راهنمای جامع امنیت وردپرس (گام به گام)

این واقعاً تمام چیزهایی است که شما برای اجرای یک وبلاگ موفق در وردپرس نیاز دارید. این سیستم مدیریت محتوا با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL ساخته شده است. پی اچ پی (PHP) یک زبان برنامه نویسی عمومی است که به ویژه برای توسعه وب مناسب است. با این کار سایت شما از نگاه و چیدمان مناسب وبلاگ استفاده می کند. البته دقت کنید که هاستی برای خود انتخاب کنید که پشتیبانگیری خوبی داشته باشند چون بسیاری از شرکتهای میزبان این کار را انجام نمیدهدند به همین دلیل ممکن است شما با مشکلات جدی مواجه شوید.

این کتاب در 8 فصل به طور کامل به مواردی نظیر نصب وردپرس ، جستجو در داشبورد وردپرس، کار با سایت وردپرس، مدیریت SEO و رسانه های اجتماعی، شخصی سازی وب سایت، استفاده از افزونه های مختلف، استفاده از شبکه چند سایته و غیره می پردازد. وردپرس شامل ویژگی هایی از جمله معماری افزونه و سیستم تم است. معماری پلاگین وردپرس به کاربران امکان می دهد ویژگی ها و کارایی یک وب سایت یا وبلاگ را گسترش دهند. معماری آن شامل یک کنترلر فرانت اند است و کلیه درخواست های URI غیر استاتیک را به یک فایل PHP واحد که URI را تجزیه کرده و صفحه هدف را مشخص می کند، مسیریابی می کند. این امر به پشتیبانی از مجوزهای قابل خواندن بیشتر برای انسان کمک می کند. با این افزونه ردیابی فعالیت های مشکوک آسان است. نکات و مراحلی که در بالا گفته شد، یک نقشه راه کلی برای افزونه نویسی در وردپرس بود.

افزایش سرعت وردپرس

ایجاد یک بلاگ وردپرس با استفاده از ویژگی های پیش فرض این سیستم کاملاً امکان پذیر است. استفاده از وردپرس بسیار آسان است و به طراحانی که حتی قادر به کدنویسی یک وبسایت نیستند، این امکان را میدهد تا با کمک درگ و دراپ کردن (Drag and drop) المانهای مورد نیاز و یک قالب از پیش طراحیشده، در زمانی کوتاه یک وبسایت پویا و انعطافپذیر ایجاد کنند. در نهایت با رفرش کردن سایت مشاهده خواهید کرد که منویی که پیش از این ساخته بودید، بالای وبسایت نمایش داده میشود. باشد، این فایل هایی که ذخیره شده اند بر خلاف وردپرس، ایستا هستند. منظور از صفحه ی ورود به وردپرس همان صفحه ای است که اعضای فعال در سایت با وارد کردن نام و کلمه ی عبور وارد جایگاه خود می شوند منظور از جایگاه این است فرد ادمین یا مدیر سایت میتواند برای سایر اعضا سطح دسترسی تعیین کند برای بالابردن امنیت در صفحه ی ورود وردپرس ، قراردادن سوال امنیتی و یا ورود دومرحله استفاده کنید ، لطفا در ادامه باهمراه رایانه کمک باشید تا سایر بحث های مهم در بحث فایل های حساس و حیاتی در وردپرس را بیان کنیم.

برای داشتن سایتی امن، باید مطمئن شوید که تمامی نسخه های نرم افزارهای مورد استفاده در سایت و سرویس ها را می دانید. با این وجود یکی از ابزارهای رایگان آنها، یک سرویس برای تست سرعت سایت بنام Pingdom Website Speed Test است. محتوا را ذخیره می کند و کاربر را قادر به ایجاد و انتشار صفحات وب می کند و نیازی به چیزی فراتر از یک دامنه و یک سرویس میزبانی ندارد. WordPress همچنین از استانداردهای Trackback و Pingback برای نمایش پیوندها به سایت های دیگر که خودشان با یک پست یا مقاله پیوند دارند پشتیبانی می کند.

افزونه وردپرس

همانطور که که قبلا گفتیم در دوره آموزش وردپرس بصورت تصویری و رایگان یاد میگیرید که چطور یک قالب وردپرس را نصب کنیم سایت بی تم . منو تنظیمات شامل بخش ها و زیر منو های مختلفی می باشد که هر یک را باید بصورت مجزا یاد بگیرید . به همین دلیل هر وب سایت باید از نظر سرعت بهینه شود و یک سیستم قدرتمند حافظه پنهان در هسته اصلی خود داشته باشد. Multisite یک ویژگی قدرتمند وردپرس است که از هنگامی که فعال شده، شما را قادر به ایجاد یک شبکه از وب سایت ها می کند که با نصب یک وردپرس اجرا می شوند. معمولا وقتی از یک برنامه نویس می خواهیم برای ما یک سایت طراحی کند،هزینه ای بالا و زمان زیادی از ما میخواهد و در تمام مدت اجرا،استفاده و گسترش سایت ما نیازمند به همین برنامه نویس هستیم اما با استفاده از وردپرس ما میتوانیم از آخرین تکنولوژی برنامه نویسی (بدون دانستن حتی یک خط برنامه نویسی)سایتی قدرتمند و حرفه ای را ایجاد و مدیریت کنیم.این پکیج آموزش نصب و مدیریت سایت حرفه ای ما به صورت کاملا کاربردی است.

پلاگین وردپرس

بروز بودن هسته وردپرس، استفاده از PHP 7.4 به بالا و عدم نصب کردن تعداد زیاد پلاگین نیز از راهکارهایی است که باید قبل از هرچیزی بدان توجه داشته باشید. کد های پی اچ پی توسط وب سروری که پی اچ پی روی آن نصب باشد، تفسیر میشوند. پلاگین وردپرس در زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده و با وردپرس ادغام شده است. یک موضوع وبلاگ نویسی. برخی از افزونه های اساسی عملکردهای مفیدی را به وبلاگ شما اضافه می کنند و توصیه می شود حداقل چند مورد را انتخاب کنید. امروزه تنوع بالا در تعداد قالب های منتشر شده و افزونه های کاربردی آن این سایت ساز را به محبوب ترین و بی رقیب ترین سایت ساز تبدیل کرده است.

این زبان برنامه نویسی بر پایه زبان سی (C) نوشته شده و یک زبان Cross-Platfrom است و بر روی سیستم عامل های مختلف (ویندوز، لینوکس، یونیکس، مک و غیره) قابل اجرا است و همچنین قابلیت نصب آن به صورت شل جداگانه بر روی تقریباً تمامی سیستم عامل و پلتفرم وجود دارد. حال که با افزونه وردپرس آشنا شدید و دانستید که چه ویژگیهایی دارند، در ادامه به معرفی ۴ روش برای نصب افزونه در سایت وردپرسی میپردازم که در شرایط گوناگون میتوانید از این روشها برای اضافه کردن افزونه به سایت وردپرسی استفاده کنید. اگر از این افزونه ها دارید و با کندی روبرو هستید تعجب نکنید چون این افزونه ها مقداری از سرعت پنل مدیریت وردپرس را می گیرند.

هر کسی اسم شرکت مرسدس بنز به گوشش خورده است، شرکتی آلمانی که جزو بزرگترین شرکتهای تولید اتومبیل در جهان است. تا اکتبر 2009، گزارش CMS MarketShare از اوپن سورس به این نتیجه رسید که وردپرس از بیشترین قدرت برند در هر سیستم مدیریت محتوای اوپن سورس برخوردار است. این تگ را میتوان با ID صفحه یا URL/ نام صفحه مورد استفاده قرار داد. این قالب به صورت چند منظوره طراحی شده است و به راحتی میتوان از آن برای راهاندازی وبسایتهای تجاری، فروشگاهی و شخصی و غیره استفاده کرد.

با هر تم استاندارد WordPress کار می کند. 1. از هر ۱۰۰ دامنه ای که برای ساختن وب سایت ثبت میشود، ۲۲مورد آن به وب سایت های وردپرسی مربوط میشود. این افزونه سه بخش اصلی html، css و Javascript سایت را بهینه میکند. بسته به اینکه برای ویرایش قالب می خواهید چه کدی را به کدام یک از فایل ها و قسمت های سایت خود وارد کنید، افزونه های مختلفی در اختیار شما قرار دارد. توجه داشته باشید تمامی این منو ها در ویدیو های آموزش وردپرس توضیح داده شده و بخش به بخش ان به صورت تصویری ضبط و در اختیار شما قرار داده شده است . برای وارد کردن عنوان سایت توجه داشته باشید که بهتر است عنوان به صورت مختصر موضوع سایت شما را تعریف کند. بیشتر قالب های وردپرس طراحی کلی یا استایل سایت، استایل فونت، رنگ ها، مکان های ویجت، طرح بندی های صفحه (یا قالب)، استایل برای پست های وبلاگ و آرشیوهای وبلاگ، جزئیات استایل های اضافی را فراهم می کند.

پلاگین امنیتی SecuPress را می توان جزو بهترین افزونه امنیت وردپرس دانست که در سال 2016 عرضه شد و به سرعت رشد کرد؛ از سال 2016 تا سال 2019 بیش از 20 هزار نفر این افزونه رو نصب و فعال کردند. وردپرس آسان ترین راه استفاده از پلتفرم برای ساختن شبکه اجتماعی خود با استفاده از افزونه رایگان BuddyPress است. با این حال ، شما می توانید به همان اندازه تم های مورد نظر خود را در وب سایت خود نصب کنید. در مخزن وردپرس پلاگین های زیادی در دسترس است ولی این تعداد نشانه دهنده این نیست که همه آنها را برای سایت ما مهم و کاربردی است و باید آنها را نصب کرد بلکه باید در زمینه هر یک از آنها شناخت پیدا کرد و برحسب نیاز ، پلاگین ضروری خود را در مخزن وردپرس یافته و نصب کرد . هاست های اشتراکی به این صورت کار میکنند که مراکز ارائه دهنده هاست یک سرور خود را بین چندین کاربر تقسیم کرده و به هر کدام منابعی را اختصاص می دهند.

وردپرس یکی از محبوب ترین سلوشن های مدیریت محتوای سیستم (CMS) مورد استفاده است. اگر چیزی در مورد وردپرس می دانید، ممکن است بدانید که به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی آغاز شده است. وردپرس بیشتر با وبلاگ نویسی مرتبط است، اما برای پشتیبانی از انواع مطالب وب از جمله لیست های پست و انجمن ها، گالری های مدیا، سایت های عضویت، سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) و فروشگاه های آنلاین تکامل یافته است. به همین دلیل هنگام انتخاب آنچه که می خواهید در سایت خود نصب کنید، مراقب باشید.

یک موضوع وبلاگ نویسی.

قابلیت BuddyPress را می توان با استفاده از پلاگین های شخص ثالث گسترش داد. پست های وردپرس را می توان در HTML ویرایش کرد، با استفاده از ویرایشگر ویژوال، یا با استفاده از تعدادی پلاگین که امکان ویرایش متنوع را فراهم می کند. پی اچ پی تقریبا با تمام سرورهای مورد استفاده امروز (آپاچی، IIS و غیره) سازگار است و از طیف گسترده ای از پایگاه داده نیز پشتیبانی می کند. وردپرس (WordPress) یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مبتنی بر پی اچ پی و مای اس کیو ال است که معمولاً همراه با سرورهای پایگاه داده مای اس کیو ال (MySQL) یا ماریا دی بی و نیز از موتور پایگاه داده اس کیو لایت (SQLite) استفاده می شود. وردپرس (WordPress) یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مبتنی بر زبان پی اچ پی و مای اس کیو ال است.

فیلترهای اتوماتیک نیز گنجانده شده اند، و قالب بندی استاندارد شده و یک ظاهر طراحی متن را در پست ها ارائه می دهند (به عنوان مثال، تبدیل نقل قول های منظم به نقل های هوشمند). WordPress برای اولین بار در سال 2003 به عنوان تلاش مشترک بین Matt Mullenweg و Mike Little به عنوان شاخه b2 / cafelog منتشر شد. کاربران WordPress همچنین ممکن است تم های سفارشی خود را ایجاد و توسعه دهند. از کامپیوتر محلی ممکن است برای اهداف تست و یادگیری تک کاربر استفاده شود.

وجود پلاگین های متعدد در این سیستم باعث شده است تا کاربران بتواند به راحتی انواع و اقسام ویژگی را در عرض چند ثانیه به وبسایت خود اضافه نمایند. جدا از ویژگی های استانداردی که دارد، بوردو دارای ویژگی های خاص وبسایت های هتل است و به شما امکان می دهد سیستم های “رزرو هتل محبوب” را به راحتی در سایت وردپرس خود ادغام کنید. استایل ها و فایل های قالب را از فایل های سیستم جدا می کند تا سایت بدون تغییرات شدید در نمایش بصری سایت ارتقا یابد. اگر در حال راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی باشید، انتخاب قالب سایت میتواند به سرعت رشد شما کمک زیادی کند. می توان با سایت وردپرس موجود خود آن را راه اندازی کرد.

از آنجا که اکثریت پلاگین ها رایگان هستند، توجه داشته باشید که معمولا پشتیبانی فنی نمی شوند. منو ابزار ها معمولا برای درون ریزی و برون بری اطلاعات ساست استفاده میشود . همچنین می توانید از افزونه WP-Optimize نیز جهت حذف نسخه های قدیمی پست ها و صفحات استفاده نمایید. وب سایت های تجارت الکتروکی از وب سایت هایی هستند که به شما این امکان را می دهند که محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید، افزونه هایی وجود دارد که به کاربران شما امکان خرید آنلاین را می دهند. این وب سایت در حال حاضر توسط وردپرس مدیریت می شود. تم وردپرس تمام ظاهر front end وب سایت وردپرس شما را فراهم می کند.