جلسه ۵: وردپرس چیست؟

یک مزیت بزرگ دیگر برای مطالب طولانی این است که به مرور زمان، علاوه بر اینکه در کلیدواژه هدف خود رتبه کسب میکنید، در کلیدواژههای دم دراز زیادی (Long tail keywords) نیز رتبه خواهید داشت و ترافیک سایت بالا میرود. گاهی تعداد این کلیدواژههای دم دراز چنان زیاد میشود که ممکن است ترافیک ورودی به سایت از آن کلیدواژهها از خود کلمه کلیدی هدف نیز بیشتر شود. دلیلش نیز این است که گوگل محتوا را از بالا به پایین بررسی میکند و اگر کلمه کلیدی مورد نظر را سریع پیدا کند، احتمال اینکه صفحه شما را به عنوان محتوایی با ارتباط زیاد شناسایی کند بیشتر میشود. متن جایگزین، یکی از مشخصههای تصاویر است که توسط ابزارهای خوانش صفحه برای افراد دارای مشکلات بینایی خوانده میشود و در واقع برای تصاویر اطلاعات بیشتری تعریف میکند. راههای زیادی برای شناسایی مشکلات ناشی از رقابت داخلی در یک سایت وردپرس وجود دارد. رقابت داخلی برای یک کلیدواژه ممکن است به رتبهبندیهای ناپایدار نیز منجر شود.

پلاگین وردپرس

به عنوان مثال ممکن است یکی از صفحات چند روز متوالی رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد، اما پس از چند روز صفحهی دیگر جای رقیب داخلی خود را بگیرد، اما با رتبهای پایینتر از قبل. اگر شما از هاستینگ بسیار خوبی استفاده کنید نسخه php همواره در آخرین نسخه به روز نگه داشته می شود و اصلا نباید نگران این موضوع باشید ولی اگر احساس کردید که این نسخه php در آخرین نسخه قرار نداد قرار ندارند حتماً به هاست تیکت بزنید. علاوه بر اینها شما اگر با زبان برنامه نویسی php آشنایی داشته باشید خیلی راحت میتوانید دستورالعملهای طراحی افزونه برای وردپرس را یاد بگیرید و سایت وردپرسی تان را با ساخت افزونههای اختصاصی توسعه دهید. بهترین افزونهها و پلاگین هایی که باید برای سایتهای وردپرسی استفاده کنید.

ممکن است برخی ترجیحشان خواندن متنهای طولانی بلاگ باشد و برخی دیگر ترجیح دهند یک محتوای ویدئویی را تماشا کنند. یکی دیگر از فاکتورهای مهم این است که آیا اسم شرکتتان را در انتهای عنوان صفحات بگنجانید یا نه. اشتباهی که برخی افراد مرتکب میشوند این است که در سایتشان دو یا چند صفحه دارند که کلیدواژهی هدف یکسان و مشترکی دارند و عملا این صفحات برای رتبه گرفتن در آن کلمه کلیدی با هم رقابت میکنند. تنظیمات یوست سئو برای هر نوشته معمولا در هنگام ویرایش هر نوشته در انتهای صفحه نمایش داده میشود. بعد از باز کردن عکس مورد نظر در قسمت پایین سمت چپ بر روی ویرایش عکس کلیک کنید.

این یعنی تولید نسخه ویدئویی از محتوایتان و بارگذاری آن در یوتیوب به شما کمک میکند بازدیدکنندگان جدیدی را هدف قرار دهید. فرض کنید سایت شما در انگلیس میزبانی میشود و کاربری از آمریکا به سایت شما مراجعه میکند، در این حالت نزدیکترین CDN PoP برای تحویل محتوای استاتیک شما اختصاص میدهد که این موضوع باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شما میشود. به این حالت اصطلاحا Keyword Cannibalization گفته میشود. با همهی این اوصاف، به یاد داشته باشید که همواره محتوای شما باید حالت طبیعی داشته باشد.

در غیر این صورت، مطالب طولانی مانند همین نوشته را منتشر نمیکردیم! در مبحث طراحی سایت های نوین، تکنیک های CSS کاربردهای بسیار زیادی دارند. بنابراین سرویس های اشتراکی نمی توانند یک زمان پاسخ گویی پایین برای سرور را به شما بدهند. هنگامیکه تم بر روی وردپرس نصب میشود، به طور پیش فرض، یک پیام موفقیت آمیز به همراه گزینه هایی برای فعال کردن تم و دکمه های پیش نمایش زنده مشاهده خواهید کرد. فرآیند نصب وردپرس بسیار ساده و سریع است! همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم دنیای افزونههای وردپرس دنیای بسیار بزرگ و جالبی است. بر اساس استانداردی که گوگل برای الگوریتمهای خود در نظر گرفته است، سرعت لود سایت باید چیزی بین ۳ تا ۵ ثانیه باشد که عملا کاری است بسیار دشوار اما ممکن.

با انتخاب هر کلیدواژه و کلیک روی زبانه Pages میتوانید ببینید که آیا بیش از یک صفحه در آن کلیدواژه رتبه کسب کرده است یا نه. وردپرس در میان CMS های موجود از سئوی بالاتری برخوردار بوده و سعی می کنه کدهایی تولید کنه که از بهترین شیوههای سئو پیروی کنه و به همین دلیل بهترین گزینه برای ماست تا در طراحی خودمون ازش استفاده کنیم و با ایجاد یک رابطه گرم و صمیمی در موتورهای جستجو ترافیک بالاتری رو از آن خود کنیم.

اگر به اسم این افزونه کمی دقت کنید در ابتدای نام آن، پیشوند وردپرس یعنی wp را مشاهده خواهید کرد. در این صورت هکران متوجه می شوند که نام کاربری درست است و برای رمز عبور درست تلاش می کنند. همچنین میتوانید از سرچ کنسول گوگل برای مشاهده صفحاتی که برای یک کلمه کلیدی رتبه گرفتهاند استفاده کنید. بااینحال، زمانی که یک کاربر عادی برای اولین بار از وبسایت شما بازدید میکند، ممکن است تجربه مشابهی نداشته باشد. این تخمین براساس تعداد کلماتی است که فکر می کنید بازدید کنندگان بتوانند در یک دقیقه بخوانند (این مقدار را می توانید در قسمت تنظیمات تنظیم کنید).

کافی است در قسمت رسانه یا Media Library روی عکس مورد نظر کلیک کنید و متن جایگزین را برای آن بنویسید. بهتر است که همیشه از متن جایگزین در تصاویر مورد استفاده خود بهره ببرید. اما شاید از لحاظ نرخ کلیک و یا حفظ ارتباط با موضوع بهتر باشد این کار را نکنید. بهترین افزونه امنیتی وردپرس شاید لقبی برازنده برای این افزونه باشد. دسته ها: از منوی دسته ها میتوانید یک دسته بندی مناسب برای مطالب خود در سایت ایجاد کنید.

فرآیند نصب وردپرس بسیار ساده و سریع است!

شما میتوانید مانند تصویر زیر، عنوان نوشته یا صفحه خود را در افزونه یوست سئو وارد کنید. افزونه یوست سئو به صورت خودکار این موضوع را برای شما چک میکند تا اطمینان حاصل شود که این شرط را رعایت کردهاید. ایمنی خوب را با استفاده از رمزهای عبور قوی، امکان تأیید هویت دو عاملی و اطمینان از پشتیبان گیری اطمینان حاصل کنید. تمام افزونه هایی که در این مقاله به عنوان بهترین افزونه های صفحه ساز وردپرس معرفی می شوند امکان ساخت صفحه های موبایل دوستانه و ریسپانسیو را به شما می دهند. یک توضیحات متای خوب میتواند کاربر را تشویق کند به جای کلیک روی نتایج بالا یا پایین سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل، روی سایت شما کلیک کند. زبانهی «ویدئو» در صفحه جستجوی گوگل به کاربر اجازه میدهد که ویدئوی مورد نظرش را جستجو کند.

افزایش سرعت وردپرس

هر شخص متناسب با زمینهی فعالیت خود محتوای سایت را تغییر داده و آن را شخصی سازی میکند. شما می توانید با استفاده از مراحل زیر سایت خود را سریع تر کنید، اما نمی توانید بدون داشتن میزبانی با کیفیت به نتیجه مطلوبی دست پبدا کنید. این افزونه ها کاملا رایگان هستند و شما می توانید با خیال راحت از آن ها برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید. بهینهسازی ویدئو برای یوتیوب یا YouTube SEO مبحثی تخصصی و کاملا مجزاست که باید به آن توجه کنید.

توضیحات متا تاثیر مستقیم روی سئوی سایت و رتبهی صفحه مورد نظر شما ندارد. همواره توصیه میشود که در صورت امکان در ابتدای نوشته یا صفحه خود از کلمه کلیدی هدف استفاده کنید. کند بودن سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از مشکلاتی است که بیشتر کاربران وردپرس بعد از مدتی با آن مواجه میشوند که سرعت سایت به شدت افت میکند. زمانی که اطلاعات را درست وارد کرده باشید، با پیام موفقیت آمیز بودن عملیات مواجه میشوید و وردپرس ارتباط خود را برقرار خواهد کرد.

در بسیاری از مواقع علت دیر لود شدن سایت افزونههای بیهوده سایت شما میباشد و یا عدم بروزنبود این افزونهها باعث کند شدن سرعت سایت شما میگردد و شما میتوانید با بروزرسانی افزونه های وردپرس خود سرعت سایتتان را بهبود بخشید و تجربه خوبی را برای بازدیدکنندگان سایتتان رقم بزنید. هرچند گوگل به خوبی میتواند ویدئوهای مرتبط را از صفحات مختلف بردارد و به کاربر ارائه دهد، اما شما نیز میتوانید گوگل را به سمتی هدایت کنید که ویدئوهایی را که در سایت خود گذاشتهاید در صفحه نتایج نمایش دهد. این ویژگی ها شامل حافظه نهان صفحه ، حافظه نهان ، فشرده سازی gzip ، پشتیبانی از کوچک سازی محدود ، پشتیبانی از CDN و موارد دیگر می شود. بدون هیچ شکی محبوب ترین فروشگاه ساز در جهان در حال حاضر ووکامرس است، که در واقع یک پلاگین بسیار جامع برای وردپرس میباشد که امکانات مد نظر شما در یک فروشگاه را میتواند پیاده سازی کند.

حتی در گذشته کارشناسان سئو توصیه میکردند که از کلیدواژه هدف در ابتدای عنوان نوشته استفاده شود، چرا که ابتدای عنوان ارزش بیشتری دارد. توضیحات متا را میتوان به راحتی در افزونه یوست سئو ویرایش کرد. این شبکه مطمئن نیست و نمیتوان به آن اعتماد کرد. برای انجام این کار در وردپرس نیازی به وارد کردن کد خاصی نیست. بنابراین، اکنون گوگل اهمیت بیشتری برای پاراگرافها و بخشهای کوچکتر یک متن قائل است و نیازی نیست که تمام تمرکز و تلاش خود را برای بهبود بخش ابتدایی محتوا بگذارید. همچنین مهم است که مخاطبان خود را همان اول کار در جریان موضوع محتوای خود بگذارید. اگر به اندازه کافی خوششانس بودید که دو صفحه از سایتتان موفق به کسب رتبه شد، بهتر است آنها را به حال خود بگذارید و به سراغ کلمه کلیدی بعدی بروید. استفاده از ابزاری مانند Ahref به شما اجازه میدهد به راحتی بررسی کنید که آیا بیش از یک صفحه در سایتتان برای کلیدواژه هدف رقابت میکند یا نه.

برای مشاهده جلسه دوم از تنظیمات وردپرس به لینک جلسه 18 از دوره آموزش کامل وردپرس بی تم مراجعه نمایید. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و به وسیله آن توانسته باشید قالب وردپرس فعلی خود را غیرفعال کنید. بهترین راهکار این است که در هر صفحه تنها یک برچسب H1 داشته باشید، و بعد بر اساس محتوای مطلب، سلسله مراتبی برای استفاده از چند برچسب H2 و H3 و غیره داشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید که گوگل گاها برخی از توضیحات متا و عنوان صفحه را به صورت خودکار بازنویسی میکند. بیشتر قالبهای وردپرس اگر به درستی طراحی شده باشند، به صورت خودکار برای عنوان صفحه برچسب H1 تعریف میکنند.

افزونه وردپرس

به خاطر داشته باشید که گوگل تنها ۶۵ کاراکتر را روی صفحات کامپیوتر نشان خواهد داد، بنابراین اگر عنوان شما بلندتر از این باشد، بخشی از آن به کاربران نمایش داده نخواهد شد. یکی از سریعترین کارهای ممکن برای افزایش سرعت صفحات سایت، استفاده از تصاویر با سایز درست است. باید از برچسبهای هدینگ تنها برای جداسازی بخشهای مختلف محتوا استفاده کرد تا خواندن مطلب برای کاربر راحتتر شود. با استفاده از افزونه یوست سئو به راحتی میتوان کلیدواژه هدف را تعریف کرد. این افزونه چیزی نیست جز افزونه یوست سئو(Yoase SEO) که اخیرا رقیب جدی یعنی رنک مث نیز برای آن پیدا شده است. پس آنچه که در افزونه یوست سئو وارد میکنید، لزوما همان چیزی نیست که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. زمانی که مجدد این صفحه باز شود، از کدهای ذخیره شده در آن برای لود صفحه استفاده می شود. به عنوان مثال ما کلمه کلیدی «سئو وردپرس» را دقیقا در ابتدای عنوان این پست قرار دادهایم تا نه تنها ارتقای اندکی در سئوی آن ایجاد شود، بلکه برای کاربر روشن شود که در این پست از چه چیزی صحبت میشود.

این شبکه مطمئن نیست و نمیتوان به آن اعتماد کرد.