امنیت وردپرس را با 12 نکته تضمین کنید!

2. پس از ظاهر شدن نتیجه جستجو، افزونه مورد نظر خود را پیدا کرده و بر روی دکمه نصب کلیک کنید. وبسایت خود را به خوبی مدیریت کنید. چرا ادمینسایت را وردپرس راهاندازی کردهایم؟ البته قبلا این افزونه را با AIOWPSEC مقایسه کردهایم و پیشنهاد ما امنیت فراگیر وردپرس هست. برای آموزش طراحی قالب وردپرس بدون شک سایت وبسافت3 را پیشنهاد میکنیم. بنابراین آموزش را از سطح صفر شروع کردیم. یک وبسایت را از صفر راه اندازی کنید. این دوره آموزش وردپرس مناسب افرادی است که قصد دارند بدون داشتن برنامه نویسی خودشان وبسایت راهاندازی کنند، آن را پشتیبانی کنند و حتی ارتقاء ببخشند. از میان افزونه های رایگان و سفارشی فراوانی که وجود دارند، بعضی از آن ها از محبوبیت بیشتری در میان وبمستران برخوردار هستند.

پلاگین وردپرس

اگر در زمینه استفاده از افزونه ها تجربه کافی کسب کنید کم کم یادمیگرید که برای هرچیزی چه افزونه ای مناسب تر است و از بین افزونه هایی که کار مشابه انجام میدهند بهترین کدام است، مزایا و معایب افزونه هایی که کار مشابه انجام میدهند چیست و… بنابرین برای برای درک بهتر وردپرس اول باید بدانید سیستم مدیریت محتوا چیست! شاید هم بخواهیم سیستم مدیریت وردپرس را به یک فروشگاه قدرتمند تبدیل کنیم. اهمیت به آپدیت بودن آموزش ها شیوه آموزش نوین باعث شده وبسافت3 محبوبیت زیادی در بین علاقمندان به وردپرس پیدا کند و امروزه تبدیل به یکی از بهترین مراجعه آموزش وردپرس در ایران شود. این افزونه با استفاده از بهینهسازی و کش کردن در سطح سرور، توانسته به یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس تبدیل شود.

آموزش طراحی قالب وردپرس یکی از ارزشمند ترین مباحث آموزشی وردپرس است که آموزش زیادی در ایران برایش تولید نشده است مگر چند مورد که مربوط به یک یا دوسال پیش هستند اما اخیرا متوجه تولید یک دوره جامع و کامل در زمینه طراحی قالب وردپرس توسط سایت آموزشی وبسافت3 شده ایم که طبق بررسی بروزترین و کامل ترین آموزش در betheme.ir این زمینه میباشد. برای نصب پوستههای رایگان که در مخزن وردپرس وجود دارند، کافی است طبق فیلم آموزشی زیر، در بخش پوستهها، گزینه افزودن را بزنید و دنبال قالبی مربوط به حوزه کاری خود بگردید و بعد روی دکمه نصب کلیک کنید. سیستم مدیریت محتوا یا content managment system یک نرم افزار تحت وب است که به ما کمک میکند محتوای وبسایت مان را مدیریت کنیم در حقیقت سیستم مدیریت محتوا یک پنل مدیریت ادمین است که هماهنگی های لازم را با بخش های مختلف وبسایت مان دارد و ما هر تغییر یا حذف و اضافه ای روی وبسایت مان بخواهیم انجام دهیم از طریق پنل مدیریت میتوانیم اینکار را انجام دهیم.

پیوند یکتا آدرس مطلبی است که در سایت خود درج میکنید.

به طور پیش فرض، وردپرس محتوای کامل هر مقاله را در صفحه اصلی و بایگانی شما نمایش می دهد. حدودا ۳ سال پیش بود که اولین وب سایت شخصیام را با وردپرس راه اندازی کردم. همچنین این دوره در صورت نیاز، آپدیت خواهد شد و تمامی شرکتکنندهها میتوانند به طور رایگان آخرین آپدیتها را دریافت کنند. پیوند یکتا آدرس مطلبی است که در سایت خود درج میکنید. پیوند یکتا تعیین میکند که لینک مطلب جدیدی که در سایت درج میکنید، چطور باشد. در مقاله بعدی از پکیج آموزش وردپرس از صفر تا صد یعنی «آموزش وردپرس (قسمت 3)» درباره نحوه نوشتن پست جدید، نحوه درج عکس در پست و تنظیمات آنها صحبت خواهیم کرد. را آموزش دهد بین دوره های مختلف وجه تمایز ایجاد میکند اما بطور کلی با توجه به اینکه وبسایت های زیادی در این زمینه آموزش ویدیویی تولید کرده اند نمیتوانیم بهترین را معرفی کنیم پس بریم سراغ موارد بعدی.

مزایای آن انعطاف و سرعت بالای آن است اما معایب آن هزینهی بالا، پشتیبانی محدود و توسعهی دشوار سایت است. اما Child theme چیست؟ در این مقاله که اولین مقاله از پکیج آموزش وردپرس در سایت «افضلی وردپرس» است، درباره این موضوعات توضیح دادیم که وردپرس چیست و سروکلهاش از کجا پیدا شد! API نرم افزارهای جانبی وجود دارند و باعث افزایش بیشتر در این عناصر می شود . منابع بسیار زیادی برای یادگیری و رفع مشکلات وردپرسی وجود دارد. این حالت برای سایتهایی مناسب است که مانند دانشگاه یا خردهفروشی میخواهند تعداد زیادی از سایتها را درون یک شبکه واحد وردپرس مدیریت کنند. دوره آموزش وردپرس یک دورهی آموزشی کاربردی است برای افرادی که میخواهند بدون دانش برنامه نویسی یک وبسایت راه اندازی کنند، کار با سیستم وردپرس را یاد بگیرند و در زمان کوتاه وارد بازار کار شوند.

تنظیمات این بخش تأثیر بسیار زیادی در سئوی سایت دارد. یا می توانند بسیار گسترده باشند، مانند افزونه Jetpack که ده ها تنظیمات و ویژگی جدید را به سایت شما اضافه می کند. برای اینکه وارد پیشخوان وردپرس سایت خود شوید، به انتهای آدرس سایتتان عبارت /wp-admin یا /wp-login را اضافه کنید. در مرحله بعد، آنها رمز عبور را با استفاده از ترکیب های مختلف رمز عبور می شکنند و سپس به پیشخوان وردپرس شما دسترسی پیدا می کنند. برای آموزش نصب قالب وردپرس از پیشخوان در صفحه مدیریت قالب ها، ابتدا بر روی افزودن پوسته تازه کلیک می کنیم. برای نصب پوستههای غیر رایگان که از سایتهای دیگر میخرید، باید ابتدا فایل پوسته را دانلود و نصب کنید و بعد آن را در همین بخش بارگذاری کنید. پس حتما آنالیز سرعت سایت را به عنوان یکی از مهم ترین مراحل بررسی یک وبسایت (مخصوصا هنگام دریافت پروژه جدید) در اولویت قرار دهید و برای بهبود آن یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

چالش های مختلف طراحی سایت با وردپرس را بشناسد و برای هر چالش راه حل مطمئنی داشته باشد. منظور از وبمستر وردپرس یعنی کسی که بهترین قالب های وردپرس در زمینه های مختلف را بشناسد و نحوه کار با آنها را بلد باشد. بهترین افزونه کش وردپرس در بازار است. پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Speed Booster Pack در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و گزینههای مورد نظر برای افزایش سرعت وردپرس را مدیریت و سفارشی سازی کنید. همین وبسایتی که الان مشغول مطالعهی صفحهای از آن هستید، با وردپرس پیاده سازی شده است. برای تامین امنیت وب سایت شما نیاز است که همه اطلاعات مدیریتی سایت را به فرد دهید و او باید با بررسی کردن این اطلاعات، امنیت سایت شما را تامین کرده و همین خودش یک خطر بزرگ امنیتی است که اگر آن فرد اطلاعات سایت شما را به سرقت ببرد چه میکنید؟

وردپرس با زبان محبوب php طراحی شده و سازگار با سرورهای لینوکس است. خوشبختانه با پیشرفت سریع تکنولوژی، آموزش به صورت آنلاین نیز هر روز محبوب تر می شود. هر تب در این بخش گزینههایی دارد که میتوانید آنها را خارج از تب “Custom Rules” پیکربندی کنید. کنترل این بخش باعث صرفه جویی در مصرف پردازنده خواهد شد و استفاده از AJAX را در حد معقولی نگه میدارد. خوشبختانه یک افزونه رایگان هم برای استفاده از ابزار کاهش حجم تصاویر Smush وجود دارد؛ به نام WP SmushIT! با انتخاب گذرواژههای قوی و منحصر به فرد، میتوانید احتمال یافتن و سرقت گذرواژهها توسط افراد سودجو را بسیار کاهش دهید. بنابراین استفاده از یک cms انعطاف پذیر مثل وردپرس باعث میشود ضمن کاهش چشمگیر هزینه، توسعه پذیری سادهتری داشته باشد (بدون نیاز به برنامهنویس) و در مدت زمان خیلی کوتاه تری راهاندازی شود.

استفاده کردن از ایمیل در کسب و کار های آنلاین نقش بسیار مهمی دارد. افزونه امنیتی Secupress در سال 2016 در دسترس کاربران قرار داده شد و به دلیل امکانات خوب این افزونه تا سال 2019 حود 20هزار کارربر از آن استفاده میکنند. خیلی از افراد تازهکاری که میخواهند یک وبسایت داشته باشند، تصور میکنند حتماً باید با مهارتهای برنامهنویسی آشنا باشند و بدون آن نمیتوانند به تنهایی یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند! بسیاری از مبتدیان این سؤال را مطرح میکنند. یکی از مواردی که وبسافت3 را نسبت به دیگر وبسایت های آموزش وردپرس در ایران متمایز کرده بحث جدید و بروز بودن آموزش های آن است. در بحث طراحی وب سایت حرفه ای با وردپرس هم قضیه دقیقاً به همین شکل میباشد. در مقاله سئو تصاویر به این موضوع اشاره کردیم که حجم عکس ها روی سئو هر صفحه تاثیر دارد.

بهینهسازی ویدئو برای یوتیوب یا YouTube SEO مبحثی تخصصی و کاملا مجزاست که باید به آن توجه کنید. البته اگر سایتها بهصورت اصولی روی سرور باشند و تعداد آنها کم باشد کمبود سرعت در هاست مشاهده نمیشود اما تجربه نشان داده است که اصولاً سایتهای زیادی روی سرور میگذارند و سرعت آن را کم میشود . مثلاً زمانی که شما وارد این صفحه از سایت سبز دانش شدید، سرور سایت، اطلاعات موجود در این صفحه (متنها و تصاویر و …) را فراخوانی کرده و همه را در قالب یک فایل HTML به مرورگر شما ارسال کرده است. حالا اگر کار انتقال فایل توسط FTP به سرور شما به پایان رسیده باشد، میتوانید به آدرس سایت یا همان دامنه خود مراجعه کنید. این افزونه فایل های جاوا اسکریپت و CSS را کوچک می کند، آنها را کوچکتر می کند و فضای کمتری را در سایت شما اشغال می کند. تقریبا برای هرکاری که به ذهنتان خطور کند، یک افزونه دارد که نیاز شما را رفع کند.

آموزش ساخت افزونه وردپرس نیز یکی دیگر از آموزش های ارزشمند وردپرس است که در زمینه کدنویسی و توسعه وردپرس قرار میگیرد متاسفانه در این بخش هم آموزش های جامع و ارزشمندی در سطح نت فارسی منتشر نشده و اگر وبسایتی بتواند بصورت تخصصی در این زمینه آموزش تولید کند قطعا مورد استقبال افراد زیادی قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید تا کنون 5 نسخه دوره تخصصی آموزش طراحی قالب وردپرس در وبسافت3 منتشر شده و هر بار با آمدن روش های جدید تر دوره قبلی منقضی و آموزش جدید تولید میشود. هر فردی که یک سایت اینترنتی را مدیریت میکند دغدغه امنیت آن سایت را دارد و بهدنبال راهکارهایی برای افزایش امنیت وردپرس هست.

افزایش سرعت وردپرس

مثلا ما سایت خود را «اولین سایت من» نام گذاری کردیم. اگر نکات امنیتی را رعایت کنید، بله وردپرس کاملاً امن است اما اگر از افزونههای امنیتی استفاده نکنید و نکات ضروری برای حفظ امنیت سایت وردپرسی خود را رعایت نکنید مثل دیگر سایتهای غیر وردپرسی، امکان هک و ازدستدادن اطلاعات شما زیاد است. در تامین امنیت وردپرس برای ورود به سیپنل هاست و پیشخوان وردپرس از رمزهای عبور مستحکم که شامل ترکیبی از حروف بزرگ، حروف کوچک، علائم و اعداد هستند، استفاده کنید. 6) چطور وارد پیشخوان وردپرس شویم ؟ درباره تاریخچه وردپرس و تولد آن صحبت کردیم و گفتیم برای ساخت سایت با وردپرس به هاست و دامنه نیاز دارید و چطور میتوانید آنها را تهیه کنید. در بخش تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس میتوانید تعیین کنید این آدرس به طور پیشفرض چطور باشد. تنظیمات وردپرس یکی از بخش های مهم مدیریتی سایت وردپرسی می باشد. پشتیبانی دوره از طریق بخش نظرات یا ایمیل مدرس به طور ۱۰۰٪ صورت میگیرد تا هیچ ابهامی برای شما باقی نماند.

بسیاری از مبتدیان این سؤال را مطرح میکنند.

اما اگر شما بخواهید به سفارشی سازی این قالب بپردازید می توانید کد بالا را با کد نمونه زیر جایگزین کنید تا از فراخوانی غیر ضروری دیتابیس جلوگیری شود. روش های بهینه سازی سرعت وبسایت را بلد باشد. اما بعضی از افراد تمایل دارند از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنند که این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. هر نظرسنجی و شکلی که با این افزونه ایجاد میکنید از عناصر پاسخگو استفاده میکند تا وقتی در دستگاههای کوچکتر مشاهده میشود، در جای خود قرار گیرند.

افزونه وردپرس

به عنوان مثال وقتی چند محصول با ویژگی های مشترک وجود داشته باشد، به جای وقت گذاشتن برای ایجاد هر محصول می توانید یک محصول را ساخته و سپس آن را اصطلاحا کلون کنید. یا سیستم مدیریت محتوا یک پنل برای مدیریت سایت است که می توانید به کمک آن وب سایت خود را مدیریت کنید. در این ماژول می توانید رنج قیمت اضافه کنید و برای هر رنج قیمت نرخ حمل و نقل تکی را تنظیم کنید. در نمونه حالت فوق، نام دسته بندی که مطلب مورد نظر در آن قرار می گیرد در قسمت ابتدای پیوند یکتا قرار می گیرد و بعد از آن شما می توانید ساختار و کلمات دلخواه خود را در پیوند یکتا هر مطلب تنظیم کنید. برای تنظیم پیوند یکتا در وردپرس باید به بخش تنظیمات بروید و از آنجا به بخش تنظیمات یکتا مراجعه کنید.

طراحی قالب وردپرس یکی از پولساز ترین مهارت های وردپرس میباشد که یادگیری آن بطور کامل سطح شما را جابه جا میکند مخصوصا اگر طراحی قالب وردپرس بصورت محصول و فروش عمده باشد. در چندسال گذشته با شرایطی که بواسطه شیوع ویروس کرونا در جهان بوجود آمده بسیاری از کسب و کارهای سنتی را دچار مشکل کرده و با شکست مواجه کرده بخاطر همین بسیاری از کسب و کارها برای ادامه جیات شان مجبور شدند وارد فضای آنلاین شوند که لازمه آن راه اندازی وبسایت فروشگاهی برای ارائه محصولات و خدماتشان بود. اما نسبت به مشکلاتی که ممکن است در مسیر نصب، برایتان پیش آید، شاید این مشکل طولانیتر شود. اما در نهایت برای اعمال تغییرات مختلف و سفارشی کردن کارها، به php نیاز داریم.