دانستنی های جالب و مفید

دریک میلی متر مربع مرکز چشم حدود ۲۰۰ هزار گیرنده ي رنگ وجوددارد، در حالیکه تعداد این گیرنده ها در کناره هاي چشم کمتر اسـت. عدم رشد مقطعی کودک میتواند دچار جهشی ناگهانی شود و ممکن اسـت یک کودک تنها ظرف چند هفته تا ۴ اینچ «حدود ۱۰ سانتیمتر» قد بکشد. خطر بروز حمله ي قلبی در نخستین روز هفته، در مردان 20 درصد ودر زنان 15 درصد افزایش پیدا میکند.

از هر ۲۰۰ نفر، یک نفر با یک دنده ي اضافه متولد دانستنی ها می‌شود. این دنده در بالای ترقوه قرارمی گیرد و تقریباً هرگز مشکلی برای فرد ایجاد نمیکند. 32.آیا می دانید تمام رگ های خونی بدن 97 هزار کیلومتر است. 27.آیا می دانید 1/10 کالری انرژی درهر بار زبان زدن یک تمبرمصرف می شود. 26.آیا می دانید لایه پوستی آرنج دست هر 10 روز یک بار عوض می گردد.

  • دانستنیها نشریه‌ای علمی-ترویجی بود که از ۱۳۵۸ به صورت دوهفته‌نامه منتشر می‌شد و نگاهی عامه‌پسندانه به حوزه‌های علم فناوری، طبیعت و تاریخ داشت.
  • تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشد.
  • بهمین دلیل کسانی کـه علاقه ي زیادی بـه خوردن سیر دارند، بوی ناخوشایند آن نه تنها از دهان شان بلکه ازبدن شان هم احساس میشود.
گونه ای از خر گوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند. بازی ” سنگ، کاغذ، قیچی ” یک فدراسیون بین المللی دارد و از سال ۲۰۰۲ مسابقات سالانه بین المللی با جایزه ۵۰،۰۰۰ دلاری برگزار می شود. دلفین ها، پرندگان و تمساح ها توانایی باور نکردنی در خوابیدن دارند، در حالی که یک نیمکره مغز آن ها خواب است، نیمکره ی دیگر مغز بیدار است و آن ها می توانند جای خواب دو نیمکره را عوض کنند. در واقع برای اولین بار در قرن ۱۶ میلادی این گل دوست داشتنی به هلند برده شده است و زادگاه اصلی آن کشور ایران و آسیای مرکزی می باشد. حلزون ها از ۳ سال تا ۶ سال می توانند به خواب زمستانی بروند. ختنه کردن در قرون وسطی به عنوان درمانی برای فتق، صرع و جذام مورد استفاده قرار میگرفت.

دانستنی های جالب و کوتاه– آیا می دانستید هنگامی که عطسه می کنید، قلب شما برای یک میلی ثانیه متوقف می شود. حدود 4 گرم آهن در بدن انسان وجود دارد که این میزان برای رشد ناخن به اندازه ی 7.6 سانتی متر کافی است. شبیه سازی بارداری و زایمان– گوجه فرنگی میوه ای است که در اواسط قرن شانزدهم به اروپا آمد.

علت روغن ریزی گیربکس خودرو

آنها در اقیانوس ها شنا می‌کردند، بهمین خاطر، هم دستگاهی تنفسی موجودات آبزی و هم شش داشتند «در استرالیا هنوز ماهی اي وجوددارد کـه بـه این شکل تنفس میکند». نیاکان مـا بـه کمک مکانیزمی کـه حالا بـه آن سکسکه می‌گوییم، جلوی ورود آب بـه شش هایشان را می‌گرفتند. » مرحله ای از خواب است که خواب دیدن یا رویا دیدن اتفاق می افتد.

اسید معده انسان توانایی حل تیغ ریش تراش را دارد!

25.آیا می دانید پخش موسیقی برای مرغ سبب می شود او بزرگترین تخم را بگذارد. 23.آیا می دانید افراد مبتلا به ایدز روزانه نفر هستند. 22.آیا می دانید نقره می تواند 650 نوع میکروب را از بین ببرد ومواد ضد عفونی قوی است .

21- یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند. لیست ده تایی از شگفت‌انگیز ترین‌ها دردنیای علم وتکنولوژی. در این بخش به شگفتی‌های دنیای دیجیتال مثل بازار دیجیتال، راهنمای دیجیتال، سبک زندگی دیجیتال و…پرداخته می‌شود. در این بخش به شگفتی‌های دنیای تاریخ مثل بیوگرافی شخصیت‌های تاریخی، معماهای تاریخی، جنگ‌های معروف و…پرداخته می‌شود.

پرفکت مانی چیست؟ اطلاعات مفید، نحوه باز کردن حساب و خرید آن

ماجرای ترسناک میدان اعدام تهران را در مجله دلتا بخوانید. میگرن یک درد ضربان‌دار در سر است که می‌تواند برای برخی افراد بسیار شدید باشد. در این مطلب ۵ باور غلط رایج درباره میگرن را بررسی می‌کنیم. ظروف پلاستیکی ۵۰ هزارسال طول میکشدتادرطبیعت شروع به تجزیه شدن کند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پارس ناز می باشد. نشانه هاي اصلی این واکنش دفاعی، انکار یا تحریف واقعیت بـه صورت ناخودآگاه اسـت. وقتی میبینیم کسی آسيب می‌بیند، تصور می‌کنیم این اتفاق برای خودمان افتاده. در نتیجه، ترس برمان می دارد و با یک واکنش معکوس سعی میکنیم جلوی وحشت مان را بگیریم. بنابر این، در چنین مواقعی هر چـه بیشتر بخندید یعنی دلسوزتر هستید.

دانستنی های جالب و مفید

شاید صحبت از شباهت حلزون و انسان برایتان خنده دار باشد اما در واقع نقاط اشتراک انسانها و حلزون ها بیشتر ازآن چیزی اسـت کـه در نگاه اول بنظر می‌رسد. هفتاد درصد دی ان اي مـا با دی ان اي حلزون ها یکسان اسـت. همه ی ي حیوانات، درست مثل گیاهان، ابتدا نیای مشترکی داشتند.