بهترین افزونه های وردپرس: 10 افزونه ضروری

این قالب ها سازگار با تلفن همراه ، سبک و از نظر SEO بهینه شده اند. به نظر ساده و پیش پا افتاده می آید اما یکی از موثرترین و مهم ترین روش ها جهت بهبود شاخص تغییر چیدمان تجمعی یا همان CLS این است که تمام عکس های مورد استفاده در وب سایت دارای نسبت طول و عرض استاندارد باشند. در این صورت می بایست به تغییر سایز عکس مربوطه از روش های ممکن اقدام نمایید. تصاویری مثل تصویر زمینهی سایت، تصویر لوگو و فایلهایی که تقریبا همیشه ثابتاند و تغییر چندانی روی آنها ایجاد نمیشود. خب یکی از راه های ایجاد این ارتباط، تماس گرفتن است. یکی از چیزهایی که من در خصوص کار با وردپرس دوست دارم این است که برای انجام هر عمل و دنبال کردن هر هدفی روش های بسیاری در دسترس هستند. موتور ذخیره سازی InnoDB ثابت نموده است که بسیار سریع تر و کارآمدتر از MyISAM است و می بایست از این موتور برای جدول های پایگاه داده خود استفاده نمایید.

به این منظور می بایست ابتدا تمامی نسخه های قبلی را پاک کنید و سپس تنظیمات مورد نظر خود را اعمال نمایید. اگر افزونه مورد نظر از قابلیت پاکسازی خودکار اطلاعات در هنگام حذف نصب برخوردار نباشد مجبور خواهید بود به شکل دستی جدول مربوط به آن افزونه را از پایگاه داده خود حذف نمایید. تمامی اطلاعاتی که توسط افزونه ها در صفحات وب سایت بارگذاری می گردند در جدول wp-options ذخیره می شوند. در چنین مواردی ممکن است حجم عظیمی از اکستنشن های غیر ضروری در حافظه دیسک سرور تلنبار گردند. همانطور که می دانید این داده ها هیچ گونه استفاده ای برای شما و سایت شما ندارند و تنها موجب افزایش حجم پایگاه داده وردپرس می گردند. در این گونه مواقع می بایست افزونه مذکور را یک بار دیگر نصب و این بار به شیوه صحیح مجددا حذف نصب نمایید.

پلاگین وردپرس

افزونه Perfmatters امکان انجام ساده و سریع این عملیات را برای شما فراهم می سازد. در تب “404 Detection” میتوانید افزونه All In One Security را بهگونهای تنظیم کنید تا IPهایی که به دفعات بالا برای دسترسی به صفحات ناموجود در سایت شما تلاش میکنند را مسدود کند. متاسفانه بسیاری از این افزونه ها زمانی که حذف نصب می شوند تمامی اطلاعات مربوط به خود را از پایگاه داده شما پاکسازی نمی کنند. اما باید بگوییم که بسیاری از افزونه ها هنگام اجرای عملیات حذف نصب گزینه پاکسازی کامل اطلاعات را به کاربر عرضه می کنند و ممکن است این گزینه از نظر شما دور مانده باشد. لذا آموزش این افزونه را در دوره آموزش کامل وردپرس قرار می دهیم. بلکه مطالب سایت به طور کامل از طریق فونت های موجود در دستگاه موبایل یا کامپیوتر کاربر مورد نظر برای او به نمایش در می آید. برای شروع کافیست از منوی مدیریت وردپرس خود وارد بخش افزونهها » افزودن شوید تا بتوانید افزونه مورد نظر را نصب کنید.

افزونه وردپرس

اما عرضه نسل جدید سیستم عامل ها باعث شده است که کیفیت فونت های موجود در کامپیوترهای شخصی به شدت افزایش پیدا کند. چون حجم اطلاعات زیاد است در واقع میزان لود سرور سایت شما افزایش پیدا کرده و اصطلاحا می گوییم سرور Down شده. بعد از انتخاب طراح، اکنون با حجم عظیمی از امکانات مواجه هستید. در واقع بعد از عکس ها و ویدیوها، فایل های جاوا اسکریپت سومین عنصر بزرگ در شکل دهی به وزن کلی صفحات وب می باشند. فایروالی که شامل محدود کردن سرعت ، مسدود کردن جستجوگر (crawler) های جعلی Google ، IP های whitelist و بلوک کردن IP است. پس از حذف این داده های غیر ضروری نوبت آن است که به انجام تنظیمات محدود سازی میزان ذخیره نسخه های قدیمی صفحات و پست ها بپردازید. اعلانی را در زیر هر افزونه مشاهده خواهید کرد که دارای به روزرسانی های لازم برای نصب است.

پس از چند ثانیه قالب نصب می گردد و می توانید مستقیم آن را فعال کنید. از طریق افزونه Perfmatters قادر خواهید بود عکس های مدنظر خود را به راحتی preload نمایید. البته اگر افزونه مورد نظر به خوبی توسعه داده شده باشد می بایست هنگام حذف نصب تمامی داده های خود را از دیسک سرور شما پاکسازی کند. علاوه بر موارد قبلی که به آن ها اشاره شد انواع دیگری از اطلاعات بی استفاده ممکن است در پایگاه داده وب سایت شما موجود باشند که می بایست آن ها را نیز پاکسازی نمایید. به طور مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که در این سایت وردپرسی ششصد و سی نسخه قبلی از صفحات سایت و مطالب اصلاح شده آن موجود می باشد. زمانی که تغییراتی در پست ها یا صفحات وب سایت خود اعمال می کنید وردپرس به طور خودکار اقدام به ذخیره سازی نسخه های قبلی آن پست ها و صفحات می نماید.

اما متاسفانه وردپرس محدودیتی در خصوص تعداد نسخه های ذخیره شده اعمال نکرده است. متاسفانه وبسایتهای زیادی وجود دارند که قالبهای مخرب را توزیع میکنند. صرف نظر از اینکه در کش مرورگر کاربر وجود دارند یا نه. شما می توانید از طریق کنترل پنل هاست وردپرس خود وارد قسمت phpMyAdmin شده و سپس تنظیمات مورد نظر خود را برای جدول wp-options اعمال کنید. علت این تا حد زیادی به دلیل نحوه عملکرد وردپرس است: هنگامیکه شخصی از صفحه ای در سایت شما بازدید میکند، وردپرس به صورت پویا صفحه را با کشیدن دادهها از منابع مختلف – مانند پایگاه داده وردپرس و فایلهای موضوع – و سپس ترکیب آنها در یک فایل HTML که ارسال میشود، میسازد. اینطوری هر شخصی که برای وبسایت خودش به شما نیازمند باشه، بهراحتی میتونه به شما مراجعه کنه و بابت پرداخت هزینه مشخصی، درخواست خدمت کنه.

پیشنهاد می کنیم که از یک سرویس کلاد هاستینگ | cloud hosting برای وردپرس استفاده کنید چون که در این سرویس منابع در سرورهای مختلف تقسیم می شوند تا در زمان های ترافیک سنگین سایت، از مشکلات پهنای باند جلوگیری کند. در نتیجه توصیه می کنیم با استفاده از محاسبه گر GTmetrix میزان فونت هایی که در سایت خود بارگذاری می کنید را کنترل نمایید. در نتیجه می توان گفت بهینه سازی جاوا اسکریپت از تاثیر فوق العاده ای در افزایش سرعت وردپرس برخوردار می باشد. بر اساس آزمایشات من استفاده از این فونت ها منجر به ایجاد تاخیر حدودا سیصد میکرو ثانیه ای در پروسه لود شدن سایت می گردد. ما در ادامه سعی کردیم بهترین افزونههای رایگان که به شما کمک میکند سطح بالاتری برای امنیت وردپرس خود ایجاد کنید را معرفی کردهایم. برای استفاده از این سرویس رایگان ابتدا می بایست گوگل فونتس را دانلود کنید، سپس آن را در سرور وب سایت خود آپلود نمایید و در نهایت نیز فایل HTML و CSS مناسب را اضافه کنید.

افزایش سرعت وردپرس

برترین ویژگی و گزینههایی را که برای وب سایتهای فروشگاهی نیاز است را شما میتوانید با GoodStore تجربه کنید. این مکانیزم به این شکل است که به جای بارگذاری فونت ها در سرور سایت از فونت های موجود در کامپیوتر یا موبایل بازدید کنندگان سایت برای نمایش محتوا به آن ها استفاده می گردد. اگر از پوسته GeneratePress استفاده می کنید می توانید به راحتی و با یک کلیک گزینه سیستم فونت استک را فعال نمایید و از این طریق به افزایش سرعت وردپرس بپردازید.

زمانی که آپلود فایل به رنگ سبز درآمد نشان دهنده ان است که افزونه به طور کامل آپلود شده است. قالب Hexa یک قالب رایگان وردپرس ساده، مینیمال، رنگی و واکنشگرا و دارای رنگ های متعدد است. ضمناً شما میتوانید این پلاگین را بهصورت رایگان دانلود کنید. علاوه بر این می توانید این تنظیمات را به شکل دستی و از طریق کد wp-config.php نیز اعمال کنید. در این جلسه نیز قصد داریم 7 تا از افزونه های ضروری وردپرس را باهم روی وردپرس نصب کنیم تا سایت را ازنظر سئو، امنیت، سرعت رشد داشته باشد و بتوان خیلی راحت آن را به هاست اصلی متصل کرد.

تنها کافیست گزینه lazy load را در این افزونه فعال betheme.ir – betheme.ir – نمایید. همچنین می توانید ذخیره سازی نسخه های قدیمی مطالب سایت را به طور کامل غیر فعال کنید. حذف این عکس های غیر ضروری می تواند تاثیر مثبتی در افزایش سرعت وردپرس داشته باشد. همان طور که توضیح دادیم افزایش امنیت سایت های وردپرسی ضروری است و تنها در این صورت است که کاربران می توانند به سایت شما اعتماد کرده و با اطمینان اطلاعات خود را در سایت شما وارد نمایند. اما راه های دیگری وجود دارد که در آنها می توانید این مشکلات را قبل از نصب بروی سایت برطرف کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مربوط به زمانی است که از یک افزونه بهینه سازی عکس به یک افزونه دیگر نقل مکان می کنید. گاهی اوقات هم با توجه به نیاز کسبوکارتان مجبورید سایت خود به زبان دیگری ترجمه کنید. این موضوع باعث می شود تا اطلاعاتی که به آن ها نیاز ندارید یک بار دیگر در پایگاه داده وب سایت روی هم انباشته نشوند و ظرفیت دیسک را اشغال نکنند. برای انجام این تنظیمات چند راه پیش روی شما قرار دارد. اگر وارد نکنید چیزی تو این بخش اتوماتیک از خود متن انتخاب میشه چیزی برای نمایش دادن ولی خب با Yoast SEO میتونید این بخش رو برای خودتون جداگانه بنویسید.

همه هکر ها میدانند شما به عنوان مدیر سایت، در مرحله نصب وردپرس از نام کاربری admin برای ورود به سایتتان استفاده می کنید. از آنجا که نام های کاربری نیمی از اطلاعات ورود به سیستم را تشکیل می دهند ، این حملات را برای هکرها آسان تر می کند. اگر ترافیک سایت شما که ارسال میشود رمز شده نباشد، مهاجم میتواند براحتی ترافیک را بسمت هاست خود هدایت کرده و در آنجا با تحلیل پکت ها، sessionID را بدست آورد. UpdraftPlus به شما این امکان را می دهد که از سایت وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را در فضای ابری ذخیره کنید یا در سیستم خود بارگذاری کنید.

قابلیت بهینه سازی پایگاه داده در افزونه Perfmatters به شما امکان می دهد که به سادگی و فقط با چند کلیک تمامی این اطلاعات زائد و غیر ضروری را پاکسازی نمایید. در صورتی که پوسته وردپرسی که از آن استفاده می کنید از چنین قابلیتی برخوردار نیست می توانید با استفاده از افزونه Perfmatters این تنظیمات را اعمال نمایید. برای این منظور می توانید از افزونه Media Cleaner استفاده کنید. اگر به طور همزمان از پوسته GeneratePress و افزونه GenerateBlocks استفاده می کنید می توانید به راحتی هر آیکونی که نیاز دارید را به وب سایت خود اضافه کنید. لیست بلند بالایی از وبسایتهای داخلی از این قالب استفاده کرده و عملکرد خوبی را تجربه کرده اند. در فهرست تهیه شده بهترین ها براساس کیفیت، عملکرد، محبوبیت و تجربه مرتب شده اند.

در صورتی که فایل نصبی افزونه را در اختیار داشته باشیم، برای نصب چنین عمل می کنیم. در واقع هر پوسته ای که به خوبی کد نویسی شده باشد، از جمله پوسته GeneratePress، به طور خودکار و در حالت پیشفرض این تنظیمات را برای وب سایت شما اعمال می کند. هر وب سایتی تعدادی عکس قدیمی دارد که هیچ استفاده ای برای وب سایت ندارند و تنها فضایی از دیسک سرور را اشغال کرده اند. اگرچه روش بسیار ساده تر و سریع تر این است که از افزونه Perfmatters یا Fonts Plugin استفاده کنید تا کل این فرآیند به شکل خودکار برای شما به انجام برسد. بنابراین اولین توصیه ما به شما جهت انجام بهینه سازی جاوا اسکریپت وارسی کامل افزونه ها و خلاص شدن از شر پلاگین هایی است که برای ادامه کارتان ضروری نیستند.

هنگامی که از سیستم فونت استک استفاده می کنید دیگر نیازی به بارگذاری فونت ها در صفحات سایت نخواهید داشت. با کپچا میتوانید از ورود ربات های مزاحم و کامنت و اسپم های بلا استفاده را حذف و مدیریت کنید بطوری که هیچ رباتی نتواند اجازه دسترسی به سیستم مدیریت محتوای شما را داشته باشد. اتو درفت ها، کامنت های اسپم، مطالبی که قبلا حذف شده اند و محتواهای موقت نمونه هایی از این اطلاعات زائد می باشند. در واقع سرعت سرعت وبسایت امروزه میشه گفت از مهمترین بخش های یک وبسایت هستش . ارتقا امنیت وردپرس دارای اهمیت زیادی است و استفاده از این افزونه باعث میشود که شما بتوانید امنیت وبسایت خود را تا حد زیادی بالا ببرید.