بهترین پلاگین های وردپرس در سال 2022

این برنامه نصب نسخه محلی وردپرس را بر روی کامپیوتر شما آسان می کند. برای این کار روی فایل PHP کلیک راست کرده و View/Edit را انتخاب کنید. اگر میخواهید برخی از قابلیتهای تم خود را تغییر دهید، یا میخواهید به سرعت یک تابع را بدون نیاز به نوشتن یک افزونه کامل اضافه کنید، میتواند مفید باشد. یکی از عوامل مهم در بحث بهینهسازی و بهبود سرعت سایت، انتخاب هاست مناسب است. قسمت بهینهسازی منابع وب سرور شما را در اختیارتان قرار میدهد. رعایت تمامی موارد فوق میتواند تا حدود زیادی امنیت وردپرس را افزایش دهد. بسیاری از این موارد تنها زمانی قابل اجرا می شوند که افزونه هایی را بسازید که برای استفاده دیگران در نظر گرفته شده است و احتمالاً هنوز کمی از انجام آن فاصله دارید.

شاید این مسئله دو دلیل داشته باشد، اول به کار گیری ساده ی این پلاگین و دوم اینکه بعد از این همه اپدیتی که برای وردپرس ارائه شده، این یکی هنوز بدون مشکل روی وردپرس کار میکند (یا دست کم تا همین یکی دو ورژن پیش که خودم تست کردم، کار میکرد). در صورت عدم رعایت این نکته ممکن است در چندزبانگی، قالب به مشکل بربخورد. افزونه WP Statistics داده های آماری سایت شما را به صورت کاملا گرافیکی و در قالب نمودار های مختلف در اختیار شما قرار میدهد. به صورت پیش فرض در وردپرس هر چقدر که رمز ورود را اشتباه بزنید مشکلی پیش نمی آید اما این یک مشکل است که باید رفع شود . اگر در هر لحظه از زمان، وبسایت شما متفاوت از کدهای اصلی سایتتان باشد، پلاگین متوجه مشکل میشود و شما را مطلع میکند. چرا که ممکن است بخش هایی از سایت شما را تحت تاثر قرار دهد.

شاید این یکی هم به تست کردنش بیارزد.

افزونه المنتور با بیش از ۵ میلیون نصب فعال بدون شک یکی از پیشرفته­ترین و محبوب­ترین افزونه­ها برای ساخت صفحات مختلف وبسایت است. توجه داشته باشید منظور از آموزش کار با وردپرس یعنی اولا بدانید وردپرس چیست و چگونه عمل میکند و همچنین نحوه نصب و راه اندازی و کار با بخش های مختلف و منوی های پنل وردپرس را یادبگیرید و همانطور که بالاتر اشاره کردیم یادگیری وردپرس در این سطح نهایتا به ۸ روز زمان نیاز دارد. همانطور که گفتیم، افزونههای وردپرس اپلیکیشنهای کوچکی هستند که با نرم افزار وردپرس ادغام شده و همراه با آن اجرا میشوند. قبلاً اشاره کردهایم که افزونهها به معنای واقعی کلمه به هسته وردپرس متصل میشوند. این به عنوان یک کپی دقیق از سایت واقعی شما عمل می کند، با این تفاوت که فقط شما و سایر مدیران می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ملاک شما در انتخاب یک افزونه وردپرس چیست؟ همچنین فیلد جداگانه ای برای انتخاب اندازه فونت وجود دارد. از قسمت افزونه ها ، افزودن ، و از فیلد جستجو عبارت Captcha را وارد نموده و سرچ کنید. در واقع، شما می توانید همان کد را به یک افزونه یا functions.php اضافه کنید و در سایت شما به همان صورت عمل خواهد کرد. شما می توانید کدهای CSS و JS موجود در سایت خود را هم به صورت دستی و هم با استفاده از افزونه ها سفارشی سازی کنید.

پلاگین وردپرس

میتوانید از آنها برای افزودن فرمهای انتخابی یا پنجرههای سایت بی تم (http://betheme.ir) بازشو استفاده کنید. این پلاگین ها و قالب ها نیز به طور مداوم نگهداری و بروزرسانی می شوند که بروزکردن آنها نیز ضروری است. به عنوان مثال، امنیت افزونه برای اطمینان از اینکه افزونه شما حاوی هیچ آسیبپذیری نیست، ضروری است. در نظر داشته باشید که تهیه فول بکاپ اجباری و ضروری است و ممکن است با کوچکترین تغییری، اختلالی در سایت ایجاد شود که قابل بازگشت نباشد و به همین دلیل تهیه فولبکاپ از سایت ضروری است. اگر علاقمند به مباحث فنی بیشتری هستید، حتما در انجمن سون هاست موضوع جدیدی را ایجاد کنید.

افزایش سرعت وردپرس

از آنجایی که وردپرس و افزونه ها منبع باز هستند، کد آنها برای استفاده و آزمایش برای هر کسی در دسترس است. این یک فایل PHP خواهد بود که حاوی کد افزونه است. مورد بعدی جهت تأمین امنیت وردپرس از طریق فایل کانفیگ پسورد مربوط به یوزر دیتابیس شماست، کافی است به صورت دورهای این پسورد رو از طریق کنترل پنل خودتان تغییر داده و سپس درون فایل کانفیگ نیز آن را جایگزین کنید. با استفاده از این افزونه میتوانید اطلاعاتی از قبیل مرورگر کاربران، اندازه صفحه نمایش، سیستم عامل، عبارات محبوب، کشور ها، شهر ها، برترین ارجاع دهندگان و صفحات محبوب سایتتان را به صورت گرافیکی مشاهده کنید. یکی از مزایای این مورد این است که دیگر نیازی به یادآوری رمزهای عبور نیست و می توانید از مدیریت رمز عبور استفاده کنید. با این حال، اگر تصمیم به تغییر تم ها دارید، کدی که اضافه کرده اید دیگر فعال نخواهد بود.

داشتن یک پایه فنی محکم، رعایت استانداردهای کدنویسی وردپرس را برای توسعه افزونه ها آسان تر می کند. این کار با استفاده از « Hooks » انجام میشود که یک کد را قادر میسازد تا با دیگری تعامل داشته باشد. اگر می خواهید ویژگی های قدرتمندتری رشد شما را افزایش دهد، باید از RafflePress Pro استفاده کنید. برای مثال، فرض کنید افزونه ای دارید که پیام خطایی را تغییر می دهد که زمانی که شخصی سعی می کند با رمز عبور اشتباه وارد سایت شما شود ظاهر می شود. این را میتوان به راحتی با محدود کردن تلاشهای ناموفق برای ورود به سیستم برطرف کرد. لینک های خارجی را nofollw کنید. این بسته به اینکه سایت در سرور خارجی یا کامپیوتر شما ذخیره شده باشد، به عنوان “سایت مرحله بندی” یا “محیط محلی” نیز شناخته می شود.

برای این منظور کافی است قطعه کد زیر را در فایل functions.php واقع در پوشه themes سایت وردپرسی تان اضافه کنید. این به ویژه در صورتی صادق است که بخواهید افزونه خود را بنویسید به جای تغییر کد شخص دیگری. بنابراین بهترین کار استفاده از یک سرویس قدرتمند و با دسترسی آسان است که آمار وبسایت شما را به صورت کاملا زنده و به طور کامل در اختیار شما قرار دهد. و اما در پایان، همه ی این افزونه ها را به شما معرفی کردیم ولی واقعیت این است که ذخیره آمار درون سایت وردپرسی شما اصلا منطقی نیست.

به این شکل که تعداد زیادی رمزعبور برای ورود امتحان می کنند و از آنجاییکه این کار با باتها انجام می شود، بسیار سریع است. افزونهها همچنین وسیلهای مهم برای کسانی هستند که میخواهند توسعه را خودشان شروع کنند. از طرف دیگر این افزونه امکان مشخص کردن ورودی های موتورهای جستجو از قبیل گوگل، یاهو، بینگ، داک داک گو و یندکس و همچنین نمایش وبسایت هایی که برای شما ترافیک ارسال کرده اند را نیز به صورت مجزا دارا میباشد. در این آموزش سعی داریم به صورت ساده و روان ساخت یک پلاگین در وردپرس را به شما آموزش دهیم.

Cystats از سال 2008 تا امروز دیگر آپدیت نشده ولی جالب است که هنوز بسیاری از وبسایت های تفریحی ایرانی از همین افزونه برای نمایش آمار وبسایت وردپرسی خود استفاده میکنند. این اطلاعات توسط وردپرس برای نمایش نام، محتوا و سایر اطلاعات افزونه استفاده خواهد شد. میتوانید ببنید همین الان چه کسانی در سایت شما هستند و همچنین میتوانید این پلاگین را برای تطابق با نیازهای خود تنظیم نمایید. همچنین میتونید نظرتونو در دیدگاهها برای من بذارید، نظرات شما انرژی بخش است. Akismet نظرات تمام کاربران را بررسی میکند و مواردی که اسپم هستند را فیلتر میکند. در این مقاله قصد داریم بهترین قالبهای وردپرس را به شما معرفی کنیم. اما چقدر خوب میشد کسی میدانست دقیقا ما چه چیزی نیاز داریم و در کنار رفع نیاز سعی میکرد از بهترین طراحیهای گرافیکی استفاده کند و پشتیبانیهای درجه یکی ارائه کند تا هرچیزی که ما میخواهیم در آن قالب اضافه کند.

افزونه وردپرس

همینطور وقتی آسیب پذیری های روز صفر منتشر می شوند، می توانید با شرکت سازنده محصول در ارتباط باشید و از تاریخ دقیق انتشار وصله اصلاحیه آگاه گردید. تفاوت در این است که در تم ها وقتی کدی را به functions.php اضافه می کنید، به تم فعلی شما پیوند داده می شود. از طرف دیگه طراحی سایت بدون کدنویسی هم نیاز به کسب تخصص دارد نحوه اجرای بسیاری از پروژه های طراحی سایت اینگونه است که اول یک قالب آماده متناسب با موضوع وبسایت انتخاب میکنید و سپس بخش هایی که نیاز به شخصی سازی دارد را با کدنویسی تغییر میدهیم حالا نکته اینجاست اگر شما مهارت های طراحی سایت بدون کدنویسی را داشته باشید میدانید که برای هر پروژه ای از چه نوع قالبی باید استفاده کنید نحوه کار با قالب های آماده مختلف و همچنین تنظیمات مختلفی که در قالب های آماده وجود دارد را میشناسید. این پلاگین به شما یک ابزارک ارائه میدهد که با استفاده از آن میتوانید اطلاعات افراد آنلاین، تعداد کاربران آنلاین (اعضای ثبت نام کرده)، آخرین ورودی های جستجو، آخرین ارجاع دهنده ها و سیستم عامل بازدیدکنندگان را در وبسایت خود به نمایش بگذارید.

اما شما باید بدانید که ووکامرس به تنهایی نمی تواند تمامی خواسته های شما را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی جامع برطرف کند،در این بخش قصد داریم افزونه فیلتر حرفه ای محصولات برای ووکامرس را به شما معرفی کنیم که نیاز هر وب سایت فروشگاهی است. وردپرس تا چه مقدار امنیت سایت ما را تضمین خواهد کرد؟ کافی است روی اینجا کلیک کنید تا این آموزش را هم بخوانید و کارتان را به سادگی راه بیاندازید. شاید این یکی هم به تست کردنش بیارزد. افزونه WPOS یکی از بهترین افزونه های اینستاگرام وردپرس است که یک ابزار مبتنی بر شورت کد بوده و برای نمایش تصاویر اینستاگرام چه در نوشته ها و برگه ها و چه در نواحی ابزارک سایت مناسب است. سرانجام شما باید یک ابزار مهم داشته باشید که روند ایجاد یک قالب را بسیار آسان می کند: یک قالب شروع کننده. برای اضافه کردن افزونه جدید خود، باید یک پوشه جدید در این دایرکتوری ایجاد کنید.

فراتر از موارد رایگان، قالب هایی با قابلیت ارتقا به نسخه ی حرفه ای نیز وجود دارند که ممکن است آن ها را انتخاب نمایید. بعداً، حتی می توانید تغییراتی را که در سایت استیجینگ خود ایجاد کرده اید کپی کرده و آنها را به نسخه اصلی بازگردانید. هزاران افزونه رایگان وجود دارد که می توانید بدون پرداخت پول از آنها استفاده کنید یا می توانید راه حل های برتر را انتخاب کنید. به عنوان مثال ما توصیه میکنیم از سرویس قدرتمند و گسترده ی گوگل آنالیتیکز استفاده کرده و از امکانات بسیار جالب آن بهره مند شوید. از انتخاب هایی که برای افزایش سرعت لود سایت وردپرس پیشنهاد می شود خرید سرور های قدرتمند می باشد که از هاردهای ssd بهره می گیرند و به عبارتی میتوان گفت هاست ابری می باشند. یکی از مواردی که در قسمت بالا ذکر کردیم، ریدایرکت از http به https بود و چون این ریدایرکت مستقیم انجام نشده بود، باعث کاهش سرعت شده بود.

در واقع، فلسفه وردپرس بیان می کند که اگر یک ویژگی احتمالاً توسط حداقل 80٪ از همه کاربران استفاده می شود، باید در هسته گنجانده شود. در واقع، یک تم هم میتواند عملکرد یک سایت را تغییر دهد، در حالی که یک افزونه نیز میتواند تغییراتی در ظاهر آن ایجاد کند. در واقع، شما می توانید تنها با چند خط کد یک افزونه بسازید، برای این کار شما به دانش یا تجربه قبلی بسیار کمی نیاز دارید. علاوه بر این، دانلود و نصب افزونه ها در وردپرس فقط چند کلیک طول می کشد. علاوه بر نسخه رایگان، این افزونه یک نسخه حرفه ای هم دارد که با قیمت 49 دلار به فروش رسیده و امکانات متنوع بیشتری همچون امکان مشاهده افراد آنلاین، ابزارک نمایش داده های آماری، آپدیت اتوماتیک دیتابیس GeoIP و … این مورد در وب سایت های بسیار بزرگ، پایگاه دادهای را به وجود می آورد که شامل هزاران رکورد اضافه بوده و هر چه ردیفهای بیشتری به وجود آیند پایگاه داده ی شما بزرگتر و علاوه بر استفاده از حجم بسیار زیاد فضای ذخیرهسازی، بهبود عملکرد سایت شما را پایین می آورد.

WassUp در داشبورد مدیریت، در هر لحظه جزئیات بازدیدکنندگان را به خوبی برای شما به نمایش در می آورد. SSL یک پروتکل انتقال دیتا که داده های مبادله شده بین وب سایت و بازدیدکنندگان آن را رمزگذاری می کند و سرقت اطلاعات مهم را برای مهاجمان دشوارتر می کند. را در اختیار شما قرار خواهد داد. این هم برای خود افزونه و هم برای عملکردهایی که در آن قرار دارد صدق می کند. اگر به دنبال افزونه های خوب آمارگیر میگردید و هنوز چیزی نصب نکرده اید، به هیچ وجه توصیه نمیکنم سراغ این افزونه بروید ولی برای آنهای که Cystats رفیق همیشگیشان شده و دست از سرش هم بر نمیدارند، در اینجا چند کد برای استفاده ی بهتر از Cystats معرفی میکنم که شاید تجربه استفاده ازاین پلاگین را بهبود ببخشد. مزیت استفاده از W3Counter این است که در عین حال که داده های آماری به شما ارائه میشود، شما برای ذخیره و پردازش این داده ها هیچ ریسورسی مصرف نخواهید کرد و همه چیز بر روی خوب سایت W3Counter بارگذاری خواهد شد.