امنیت وردپرس و 22 نکته کلیدی و بهترین افزونه امنیتی

در خانه فناوری تهران علاوه بر دوره های پولی، کلاس های رایگان زیادی همچون آموزش رایگان بازاریابی اینستاگرام، آموزش رایگان بازاریابی تلگرام، آموزش رایگان مقدماتی طراحی وب، آموزش فتوشاپ و آموزش نرم افزار های تولید محتوا برگزار می شود. وردپرس یک نرم افزار طراحی سایت تحت وب متن باز (open source) است که در دسته سیستمهای مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) می باشند، قرار می گیرد. ما در مجموعه ایران نت به دنبال فروش دوره نیستیم و هر آنچه که بلد باشیم رو در اختیار شما قرار خواهیم داد .

مهندس سیدرضا هاشمیان که تدریس این دوره را بر عهده دارد، فارغ التحصیل کارشناس فناوری اطلاعات برنامهنویسی تحت وب هستند و هم اکنون در موسسه های آموزشی مختلف مشغول آموزش تکنولوژیها و زبانهای برنامهنویسی تحت وب هستند. در ادامه تمامی منو های پیشخوان وردپرس را به شما عزیزان معرفی میکنیم . درواقع اینکه شما بتوانید بفهمید کاربر کدوم یکی از پستها و صفحات را ویرایش میکند و بهصورت کلی چه عملکردی در سایت شما دارد میتواند در موارد خیلی زیادی برای شما مفید واقع شود. دانشجویان می توانند با کسب مهارت های تخصصی مورد نیاز بازار کار، در قالب کارگاه های عملی و پروژه های چالش برانگیز که توسط متخصصان باتجربه این سایت آموزش داده می شود، به صورت حرفه ای وارد بازار کار شوند. سایر دوره هایی که توسط برگزار می شود: مجموعه آموزش برنامه نویسی، نرم افزارهای ادوبی و…

در اصل هدف از شکل گیری این آکادمی این بود که شکاف موجود بین دانشگاه و بازار کار را پر کند. زیرا تمامی مطالب شما در این بخش وجود دارد و اگر بخواهید نوشته ای درون سایت منتشر کنید باید وارد این بخش شوید . برای کاهش حجم دیتابیس و بهینه سازی آن می توانید هر قسمت از دیتابیس را که بخواهید پاکسازی کنید. مدت زمانی که ما لازم داریم که بخش های اصلی طراحی سایت با وردپرس رو آموزش ببینیم حدود چند ساعت میباشد . شما به کمک این آموزش و آموزهای ادامه دار ما در این صفحه که مرتبط به طراحی سایت و آموزش وردپرس میباشد میتوانید انواع طراحی سایت از جمله طراحی سایت شخصی ، شرکتی ، فروشگاهی ، خدماتی ، خبری و در ادامه انواع بوکینگ رو آموزش ببینید.

حوزه های مارکتینگ، برنامه نویسی و دیزاین محصولات دیجیتال در حال حاضر بسیار پرمخاطب بوده و آینده درخشانی در ایران و خارج از ایران خواهند داشت. مثلاً اگر هاست ( سرور ) شما در ایران باشد و تست سرعت از آمریکا یا کانادا بگیرید سرعت سایت شمارا بسیار پایین نشان میدهند درصورتیکه در تست سرعت اروپایی شما نمره بسیار بهتری خواهید گرفت و از همه مهمتر سرعت لود شما در ایران بسیار بالاتر از تست سرعتهای انجامشده است . این افزونه کارایی منحصر به فردی برای افزایش سرعت سایت دارد از دانلود افزونه BJ Lazy Load غافل نشوید. مشکل دیگری که ممکن است با آن مواجه شویم وسوسه مالک کسب و کار یا سفارش دهنده وب سایت است. این افزونه کتابخانه extension های گسترده ای دارد که بعضی از add-on های ارائه شده در آن رایگان است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که با استفاده از آن میتوانید هر نوع وبسایتی ایجاد کنید .

شما در این دوره یاد خواهید گرفت که چطور میشود وردپرس را دانلود و نصب کرد . مثلاً مقاله آسیبپذیریهای کشف شده در دسامبر 2020! اگر دربارهی هریک از مطالب گفته شده در این مقاله سوالی دارید، از بخش نظرات زیر همین پست با ما درمیان بگذارید و پاسخ بگیرید. در این زمینه می توانید مقاله نحوه انتخاب بهترین افزونه های وردپرسی را بخوانید. دوره رایگان آموزش وردپرس به شما کمک میکند تا بتوانید در ۵ دقیقه یک وبسایت حرفه ای راه اندازی کرده و سپس آن را مدیریت کنید . پیشنهاد می کنیم نگاهی به بهترین افزونه های رایگان وردپرس بیندازید. پیشنهاد می کنیم این گزینه را غیرفعال باقی بگذارید. شما با مشاهده این دوره آموزشی رایگان یاد میگیرد که بدون حتی یک خط کد نویسی وبسایت وردپرسی اختصاصی خودتان را بسازید . از آن جا که سیستم وردپرس راحت و رایگان است، هر کاربری قادر خواهد بود فایلهای مربوطه به آن را دانلود کرده و استفاده کند.

از این رو مناسب کسانیست که قبلاً آشنایی با وردپرس و قالب ها و پلاگین های آن دارند. زمانی که برای اولین بار این نرم افزار را اجرا کنید، پنجره ای برای انتخاب زبان نرم افزار نشان داده میشود. در وردپرس یک دغدغه هست که اگر شما بخواهید هر امکانی به این سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید، می توانید افزونه های متنوع در مخزن وردپرس استفاده کنید. اگر مبتدی هستید و می خواهید از آموزش های آقای ژان بقوسیان استفاده کنید، دوره ساخت کسب و کار آنلاین را به شما پیشنهاد می دهیم که با قیمت ۱٫۴۹۰٫۰۰۰ در سایت مدیر سبز موجود می باشد. پیشنهاد میکنیم این گزینه را فعال نکنید تا نهایت بهینه سازی را تجربه کنید. اولین قدم برای امنیت وب سایت وردپرس شما سرمایه گذاری در یک شرکت میزبانی است که ویژگی های امنیتی مناسبی را پیاده سازی می کند. با استفاده از این دوره یاد میگیرید که در چند دقیقه یک وبسایت کامل ایجاد کنید .

با استفاده از این افزونه شما می توانید تمام تغییرات اعمال شده را سریعاً ببینید و صفحات زیبا و تعاملی ایجاد کنید. همانطور که میدانید وردپرس بصورت پیشفرض دارای امکانات زیادی نیست و اگر بخواهید ویژگی خاصی را به آن اضافه کنید باید افزونه مربوط به آن ویژگی را نصب کنید . اما این به آن معنی نیست که امید خود را از دست بدید چون شما با مشاهده این ویدیوی آموزشی و کمی تمرین به دنیای طراحان سایت وارد خواهید شد و به راحتی میتوانید خود را یک طراحی سایت بدانید و انشالا با تمرین و تجربه های بیشتر هر روز به دانش خود اضافه خواهید کرد و ما در ایران نت شما رو با جدیدترین متود روز آشنا خواهیم کرد. علاوه بر این، راهنما و مربی متخصصی در کنارتان نیست که مسیر صحیح را به شما نشان دهد و ممکن است درگیر حل مسائل دشواری شوید که کاربرد خاصی هم برایتان ندارند.

پلاگین وردپرس

۳.افزایش امنیت وردپرس با htaccess. وجود دارد. برای افزایش امنیت سایت، مقدار wp را با یک عبارت چند حرفی دلخواه جایگزین کنید. را با مشخصات سفارشی طراحی کنید. حتی با اینکه این دوره عمدتاً برای آموزش وردپرس به متخصصان دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته شده اما صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس در این دوره اموزش داده می شود و می توانید گام به گام با مراحل طراحی سایت آشنا شوید و اصول و مبانی آن را یاد بگیرید. شما با شرکت در این دوره با نکاتی آشنا می شوید که می تواند در بازاریابی دیجیتال برای شما مفید باشد. مهاجمان درهای پشتی را در میان سایر فایلهای منبع وردپرس قرار میدهند، به طوریکه پیدا کردن آن توسط کاربرانی که تجربه زیادی ندارند دشوار است. مشکل دوم اینکه فکر کنین با هر درخواست کاربر قرار است سیستم WP-Cron وردپرس وظایف را بررسی و اجرا کند اولا که خود این بررسی کمی از حجم را گرفته و بار پردازشی ایجاد میکند و ثانیا فکر کنید در یک درخواست قرار است سیستم پردازشی با زمان بیش از یک دقیقه انجام دهد قطعا با این شرایط کاربر باید بیش از یک دقیقه منتظر بماند و این یعنی فاجعه!

پس اگر طراحی سایت رو به عنوان یک علم و شغل نگاه میکنید باید بدونید که یک راه بی پایان روبروی شماست . وقتی تنظیمات ویزارد به پایان رسید، یک پیام در بالای صفحه نمایش داده می شود. منو نمایش شامل تنظیمات قالب و ظاهر وبسایت می باشد . وردپرس به صورت پیش فرض نوشته های شما را در صفحه اصلی سایت نمایش می دهد. برای نصب وردپرس، بهتر است آن را از سایت رسمی WordPress دانلود کنید. افزونه ها می توانند از انواع محتوای وردپرس، طبقه بندی ها و فیلدهای سفارشی استفاده کرده و انواع مختلف محتوا را پست و ذخیره نمایند. بررسی انواع خطاها در وردپرس، شناسایی به وجود آمدن خطا، فعال کردن حالت دیباگ برای شناسایی خطاها، بررسی خطاهای بعد از آپدیت کردن پلاگینها و قالب، غیرفعال کردن پلاگینها بدون ایجاد مشکل و شناسایی خطا، بررسی خطاهای مرتبط با دیتابیس، انواع تکنیکهای دیتابیس در وردپرس که همه باید بدانند و بررسی و آموزش تکنیکهایی که مربوط به htaccess است.

قالبها انواع مختلفی مثل قالب فروشگاهی، قالب خبری و… به انتخاب دانشجویان یک یا چند تا از پروژه های صفر تا صد سایت فروشگاهی، صفر تا صد سایت املاک، صفر تا صد سیستم چند فروشندگی یا صفر تا صد سایت فروش محتوای آموزشی به طور کامل اجرا می شود. این باعث می شود وقتی تعداد زیادی از کاربران همزمان از وب سایت شما بازدید می کنند، سرعت لود سایت کندتر شود. وردپرس دارای تعداد بسیار زیادی افزونه و قالب است که هم بصورت رایگان در دسترس شما هستند و هم بصورت تجاری . این بخش شامل چهار زیر منو می باشد ( توجه داشته باشید در قالب های مختلف تعداد این زیر منو ها متفاوت است ) . همانطور که در ویدیو آموزش وردپرس هم توضیح داده ایم منو برگه ها امروزه مهمترنی منو وردپرس می باشد . منو پیشخوان اولین منویی است که در سمت راست وردپرس فارسی مشاهده میکنید .

حتی دوره آموزش وردپرس این سایت هم یک رویکرد بی تم بازاریابی دیجیتال دارد. چطور سرعت سایت وردپرس را بررسی کنیم؟ پس از مدتی کوتاه با توجه به حجم افزونه و سرعت اینترنت ما، آپلود افزونه کامل می شود. همچنین تکنیکها و ترفندهای حرفهای وردپرس با چند خط کد از جمله تغییر لوگوی مدیریت، عدم نمایش یک دستهبندی در بخشهای مختلف سایت، ایجاد منوهای چسبان در سایت، نمایش تعداد خریداران یک محصول در صفحه محصول، نمایش تعداد کاربران یک سایت در صفحات مورد نیاز، افزودن فایل css جدید به قالب، حذف محدودیت آپلود نوع و حجم فایلها، حذف تمامی پیامها و هشدارها در داشبورد وردپرس، افزودن یک محتوای ثابت به همه پست ها، تغییر ایمیل های اتوماتیک وردپرس، افزودن هر باکسی به صفحه اول داشبورد وردپرس، حذف برخی از منوهای داشبورد وردپرس برای تحویل به مشتریان، حذف کپیرایت وردپرس از صفحه داشبورد و ترجمه قالب و عبارتهای انگلیسی قالب و افزونه در دوره آموزش طراحی سایت وب دیزاین واقعی آموزش داده می شود.

افزایش سرعت وردپرس آپلود می کنید، در پیشخوان وردپرس در قسمتی به نام رسانه ها بخش کتابخانه ذخیره می شود. وردپرس همچنین دارای یک مزیت متمایز می باشد زیرا کاربران می توانند از نسخه رایگان وردپرس استفاده کنند، بسیاری از تم های رایگان وردپرس در دسترس شما هستند تا در ایجاد سایت خود از آنها استفاده کنید؛ اما اگر میخواهید سایتی با امکانات بیشتر و بهتر بسازید، باید مقداری پول برای قالب ها و افزونه ها خرج کنید، پس این را در نظر داشته باشید، اگر این ویژگیها را میخواهید، نیازی به خرج کردن پول زیادی نخواهید داشت و همچنان میتوانید با هزینه کمی وبسایت مورد علاقه خود را ایجاد کنید. همانطور که میدانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملا رایگان است و شما بدون حتی یک ریال میتوانید با استفاده از آن یک وبسایت حرفه ای ایجاد کنید . البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می کند اما برای شخصی سازی آن و برآورده ساختن نیازهای دیگر، به متخصصینی نیاز است که تغییرات لازم را روی آن اعمال کرده و یا سایر امکانات و ابزارهای مورد نیاز کاربران را فراهم نمایند.

افزونه وردپرس

اگر به دنبال راهی هستید که بدون صرف هیچ هزینه ای وبسایت شخصی خود را ایجاد کرده و یا اینکه یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید . افزونه وردپرس یا همان پلاگین وردپرس باعث می شوند امکانات وب سایت شما بالا رفته و در نتیجه با ارتقا امکانات کسب و کار و وب سایت وردپرسی خود را بهبود ببخشید. برای نمونه در زمان افزودن ویجت، ثبت نوعهای خاص پست و دستهبندیهای متفاوت، ایجاد فیلدهای سفارشی و افزودن قابلیتهای جانبی مانند راهاندازی فروشگاه و یا بهبود «سئو» (SEO) میتوان از نصب پلاگین به جای دستکاری قالب بهره گرفت. خطاهای مربوط به سرور، پوسته و پلاگین ها را خودتان شناسایی و حل کنید، هر نوع لندینگ پیج سفارشی را طراحی و در سایت پیادهسازی کنید، صفحه های محصول سفارشی طراحی کنید و…

همچنین تمامی مطالبی که در وب سایت تجربه ما بررسی می شوند بروز هستند. در نهایت اینگونه میتوان بیان کرد که این قالب فروشگاهی، با بارگزاری سریع و طراحی مفید اساس یک فروشگاه با کیفیت را به شما ارائه میدهد. ساخت لیست ایمیل در وردپرس به شما این امکان را می دهد که با کاربرانتان حتی زمانی که از سایت شما خارج می شوند، در ارتباط باشید. افزایش امنیت وردپرس مسئلهای است که به سادگی نمیتوان از کنار آن عبور کرد. در کنار فایلهایی که باهم تفاوت دارند کلمه diffrent نمایش داده میشود و زمانی که شما کد نویسیها را از سمت راست (از قالب جدید) فایل را در قالب قبلی کپی و save کردید، این کلمه به idential تغییر پیدا میکند. دهها مزیت و امکان در کنار پشتیبانی فعال تیم وردپرس و ارائه امنیت پیشرفته این شرکت دست به دست هم میدهد تا از این سیستم مدیریت محتوا یک سیستم بیعیب و نقص بسازد که هر روز محبوبتر از قبل باشد.

پیشنهاد می کنیم این گزینه را غیرفعال باقی بگذارید.

در صورتی که هنوز طراحی و کار کردن با نرم افزار وردپرس، برای شما کاری دشوار است، میتوانید از قالبهای آماده استفاده کنید، یا طراحی آن را به “ایرانهاست” بسپارید. سازمان علمی و آموزشی فرادرس یکی از قدیمی ترین وبسایت های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۳۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در بیش از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود. آکادمی آمانج در سال ۱۳۹۶ تحت عنوان کانون کارآفرینی دانشگاه تهران با هدف شناسایی نیاز بازار کار و تربیت متخصصان، طراحان و برنامه نویسان خبره جهت ورود به بازار کار تأسیس شد. در این آموزش وردپرس چه یاد میگیریم؟ از چه چیزی محافظت میکنید؟