بهترین افزونه وردپرس برای مشاهده ترافیک سایت

اگر تا به حال در مورد بهینهسازی تصویری که در سایتتان بارگذاری می کنید فکر نکرده اید، پس الان میتوانید اولین گام بزرگ خود را برای کاهش مدت زمان بارگذاری صفحه بردارید. ترکیب کردن فایل های JS و CSS در یک فایل، ایده خوبی نیست، زیرا مرورگرها میتوانند به صورت موازی 6 فایل کوچکتر دانلود کنند که سریعتر از 1 یا 2 فایل بزرگ است. این یک اشتباه بزرگ محسوب میشود. دلیل دیگر اینکه برخی از این فایل ها در بالای مستندات HTML و برخی در پایین مستندات قرار دارند و برای این کار باید فایل ها را حداقل به دو بخش تقسیم کنید.

افزونه WPML که یکی از افزونه های ضروری وردپرس است، یکی از بهترین افزونه های چندزبانه کردن سایت در وردپرس است که به شما اجازه می دهد به راحتی وب سایت چند زبانه betheme.ir با وردپرس بسازید. برای استفاده از این افزونه باید یک وب سرویس پیامکی نیز خریداری نمایید . ممکن است وقتی صفحهی وبسایت خود را باز میکنید، در ابتدا تصور کنید خبری از کندی سرعت نیست! این یعنی لازم نیست نگران بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو یا سرعت بارگذاری آن باشید. 3. محافظه کار باشید و همیشه هنگام ورود به سایت وردپرس خود در مکان های عمومی مراقبت کنید. Limit Attempts by BestWebSoft: بهطور خودکار آدرسهای IP که به محدودیت تلاش برای ورود میرسند، مسدود و آنها را به فهرست بلاک اضافه میکند.

پیشنهاد میکنم به منظور جلوگیری از هر گونه ایجاد مشکل امنیتی در سایت خود از فروشگاههای ایرانی که افزونه وردپرس ارائه میکنند استفاده نکنید. برخی از این پلاگینها این امکان را دارند که تغییرات و بروزرسانیهایی را که بر روی وبسایتتان اعمال میکنید خیلی سریع بر روی اپلیکیشنهایتان نیز اعمال کنند. اگر شما از قالب افزونههای استاندارد در طراحی استفاده کنید، امکان توسعه و به کارگیری تعداد زیادی از افزونههای دیگر برای شما فراهم خواهد شد. امکان خرید این افزونه را هم به صورت ماهانه و هم به صورت سالانه دارید؛ در تصویر پایین قیمتهایی که باید برای استفاده یک ساله از این WEGLOT پرداخت کنید را آوردهایم، در صورتی که علاقهمند به کسب اطلاعات دربارۀ مدل پرداختی ماهانه هستید اینجا کلیک کنید. به عنوان یکی از دارندگان و صاحبان وب سایت، مهم ترین کاری که باید انجام دهید ایمن کردن سایت خود و محافظت از آن در مقابل هکرهاست.

افزونه وردپرس

اکنون فایل ترجمه شده خود را به زبانهای .mo و .po ذخیره میکند. صفحه ساز WPBakery با افزونه های معروف وردپرس شامل Yoast SEO و ووکامرس و همچنین با افزونه های قدرتمند ترجمه مانند افزونه Polylang و افزونه WPML کاملاً یکپارچه است. متاسفانه فایل های پلاگین وردپرس مانند قالب نیست و هر پلاگین با پلاگین دیگر متفاوت است و نمی توان گفت هر پلاگین چه فایل هایی دارد. تنظیمات پیش فرض پلاگین بسیار عالی است و نیازی نیست که شما کار خاصی انجام دهید. ووکامرس به صورت پیشفرض باتوجه به بروزرسانیهایی که انجام میدهد دارای سرعت لود بسیار مناسبی میباشد و نیازی به تغییر در سورس اصلی نیست و این بهینهسازی روز به روز بهتر نیز میشود و فقط کافیست شما بخشهایی که به آنها در وب سایت خود نیاز ندارید را غیرفعال کنید با اینکار زمان باز شدن سایت دیگر اون بخش ها فراخوانی نمیشوند و این امر باعث افزایش سرعت سایت ووکامرسی میشود.

تلاشهایی جهت ورود به سیستم با استفاده از استکریپتهای خودکار برای استفاده از رمزهای عبور ضعیف و دسترسی به سایت ما انجام میشود. این افزونه یک راه حل امنیتی موثر است که از فرمهای وب سایت وردپرس شما در برابر ورود هرزنامه و رباتهای مخرب محافظت میکند، در حالی که به افراد واقعی اجازه میدهد تا با سهولت از آن عبور کنند. آدرس وب سایت خود با دامین را با هر دامین دیگری که می خواهید به عکس هایش دسترسی پیدا کند جایگزین کنید و در قسمت http://replacing-stolen-image-url-goes-here.jpg کد تصویر مورد نظر را با URL تصویری که می خواهید به جای تصویر دزدیده شده قرار دهید، جایگزین نمایید. در ابتدای امر نگاه کنید ببینید فضایی که برای سایت برای عکس ارائه داده است چقدر است و سپس متناسب با آن، اندازه عکس را کوچک کنید. در حالی که وقتی یک کاربر تازه که برای بار اول از سایت شما بازدید میکند، چنین تجربهای نخواهد داشت.

ابزارها را اجرا کنید ( حداقل یکی از آنها را ) و بعد از انجام هر کدام از روش های بهبود سرعت، سایت را دوباره توسط این ابزارها کنترل و تست کنید. اکثر قالب های وردپرس این قابلیت را دارند که فایل هایی به صورت اسکریپت، شیوه نامه و گرافیک را از وب سایت های دیگر با منابع خارجی وارد کنند. در واقع کاربران واقعا به سرعت صفحات وب اهمیت میدهند. در مرحله آخر به شما دو DNS از طرف سایت کلود فلر ارائه میشود که باید انها را به جای دی ان اس های دامنه ای که به کلود فلر معرفی کرده اید قرار دهید یا در واقع DNS جدید کلود فلر را با DNS های قبلی جایگزین کنید . شبکه توزیع محتوا (CDN ) از نظر جغرافیایی شبکه ای توزیع شده از پراکسی سرورها و مراکز آنهاست و اولین هدف آن توزیع محتوای سایت شما به بازدیدکننده از نزدیک سرور به آنها است.

مثلاً افزونههای پشتیبانگیر(backup) در حال تهیه نسخه پشتیبان باشند، یا برنامههایی که از قبل توسط cron jobsها ایجاد کردهایم، اجرا میشوند. تصویرتان را کوچک کنید: همانطور که قبلا هم ذکر شد، همیشه قبل از بارگذاری تصویر بر روی سایت وردپرس آنها را کوچک کنید. دزدی های متعدد باعث ایجاد هزاران درخواست اضافی از سرور خواهد شد که سرور نیز ناچار به پاسخگویی بوده و بدین ترتیب سرعت نت پایین خواهد آمد. متوجه خواهید شد که میتوانید سفارشی سازی های قابلتوجهی برای افزونه ای مانند WooCommerce به این روش ایجاد کنید: من یک بار از آن برای تقویت یک سایت فهرستبندی استفاده کردم که حتی شامل پرداخت هم نمیشد. هرچند که بسیاری از پلاگین­های پرمیوم مانند WooCommerce یا Advanced Custom Fields روشهای پیشرفتهتری برای بهروز شدن دارند. بعد از آموزش ویرایش قالب وردپرس در ادامه آموزش وردپرس به سراغ آموزش ویرایش افزونه وردپرس رفته ایم و میخواهیم به صورت کامل نحوه ویرایش افزونه وردپرس رو آموزش دهیم و اینکه برای ویرایش افزونه وردپرس باید چه چیزهایی رو مسلط باشیم.

با حذف فایل های غیر ضروی JS و CSS از صفحه اصلی، زمان بارگذاری، تعداد درخواست ها و در کل حجم صفحه بهبود پیدا کرد و در نتیجه امتیاز ما بالا رفت. زمانی که یک بازدیدکننده، سایت شما را از طریق مرورگر باز میکند، سرور سایت همه منابع اعم از HTML، تصاویر، JS ، CSS و غیره را برای بارگذاری شدن سایت دانلود میکند. یک کش هدرز و تاریخ انقضا باید بر روی سرور باشد تا به منابع آماری (JS ، CSS و دیگر فایل ها) اجازه دهد تا در حافظه کش ذخیره گردد. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که سرصفحه های HTTP شما تاریخ انقضا دارند تا مرورگر بداند منابع را به عنوان جدید بودن از شبکه می گیرد ، نه اینکه آنها را از دستگاه محلی خود دریافت کند. حتی میتوانید تعیین کنید قوانینی که نوشتهاید برای کدام زبانها اعمال شوند؛ در مثال بالا از WEGLOT میخواهد هنگام ترجمۀ سایت به زبان فرانسوی همیشه کلمۀ Shop رو به Acheter ترجمه کند.

جزئیات هر عنصر ارتقا دهنده ای را لیست میکند و امتیازی بین 0 تا 100 به آن می دهد. در گام بعدی، شما لیست همه رکوردهای DNS را که کلودفلر از دامنه ما پیدا کرده است را خواهید دید. بعد از هک شدن یک سایت وردپرسی معمولا کدهای مخرب در سایت قربانی تزریق میشود که در اکثر مواقع شاید متوجه این مسئله نشوید. شاید بهتر باشد به فکر امنیت وردپرس هم باشیم، افزونه Wordfence Security به شما کمک میکند تا مسائل امنیت سایت خود را رفع کنید، امنیت وردپرس خود را ارتقاء دهید و از حمله هکرهای تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. برخی از این ابزارها را میتواند در هر موقعیت مکانیای اجرا کرد. این کار میتواند با کد سفارشی در پوسته فرزند (child theme) انجام شود. من آخرین نسخه از وردپرس، MedicPress theme و همه پلاگین های پیشنهادی را نصب کرده و محتوای پیش نمایشی را وارد کردم.

افزونه Enjoy Instagram با بهره گیری از گزینه های نمایش عکس ها به صورت شبکه ای و گردونه و همچنین قابلیت ایمپورت کردن محتوا از اکانت کاربران خاص و هشتگ ها به شما اطمینان می دهد به هر صورت که بخواهید بتوانید فید شبکه های اجتماعی خود را با سایت وردپرسی تان ادغام کنید. موقعیت های مکانی بیشتری برای انتخاب مکان ارزیابی دارد، میتوانید چندین گزینه مرورگر خود را فعال یا غیرفعال کنید تا بتوانید قسمت های مورد نظر را ارزیابی کنید. البته که ریسک همیشه وجود دارد، اما در برخی مواقع میتوان آن را به حداقلترین حالت ممکن کاهش داد.

پلاگین وردپرس

قابل ذکر است تیم بانک وردپرس با رزومه ای حرفه ای نزدیک به 10 سال در حال فعالیت در عرصه وب پارسی است ولی به تازگی اقدام به تاسیس سایتی جامع در زمینه وردپرس کرده است . این اتفاق برای دسکتاپ از سال 2010 و برای تلفن همراه از سال 2018 بوجود آمده است. بعد از اینکه با موارد کاهش دهنده سرعت سایت آشنا شدید، بیایید نگاهی بیاندازیم به نحوه سرعت بخشیدن به وردپرس سایتتان. بعد از اینکه این قابلیت را فعال کردید، همواره باید سایت را چک کرده و چگونگی بارگذاری تصاویر را ارزیابی کنید چرا که لود تنبل ممکن است باعث خرابی در لایه بندی های سایت شده و یا بارگذاری تصاویر را به درستی انجام ندهد (پرش تصویر). پس بسیار مهم است که از منبعی معتبر و مورد اطمینان، قالب ها و افزونه ها را خرید و دانلود کنید چون حقیقتا به دردسرهای بعد آن نمی ارزد!

WP Shamsi افزونه ای برای تبدیل تاریخ های وردپرس به هجری شمسی می باشد که علاوه بر این قابلیت می تواند وردپرس را به طور کامل فارسی نماید. در جلسه 29 از دوره آموزش کامل وردپرس به موضوع فشرده سازی تصاویر وردپرس خواهیم پرداخت. این افزونه افزایش سرعت سایت، تصاویر محتوا را معنادار تر و جذاب تر می کند که بخشی جدایی ناپذیر از وب سایت ها هستند. بهترین افزونه اعلان فشار وب برای وردپرس است. معمولاَ سرورهای میزبان این تنظیمات را دارند.اگر ابزار بهینه کننده سرعت سایت گزارش دهد که شما در حال از دست دادن laverage browser caching یا چیزی مثل آن هستید، بهترین راه این است که با شرکت میزبانی وب تماس حاصل کرده و به آنها اطلاع دهید که قصد نصب حافظه کش مرورگر بر روی سایت را دارید. در نتیجه افزایش سرعت صفحات وب نه تنها برای کاربران، بلکه برای صاحبان سایت ها نیز اهمیت دارد.

Bad Plugins: واضح است که اگر از پلاگین با کد ضعیف استفاده شود، عملکرد سایت را بدتر میکند. با نصب یک پلاگین میتوانید اخبار خود را به Google News معرفی کنید. افزونه ای که میخواهم برای شما معرفی میکنم یکی دیگر از افزونه های محبوب در سطح جهان برای بهینه سازی صفحات میباشد. این خدمات توسعه یافته از سئوی Yoast با نسخه رایگان نیز فعال هستند. در صورتی که مشکل شما برطرف نشد می توانید از شرکت توسعه دهنده در خواست کنید که نسخه اصلاح شده را برای شما ارسال کنند. این مستندات قبل از هر چیزی به شما کمک میکنند که پلاگین خود را سریعتر نصب و پیکربندی کنید. هر قالب وردپرسی که استفاده کنید لازم است قبل از آن به وردپرس تسلط داشته باشید. اگر این افزونه بود که شما را از دسترسی به پنل مدیریت وردپرس متوقف می کرد، پس اکنون باید بتوانید به آن وارد شوید.

همانطور که میدانید وردپرس بی شک محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای رایگان در وب است که بخش گسترده ای از این محبوبیت، بخاطر افزونه های وردپرس است. یکی از نکات مهم سئو و بهینه سازی سایت افزایش سرعت سایت است. افزونههای بهینهسازی تصویر میتوانند به صورت همزمان با آپلود تصویر حجم آن را کم کنند یا سایزهای مختلفی از تصویر را بسازد تا موقع استفاده در هر بخشی از سایت فقط از تصویر بهینه برای همان ابعاد استفاه شود. بعد از اینکه سایت خود را تست کردید، به نتایج شگفتی خواهید رسید. در گزارش تست سرعت احتمالا چند توصیه برای بهبود سایتتان مشاهده خواهید کرد ولی بیشتر اصطلاحات این گزارشها فنی هستند که برای مبتدیان درک آنها مشکل است. به همین دلیل بهتر است سرعت سایت وردپرس خود را تست کنید.

افزایش سرعت وردپرس

البته باید این نکته را در نظر داشت که وردپرس برای انواع فایلهایی که کاربران میتوانند آپلود کنند محدودیتی ایجاد میکند تا احتمال این نوع حمله را کم کند، اما نباید آن را دست کم گرفت و اقدامات امنیتی لازم برای جلوگیری از آن را انجام داد. به این خاطر که داده ها باید مسیر طولانی ای از سروری که مثلا در استرالیا قرار دارد به صفحه بازدیدکننده ای در آمریکا برسد، طی میکند. با راهاندازی CloudFlare کاربر name-server یا DNS های این سرویس را در دامنه خود تنظیم میکند و در نتیجه هر درخواستی که به طرف سایت بیاید از فیلتر cloudflare عبور میکند به این ترتیب راه دسترسی روباتها و هکرها به سایت بسته میشود. پنجره “CDN” را یافته و Show Cloudflare tab را فعال نمایید. برای ترکیب فایل ها با WP Rocket به قسمت “Static files” در تنظیمات پلاگین بروید و گزینه Combine files را فعال نمایید و مانند همیشه از طریق مرورگر ناشناس، هر مشکلی را بررسی کنید.