امنیت وردپرس – قسمت اول

ممنون از اینکه با این آموزش هم با ما همراه بودید. نیاز به ابزار خاصی هم ندارد و تنها کافیست به جای اینکه نام کاربری پیشفرض وردپرس را استفاده کنید، خود نام کاربری بهتری را انتخاب کنید. اما استفاده از افزونه یک راهحل سریع برای این موضوع بهشمار میآید، برای اینکه با بهترین افزونهها برای مدیریت دیتابیس وردپرس آشنا شوید این مقاله را دنبال کنید. بله درست است. هنگامی که سیستم کامپیوتری یا گوشی همراه شما متصل به اینترنت نیست و یا مشکلی هنگام سرچ کردن شما در موتور جستجوگر گوگل پیش میآید، گوگل کروم بازی dinosaur-game یا اصطلاحا بازی دایناسورها را به شما نمایش میدهد تا زمان برطرف شدن مشکل اینترنت بتوانید بازی کنید و سرگرم باشید. اگر با این پلاگین وردپرس مشکل داشتید، پایین تر نام 2 افزونه امنیتی جایگزین را هم برای تان مینویسم. هم از دیگر مزایای این قالب به شمار میآیند. WP-DBManager یکی دیگر از افزونههای بسیار حرفهای و قدرتمند درزمینه ذخیرهسازی دادهها در وردپرس به شمار میآید.

هر سایت وردپرسی برای شروع و ادامه کار خود به یک سری افزونه یا پلاگین نیاز دارد تا بتواند قدرت خود را افزایش داده و نسبت به رقبای خود کاملتر باشد. در این حالت صفحهی Not Available به کاربران نمایش داده میشود، چون لینک قبلی دیگر وجود ندارد. سپس مانند دیگر افزونه های بازی که تا به اینجا معرفی شده است، شورت کد بازی را دریافت کرده و در وبسایت خودتان درج کنید. افزونۀ ترجمۀ سایت GTranslate را میتوانید از اینجا تهیه کنید.

همانطور که گفتیم، نباید از افزونههای رایگان توقع پشتیبانی تماموکمال داشت؛ اما اگر خاطرتان باشد، به این نکته هم اشاره کردیم که افزونههای معتبر، حتی اگر رایگان هم باشند، حداقل خدمات پشتیبانی را به کاربرانشان ارائه میکنند. به همان دلیل هم تامین امنیت وردپرس و البته هر نوع سایتی اهمیت دارد! البته این افزونه دارای نسخه پولی و رایگان است که در اینجا قابلیتهای همان نسخه رایگان کفایت میکند و شما با استفاده از آن یک نسخه کامل پشتیبانی خواهید داشت. البته تأثیر واقعی را زمانی میتوانی ببینید که آن را روی سایت اصلی خود ببرید و نکتهای که در این زمان مورد اهمیت است این است که وب سرور هاست اصلی شما باید حتماً لایت اسپید باشد. اما اگر میخواهید این دوره را بهصورت ویدئویی مشاهده کنید در همین صفحه روی گزینه آموزش طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس کلیک کنید.

نوع عملکرد و سرعت و دوست دار سئو بودن WP Shamsi، آن را از دیگر افزونه های مشابه متمایز ساخته است. افزونههایی که در این آموزش به شما معرفی میکنیم کمک میکنند که شما بتوانید بهتر با وبسایت خود کارکنید و عملکرد آن را افزایش دهید. اگر تمام مراحلی که برای شما توضیح دادهایم را بهدقت و بر همین اساس انجام داده باشید مشاهده میکنید که قالب و افزونه شما بهراحتی آپدیت شده است. بعد از وارد شدن به این فضا، شما باید یک دیتابیس جدید ایجاد کرده و وردپرس را بر روی دیتابیس یا پایگاه داده خود طبق مراحل گفته شده در ویدئو نصب کنید.

همانطور که از اسمش پیداست، NewsPlugin برای نمایش فید خبری در سایت شما طراحی شده است. یکی از نکات مهم انتخاب قالب مناسب برای سایت است مثلا اگر قصد داشته باشید یک سایت مشابه دیجی کالا طراحی کنید اول باید یک قالبی انتخاب کنید که کلیت آن مشابه قالب دیجی کالا است و حالا باید بیاید کمبودهایی که وجود داره رو با استفاده از افزونه ها رفع کنید. این پلاگین دارای قابلیت تغییر رنگ و افزودن شورت کد دلخواه خود به منوی پنل کاربری میباشد که کار طراحی فرم ورود و ثبت نام را راحت کرده است. اگر شما میخواهید سایتی با رویکرد اطلاع رسانی و صرفا جهت معرفی خود داشته باشید یا مثلا برای شرکت خود یک سایت طراحی کنید به عقیده ما با هزینه مناسبی میتوان سایت با کیفیت و سبکی را با وردپرس طراحی و آماده کرد.

هر چند افزونههایی مانند رنک مث در دنیای وردپرس ظاهر بی تم – http://betheme.ir – شدهاند. بعد از پیدا کردن لینک افزونه در مخزن وردپرس ، در صفحه افزونه می توانید مواردی مانند توضیحاتی در مورد افزونه ، روش نصب ، نکات مهم استفاده از افزونه ، تغییرات افزونه از زمان ایجاد تا کنون و … در دوره طراحی قالب وردپرس ما یک قالب بروز و فروشگاهی طراحی خواهیم کرد تا شما با ساختار سخت ترین قالب های وردپرس آشنا شوید همونطور که می دونید و قبلا هم اشاره کردیم طراحی قالب های فروشگاهی نسبت به قالب های دیگه بیشتر کار داره و نیاز هست که بیشتر روی قالب کار کنیم پس بعد از این دوره قاعدتاً شما خواهید تونست هر قالب فروشگاهی رو از روی طرح PSD یا سایت های دیگر طراحی کنید.

پلاگین وردپرس

البته این را هم در نظر داشته باشید که باتوجه به کارکرد هر سایت و موضوع فعالیت سایتها، افزونههای موردنیاز هر سایت متفاوت است. با استفاده از WPML میتوانید محتواهای ترجمهشده به زبانهای مختلف را در یک دامنه قرار دهید، یا هر کدام را به subdomainهای متفاوت یا حتی دامنههای کاملاً متفاوت اضافه کنید. ممکن است این موضوع در وهله اول کاملاً بیاهمیت به نظر برسد؛ اما شما باید توجه کنید که ویرایش و تجدیدنظر متعدد پستها ممکن است در درازمدت باعث صدمه واردکردن به پایگاه داده شما میشود. سپس از لیست نمایش داده برای شما میتوانید با انتخاب گزینه Clone or Download افزونه خود را دانلود و نصب نمایید. موضوع، طرح و شاخص های مورد نظر خود را انتخاب کنید، یک لیست قالب ها برای شما نمایش داده می شود و شما می توانید با کلیلک روی پیش نمایش، دموی هر قالبی را که می خواهید مشاهده کنید.

افزایش سرعت وردپرس آخرین خط یعنی خط ششم آدرس سایت سازنده یا نویسنده هست. با آخرین نسخه های WordPress ، HTML ، CSS و PHP سازگار است. MoFuse : موفاس نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که پلت فرمهای موبایل را برای وردپرس ارایه میدهد و صفحات ورود و اشکال و سایر بخشهای وبسایت را در نسخه موبایل، پوشش میدهد. اگر شغل شما مدیریت وب سایت، طراحی، یا سایر زمینه های کسب در آمد از wordpress است، در این دسته میتوانید اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید. همچنین شما میتوانید از سایر ابزارها نیز در وبسایت WordPress site استفاده نمایید. وجود قالبهای سایت گوناگون و متنوع، افزونههای کاربردی و پرتعداد و همچنین سهولت راه اندازی و مدیریت سایت، از دلایلی است که وردپرس را بین صاحبان کسب و کار محبوب کرده است. توجه داشته باشید که شما باید هرازگاهی قالب و افزونههای سایت خود را بهروزرسانی کنید.

سرعت این افزونه بسیار بالا است اما این سرعت کار بالا عملکرد سایت شما را با هیچ مشکلی روبهرو نخواهد کرد، پس با خیال راحت این افزونه را نصب و بر روی سایت خود فعال کنید. همچنین با آپدیت آنها از مسائل و مشکلات امنیتی که ممکن است برای سایت شما اتفاق بیفتد نیز تا حد زیادی جلوگیری میشود؛ و خطرهای احتمالی از جمله حمله هکرها به سایت شما از بین میرود. همچنین آموزش کار با این افزونه بعد از خرید آن به شما ارائه میشود. در این مطلب، بعد از جستجوی فراوان، سری به منابع onextrapixel زدیم تا به یکی دیگر از مباحث چالش برانگیز در دنیای وردپرس بپردازیم.

افزونه وردپرس

بسیاری از افزونههای موجود در وب ممکن است با قالب و یا سایر افزونههای سایت شما سازگاری نداشته باشند. DoubleClick همچنین شامل ابزارهای گزارش دهی عالی هستند که به شما امکان میدهد تا میزان کارایی آگهی را دقیقتر از سایر راهحلها اندازهگیری کنید. همچنین شما می توانید مدیریت کامل روی افزونه های وردپرس خود داشته باشید و آنها را فعال یا غیر فعال نگه دارید. پس از کلیک روی پوشه wp-content پوشه plugins را که به­ طور اختصاصی افزونه ­ها در آن جای می­گیرند را انتخاب نمایید. در این مقاله ساخت افزونه اختصاصی را به شما عزیزان آموزش میدهیم. به دلیل اینکه اکنون روی لوکال هاست این تست را انجام میدهیم طبیعتاً Apache است و شما باید این گزینه را حتماً روی وبسایت اصلی خود انجام دهید.

قبل از اینکه یک قالب وردپرس انتخاب کنید اطمینان حاصل کنید که پلاگین های مهم در آن قابل نصب هستند. عدهای از افراد بدون اینکه اطلاعات و دانش کافی در زمینه امنیت سایت داشته باشند، وردپرس را غیرامن میدانند. برای استفاده از این پلاگین نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید و با استفاده از شورت کدها میتوانید تغییرات موردنظر خود را اعمال کنید. پس بهتر است که افزونهای بسازیم که تا همه کدها را بهجای functions.php معرفی کند و در صورت تغییر دادن قالب وردپرس دیگر نگران تغییر کدهای قالب سایتمان نباشیم. در این جلسه آموزش WordPress کار با وردپرس به صورت اختصاصی به دایرکت ادمین پرداخته ایم.

حال ببینیم چگونه افزونههای وردپرسی روی سایت وردپرسی نصب میشوند؟ بعدازاینکه این پلاگین را بر روی سایت ودرپرسی خود نصب کردید، این افزونه بهصورت خودکار یک موتور جستجوی بهتر و پیشرفتهتر را جایگزین جستجوگر پیشفرض وردپرس میکند. نسخۀ رایگان این افزونه وردپرس امکان ترجمۀ سایت به صورت خودکار را ندارد و برای استفاده از آن باید محتواها و بخشهای مختلف سایتتان را به صورت دستی ترجمه کنید. موارد زیادی وجود دارد که باید برای بهینه سازی وبلاگ خود برای موتورهای جستجو انجام دهید که وردپرس به صورت پیشفرض از آنها پشتیبانی نمیکند. بیش از 292 آیکون دارد و برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است. چراکه کار با این افزونه بسیار راحت است، با اکثر وب سرورها سازگاری دارد و تعداد نصبهای بسیاری نیز داشته است. پایگاه داده، تمامی اطلاعات سایت شما مانند پستها، صفحات، تنظیمات و بسیاری موارد دیگر را در MySQL ذخیره میکند. افزونه میهن پنل بهترین و محبوبترین افزونه ورود و عضویت ایرانی است که به جرئت میتوان گفت که از بسیاری از افزونههای خارجی مشابه خود قدرتمندتر است.

از ویژگیهای این قالب میتوان به اسلایدر زیبای موجود در صفحه اصلی اشاره کرد که برای حرکت و نمایش مهمترین محتوای شما تعبیه شده و دارای بخشی برای افزودن نمونه کارها و گواهینامهها است. در این مقاله با بهترین و مهمترین پلاگینهای وردپرس برای طراحی سایت آشنا شدید. یکی از مهمترین مواردی که در میزان موفق بودن و نبودن شما تأثیر مستقیم دارد، تجربه کاربری است. قبل از نصب قالب اطمینان حاصل کنید که با استانداردهای وردپرس مطابقت دارد تا به سایت شما آسیب نرساند. ما در ادامه قصد داریم 6 افزونه کاربردی وردپرس در سال ۱۴۰۰ را معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها، وبسایتتان را بهتر از قبل مدیریت کنید. اولین افزونهای که قصد داریم به شما معرفی کنیم AdSanity است. امیدواریم این مقاله راهنمایی لازم را به شما برای نصب افزونهها در وردپرس کرده باشد. البته ما در آموزش قرار دادن تبلیغات پس از محتوای پست در وردپرس نحوه کار با این افزونه را قراردادیم که میتوانید آن را مطالعه کنید.

پنل تنظیمات قالب با امکانات: ویرایش تمامی بخشها و تنظیمات اختصاصی هر پست و… انتخاب کننده ویژوال: برای انجام تنظیمات بر روی افزونه نیازی به داشتن دانش و مهارت برنامه نویسی نیست و باید همه موارد لازم با قطعات مورد نیاز مطابقت داشته باشند. شاید شما جزو افرادی باشید که زمان یا مهارت کافی برای طراحیسایت با دانش برنامهنویسی ندارید، افزونه قدرتمند Elementor سازگار با اغلب قالبهای وردپرس است و قادر است در ساختن صفحات وبسایت به شما کمک بسیاری کند. اگر یک وبسایت مجهز به نسخههای موبایل نباشد، بیشک بازدیدکنندگان موبایلی آن، در مرور آن دچار عذاب و درماندگی میشوند و اغلب با توابع و پلاگینهای تعبیه شده دچار مشکل میشوند و در بسیاری موارد نیز قادر به استفاده از تمام خدمات وبسایت نیستند.

هنگامی که تصمیم شما قطعی شد، روی فعال نمایید کلیک کنید. با استفاده از این کار ممکن است مشکل شما حل شود. شما میتوانید جهت رفع این مشکل در سایت خود آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس را مشاهده کنید. بعد از وارد شدن به نصب کننده افزونهها، صفحهای مانند تصویری که در زیر را مشاهده میکنید برای شما باز میشود. وارد محیط ادمین سایت وردپرسی خود شوید و از منو به بخش افزونهها رفته و سپس گزبنه افزودن را کلیک نمایید. آخرین افزونهای که در اینجا برای شما معرفی خواهیم کرد یکی از برترین افزونهها برای تهیه نسخه پشتیبان از دادههای سایت است. داشتن بکاپ و پشتیبان از سایت موجب میشود اگر به هر دلیل سایتتان هک شد، بتوانید در اولین فرصت آن را به حالت قبل برگردانده و خسارتهای احتمالی را کاهش دهید.