تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک وردپرس

یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از وردپرس شاید پیش بیاد کند بود پنل مدیریت وردپرس است که بسیار اذیت کننده است چون اگر بخواهیم کاری کنیم باید زمان زیادی را صرف کنم در این مقاله میخواهیم در مورد افزایش سرعت پنل مدیریت وردپرس صحبت کنم و ببینیم اصلا چرا پنل مدیریت وردپرس کند می شود و باید چه راه کارهایی برای افزایش سرعت پنل مدیریت وردپرس به کار بگیریم. امیدوارم که از این مقاله بهره لازم را برده باشید و اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. باید یک تیم پشتیبانی قوی باشد تا مشکلات را با آنها درمیان بگذارید و در آپدیتهای بعدی شاهد درست شدن آن مشکلات و رفع شدنشان باشید؟ در انجام این کار باید دقت کنید که اگر بخشی از سایت به مشکل خورد، آن بخش مربوطه را از ادغام کردن یا فشرده کردن، مستثنی کنید. در هنگام بروز چنین مشکلی اگر وبسایت شما با مشکل مواجه شود شما نمیتوانید آن مشکل را حل کنید و مجبور شوید که چند برابر هزینه دلاری قالب جهت حل مشکلات پیش آمده در سایت خود هزینه کنید.

اگر در هنگام تولید محتوا برای سایت وردپرسی خود اصول و قواعدی را در نظر گرفته و رعایت کنیم، میتوانیم یک صفحه مقاله پر سرعت داشته باشیم! اکنون که با مفهوم افزونه وردپرس آشنا شدید، ممکن است نیاز به آموزش نصب پلاگین در سامانه مدیریت محتوا وردپرس داشته باشید. اما اصلی ترین راه افزایش سرعت وردپرس را می توان بهینه سازی کدها، کش کردن محتوا و کاهش تعداد درخواست های صفحه عنوان کرد. به عبارتی میتوان گفت با استفاده از افزونهها میتوان کارکردها و ویژگیهای جدیدی به سایت اضافه کرد. با قالب فروشگاهی MaxStore میتوانید دنیای جدیدی از زیبایی و شکوه طراحی سایت را تجربه کنید. به طور معمول اشخاصی که به تازگی در این حوزه وارد شدهاند و تجربه زیادی برای فعالیت در فضای مجازی ندارند، از این نوع قالبها استفاده میکنند.

شما میتوانید با مبلغی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان یک قالب تهیه کنید که قرار است همیشه برای شما کار کند و دیگر مشکلی نخواهید داشت. افزونه های رایگان دارای هیچگونه پشتیبانی نمی باشند و شما نمی توانید با سازندگان آن افزونه به راحتی ارتباط برقرار کنید. این ویژگی ها برای داشتن یک افزونه بسیار مناسب و کافی به نظر می رسد همچنین به شکلی قدر دانی از مشتریان به حساب میآید. این سریعتر از بارگذاری تنبل بومی پیش فرض در وردپرس است. این تغییرات ممکن است به طور کلی، وب سایت شما را دچار ایراد کند. قالب حرفهای آنها را خریداری کنید که کاملاً قابلیت ایجاد تغییرات را دارا میباشند. اگر می خواهید با نحوه استفاده از این ابزار بیشتر آشنا شوید، مقاله آموزش SEMRush را مطالعه کنید. هزینه ی یک قالب اختصاصی از کمترین مبلغی که در ذهن دارید شروع می شود و تا مبالغ بالای چند ده میلیون تومان هم ادامه خواهد داشت و بسته به فعالیت و امکاناتی که برای وب سایتتان نیاز دارید و نحوه پشتیبانی آن، قیمت آن متغیر خواهد بود.

اصلا شاید مثل من علاقه دارید هرجایی از وبسایتتان را تغییر دهید اما برنامه نویسی بلد نیستید و نمیتوانید به راحتی آن وبسایتی که دوست دارید را داشته باشید. خندید و گفت باید سرکیسه را شل کنی تا یک قالب آماده وردپرس بخری، من هم در این 4 سال حدود 8 قالب حرفهای آماده وردپرس رو خریدم و استفاده کردم و هی دلم را میزد! اگر متوجه شدید افزونه وردپرس چیست حالا باید بدانید که داشتن برخی از افزونهها برای هر سایت وردپرسی که قصد دارد موفقیت زیادی در این عرصه کسب کند ضروری است و شما بهصورت حتم برای داشتن یک سایت با بازدید بالا نیاز به یک سری امکانات خاص دارید که از طریق افزونههای متنوع میتوانید به آنها دست پیدا کنید.

افزایش سرعت وردپرس

عکس ها باعث جذاب شدن، زیباترشدن و عمیق شدن وب سایت از لحاظ مفهومی می شوند اما این محتوای دیجیتال ممکن است باعث کاهش سرعت وب سایت شما به صورت خیره کننده ای شوند. گفتم بله ولی این قالبهای رایگان فارسی سازی نشده و همه چیز داخلش قاطیه و اصلا نمیشه یک فضای شیک ازش ساخت! باید بدانید بهتر است از قالبهای ساخته شده ایرانی استفاده کنید تا در کارکردن با آن دچار مشکل نشوید و از همه مهمتر قالب برای شخصیت و کاربر ایرانی مناسبتر باشد مثلا قالبهای ایرانی راستچین بودن مطالب را از پایه و اساس رعایت کردهاند. این مجموعه دارای ابزارهای قدرتمندی برای بهبود SEO سایت شما، استراتژی ترافیک پرداخت شده، شبکه های اجتماعی و استراتژی محتوا و PR است. از نظر کارشناسان، سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System که در بازاریابی آنلاین آن را CMS میشناسند، مهمترین عنصر برای تأثیرگذاری بیشتر یک وبسایت از جنبههای مختلف است.

اگر یک سایت وردپرسی دارید و می خواهید سرعت سایت باورنکردنی را برای کاربران خود خلق کنید، افزونه WP Rocket وردپرس برای شما یک معجزه است. یکی از بیشترین سؤالهای رایجی که توسط کاربران وردپرس از ما پرسیده میشود این است که چرا نمیتوانند افزونهها را به وردپرس اضافه کنند. این نوع از قالبهای وردپرس از نسخه رایگان آن، دارای امکانات بیشتری هستند که نقطه مثبتی برای آنها محسوب میشود خوشبختانه مساله مهمی که درباره این نوع قالبها وجود دارد این است که امکان خرید قالب از ایران وجود دارد و شما باید این قالبها را تهیه کنید، بعضی از وبسایتها قالب فارسی شده آماده وردپرس را میفروشند (که ما قطعا استفاده از قالبهای کپی شده را پیشنهاد نمیکنیم) و برخی دیگر مثل میهنوردپرس فقط روی یک قالب تمرکز کردهاند و روزبهروز آن را ارتقا میدهند. حالا کافی است روی آن راست کلیک کرده و گزینه EXTRACT را انتخاب کنید.

این سریعتر از بارگذاری تنبل بومی پیش فرض در وردپرس است.

نوع دیگری از قالبهای آمادهای که توسط وردپرس ارائه میشود، قالبهایی آماده غیر رایگان هستند. به امکانات ویژهای نیازمندید: برای مثال در وب سایت املاک نیاز به جستجو ملک بر اساس تاریخ انتشار دارید ولی قالبهای املاک این امکانات را ندارند. همچنین برخی مواقع فراموش میکردیم بعضی از قسمتها را فارسی سازی و راستچین کنیم و برخی مشکلات دیگری که در این میان به وجود میآمد. ما در میهن وردپرس تا سال گذشته قالبهای مختلفی مانند انفولد، اوادا، The7، فلت سام، بی تم را برای فروش ارائه میکردیم ولی به دلیل وجود مشکلاتی که برای شما توضیح دادیم تصمیم گرفتیم که آنها را از روی سایت حذف کنیم. را حذف کرده و بر روی Go کلیک نمایید. راهاندازی کرده و صاحب یک وبسایت حرفهای باشید. وجود دارد؛ پس قالبی را انتخاب میکنیم که مرتبط باهدف راهاندازی وبسایتتان باشد.

پلاگین وردپرس

اکنون وبسایت های خارجی که در این زمینه فعالیت دارند را باهم بررسی میکنیم. این قالبها را شما در سایتهای داخلی و خارجی میتوانید پیدا کنید، مثلا تمفارِست و مخزن وردپرس برای قالب آماده وردپرس رایگان! مهم ترین مسئله در تامین امنیت سایتهای وردپرسی به روز بودن ورپرس و افزونهها و قالبهایی هست که ازشون استفاده میکنید. با توجه به محبوبیت وردپرس و فراگیر شدن سایت های وردپرسی و به دنباله آن توسعه قالب ها و افزونه های متعدد، کنترل حفظ کیفیت و بهینه بودن سایت های وردپرسی از توسعه دهندگان وردپرس خارج است.

سپس روی Next کلیک کنید. همچنین میتوانید تعداد نصب قالب را مشاهده کرده و سپس روی سایت خودان را نصب کنید. اگر قالبی را جستجو کرده و ببینید که تعداد بسیاری سایتان را ارائه میکنند متوجه میشوید که این قالب یک قالب ایرانی نیست و تنها توسط سایت موردنظر ساخته نشده است. المنتور یک افزونه ویرایش و ساخت وبسایت به شکل Drag And Drop است که شما این امکان را میدهد تا هرتغییر ظاهری روی سایت خود اعمال کنید. بعد از بروز رسانی در قسمت پایین تر اگر بر روی تست کش کلیک کنید می بینید. اگر در حال طراحی فروشگاه اینترنتی هستید و نیاز دارید خرید پوسته وردپرس را انجام بدهید یا لیست قالب های رایگان را نیاز دارید، میتوانید در این دسته مقالات موردنظرتان را پیدا کنید.

تقریبا قالبهای آماده کمتر از 500 هزارتومان هستند و قالب اهورا با سیلی از امکانات ۲۹۹ هزارتومان است. مدیریت قالبهای وردپرس همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید از پیشخوان وردپرس بخش نمایش امکانپذیر است. با توجه به رشد سواد برنامه نویسی وب در ایران دیگر نگران کیفیت قالبها نباشید چه بسیار وبسایتهای ایرانی که به خوبی از قالبها ایرانی استفاده میکنند و همیشه آپدیتهای اصلی دریافت میکنند و وبسایتشان همیشه بروز است. از سوی دیگر تصاویر JPEG فرمتی فشرده دارند که اگر چه کیفیت تصویر مقداری کاهش میابد اما سایز آن نیز به وضوح کاهش میابد. برای رفع این مشکل، عدهای قالبهای آماده و حرفهای را تهیه میکنند و در آن تغییراتی را ایجاد میکنند که اصطلاحا میگویند؛ قالب را فارسی کردهاند.در واقع تغییراتی که در این قالبها انجام میشود، که امکان استفاده از آنها به زبان فارسی مهیا شود اما آشپز که دوتا شود آش یا شور میشود یا بینمک!

سعی کردم در مورد هر فعالیت ضروری وردپرس مثل بهبود امنیت، افزایش سرعت و… تبریک میگوییم شما اکنون میتوانید به وبسایت وردپرسی خود را زیباتر و حرفهایتر از اوایل کار کنید در این گام باید تمام نکات لازم برای طراحی سایت وردپرس را بدانید و بعد شروع به یافتن بهترین قالب و تم برای سایتتان کنید قالب سایت نوعی اسکلت برای فضای وب سایت شما محسوب میشود که کاربران به محض مراجعه به سایت با آن مواجه خواهند شد و به همین جهت حتماً باید سعی کنید بهترین و کاربر پسندترین قالب را برای خود انتخاب کنید. میهن وردپرس جزء اولین وبسایت هایی است که سعی کرده است قالبهایی بسازد که همتراز با قالبهای خارجی باشد که از ۰ توسط افراد ایرانی نوشتهشده است. سایتهایی که قالبهای آماده را به رایگان در اختیار شما میگذارند، ممکن است تغییراتی را در قالب اعمال کرده باشند که اهداف تبلیغاتی برای آنها داشته باشد.

هنگامیکه از اینگونه قالبها در سایت خود استفاده میکنید بعد از گذشت مدتی برای سایت شما مشکلات امنیتی پیش میآید و یا اینکه ممکن است سایت شما هک شود. بپردازند، تمی کاملا عالی و منحصر به فرد محسوب میشود، زیرا از یک طراحی شهری شیکی برخوردار است. نوشته ها و تصاویر حجم خاصی را اشغال نخواهند کرد پس اگر شما قصد راه اندازی سایت استاتیک و یا غیر از موارد ذکر شده را دارید گول حجمهای بالا را نخورید. در اینجا توضیح میدهیم که از چه روشهایی میتوان یک قالب مناسب برای سایت انتخاب کرد. همانطور که توضیح دادیم قالبهای رایگان امکانات زیادی ندارند و قالبهای حرفهای و غیر رایگان هستند که قابلیتهای خوبی را به شما ارائه میدهدند. در توضیح قالبهای آماده وردپرس توضیح دادیم که استفاده از قالبهای غیر رایگان ورودپرس میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد اما از معایت آن این است که قالب به زبان انگلیسی طراحی شده است و امکان استفاده متن راستچین برای آن وجود ندارد.

حال این باید بدانید برای ایجاد این تغیرات باید المانها و ویجتها آماده را بخرید تا بتوانید با آنها یک سایت زیبا داشته باشید. حال که درباره قالبهای آماده وردپرس صحبت کردیم و توضیح دادیم که بهترین شیوه برای استفاده از قالبهای آماده به چه صورت است، باید به این مساله بپردازیم که از میان قالبهای آماده، چگونه قالب مناسب خود را انتخاب کنیم. این قسمت برای مدیریت و نصب قالبهای وردپرس بهکار میرود. این بخش برای مدیریت منوهای وردپرس بهکار میرود. برای سفارشیسازی قالب نصبشده روی سایت شما بهکار میرود. زمانی که ssl روی وب سایت شما فعال شود، آدرس سایتتان از http به https تغییر میکند. برخی استانداردها برای PHP،CSS و جاوا اسکریپت وجود دارند و از این رو زمانی اختصاص بدهید و بررسی کنید که آیا این استانداردها را در کد خود رعایت کردهاید یا نه. احراز هویت دو مرحله ای: با وارد کردن کد امنیتی و رمز عبور، ورود به وردپرس خود را در برابر حمله کاربران تقریبا غیرقابل نفوذ میکند.

برای مثال اگر در وب سایت خود، کالایی را به فروش میگذارید یا اینکه اگر میخواهید کاربران در سایت شما ثبتنام کنند یا اینکه بتوانند در سایت شما عضویت داشته باشند؛ چنین قالبهایی برای شما مناسب خواهد بود. صفحهای که کاربران وب سایت شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. مولفان پلاگین، پلاگین خود را روی نسخههای جدید وردپرس امتحان میکنند و در صورت ضرورت ممکن است پلاگین را بروزرسانی کنند. با اهورا آشنا شدم، صبر کنید: توضیح خواهم داد این اعجوبه قالبهای چند منظوره چطور توانسته من را یک سال روی یک قالب وردپرس آماده نگه دارد. یکی از پیشنهادات من بهتون مطالعه این مقاله هست. من برای ساخت سایتم دو راه داشتم، یا باید از برنامهنویس برای طراحی اختصاصی قالب وبسایتم استفاده میکردم یا باید خودم جستجو میکردم تا یک قالب وردپرس آماده شکیل پیدا کنم که نه تنها خیلی تمیز و شیک طراحی شده باشد، بلکه مثل یک سیستم عامل لینوکسی دستم را باز بگذارد برای هرتغییری که دوست دارم در آینده در آن قالب بدهم!

افزونه وردپرس

کاهش سرعت لود صفحات و به دنبال آن کاهش امتیاز سئو سایت، از جمله تاثیرات عدم بهینه سازی وردپرس است. به طور کلی این افزونه دارای دو طرح اصلی است که طرح یک: پیش فرض و طرح دو: کلاسیک می باشد. در ابتدا باید توضیح دهیم که به طور کلی قالبهای آماده به 2 دسته اصلی تقسیم میشوند. بر خلاف قالبهای رایگان، اغلب قالبهای پولی به روز رسانیهای مکرری را برای بهبود عملکرد و رفع اشکالات احتمالی ارائه میدهند. بلاخره از کدام شروع کنیم قالب رایگان، اختصاصی یا آماده پولی؟ برای انجام این کار میتوانید آموزش نصب قالب وردپرس را مطالعه کنید.