تغییر سریع پوسته و پلاگینها با افزونه ویرایش قالب وردپرس

برای این منظور ابتدا تیک گزینه Load CSS asynchronously را فعال کنید تا سایر گزینههای ان مشابه تصویر فوق نمایش داده شوند،سپس به ترتیب زیر برای هریک از انها عمل کنید. ۲. تامین امنیت سایتهای وردپرسی (مخصوصا سایتهای فروشگاهی) برای گوگل هم بسیار مهم است و تاثیر دارد بر رنک سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو. هر چقدر هم شما روی امنیت وبسایت خود کار کنید ولی هاست ایمنی نداشته باشید، سایت شما از طریق هاست ضعیف مورد آسیب قرار میگیرد. بهصورت کلی افزونههای وردپرس به دو صورت هستند؛ برخی از پلاگینهای وردپرس نیاز دارند تا شما ترجمه را خود بهصورت دستی انجام دهید و برخی دیگر از پلاگینها این کار را بهجای شما بر عهده میگیرند و درواقع ترجمه بهصورت خودکار صورت میگیرد. همچنین شما می توانید به صورت دستی و از طریق فایل htaccess، این قابلیت فشرده سازی را فعال کنید.

اما در حالت عادی نیازی به تغییر این بخشها نیست.

همین موضوع باعث میشود این قالب یک انتخاب عالی از منظر تجربه کاربری و حتی سئو باشد. تاجاییکه میشود و ممکن است باید ورود (Login) به پیشخوان وردپرس و ناحیهی مدیریتی آن را محدود کرد. در نظر داشته باشید قالبهای رایگان اختصاصی نیستند پس همواره انتظار داشته باشید که افراد دیگری هم ممکن است از این قالبها استفاده کنند. ممکن است که شما در gtmetrix به تست وب سایت خود پرداخته باشید اگر این کار را کرده باشید مطمئنا متوجه بخش Use cookie-free domains خواهید شد. هریک از اعضایی که با این پلاگین کار میکنند تحت عنوان Customer Champion نامیده میشوند. با این روش اگر هکر لیست ۱۰هزارتایی IP را تعیین کرده باشد، به راحتی میتواند ۵۰,۰۰۰ پسورد ر امتحان کند و شانس هک شدن اکانت شما افزایش زیادی پیدا میکند. رعایت اصول امنیتی تا حد زیادی میتواند به افزایش امنیت وردپرس کمک کند.

این افزونه در دو نسخهی رایگان و پولی ارائه شده است که ما در این مقاله به معرفی نسخهی رایگان آن میپردازیم. به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است نسخهی وردپرس سایت خود را مخفی کنید. فقط کافی است قالب (پوسته) خود را انتخاب کرده باشید! اگر مغایرتی مشاهده کردید وارد تنظیمات عمومی سایت وردپرس شوید و منطقهی زمانی خود را اصلاح کنید. یعنی هر کاربری که میتواند وارد این ناحیه شود، میتواند تغییراتی در سایت ایجاد کند.

بدیهی است که قالب وردپرس باید از ظاهر زیبا و خوشایندی برخوردار باشد؛ با این حال، بهتر است دقت کنید تا کارایی سایت فدای بی تم زیبایی آن نشود. به ازای هر کاربری که درخواست خود را برای لود صفحه ارسال میکند، این کارها باید انجام بگیرد تا شما در نهایت صفحه فعلی را با محتوای آن مشاهده کنید. با کلیک روی دکمهی پشتیبانی هم وارد صفحهی پشتیبانی این افزونه خواهید شد. نکته دیگر این است که در مقدار این خط،حتما باید نام پوشه قالب اصلی را وارد کنید. با این حساب هرگونه تغییر کوچکی در این کد ها که با هدف کاهش حجم و اندازه انجام شود میتواند تا حد زیادی بر روی بهینه سازی سرعت سایت و افزایش آن تأثیر مثبت داشته باشد.

پلاگین وردپرس

زمانی که بحث تبدیل بازدید کننده به مشتری میشود؛ Porto با تنظیمات به خصوص سئوی خود، سایت شما را مورد توجه قرار میدهد بهعلاوه به خاطر تم سازمان یافته سایت شما کاربران ترجیح میدهدند در سایت شما بمانند. حفظ امنیت وبسایت از مهمترین مسائلی است که همواره باید به آن توجه کرد. بههمین دلیل، مباحث تامین امنیت از سرفصلهای مهم آموزش طراحی وب هم هست. اولین قدم در تامین امنیت سایت وردپرسی این است که از شرکتی معتبر و مطمئن هاست تهیه کنید. تهیه گزارش: در این مرحله متخصصان امنیت گزارش خدمات را تهیه می کنند. اما این فاصله ها در بین کد ها، حدود 20٪ از سرعت استاندارد لود این کد ها را به خود اختصاص میدهد. قالب خبری جنه دارای کدنویسی بهینه و استاندارد است که کمک کرده تا سرعت لود سایت بسیار بالا برود.

طراحی پلاگین وردپرس یکی از جذاب ترین بخش های طراحی سایت با وردپرس هست. در چنین مواقعی استفاده از افزونه های تغییر مسیر یک انتخاب مناسب برای شما بشمار می رود. به عنوان مثال افزونه ای را برای یکی از شرکت های ایرانی تولید کردم ، در بخشی از این افزونه تاریخ ثبت نام کاربران را می بایست به شمسی نشان می داد.از آنجا که من افزونه پارسی دیت را نصب کرده بودم اصلا متوجه این قضیه نبودم ، کاربری که قرار است این افزونه را در وردپرس خود نصب کند شاید افزونه پارسی دیت را نداشته باشد و در نتیجه افزونه من در خیلی از وب سایت ها با خطا مواجه شد. افزونهای که در اینجا برای انجام این کار به شما معرفی میکنیم بسیار کاربردی است و به همین دلیل تاکنون توانسته است که بیش از 100 هزار نصب فعال داشته باشد. به طور میانگین در هر روز بیش از ۳۰ هزار سایت تازه کار مورد حملات هکرها قرار میگیرند.

نمایش نام کاربری، نفوذ به سایت را یک قدم آسانتر میکند زیرا هکر فقط باید رمز عبور را حدس بزند! از آنجا که از ایمیل خود در جاهای مختلف استفاده میکنید، هکر میتواند از آدرس ایمیل شما به عنوان نام کاربری استفاده کند و با حدس رمز عبور وارد پنل وردپرس شود. با کلیک روی نمایش جزییات، وارد صفحهای جدید میشوید. چگونگی دانلود و نصب وردپرس روی لوکال هاست را آموختیم. برای انتخاب هاست به راهنمای انتخاب هاست مناسب مراجعه نمایید. اگر در مورد بودجه مالی نگرانی ندارید، برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خودتان، به جای هاست اشتراکی به سراغ سرویسهایی مثل سرور اختصاصی بروید. سایتهای وردپرسی میتوانند هدف مناسبی برای حملات باشند. امروزه رقابت زیادی برای کاربر پسندتر کردن سایتها وجود دارد.

با آنکه وردپرس ذاتاً محیطی امن است اما امنیت هیچگاه بهصورت صد در صد وجود ندارد. یعنی در رعایت این نکات اولویتبندی وجود دارد و نمیشود بعضی موارد را نادیده گرفت. حتی فراتر، یادبگیرید چگونه به عنوان یک متخصص حرفه ای طراحی وبسایت در بازار فعالیت کنید و از درآمد بالای این حرفه بهره مند شوید. 5. درنهایت سرعت بالای سایت باعث فروش بیشتر محصولات و خدمات شما میشود. طی یک پژوهش تخصصی درباره فروشگاههای آنلاین، 52% از صاحبان این فروشگاهها معتقدند که سرعت بالای لود شدن صفحات به جذب هر چه بیشتر مخاطبین وفادار و مشتریان ثابت کمک زیادی میکند و 44% این افراد متذکر شدند که کاربرانی که از شرایط وبسایت و سرعت پائین بارگذاری آن دل خوشی نداشته باشند، نه تنها سایت مذکور را به دیگران معرفی نمیکنند، بلکه به دیگران توصیه میکنند از سایتهای دیگر به جای سایت شما استفاده کنند.

فقط کافی است قالب (پوسته) خود را انتخاب کرده باشید!

اغلب موارد هکرها با ارسال دادههای اسپم سعی دارند منابع هاست را درگیر کنند تا سایت از دسترس خارج شود. گاهی اوقات در اثر بهروز نبودن وردپرس، هکرها هستهی وردپرس را مورد هدف قرار میدهند، وردپرسی که جزو امنترین سیستمهای مدیریت محتوا است. سایتهای وردپرسی افزونههای مختلفی دارند که خودشان بهصورت خودکار از سایت و تمامی مطالب و دادههای جدید پکآپ میگیرند. بنابراین از نام ادمین استفاده نکنید. بنابراین برای افزایش امنیت وردپرس، نام کاربری نمایش داده شده را تغییر دهید.

کدهای مخرب قرار داده شده در بعضی از قالب و افزونهها میتواند آسیبهای جدی به امنیت وب سایت شما وارد کند. یعنی می توانید اطلاعاتی را وارد و خارج کنید. پروسهای که باید برای تغییر قالب سایت خود طی کنید بسیار ساده است که اینجا به آن اشاره خواهیم کرد. ضروریترین افزونهی امنیتی وردپرس معرفی شده و دربارهی پروتکل نیز در محتوای ترفندهای خاص جلوگیری از هک وبسایت که قبلا به آن لینک داده شده است بهتفصیل بحث شده. همهی سایتها، حتی سایتهایی که از صفر نوشته میشوند، درمعرض خطر هستند. ۴. علاوهبر همهی موارد گفته شده بهتر است هم روی کامپیوتر و هم روی سایت وردپرسی فایروال (Firewall) نصب کنید. حالا که شما اهمیت تخت، میز، پرده و فرش را در اتاق خوابتان میدانید، تصور میکنم بتوانید میزان اهمیت کاربرد پلاگینها در وبسایت وردپرسی را نیز حدس بزنید.

با کلیک روی نمایش جزییات، وارد صفحهای جدید میشوید.

همچنین ممکن است افزونه WP Rocket را امتحان کنید که به بهینه سازی سایت از جمله کوچک سازی کمک می کند. اگر افزونه ها اصلاحیه ها را نادیده نگیرند، ممکن است به واسطه جستجوی بی مورد در آنها، موجب کند شدن سایت گردند. با این کار بسیاری از تصاویر سایت شما در هنگام درخواست اولیه کاربر بارگذاری نمیشوند و این موجب ارتقا عملکرد سایت شما میشود. با فعال کردن این گزینه از ورود این کاربران به سایت شما جلوگیری میشود. برای انجام این کار کافی است وارد دیتابیس سایت خود شوید، در جدول wp-users در بخش Nicename، نام خود را تغییر دهید. خیلی ساده عبارتی که میخواهید ترجمه کنید را انتخاب کرده سپس متن ترجمه خود را وارد کنید. مزیت دیگر این است که این شرکتها پیوسته سیستم و شبکهی خود را زیر نظر دارند و بهروز نگه میدارند. در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های وردپرس میپردازیم.

در این مقاله مفهوم کپچا و علت استفاده از آن را بررسی میکنیم. در این مقاله این حمله را بررسی میکنیم. اما در حالت عادی نیازی به تغییر این بخشها نیست. نیازی به تغییر دادن سایر تنظیمات این بخش نیست. امروزه، بسیار از میزبانی های هاست روند ذخیره سازی صفحات و کش آنها را به صورت خودکار انجام می دهند، در این صورت شما نیازی نیست که عملی را انجام دهید. یکی از ویژگیهای جالب این افزونه تهیهی بکآپ از پایگاه داده سایت است. باتوجه به میزان فعالیت سایت میتوانید بازهی زمانی مناسب برای تهیهی بک آپ تنظیم کنید. باید در فواصل زمانی مشخص از تمامی دادهها و کدهای سایت نسخهی پشتیبان تهیه شود.

افزونه وردپرس این بخش آسان است و مشکلی پیش نمیآورد. در وردپرس پیشوند جداول بهصورت پیش فرض، wp است. بهرحال حتی اگر افزونه ای را حذف کرده باشید یا غیرفعال کنید، جداول نالازم هنور باقی خواهند ماند. فرقی نمیکند که شما یک سایت فروشگاهی داشته باشید یا اینکه یک سایت خبری یا حتی بخواهید برای دلنوشتههایتان دنبال یک قالب باشید. قالب های رایگان دارای امکانات و ویژگی های چندان مناسبی بهره مند نیستند، اما در مقابل، با خرید قالب وردپرس اورجینال می توانید علاوه بر امکانات و ویژگی های متعدد، یک پشتیبان هم برای سایت خود داشته باشید. این افزونه با ویژگی های بسیاری که دارد به شما این امکان را می دهد تا فروشگاه آنلاین خود را رشد دهید. قالب زفایر و قالب ایمپرزا ، دو قالب با ویژگی های بالا، دارای کدنویسی بهینه شده برای سئو، سرعت عالی، ریسپانسیو و واکنش گرا در دسته بندی چندمنظوره وردپرس قرار دارند. این بدان معنی است که فایل های موجود در پوشه همان چیزی است که وردپرس انتظار داشت.

افزایش سرعت وردپرس

اما در سیستم کاربری که برای اولین بار وارد سایت شما می شود، این اطلاعات کش شده وجود ندارد. این قابلیت در اکثر افزونههای امنیتی وجود دارد. برای تغییر دادن این آدرس میتوانید از افزونههایی مثل hc custom wp-admin url استفاده کنید. کسانی آنها را فارسی میکنند و بعد برای استفاده در وب فارسی عرضه میکنند. چون قالبها و افزونهها اغلب رایگان نیستند و هیچکدام برای زبان فارسی نیستند. تهدید امنیتی دراینباره برای وب فارسی و نسخهی فارسی قالبها جدیتر است. هم نسخهی پشتیبان تهیه کنید. اقدام اول رجوع به پیشخوان وردپرس میباشد از منوی سمت راست بر روی بخش افزونه ها از افزودن کلیک کنید.

قبل از پرداختن به آن ۵ نکته، باید گفت که بسیاری از این نکات برای تامین امنیت تمامی وب سایتها کاربرد دارند و فقط مخصوص به سایتهای وردپرسی نیستند. ۱. تامین امنیت وردپرس مجموعهای از کارها را شامل میشود. وقتی شما محتوای جدیدی تولید میکنید یا صفحه جدیدی میسازید با استفاده از این افزونه آدرس صفحه جدید شما در نقشه سایت قرار میگیرد و به صورت نوتیفیکشن به گوگل ارسال میشود و سریعاً صفحه جدید شما ایندکس میشود. کار بعدی حذف افزونه های اضافی هستش حتی اگر غیرفعال کردید بازم حذف کنید وقتی افزونه ای به درد شما نمی خورد هم از لحاظ سرعت برای شما مشکل ساز می شود هم از لحاظ امنیتی، پس هر افزونه ای که نیاز ندارید رو حذف کنید و دلیلی ندارد روی سایت شما نصب باشد. در واقع در هنگام استفاده، این پلاگین افزایش سرعت وردپرس، thumbnailهای عکس­های من را خراب کرد اما خوشبختانه پلاگین Regenerate Thumbnails توانست در کمتر از پنج دقیقه این مشکل سایت من را حل کند و آسیبی متوجه من نشد.