جلسه ۱۵: برگه جدید در وردپرس و مدیریت صفحات

برای افزایش امنیت وردپرس نیز همواره پلاگین های آن را از طریق آموزش بهروز رسانی افزونه ها Update بی تم نگهدارید. یکی از مهمترین کار ها در وردپرس نصب افزونه و قالب است . یکی از اصلیترین و مهمترین افزونههای وردپرسی که میتوان به آن اشاره کرد، فروشگاهساز ووکامرس است. یکی از اصلی ترین بخش هایی که شما بصورت مداوم با آن درگیر خواهید بود، همین ابزار گوتنبرگ است. این ویژگی به وردپرس کمک کرده است تا در رقابت با جوملا و دروپال پیروز باشد و آن را تبدیل به انتخاب مورد علاقه طراحان وب در همه جا ساخته است. کاربران زمان ورود به سایت با حجم بسیار بالایی از محتوای درهمریخته و نامربوط مواجه میشوند و باید زمان بسیار زیادی را برای پیدا کردن محصول موردنظر خود هدر دهند. میتوان تعداد زیادی افزونه را به طور همزمان مورد استفاده قرار داد درحالیکه سایت فقط یک قالب فعال دارد و نمیتوان همزمان دو پوسته را روی آن فعال کرد.

افزایش سرعت وردپرس

پوسته ها رو میتونیم ببینیم. همچنین باید ناحیه اصلی محتوای خود را در ویرایشگر بصری وردپرس تنظیم کنید که منجر به استفاده از امکاناتی مانند جاسازی تصاویر و فیلم ها می شود. در کل این سوال هم وجود دارد که قالب را بخرم یا با هزینهای زیاد بخواهم یک قالب اختصاصی برای من طراحی کنند؟ به این ترتیب شما می توانید با نصب این پلاگین ها سرعت لود صفحات را افزایش دهید. دراین قسمت، می توانید ساختار منو را انجام دهید و تمام تنظیمات لازم را در آن ها اعمال کنید.

فاصله های داخلی و بیرونی عناصر نیز با تغییر جهت قالب، نیازمند اعمال تغییراتی خواهند بود. بنابراین باید در حفظ این فایل ­ها تلاش کنید و از هر راهی برای محدود کردن دسترسی به آنها استفاده کنید تا هکرها و ربات ­های خرابکار با تغییر در این فایل ­ها و یا اضافه کردن کدهای مخرب، کارایی سایت شما را مختل نکنند. در ادامه لیست و توضیحات آموزش وردپرس را بصورت مرحله به مرحله بیان نمودیم. در این مرحله شما نحوه ی نصب قالب در وردپرس فارسی را فرا میگیرید .

پلاگین وردپرس

در این بخش میتوانید آیپیهای سیاه را برای دسترسی به سایت مسدود کنید. شما می توانید بدون استفاده از افزونه نیز فهرست مطالب را به نوشته ها و برگه های سایت وردپرسی خود اضافه کنید. پلاگین یا افزونه plugin ابزار یا نرم افزاری هستن که با کمک آن ها می تونین بدون نیاز به نوشتن دستی یا ویرایش کد، تغییر یا طراحی مورد نظر برای وب سایت خود رو انجام بدین. شما میتوانید بهوسیله این بخش، منوهای سایت خود را بدون نیاز به کد نویسی مدیریت کنید. وردپرس یکی از بهترین سیستم های طراحی سایت و منبع باز می باشد که بسیار انعطاف پذیر و امن است و قابلیت های زیادی دارد که امکان طراحی سایت را برای افراد عادی که نیاز به داشتن یک وب سایت دارند را نیز مهیا کرده است. در این بخش می توانید مشخص کنید که لینک های سایتتان به چه صورت نشان داده شود و چه ساختاری داشته باشد.

افزونه وردپرس

شما در دوره های آموزش وردپرس در اصفهان که توسط شرکت پدیده تجارت برگزار می شود، طراحی سایت های وردپرسی را به صورت کاملا اصولی و توسط اساتید مجرب و کارآزموده خواهید آموخت. فروشگاههای آنلاین و سیستم عامل های تجارت الکترونیکی یکی از بزرگترین وب سایت های خارج از کشور هستند. اول باید درباره CMS یه توضیح کوتاه بدم، CMS یا سیستم مدیریت محتوا فقط اسمش پیچیده است، در اصل یک وب سایت آماده است که خیلی سریع نصب میشه و با چند کلیک آماده کاره، اصلا نیاز به دانش برنامه نویسی نداره و به راحتی میشه باهاش کار کرد، اصلا مزیتش هم همینه، دیگه نیازی نیست برنامه نویسی کنیم یا چند میلیون هزینه کنیم که شخصی برای ما یک وب سایت اختصاصی طراحی کنه، از همه مهمتر وقته، نیازی نیست چند ماه صبر کنیم تا سایت آماده بشه، کمتر از یک ساعت زمان نیاز داره تا نصبش کنیم و تنظیماتش رو انجام بدیم.

شما نیاز هنگام انتخاب هاستینگ حتما این مورد را مد نظر داشته باشید. همچنین میتوانید لیستی از کاربران تحریم شده را در ایمیل خود دریافت کرده و به صورت دائمی IP آنها را مسدود کنید. هدف از ساخت مدیران وردپرس، کمک به افراد است تا با WordPress آشنا شده و به صورت شخصی سایت خود را بسازند. آیا میدانستید وردپرس در سال 2015 بیش از 30 درصد از دنیای مجازی را از آن خود کرده است ؟ اما افزونه های وردپرس به چه معنی هستند و کاربرد آن ها چیست؟ یکی از روش ها ورود ترفیک (بازدید کننده) اورگانیک از موتورهای جستجو گر است. یکی از روش های خوب دیگه که برای دانلود قالب های خوب هست اینه که تو گوگل عبارت “دانلود قالب فروشگاهی رایگان” رو مثلا سرچ کنی و از سایت هایی که میاره استفاده کنی. همان طور که می دانید، داشتن یک سایت پر سرعت، تعداد بازدید ها، زمانی که کاربران در سایت باقی می مانند، درصد رضایت کاربران و در نهایت رتبه سئو سایت را شدیدا بهبود می بخشد.

یکی از رایج ترین سیستم های مدیریت محتوای وب سایت ها، وردپرس (WordPress) است که با زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مایاسکیوال پشتیبانی میشود. ابتدا این تابع را پاک کرده و صفحه را رفرش کنید تا ببینید که فهرست تگها از نوشته حذف شده است. در ابتدا باید با مفاهیم پایه آشنا مربوط به وردپرس و طراحی سایت آشنا شوید. ابتدا باید آموزش نصب پلاگین (افزونه) وردپرس را آموزش ببینید و سپس قبل از نصب افزونه باید با استفاده از راهنمای انتخاب بهترین افزونه وردپرس، بهترین ابزارها را انتخاب و نصب کنید. به ششمین افزونه از بهترین پلاگین های افزایش سرعت سایت رسیدیم. صفحات مختلف در برخی قالب ها دارای استایل های متفاوت هستند. قبل از دانلود قالب ها بگم که مخزن وردپرس چیه؟

البته قالب هایی که اینجا هست هم نمیشه روشون حساب کرد به چند تا دلیل: یکی اینکه انگلیسی و لاتین هستند. در این قسمت از دوره رایگان آموزش قدمبهقدم وردپرس میخواهیم آموزش ساخت فهرست در وردپرس با چند کلیک ساده را به شما دوستان میهن وردپرسی آموزش دهیم. در این مرحله شما نحوه کار با وردپرس فارسی را فرا میگیرید و با تمامی قسمت های پیشخوان وردپرس فارسی آشنا میشوید . پس این مرحله رو تا آخر همراهم باش … آموزش قدم به قدم وردپرس و آموزش مقدماتی وردپرس : در این مرحله شما میتوانید با آموزش های سئو وردپرس سایت آقای وردپرس سایت خود را به صورت کامل سئو کنید و مطالب خود را بهینه ارسال کنید . آموزش قدم به قدم وردپرس و گام به گام وردپرس برای کاربران تازه کار به صورت رایگان قرار داده شده است. فهرستها این امکان را به مدیران سایت میدهدند که محصولات و یا محتوای خود را در دستهبندیهای مجزا قرار دهند؛ تا کاربر بهراحتی و با چند کلیک به محصول یا صفحهی موردنظر خود در سایت دست پیدا کند.

شما در دوره های آموزش وردپرس در اصفهان خواهید آموخت که چگونه از پلاگین ها به صورت بهینه استفاده کنید. در این آموزش شما به صورت مقدماتی اما کاربردی با ارسال نوشته ی بهینه در وردپرس آشنا میشوید و همچنین تنظیمات افزونه وردپرس سئو wordpress seo by yoast آشنا میشوید . برای ارسال مطلب و یا ساخت برگه، باید آموزش استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ را مشاهده کنید. آموزش کامل سئو وردپرس مبحث هایی که آموزش داده شده : 1-آموزش نصب و تنظیمات افزونه نقشه سایت وردپرس 2-آموزش برچسب ها و برچسب زدن در نوشته های وردپرس 3-آموزش ارسال مطلب بهینه شده وردپرس و کاملا اختصاصی .

در این دسته بندی، ما به شما یاد می دهیم که چطور وردپرس را بصورت رایگان در کمتر از یک هفته یاد بگیرید. برای شرکت در کلاس ها و مشاوره رایگان می توانید با ما تماس بگیرید. پوسته ها (Theme) یا قالبهای رایگان زیادی برای کاربران وردپرس وجود دارد که می توانند آن ها را متناسب با سلیقه خود سفارشی سازی نموده و تغییر دهند. قالب یا پوسته نوع طراحی گرافیکی و نحوه چیدمان مطالب در سایت یا وبلاگ است.

یک مزیت دیگر وردپرس این است که هر نوع سیستمی را که نیازمند پایگاه داده باشد، می توان با آن پیاده سازی کرد. در خصوص مدیریت فهرستها میتوان بیان کرد که شما امکان ویرایش، نامگذاری، جایگذاری و بسیاری موارد دیگر را در این قسمت دارید. درضمن این قالب دارای لایسنس اورجینال بوده و توسط مدیریت محترم ژاکت تایید شده است. وردپرس دارای یکسری افزونه برای افزایش سرعت سایت می باشد. ما این مورد را که شما میتوانید برای جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران خود، نظرسنجی یا کوییزی درست کنید که دارای پاسخهای صحیح یا پاسخهای ذهنی باز باشد را دوست داریم. همچنین شما پسازاینکه وارد قسمت تنظیمات فهرستها شدید این امکان را دارید که فهرستهای قبلی سایت خود را ویرایش کنید؛ و مطالب جدیدی در آن قرار دهید و یا برخی از مطالب آن را حذف کنید.

طراحی سایت وردپرس یکی از ضرورت های موفقیت در کسب و کارهای امروزی است که متناسب با فعالیت آن در ایجاد برند سازی، رقابت با دیگران و پیشی گرفتن از آن ها بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگیهای داشتن فهرست در سایت این است که کاربر بهراحتی این امکان را خواهد داشت که بین صفحات سایت سویچ کند؛ و صفحات متعددی را در کوتاهترین زمان ممکن مشاهده کند. یکی از مواردی که در میزان جلب رضایت کاربران تأثیر مستقیم دارد، این است که کاربر در مدتزمان بسیار کوتاهی به هدف خود در سایت برسد.

در واقع این مسئله باید اولویت اولتان باشد، چرا که کاربران ترجیح می دهند وب سایتی را مرور کنند که، سرعت بارگذاری بالایی دارد. ازاینرو میخواهید این محصولات را در اولویت قرار دهید و کاربران دسترسی آسانتری به این کالاها داشته باشند. یکی دیگر از کاربردهای فهرستها این است که شما میتوانید مطالبی که میخواهید بیشتر در معرض دید کاربران و بازدیدکنندگان سایت قرار گیرد را در این فهرستها قرار دهید. توجه:کلاس error استفاده شده در پیغام از کلاسهای خود وردپرس میباشد که استایل پیغام را به صورت استایل وردپرس تغییر میدهد. بعضی از افزونهها رایگان و بعضی از افزونهها به صورت تجاری عرضه میشوند.

همچنین برخی از افزونهها ممکن است با یکدیگر تداخل داشته و باعث اختلال در اجرای دیگری شود. به بخش افزونهها و پوستهها بروید و فهرست تمها و افزونههای آماده برای بهروزرسانی را بررسی کنید. پس از تنظیمات پایه و امنیتی وردپرس نیاز است که شما یک قالب برای سایت انتخاب و از طریق آموزش نصب قالب وردپرس آن را نصب کنید. تا به حال به این فکر کرده اید اگر نیاز به یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس داشتید چکار باید کرد؟ از این فروشگاه ساز میلیون ها فروشگاه اینترنتی کوچک و بزرگ آنلاین استفاده می کنند. علاوه بر ایجاد بستر کسب و کار اینترنتی، می توانید از وردپرس به عنوان یک وبلاگ شخصی، شبکه ساز و … علاوه بر این پلاگین هایی که معرفی کردیم ، افزونه های پرکاربرد و مهم دیگری نیز برای وردپرس وجود دارد. علاوه بر اینکه مدیران سایت بهراحتی میتوانند جای فهرستها را مشخص کنند. غیرفعال کردن ایموجی: این گزینه به حالت پیش فرض فعال است زیرا به جای بارگذاری ایموجی ها از WordPress.org، از ایموجی های پیش فرض مرورگر بازدیدکنندگان استفاده می شود.

به این خاطر همانطور که در بالا گفته شد، باید وردپرس، افزونه ها وپوسته ها را همیشه به روز رسانی کنید. در کنار تمام مزایایی که برای این ابزار برشمردیم باید بگوییم که WP Rocket افزونهای نیست که با یک کلیک شروع به کار کند. یک روش بسیار کارآمد وجود داره که اصطلاحا به Cache معروف است کش یعنی نگهداری نتایج و در تکرار از نتایج نگهداری شده استفاده کردن شما در وردپرس از ابزارهای متنوعی میتونید بابت بالا بردن سرعت وردپرس استفاده کنید و یکی از آنها افزونه Rocket است.