این فقط یک ادعا نیست!

از خودتان بپرسید آیا این افزونه برای امنیت وردپرس مناسب است؟ بطور معمول، کاربران برای دیدن اطلاعات محصولات لازم است که صفحه را به سمت پایین اسکرول دهند. افرادی که به مدیریت دسترسی دارند اما کم تجربه هستند، ممکن است امنیت وردپرس را تهدید کنند. با توجه به گسترده شدن سیستم برنامه نویسی در حوزه هک افرادی که به معنای واقعی هکر هستند به راحتی میتوانند وب سایت هایی که از لحاظ امنیتی ضعیف هستند را در بخش تراکنش مالی دچار مشکل کنند. این نقش تنها باید در اختیار افرادی قرار بگیرد که واقعاً به این دسترسیها نیاز دارند. به طور کلی، هسته وردپرس بسیار امن است. همانطور که ذکر کردیم بروزرسانی هسته وردپرس بسیار مهم است. این ویژگی به کاربر اطمینان میدهد که پس از بروزرسانی هسته وردپرس، مشکلی در عملکرد افزونهها و قالب رخ نخواهد داد و همچنان به درستی کار میکنند. عدم بروزرسانی منظم، موجب بروز مشکلاتی از جمله ضعفهای امنیتی خواهد شد.

این افزونه برای کسب و کارهای کوچک بسیار عالی است.

از افزونهای مناسب که موجب امنیت وردپرس شود، وبسایت را محافظت کند و وجود موارد مشکوک و حملات بالقوه را هشدار دهد. بسیاری از وبسایت های وردپرسی در برابر حملات سنگین مقاومت میکنند. یعنی نیمی از اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سیستم را در اختیار هکر قرار میدهید. این افزونه برای کسب و کارهای کوچک بسیار عالی است. افزایش امنیت سایت وردپرسی برای تمامی کسب و کارها از استارتاپ های کوچک تا شرکت های بزرگ و معتبر دنیا امری بدیهی و بسیار مهم به شمار می رود. چرا که برای چندین میزبانی این مشکل پیش اومده که به دلیل گرفتن هاردهای سرور توسط پلیس آلمان بسیاری از سایتها به صورت کامل از صفحه اینترنت محو شدند و برای مشتریان هم هیچ توضیحی قابل هضم نبوده و کلی زحمت که برای رشد یک سایت داشتند به خاطر سهل انگاری در بک آپ گرفتن توسط مدیران سایتها به باد رفت. و وبسایتم را به خطر نمیاندازد؟

پلاگین وردپرس

مطمئنا این کار جلوی یک معتاد به هک، که مخصوصا سایت شما را هدف قرار داده است را نخواهد گرفت. منبع باز یا اُپن سورس بودن وردپرس باعث شده تا برخی از صاحبان کسب و کار دلیل آن را حمله زیاد هکرها قلمداد کنند اما با این وجود وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) امنیت بیشتری دارد. یا برخی امکانات جدید به قالب اضافه میشوند که میتوانند کار شما را راحتتر کنند. با توجه به افزایش روزافزون هک شدن وب سایت های مختلف و از دست رفتن کل سرمایه و پیدایش راه های هک و فیشینگ جدید در سال ۲۰۲۱ شما هم باید بتوانید با راهکارهای جدید و تضمینی، امنیت وب سایت خود را ارتقاء ببخشید.

بد نیست بدانید که روزانه بیش از ۱۰ هزار وب سایت به خاطر داشتن بدافزار و فایل های مخرب و حدود ۵۰ هزار وب سایت به خاطر عملیات فیشینگ در هر هفته توسط گوگل وارد لیست سیاه می شوند. گوگل هر هفته لیست سیاهی بالغ بر 70000 وبسایت برای تروجانها و فیشینگ ارائه میدهد. اما پیشنهاد میکنم برای خرید پنل پیامکی، به سراغ سایت ملی پیامک بروید. پس از خرید SSL (نصب روی هاست توسط شرکت ارائه دهندهی SSL یا توسط خودتان طبق دستورالعمل انجام میشود) از منوی تنظیمات پیشخوان سایت، وارد تنظیمات همگانی شده و نشانی وردپرس و سایت خود را از http به https تغییر دهید. با خرید این پلاگین از 6 ماه پشتیبانی رایگان و البته آپدیت های همیشگی لذت ببرید.

افزایش سرعت وردپرس

همچنین در صورت ارائه آپدیت قالبهای خارجی توسط سازنده آنها ما در سریع ترین زمان ممکن نسخه جدید را به صورت فارسی و راستچین در اخیتار شما می گذاریم. برای اطلاع از نحوه به روزسانی وردپرس، می توانید راهنمای آپدیت دستی وردپرس در وبلاگ ژاکت را مطالعه فرمایید. وردپرس یک تیم امنیتی ویژه با 50 کارشناس دارد که به طور مداوم بروزرسانیهایی را برای تقویت کدهای هسته و جلوگیری از حملات مخرب هکرها تهیه میکنند که همه این اقدامات در جهت افزایش امنیت وردپرس صورت میپذیرند.

افزونه وردپرس

برای جلوگیری از این نوع حملات مخرب و متضرر شدن، برای حفظ امنیت وردپرس و سلامت وبسایت باید یک سری اقدامات امنیتی انجام داد تا سطح ایمنی سایت به حد مطلوبی برسد. با محدود کردن تلاش دیگران برای ورود به وب سایت شما، هکرها می توانند دفعات محدودی را برای ورود به سایت شما امتحان کنند تا اینکه به طور موقت مسدود شوند. از به کار بردن واژههای بسیار معمول و ناامن مانند “123456” و “password123” اجتناب کنید برخی برای به خاطر سپردن رمز، آن را ساده انتخاب میکنند که یک اشتباه بزرگ است چون کار هکرها برای کشف رمز عبور ساده میشود. شما می توانید از طریق غیر فعال کردن اسکریپت ها و استایل ها یا ادغام آنها با یکدیگر برای کاهش این درخواست ها اقدام کنید. به طوری که حتی میتوانند وجه پرداختی مشتریان را به سمتی که آنها تمایل دارند هدایت کنند.

آنها روی کد اصلی وردپرس تأثیری ندارند.

با نوشتن عنوانهای بهتر و یک متن Description چشمگیر، به راحتی میتوانید نرخ ورود به سایت خود را بسیار افزایش دهید. صفحهی ورود پیشفرض وردپرس wp-login.php است که خود این مسئله سبب میشود که امکان دسترسی به آن راحتتر و ورود هکرها به سایت آسانتر شود. این امر موجب میشود تا همیشه ایمنترین و بروزترین نسخه وردپرس در دسترس شما و مورد استفاده قرار گیرد. را تغییر دهید تا برای باتها قابل شناسایی نباشد. هزاران افزونه برای وردپرس وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که همه آنها برای استفاده مناسب و امن هستند! آنها روی کد اصلی وردپرس تأثیری ندارند. از طرف دیگر، شما نمیتوانید مطمئن باشید که حتما نسخه اصلی را از سایت اصلی خریداری کرده باشند و در اختیار شما بگذارند. قالبهای مطمئن و قابل اعتماد در هر برز رسانی ممکن است آسیبپذیریها و نقصهای قالب را برطرف کنند. اگر بعد از نصب یک افزونه یا قالب سرعت وردپرس شما کاهش پیدا کرد پس مطمئن باشید مشکل از آن افرونه یا قالب است زیرا بعضی از کد نویس ها از کد های استاندار استفاده نمیکنند و یا اشتباهی در محصول خود انجام داده اند که باعث رخ دادن این اتفاق شده است.

در این بخش از افزونه میتوانید تنظیمات مربوط به تعداد دفعات ورود را تعیین کنید. اگر مایل به راه اندازی انجمن و فروم خود روی وردپرس هستید فقط کافیست افزونه bbpress را نصب کنید. در اینجا تنظیمات کلی این افزونه را بهصورت کلی مرور میکنیم. با این حال، اگر سیستم شما تنظیمات تاریخ و ساعت نادرستی داشته باشد ممکن است باعث شود که مرورگر شما بر تصور این که گواهی SSL یک وبسایت نامعتبر است پیغام خطا صادر نماید. سازگاری وردپرس با ویژگی عقبگرد باعث میشود که در صورت پشیمانی از نسخه بروز شده و یا بروز مشکل پس از بروزرسانی، به نسخه قبلی بازگردند و مشکل را حل کنند. این روش سعی در پیدا کردن نقطه های ضعف سرور را دارد که معمولا در ورژن های قدیمی برنامه ها، پلاگین ها و پوسته ها یافت میشود. خیلی از آن ها از پسورد های ساده، ورژن های قدیمی WordPress که ضعف های آنها شناخته شده، و یا پلاگین های تاریخ گذشته و ناامن استفاده میکنند.

از طرف دیگر اگر یک بات متوجه مخفی شدن نسخه شما شود، احتمال خواهد داد که شما از یک ورژن قدیمی استفاده میکنید که سعی در مخفی کردن شماره نسخه سایت بی تم را دارید. اما این کار جلوی هکرهایی که از بات ها برای شناسایی استفاده میکنند را خواهد گرفت. بهعنوانمثال افزونه Login Lockdown به شما اجازه میدهد حداکثر تعداد تلاشهای ناموفق برای ورود به سیستم را تنظیم کنید. این بدین معناست که افزونه ی مورد نظر ما از زبان فارسی پشتیبانی می کند. به زبان ساده بخواهم توضیح دهم، Ajax بخشی از یک صفحه وب را بدون بارگیری مجدد کل صفحه، به روز رسانی میکند. کار کرده باشه و آشنایی سطحی به زبان PHP داشته باشه مفیده و بهتر میتونه کارشو پیش ببره. افزایش امنیت سایت وردپرس مقوله بسیار مهمی است که تمامی صاحبان کسب و کارها توجه خود را به آن معطوف کرده اند. وردپرس چندین مزیت امنیتی را برای کاربران خود ارائه میدهد، اما صاحبان وبسایتها باید ابتکار عمل داشته باشند و میزان امنیت وردپرس را افزایش دهند.

افزایش سطح ایمنی وبسایت برای جلوگیری از اقدامات خرابکارانه هکرها از نقض محتوای وبسایت گرفته تا وجود backdoors در سایت، نرمافزارهای ثانویه، کنترل حسابهای کاربری و سایر اشکال حملات مخرب، بسیار مهم است. با انجام یک سری اقدامات پیشگیرانه میتوان میزان نفوذپذیری وبسایت و حملات احتمالی را کاهش داد. همانطور که قبلاً هم ذکر کردیم، افزونههای امنیتی میتوانند از حملات جلوگیری کرده و فعالیتهای مشکوک را هشدار دهند. در مورد هر کدام از افزونههای بالا بهطور مفصل در وبلاگمان توضیح دادهایم. تمام تلاش ما در این دوره بر سادهسازی و ساده توضیح دادن موارد بوده، حتی در خلال دوره سعی کردیم هر آنچه باعث شود درروند کد نویسی دچار مشکل شوید، از این مورد صرفنظر کنیم. این کار دوم را به دو طریق میتوان انجام داد که در ادامه توضیح میدهیم.

لیستهای سیاه شامل وبسایت های ناسالمی هستند که از فهرست گوگل حذف شدهاند، قرار گرفتن در لیست سیاه منجر به از دست دادن ترافیک و درآمد وبسایت خواهد شد. افزونههای امنیتی شامل اسکنر بدافزارها، فایروالها، پشتیبانگیر، احراز هویت و… پشتیبانی وردپرس به قدری گسترده است که تقریباً 30 درصد از تمام وبسایتهای اینترنتی را شامل میشوند. امنیت سایت وردپرسی به عنوان پلتفرمی که تا سال ۲۰۲۱، حدود ۴۰% کل وب سایت های دنیا از آن استفاده می کنند موضوع بسیار مهمی است. هم اکنون WordPress یکی از محبوبترین “سیستم مدیریت منابع” در اینترنت است، که میلیون ها وب سایت از سراسر دنیا از آن استفاده میکنند. امروزه ظاهر حرف اول را در جذب مشتری و تبدیل نرخ بازدید کنندگان به مشتری میزند، از این رو داشتن ظاهری زیبا و جذاب برای وب سایت شما بسیار حائز اهمیت است، همچنین داشتن ظاهری مدرن در عین حال غیر تکراری بسیار جذاب است، پس شما می توانید با شرکت در دوره آموزش طراحی قالب wordpress، سبب افزایش نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری شوید.

یا شاید هم از نظر خودتان، نشان داده شدن اینکه شما از بلاگری مثل WordPress برای سایت خود استفاده میکنید، کلاس کاری تجارتتان را پایین میآورد؟ یکی از دلایل اصلی آن این است که معمولا این دسته از قالب ها به گونه ای طراحی میشوند که امکان ایجاد تغییرات و یا مهندسی معکوس آنها فراهم نباشد و به همان آپشن ها و امکاناتی که دارند بسنده کرد . بهتر است آنها را فشرده سازی کنید. حضور در وبسایت و عدم فعالیت، کمی خطرناک است. این جمله ممکن است کمی ترسناک باشد اما واقعیت دارد. به طور کلی یک سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای میزان امنیت مطلوبی است اما چند مرحله ساده برای ارتقای امنیت وردپرس وجود دارد که انجام آنها را توصیه میکنیم. آموزشهای زیادی برای مخفی کردن شماره نسخه استفاده شده از این سیستم مدیریت محتوا وجود دارند، اما اینجا ما یک سری از آن ها را بازگو خواهیم کرد.

هسته وردپرس بسیار امن است و مزایای متعددی نسبت به سایر سیستمهای مدیریت محتوا ارائه میدهد اما باز هم باید نسبت به بروز نگه داشتن وردپرس تلاش کرد. بر خلاف سایر سیستمهای مدیریت محتوا مانند دروپال، وردپرس با ویژگی عقبگرد سازگاری دارد. با تهیه این قالب یک صفحه ساز قدرتمند برای سایت خود خواهید داشت. بهعنوانمثال افزونه Idle User Logout یک گزینه مناسب است که میتوان بازههای زمانی برای خروج خودکار کاربران تعیین کرد. 5 مورد بالا را حتما باید داشته باشید ، مخصوصا سه گزینه اول و دو گزینه دیگر نیز بنا به فعالیت سایت می تواند کمک حال شما باشد.

همچنین گزینه زمانبندی نیز بهدلخواه شما میتواند به ثانیه، ساعت و بر اساس فاصلهای خاص باشد که بهصورت پیشفرض روی ثانیه است. چرا باید به فکر قوی کردن امنیت سایت وردپرسی خودمان باشیم؟ همانطور که در مطالب قبلی عنوان کرده ایم بیشترین حجم کاری در سئو را سئو داخلی انجام می دهد که این موضوع اهمیت محتوا و ساختار سایت را نشان می دهد. نکته : با نصب این پلاگین ها سایت وردپرسی شما امن نمی شه و باید این پلاگین ها رو پیکر بندی، تنظیم شون کنید ،اگه بلد نیستید خرابکاری نکنید واز یه وردپرس کار خوب بخواید این کار رو انجام بده. همچنین در بخش مارکت مسترکد شما میتوانید با تهیه اشتراک VIP بسیاری از به روز ترین قالب های وردپرس، قالب های جوملا، قالب HTML، انواع افزونه ها و کامپوننت ها را بدون محدودیت دریافت کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اگر توجیهی برای امنیت افزونه نداشتید از نصب آن صرف نظر کنید. هر محتوایی که در شاخه wp-content شما قرار دارد، چه فعال چه غیرفعال، میتوانند ضعفی در سرورهای شما را برای هکر معرفی کند که از آن طریق هکر ورود خود به سرور را تضمین میکند. اما برای دسته دوم به شما پیشنهاد میکنیم که هر 30 روز یکبار وقت خود را برای بروز کردن موارد قابل انجام اختصاص دهید. هکرها می دانند میلیون ها کاربرانی که از وب سایت وردپرسی استفاده میکنند، از میزان کافی امنیت برای سایت های خود استفاده نمیکنند. هکرها میتوانند با تصاحب اکانتهای کاربران باعث بروز مشکلات متعددی از جمله نقض اطلاعات تا سرقت اکانت کاربری شوند.