امنیت وردپرس و 22 نکته کلیدی و بهترین افزونه امنیتی

پس اینهمه ادعای ناامنی وردپرس در ایران برای چیست؟ برای آپلود و اضاقه کردن سایر رسانه ها میتوانید گزینه افزودن را در این بخش انتخاب کنید. بخش های مختلف مدیریت محتوای وردپرس به صورت گروه بندی شده در این نوار کناری جای گرفته اند و میتوان برای تغییر تنظیمات هر بخش روی گزینه مورد نظر کلیک کرد. اگر دارای یک وبسایت وردپرسی هستید و دوست دارید از طریق موبایل نیز برروی پنل خود مدیریت داشته باشید اپلیکیشن رسمی وردپرس بهترین گزینه است. اگر صاحب یک وبسایت هستید باید بدانید که اول نکته مهم که باید برای سایت خود به آن توجه کنید بخش امنیت آن است. یکی از بزرگترین مزایای وردپرس این است که یک نرم افزار رایگان و متن باز است. نرم افزار WordPress همانند دیگر برنامه ها برروی دستگاه اندرویدی تان نصب میشود و پس از وارد کردن اطلاعات موردنیاز می توانید به پنل مدیریتی سایت خود دسترسی داشته باشید و در محیطی ساده و زیبا با دستگاه اندرویدی تان کارهای مختلف انتشار پست، مدیریت کامنت ها و …

وردپرس چیست؟ اگر تا به حال به این فکر افتاده باشید که مالک یک وبسایت شوید یا سعی کرده باشید در عرصه طراحی وبسایت فعالیت کنید، مطمئناً نام وردپرس را شنیدهاید و ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که وردپرس چیست؛ فراتر از آن ممکن است از خود پرسیده باشید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد و حتی در کنار نام وردپرس ممکن است با واژههای دیگری مانند CMS برخورد کرده باشید و بخواهید بدانید که منظور از CMS وردپرس چیست. میلیونها افزونه رایگان و چند ده هزار افزونه غیر رایگان برای افزودن امکانات و ویژگیهای خاص به وردپرس وجود دارد. در حال حاضر، بیش از ۵۰۰۰۰ افزونه رایگان وردپرس و ۵۰۰۰ قالب رایگان وردپرس و همچنین تعداد زیادی گزینه پیشرفته و پرمیوم وجود دارد. این پلاگین تلاش می کند تعداد به اشتراک گذاری در شبکه های مختلف را برای هر شبکه و همچنین تعداد به اشتراک گذاری کلی در تمامی شبکه های اجتماعی را به دست آورد.

این شرکت ها سایت های وردپرسی را در عرض 1 تا 2 هفته برای شما طراحی کرده و با قیمتی بین 3 تا 15 میلیون در اختیارتان میگذارند. اگر میخواهید به صورت تخصصی کار با وردپرس را یاد بگیرید و با وردپرس سایت هایی جذاب بسازید و کسب درآمد کنید میتوانید در بهترین دوره وردپرس شرکت کنید تا با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای جذب بازار شده و درآمدزایی کنید. حتی اگر تمامی تصاویر موجود در سایتتان را نیز فشرده کرده باشید ،باز هم اگر تصاویر موجود در سایتتان زیاد باشد ممکن است در زمان لود سایت با سرعت بارگذاری سایت تداخل داشته باشد .این افزونه در این زمان به کمکتان خواهد آمد و موجب میشود تا فقط عکس هایی بارگذاری شوند که در ناحیه قابل مشاهده کاربر باشند. در صورتی که شما توانایی ارتقا سرور را ندارید بهتر است از افزونه هایی استفاده کنید که فایل های اضافی کمتری را بارگذاری کنند و یا دخالتی در ویرایش و عملکرد دیتابیس و درخواست های سایت شما نداشته باشند، در صورتی که منابع خود را ارتقا ندهید تنها راه حل شما استفاده از این افزونه ها است.

افزایش سرعت وردپرس

در حال حاضر، رسانه های موبایلی اساسی ترین کانال دسترسی به کاربران هستند، زیرا بیشتر کاربران تلفن های هوشمند، تلفن های خود را در تمام طول روز در دست دارند. علاوه بر مسائل قبلی, با توجه به اینکه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای معروف و تکمیلی است, پس بیشتر مورد تهدید های حملات امنیتی قرار میگیرد; ممکن است حتی بخاطر سهل انگاری در عدم استفاده از برخی روش های ساده برای افزایش امنیت وردپرس, بصورت ناخواسته باعث شوید تا سایت وردپرسی شما در برابر تهدید های امنیتی عملکرد ضعیفی داشته باشد. به صورت کلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس معایب چشمگیری ندارد اما در صورت زیادهروی در افزودن ویژگی و عدم اطلاع از نحوه عملکرد ممکن است برای شما مشکلات عدیدهای ایجاد کند، شما چه تجربهای در خصوص این سیستم مدیریت محتوا دارید؟ حال که دانستید وردپرس چیست و به چه چیزی سیستم مدیریت محتوا گفته میشود، باید در مورد اینکه وردپرس چه کاربردی دارد، بدانید.

ایجاد فایل محافظ بر روی مدیریت ورودپرس باعث می شود هیچکس نتواند جز شما صفحه ورود به مدیریت وردپرس را مشاهده کند . برگــه هــا، بخشــی از پیشخوان وردپــرس هســتند کــه بــا کمــک آن هــا مــی تــوان صفحات زیادی را ایجاد نمود. بــه روز رســانی هــا قســمتی اســت کــه بــه صــورت خــودکار هــر نســخه ی جدیــدی کــه ایجــاد شــود را بــه مــا یــادآوری مــی کنــد و اعــلام مــی کنــد کــه مــی توانیــم وردپــرس خــود را بــه آن نســخه ی جدیــد بــروز نماییم. هــر ســایتی بــرای کامــل شــدن بــه مکمل هایــی نیــاز دارد تــا بــا کمــک آن هــا بتوانــد خدمــات بهتــری را ارائــه دهــد. بــرای ســاخت یــک ســایت، احتیــاج بــه محیطــی اســت تــا بتــوان بــه کمــک آن تمامــی فعالیــت هــای مدیریتی مــورد نیــاز را انجــام داد!

این تم قابلیتهای منحصربهفردی به کاربران ارائه داده و هر کدام از محصولات را نیز در دستهبندیهای جداگانهای قرار میدهد. از یک نوار لغزنده تمام صفحه در بالا نیز برخوردار است و محصولات برجسته شما را به نمایش میگذارد. در همه فایل های تمپلیتی که محتوای پست را نمایش می دهند مانند index.php یا sidebar.php نشان داده می شود. در این حالت برای شما صفحه نمایش داده میشود که نام کاربری و رمز عبور را از شما میخواهد که با وارد کردن اطلاعات ورود میتوانید به پیشخوان وردپرس وارد شوید.

فقط در یک صفحه می توانید تنظیمات هسته این افزونه را انجام دهید؛ البته برای پیکربندی نحوه ارائه گزینه های محتوا موارد بسیار زیادی در افزونه پیشنهاد شده است. برای این منظور می توانید از CDN وب سایت پارس پک استفاده نمایید. این مشکل ممکن است از بخش پایگاه داده باشد ، به صورت معمول در وردپرس از هر چیزی یک رونوشت خودکار تهیه می شود که این علاوه بر مزیت بالایی که در مواقع قطعی وب سایت و یا اینترنت شما به همراه دارد حجم زیادی هم دارد و یا به علت های مختلف باعث تداخل در عملکرد سایت می شود برای اینکه پایگاه داده را بازسازی کنید می توانید از افزونه استفاده کنید. در این بررسی باید اجازه به روزرسانی فایل ها را به صورت خودکار بدهید و از هر گونه حمله مخرب ها با محدودیت های خاص جلوگیری نمایید.

صاحبان این سایتها ممکن است انتظار نداشته باشند که سایتهایشان هدف این حملات قرار گیرد، این سایتها حتی ممکن است بیشتر از سایتهای بزرگتر حاوی اطلاعات ذخیره شده حساس باشند. در ادامه شما را با بخش های مختلفی که در این صفحه قرار گرفته اند بیشتر آشنا میکنیم و کاربرد هر قسمت را توضیح میدهیم. دراین قسمت میخواهیم کاربرد بخش های مختلف wp-admin وردپرس را توضیح دهیم و شما را با ویژگی ها و قابلیت های مختلف این بخش آشنا کنیم. سیستم مدیریت محتوا وردپرس نرم افزار رسمی خود را با نام WordPress برای گوشی ها و تبلت های با سیستم عامل هوشمند اندروید منتشر کرده است که کاربران اندرویدی با آن قادر خواهند بود به مدیریت وبلاگ و سایت وردپرسی خود بپردازند و مدیریت سایت وردپرسی خود را در دستان خود بگیرند! معمولا وقت و هزینه زیادی برای طراحی یک وبسایت صرف میگردد، ولی عاملی وجود دارد که به تنهایی میتواند تمام تلاشهای شما را بر باد دهد، عامل سرعت.

اصلا مگر می شود سیستمی ضعف های آشکار امنیتی داشته باشد و سپس دنیا آنقدر به آن اقبال کند که بیشترین سهم وب سایت های اینترنتی را از آن خود کند. مگر می شود سیستمی ناامن باشد و شناخته شده ترین برندها و سرشناس ترین شخصیت ها و معتبرترین نهادهای دنیا سایت های اطلاع رسانی خود را با وردپرس راه اندازی کنند؟ این نسخه به عنوان نسخه دیویس شناخته شده است. شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوا بهراحتی میتوانید سایت بسازید و با توجه به نیازتان و زمینه فعالیت سایتتان ویژگیهای مختلفی را در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه اضافه کنید و درواقع یکی از مزایای بسیار مهم سیستمهای تولید محتوا قابلیت انعطافپذیری آنها با توجه به نیاز مخاطب است. در پاسخ به سوال پیشخوان وردپرس چیست و منظور از پیشخوان در وردپرس چیست باید گفت پیشخوان صفحه ای است که شامل صفحات دیگری میباشد که در نوار کناری آن وجود دارد وبا کلیک کردن روی آن ها میتوانید به قسمت های مختلف مدیریت سایت وردپرسی دسترسی پیدا کنید.

این قابلیتها به طراح اجازه میدهد با شناخت دقیقی که از ساختار وردپرس و افزونهها و تمهای آن دارد یک راهکار کاربردی ایجاد کند. اول از همه اینکه برای استفاده از یک قالب دیگر و همین طور فروش اون، باید نگاه کنید که آیا سازنده قالب این مورد رو اجازه داده یا نه (یعنی مثلا قالب مدنظر شما بر اساس gpl هست یا خیر) در صورتی که سورس قالب به صورت gpl نباشه، به نظرم استفاده و گذاشتن اون برای فروش، یک کار اخلاقی نیست. در نتیجه میتوانید با شخصی سازی قالب و ساخت یک فونت آیکون دلخواه، به جای اینکه همه فونت آیکونها را که نیازی به آنها ندارید داشته باشید، صرفا فونت آیکون مورد نیاز را استفاده کنید. وصل کردن این برنامه نیز به مدیریت وردپرس شما بسیار آسان است و نیاز به اموزش خاصی ندارد.

زمان پاسخ گویی صفحات سایت یا زمان پاسخ گویی سرور یا Server Response Time چیست؟ این وب سرور می تواند روی هاست شما باشد و یا در سرور شبکه داخلی شما. البته بدیهی است که برنامه نویسان و توسعه دهندگان می توانند یک نسخه از آن را روی کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و مراحل توسعه و تست را روی آن انجام داده و سپس نسخه نهایی را به سرور اصلی منتقل نمایند. دوره هایی که با برچسب تائید شده مشخص شده اند برای ارائه نهایی قطعی شده اند.

در واقع، سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخت یک وبسایت برای همه (حتی افرادی که توسعهدهنده نیستند) را امکانپذیر مینماید. سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارای قسمتی به نام پیشخوان مدیریتی میباشد که از طریق آن تنظیمات سایت و مدیرریت محتوای سایت انجام میگیرد. نحوه ورود به پنل مدیریت سایت به این صورت میباشد که در انتهای ادرس سایت شما باید wp-admin/ را وارد کنید. ما در مقاله آموزش پیشخوان وردپرس به شما نحوه ورود به wp-admin وردپرس را یاد دایدم. در ادامه آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست و هاست واقعی را به شما یاد دادیم و تلاش کردیم تمام سوالات شما درباره نصب وردپرس را پاسخ دهیم. این فایلها را پس از انجام احراز هویت از سایت خود پاک کنید. زمان لازم برای تجزیه و تحلیل این سایت بیش از 2 دقیقه است.

در انتها حواس خود را جمع کنید که این کدهای پشتیبان را گم نکنید، چون ممکن است قفل شوید و دیگر هیچگاه نتوانید وارد حساب کاربری خود شوید. در این بین نیاز به دانش فنی وردپرس نیز بسیار کمک کننده است. تیم فنی اورست قابلیت اتصال دو طرفه بین وردپرس و نرم افزار CRM اورست را فراهم کرده است. تلاش مشترک بین مت مولنوگ و مایک لیتل برای ایجاد یک فورک از b2 منجر به ایجاد وردپرس شد. در کنار افزونهها و قالبهای زیادی که وردپرس دارد، طراحان سایت و برنامه نویسان با استفاده از فریم ورکهای انعطاف پذیر وردپرس میتوانند برنامهها و طرح بندیها مختلفی را ایجاد و یا تغییر دهند. افزونهها میتوانند یک وظیفه کوچک مانند افزودن یک فرم تماس به وبسایت شما را داشته باشند یا کل عملکرد وبسایت شما را تغییر دهند؛ مانند ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوی دارای مجموعه ای از قابلیتهای پایه نظیر ساخت صفحه، ایجاد نوشته، ویرایشگر متن، مدیریت کاربران و…

افزونه وردپرس

بهطور معمول وقتی یک بازدیدکننده به سایت وردپرس میآید سرور شما از درخواست PHP به دادهی MySQL با پیدا کردن صفحهای که بازدیدکننده دارد و در حال درخواست است عبور میکند. اصلاح و سفارشیسازیهای خیلی خاص و شخصی در وردپرس همیشه نیاز به درک عملکرد و زبان برنامهنویسی آن یعنی PHP دارد، به عنوان مثال عملیاتی مانند حذف یک فیلد تاریخ و اصلاحات این چنینی، همچنین هرچند که قالبهای بسیار زیادی جهت رسیدن به ایدهآلهای طراحی وبسایت دارد،اما برای ایجاد یک ظاهر منحصر به فرد و دلخواه خودتان، باید CSS و HTML را بدانید. طراحی انواع وب سایت وردپرس به شما راهکار های آسانی برای راهاندازی سریع یک وبسایت و سپس گسترش آن برای رشد کسب وکار میدهد. اگر میخواهید سایتی منحصر به فرد بسازید که نمونه اش را در میان سایت های ایرانی کمتر دیده اید میتوانید وارد صفحه سفارش طراحی سایت شوید و نمونه کار ها و هزینه ساخت سایت در آریا تهران را مشاهده کنید و برای سفارش سایت با ما تماس بگیرید.

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس نیاز به یک رویکرد منحصر به فرد سایت بی تم (http://betheme.ir) دارد. در اینقسمت میتوانید کدهای php را که در بخش هدر و فوتر و بدنه اصلی سایت وجود دارد را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن ها را تغییر دهید و شخصی سازی کنید. وردپرس بر پایه زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL طراحی و تولید شده است. وردپرس برای طراحی چه سایتهایی مناسب است؟ جالب است بدانید اصل کار طراحی سایت بدون کدنویسی بر پایه صفحه ساز ها میچرخد. است که مجموعهای غنی از افزونهها نیز برای آن طراحی شدهاند. یک قالب وردپرس (WordPress theme) گروهی از فایلهای حاوی کدهای برنامه نویسی، عناصر گرافیکی و تمام چیزهایی است که ظاهر کلی وب سایتتان را تعیین می کند.

پلاگین وردپرس