برترین سایت های ایرانی و خارجی ساخته شده با وردپرس

اجرای این استراتژی اختیاری است، اما ایندکس کردن دستهبندیها در گوگل، میتواند میزان ارتباط و مفید بودن محتوای شما را افزایش دهد که نتیجهی آن افزایش ترافیک، بهبود رتبه در موتور جستجوی گوگل و بهبود سئو وردپرس سایت بی تم خواهد بود. فارغ از اینکه سایت شما وردپرس باشد یا نه، بعضی افراد اعتقاد دارند که این انتخاب میتواند روی سئوی سایت موثر باشد. با توجه به اینکه افزونه یوست سئو قدمت بیشتری دارد، در این راهنما بیشتر مثالهای ما نیز از افزونه یوست سئو خواهد بود. اگر سایت شما یک سایت کسب و کار باشد، باید توجه بیشتری به امنیت وردپرس خود داشته باشید. با توجه به سادگی کار با وردپرس خیلی از شرکتهای طراحی سایت هم تصمیم گرفتند از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی سایتهای مشتریان خود استفاده کنند. چرا که این دو آدرس با یکدیگر رقابت میکنند و از شانسشان برای قرار گرفتن در رتبههای بالاتر کاسته میشود. دارد. با اینحال توصیه همیشگی ما این است که یک افزونهی سئوی مناسب روی سایت وردپرس خود نصب کنید.

پلاگین وردپرس

استفاده از هاستهای اشتراکی ارزان و بی کیفیت میتواند تمام زحمات شما برای تولید محتوا و سئو را به باد دهد پس بهتر است حداقل در هزینه برای خدریا یک هاست وردپرسی مناسب صرفهجویی نکنید. و از آنجا که چنین صفحاتی ارزش سئویی ندارند، چنین اتفاقی میتواند به اتلاف بودجه خزش (Crawling budget) منجر شود. ممکن است در سایت شما صفحاتی وجود داشته باشد که توسط قالب و یا افزونههای مختلف تولید شدهاند و ارزشی برای کاربر خلق نمیکنند. لازم به ذکر است که برای نمایش در سایت قالب سایت وردپرس شما باید از قابلیت بردکرامب پشتیبانی کند.

موقعیت مکانی سرور هاست را نزدیک به کاربرانتان انتخاب کنید و قبل از اقدام به خرید حتما از اینکه هاست شما HTTP/2 را پشتیبانی کند اطمینان حاصل کنید. به محض اینکه افزونه یوست سئو فعال شود، یک بخش جدید در سایدبار داشبورد وردپرس خود خواهید دید با عنوان «سئو». این افزونه به طور پیشفرض در بسته نصبی وردپرس قرار دارد اما غیر فعال میباشد و برای فعال کردن این افزونه باید برای هر سایت یک کد فعالسازی از سایت سازنده این پلاگین دریافت کرد. در صورت بروز هر گونه سوال و مشکل در خصوص نصب افزونه وردپرس با تیم پشتیبانی مبین هاست تماس حاصل فرمایید. به عنوان مثال بعضی از قالب های پرمیوم وردپرس با ارائه سبد خرید و گالری های زیبای محصولات به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً با ووکامرس ادغام شوند. تنها کافی است که پروفایلهای اجتماعی خود را در افزونه یوست وارد کنید تا با استفاده از دادههای ساختاریافته آنها را به سایت خود متصل کنید.

بنابراین استفاده از آخرین نسخه منتشر شده از قالب و افزونه ­ها موضوع مهمی است که باید رعایت کنید. سعی کنید بهترین سرویس خدمات میزبانی وردپرس را انتخاب کنید ، این موضوع یکی از چالش های مهم و حیاتی می باشد زیرا انتخاب شما بر ادامه مسیر بهینه سازی بسیار تاثیر گزار است و انتخاب نادرست شما را به بیراهه هدایت میکند! افزونه یوست سئو امکان اضافه کردن نشانهگذاری شبکههای اجتماعی را نیز فراهم میکند. در صورت فعال کردن این گزینه اسکیمای بردکرامب به سایت شما اضافه خواهد شد و نتیجه آن را حداقل در نتایج جستجو خواهید دید. در قسمت نتایج جستجو، این افزونه را مشاهده خواهید کرد.

افزونه وردپرس

کافی است به تنظیمات یواست سئو در داشبورد سایت وردپرس خود بروید، سپس از قسمت ظاهر جستجو، سربرگ مسیر راهنما را انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه نصب، افزونه یواست سئو به راحتی روی سایت شما نصب خواهد شد. پس از اتمام نصب به جای دکمه نصب، دکمهی «فعال نمایید» را خواهید دید. گزینههایی برای بررسی نتایج نظرسنجی که بعد از اتمام و ارسال نظرسنجی به کاربران نشان داده میشود. گاهی اوقات مانیتورینگ رفتار کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد! یکی دیگر از عواملی که در طراحی وب سایت با وردپرس یا سیستم اختصاصی حائز اهمیت است، هزینه طراحی، پیاده سازی و اجرای وب سایت است. CMS ها (Content Management System) همان سیستمهای مدیریت محتوا هستند که به وسیله آن ها میتوان وب سایت را پیاده سازی و محتوای آن را مدیریت کرد. آخرین نسخه ی برنامه مدیریت محتوا وردپرس (WordPress) را می توانید با یک کلیک و به صورت رایگان از فارسروید برای اندروید خود دریافت کنید!

افزایش سرعت وردپرس

برای بررسی اینکه آیا هاست شما از این پروتکل پشتیبانی میکند یا خیر به این لینک رفته و آدرس سایت خود را وارد کنید. برای اینکه مطمئن شوید گوگل آدرس درست را شناسایی میکند، میتوانید به صورت دستی یا از طریق افزونههای مناسب از canonical tags که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید. اس اس ال Thawte IIS Web Server آموزش مدیریت فایلها در کنترل پنل کنترل کامپیوتر از راه دور گواهینامه نمایندگی رسمی جوکر در ایران پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس فاکتورهای مهم خرید هاست تخفیف در خرید دامنه آی آر چه هاستی برای نصب وردپرس مناسب است؟ میتونید در سی پنل فول بکاپ بگیرید یا بطور جداگانه از فایلها و پوشهها بکاپ تهیه کنید و در جای امن نگهداری کنید. بی بی سی وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب کرده است. افزونه یوست سئو فعال کردن بردکرامب را بسیار ساده کرده است. این افزونه بیش از ۵ میلیون نصب فعال دارد و امتیاز شگفتانگیز ۵ از ۵ را در مخزن وردپرس کسب کرده است. با این کار گوگل میتواند پروفایلهای اجتماعی شما را به سایتتان ارتباط دهد که برای بهبود آگاهی برندتان استفاده میشود.

این فرآیند شامل مراحل زیادی میشود و هنگامیکه چندین نفر بهطور همزمان از آن بازدید میکنند میتواند سرعت وبسایت شمارا کند. شما میتوانید همزمان که برای مخاطبان خود مینویسید، مهمترین نکات سئو را در ذهن داشته و روی مطلب خود اعمال کنید. در صورتی که نویسندگان وبسایت شما یک نفر هستند نیز میتوانید از فهرست شدن صفحات بایگانی نویسندگان نیز جلوگیری کنید. اگر شما تجربه کار با افزونههایی را دارید که در این فهرست نیست و فکر میکنید بهتر است اضافه شوند حتماً با نوشتن نظر به کامل و بهتر شدن این مقاله کمک کنید. صفحات بایگانی بر اساس تاریخ هم یک نمونه دیگر از صفحات بی ارزش هستند که بهتر است از فهرست شدن آنها جلوگیری کنید. فیلد Login URL را با URL سفارشی صفحه ورود خود پر کنید. از صفحه پلاگین در دایرکتوری پلاگین وردپرس بازدید کنید و روی تب پشتیبانی کلیک کنید.

» را فعال کنید.

مطمئن شوید که همین امروز تمام آن پروفایلها را تصاحب کنید. خوب است بدانیم که داشتن www در دامنه، هیچ تاثیری روی سئو و رتبه سایت ندارد اما این بدین معنی نیست که همیشه باید دامنه سایت خود را بدون www انتخاب کنید. » را فعال کنید. با فعال کردن گزینه بهینه سازی کد Javascript تمام فایلهای js سایت در یک فایل فشرده ذخیره و در فوتر قالب بارگذاری میشوند. همچنین مینیفای کردن (minification)، فشرده سازی GZIP ، کش مرورگر و گزینه ای برای ترکیب فایل های JavaScript و CSS برای کاهش درخواست های سرور را ارائه دهد. گوگل و بینگ از نقشه سایت (sitemap) برای دریافت درک بهتری از ساختار هر سایت و بررسی هرچه بهتر آن توسط خزندههایشان استفاده میکنند. به موتورهای جستجو کمک میکنند ساختار و سلسله مراتب سایت شما را بهتر درک کنند. هماکنون یک نگاه اجمالی به تکنیکهایی که به سایت وردپرس ما سرعت میدهد میاندازیم.

لازم به ذکر است که فیسبوک و گوگل از اوپن گرف برای برداشتن اطلاعاتی که لازم دارند استفاده میکنند، اما توییتر از اطلاعات متای مخصوص خود با نام Twitter Cards استفاده میکند. این پلاگین با ذخیره کردن محتوای سایت در کش (cache)، کمک میکند تا سایت سریعتر بارگذاری شود. قطعا زمان صحبت کردن حتی ۳۰ ثانیه هم اهمیت بسیار زیادی دارد! پهنای باند ماهانه که با نام ترافیک ماهانه نیز بیان میشود دومین مورد با اهمیت در انتخاب میزبان مناسب است.

به عبارت دیگر با انتخاب پوسته وردپرس مناسب و در نتیجه بهبود تجربه کابری احتمال خرید افزایش پیدا میکند. بنابراین به سرعت آن صفحه را ترک میکند و به این ترتیب نرخ ترک سایتتان بالا میرود که برای سئو سایت شما اتفاق خوبی نیست. تنظیمات Redirect باید به نحوی باشد که هردوی این آدرسها به صفحه about ختم شوند. اما به خاطر داشته باشید که در صورت انتخاب هرکدام، باید تنظیمات بازنشانی (redirect) را به نحوی انجام دهید که تنها یکی از این دو حالت قابل دسترسی باشد. یکی از این ابزارها Namechk است که به کمک آن میتوانید ببینید چه نامها و آیدیهایی در همه شبکههای اجتماعی قابل دسترسی هستند. وقتی ما این جواب را به افراد میدهیم، آنها هم مثل شما و به اندازهی دیگران گیج میشوند، از چه تعداد افزونه روی سایتتان استفاده میکنید؟

پشتیبانی افزونه طراحی شده توسط بیاوردپرس به چه صورت است؟ پشتیبانی از HTTP/2 تاثیر بسزایی در بارگذاری سریعتر سایت شما خواهد داشت. بنابراین ، اگر میخواهید دوره های آنلاین را ارائه دهید یا برای دانشکده، مدرسه یا دانشگاه خود سایتی راه اندازی کنید، به قالب آموزشی نیاز خواهید داشت. برای اعمال این تنظیمات، کافی است به بخش پیوندهای یکتا (Permalinks) از تنظیمات وردپرس مراجعه کنید، و گزینهی نام نوشته (Post Name) را انتخاب کنید و سپس تنظیمات را ذخیره کنید. ” را به انتهای آدرس سایتتان اضافه کنید و دکمه enter را بزنید.

سپس آدرس نقشه سایتتان را که در بخش قبل توضیح دادیم در قسمت Add a new sitemap وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. برای تنظیم آدرس پیشفرض سایت کافیست به قسمت تنظیمات بروید و از قسمت عمومی آدرس پیشفرض را مطابق تصویر زیر تنظیم کنید. در این بخش میتوانید تنظیمات مربوط به زمانبندی گزارشگیری و همچنین تنظیمات مربوط به URLها را مشخص کنید. این افزونه دارای کاربرد ها و مشخصاتی از جمله حافظه پنهان صفحه، ذخیره پایگاه داده، حافظه پنهان اشیاء، حافظه پنهان مرورگر و موارد دیگر است. نه فقط برای مدیریت وردپرس، همچنین برای حساب هایFTP، پایگاه داده، حساب میزبانی وردپرس و آدرس های ایمیل سفارشی شده که از نام دامنه سایت شما استفاده می کنند. اگر قصد دارید در آینده سایتتان را راهاندازی کنید، احتمالا اولین سوالی که برایتان پیش میآید، این است که دامنه سایتتان باید پیشوند www داشته باشد یا نه. اما اگر بدون داشتن تخصص و دانش درباره امنیت سایت وردپرس، اقدام به دستکاری تنظیمات امنیتی سایت خود کنید، نه تنها امنیت آن افزایش پیدا نمیکند، بلکه امنیت آن را به شدت پایین میآورد.

یا اگر بخواهید برای کاربران لیست محصولات موردعلاقه یا خریدهای بعدی تنظیم کنید، افزونهYITH WooCommerce Wishlist (که حتی آمازون هم از آن استفاده میکند) به شما امکان میدهد این لیستها را طراحی کنید. تنها راه شناسایی این حمله استفاده از ابزارهای نظارت بر یکپارچگی فایلهاست، چون بدافزار هکرها فایل initial.php را حذف میکند تا رد خود را از بین ببرد. با این کار کنترل کاملی روی بهینهسازی آنچه که گوگل از سایت شما مشاهده میکند خواهید داشت. در سرچ کنسول، در بخش index، روی sitemaps کلیک کنید.

اگر ترجیحتان یک آدرس کوتاهتر است، باید از دامنههای بدون www استفاده کنید. ترجیح گوگل این است که پیوندها یکتای یک سایت شامل عنوان و کلمات کلیدی یک محتوا باشند، اما به طور کلی URL های کوتاهتر بهتر هستند. یکی از ویژگیهای این افزونه این است که محتوایی به کاربر نمایش میدهد که مطابق با کلمات کلیدای است که جستجو کرده است. این برای برندینگ شما میتواند بسیار مفید باشد، چرا که میتوانید کنترل خوبی روی آنچه مخاطبانتان در صورت جستجوی نام برند شما میبینند داشته باشید.

وردپرس با داشتن افزونههایی مانند Yoast میتواند در سئو کردن سایتتان کمک کند. یکی از روش هایی که هکرها توسط آن اقدام به نفوذ به سایت ها و همچنین هک کردن اطلاعات آن می نمایند استفاده از اطلاعات ورود مختلف در صفحه لاگین وردپرس می باشد. صفحه ساز Themify به عنوان یک ویژگی استاندارد برای تمام قالب های Themify است. برای روشن کردن نقشه سایت، باید وارد تنظیمات افزونه یوست، سپس قسمت عمومی یا General شوید و دکمه XML Sitemaps را روشن کنید. در این قسمت همچنین میتوانید تنظیمات مربوط به عکسی که میخواهید به صورت پیشفرض در هنگام به اشتراک گذاری نمایش داده شود انجام دهید.