد. همیشه از قالب هایی استفاده کنید که علاوه بر سبک و سریع بودن از ویژگی هایی همچون واکنش گرایی و HTML 5 استفاده می کنند و باعث افزایش سرعت وب سایت می شوند. انتخاب هاستینگ مناسب به تنهایی شامل نکات مختلفی میشود چرا که بدون هاست، سایت شما نمیتواند به روی اینترنت نمایش داده شود. پلاگین Black Studio TnyMCE Widget شامل هر دو ویرایشگر متنی و دیداری میباشد. در این میان نیز یکی از معایب وردپرس این است که بصورت پیشفرض بسیار سنگین اجرا میشود و در اغلب موارد نیازمند دخالت انسانی برای کاستن از بار سنگین آن و کمک به بارگذاری سریع آن است که این مورد از دغدغههای اصلی هر مدیر سایت وردپرسی بوده است.

گوگل در کنار محتوایتان، نظراتی که در صفحات قرار گرفته را نیز کراول میکند، بنابراین مدیریت نظرات و عدم نمایش نظرات اسپم در اینجا به کارتان خواهد آمد. با استفاده از کدهای کوتاهی که افزونه Classifieds WP ارائه میکند، میتوانید به سادگی آگهیهای طبقهبندیشده را به سایت خود اضافه کنید. اگر به دنبال ساخت یک فروشگاه برای وبسایت خود هستید، باید به فکر افزودن برگه آگهینامه به سایت خود باشید. قبل از شروع ساخت پلاگین ، ارزش آن را دارد که بدانید چه چیزی در یک پلاگین وجود دارد. شاید این کار از دید شما جذاب باشد اما شلوغ شدن صفحه موجب میشود حواس مخاطب پرت شده و نتواند به راحتی چیزی که میخواهد را بیابد. این روزها مدیریت سایت کار راحتی شده اما این بدین معنی است که شما هرگز دچار اشتباه نمیشوید. آپدیتها معمولا برای تقویت امنیت سایت و همچنین بالا بردن کارایی و سرعت سایت اعمال میشوند.

افزونه وردپرس

این مورد یکی از دلایلی است برخی از افراد وردپرس را بستری امن میدانند، در مقابل برخی دیگر از افراد معتقد هستند که هکشدن سایتهای وردپرسی به دلیل عدم رعایت راهکارهای امنیتی توسط مدیران سایتها است و وردپرس به دلیل بهروزرسانیهای پیوسته طی سالها، به پلتفرمی امن تبدیل شده است. CMS پلتفرمی است که به شما این امکان را میدهد محتوایتان را در فضای آنها به آسانی مرتبسازی، ویرایش و منتشر کنید. نصب گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را میدهد اطلاعات مربوط به بازدید سایت وردپرس را در داشبورد وردپرس ببینید، یعنی همزمان میتوانید بفهمید چند نفر در حال بازدید سایتتان هستند، یا چه مدت روی سایتتان باقی ماندهاند. بنابراین از تماشای سایت شما سریع خسته شده و آن را ترک میکند.

افزایش سرعت وردپرس

بنابراین بهتر است قالبی که بیشترین همخوانی با نوع فعالیت شما را دارد و کیفیت کافی برای کار کردن و اعمال تغییرات جزیی را دارد انتخاب کنید. توصیه بخش امنیت وردپرس , تغییر این پیشوند و استفاده از پیشوند پیشفرض پایگاه داده در وردپرس , سایت بی تم سایت شما را در معرض خطر حملات از نوع SQL قرار می دهد. سرعت بالای سایت از اهمیت زیادی برخورد است. چرا که بالا بودن سرعت لود سایت یکی از نکات مهم بهینه سازی سایت است. به تصاویر موجود در سایت شما باز میگردد. همه چیز در وردپرس به سادگی انجام میشود.