روش های برقراری امنیت وب سایت های فروشگاهی بر پایه وردپرس

در این قسمت تعدادی از این افزونههای ایرانی را باهم بررسی میکنیم. در ورژن جدید وردپرس 5.9 این امکان برای شما فراهم گردیده است تا بتوانید آدرس صفحه اینترنتی مربوطه را در مواردی مشاهده دهید یا مخفی نمایید. این موضوع می تواند شروع خوبی برای عادت کردن به ویرایشگر کامل سایت مبتنی بر ویرایشگر بلوکی باشد. پلاگین های ShortPixel و TinyPNG از بهترین پلاگین ها برای بهینه سازی تصاویر برای وب هستند و چنانچه این دو ابزار را به سایت وردپرس خود اضافه کنید، به طور اتوماتیک، حجم تصاویر سایت شما را پایین می آورند. اکنون وردپرس پلاگین را برای شما دانلود و نصب میکند.

بدین ترتیب اگر تا به حال از صفحه سازهایی مانند Divi یا Elementor استفاده کرده اید، با استفاده از ویرایشگر کامل سایت جدید گوتنبرگ می توانید به راحتی ایجاد صفحاتی بپردازید. ممکن است طبق بررسی های به دست آمده به این نتیجه رسیده باشید که سایت های مختلفی اکنون به سرعت در حال بارگذاری محتوا می باشند. این افزونه پس از اینکه توسط انجمن وردپرس مورد تحسین قرار گرفت، به مرور محبوبیت بیشتری به دست آورد. سوالی پیش میآید، آن هم اینکه چند افزونه میتوانیم داشته باشیم؟ با انتشار وردپرس 5.9 یک تم پیش فرض مبتنی بر قالب بلوکی به نام قالب وردپرس 2022 ارائه می شود. پس از آن، نسخه شخصی شما با قیمت 17 دلار در سال با ویژگیهای پیشرفته مانند سوالات ویدیویی، ادغام با فیس بوک و تایمرهای شمارش معکوس شروع به کار میکند. اگرچه به هر نسبت که با زبانهای برنامهنویسی چون HTML، CSS، JavaScript و PHP آشنا باشید، قدرت شما در شخصی سازی وردپرس و ایجاد صفحات دلخواهتان افزایش مییابد؛ اما هزاران قالب و افزونهی رایگان در مخزن وردپرس وجود دارند که میتوانند نیاز شما را به کدنویسی به حداقل برسانند.

باید بگوییم که بله این امکان وجود دارد.

بدین ترتیب شما با کاربرد ویژگی های جدیدی در این بخش آشنا خواهند شد. اگر بخواهید بدانید وردپرس چیست، ابتدا باید با تعریف سیستم مدیریت محتوا یا CMS آشنا شوید. باید بگوییم که بله این امکان وجود دارد. چرا که در این ابزار به دلیل دور بودن سرور در ایران(برای هاست ایران)، زمان لود سایت بیشتر نمایش داده میشود. در مقاله ویژگی های جدید در وردپرس 5.9 کارشناسان ما در سئورب به بررسی کامل این پلتفرم پرداخته اند. فروشگاه ساز ووکامرس محبوبترین سیستم راه اندازی کسب و کار آنلاین شما است که تا به حال 88 میلیون بار دانلود و بیش از 5 میلیون فروشگاه فعال با این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. معروفترین و محبوبترین سیستم مدیریت محتوای وب، وردپرس است که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم و بگوییم چرا باید وردپرس را انتخاب کرد؟

افزونه وردپرس از این رو وردپرس گوتنبرگ آینده مدیریت محتوا است. به گونه ای که طراحی وبسایت آسان تر شده و به دلیل کسب تجربه کاربری ممکن است این موضوع به شما کمک کند تا از اهداف تجاری خود فراتر بروید. افزونه های پشتیبان گیری وردپرس به شما امکان می دهد از طریق FTP پشتیبان خود را بگیرید یا با یک منبع ذخیره سازی خارجی مانند Amazon S3 ، Google Cloud Storage ، Google Drive یا Dropbox هماهنگ شوید. برای این منظور از افزونه ی yoast seo در بخش ویرایشگر فایل استفاده کنید. سئوی بهبود یافته: SEO چیست، سئو مخفف Search Engine Optimization میباشد، به مجموعه اقداماتی گفته میشود که باید صورت گیرد تا سایت شما در لیست نتایج موتورهای جستجو و به طور خاص گوگل، رتبهی بالاتری داشته باشد. وردپرس به صورت خودکار خیلی از این کارها را برای شما انجام میدهد. اما اینکه شما چگونه این کار را انجام دهید را ما در اینجا توسط یک افزونه کاربردی و بسیار مفید برای شما توضیح خواهیم داد.

در واقع همین ویژگی، در کنار قابلیتهای فراوانی که وردپرس در اختیارتان میگذارد، آن را به محبوبترین CMS در میان کاربران وب تبدیل کردهاست. اگر میخواهید بعضی از مطالب وب سایتتان شخصی باشند، به راحتی میتوانید از آنها با رمز عبور محافظت کنید. شخصی می تواند گذرواژه ها را تغییر دهد یا در حساب خود تغییراتی ایجاد کند. می توانید از آنها برای وبلاگ های شخصی ، سایت های تجاری و موارد دیگر استفاده کنید. قالب های موجود برای راه انداری سایت وردپرس بی شمارند و در این مقاله سعی شد 20 نمونه از بهترین و کارآمدترین آنها معرفی شود. در ادامه راه هایی به شما معرفی خواهیم کرد تا با اعمال آن ها سرعت وبسایت خود را افزایش دهید. من می گم که به جای این کار بیایید و از اقدام به حذف فونت هایی بدون کاربرد کنید.

افزایش سرعت وردپرس

وقتی پلاگینی پیدا کردید که از آن خوشتان آمد به آن امتیاز دهید و نظرتان را درباره آن بنویسید. میتوانید قابلیت Honeypot را فعال کنید تا از ثبت نام رباتها جلوگیری کنید. با استفاده از این لینک میتوانید ماژول یا ابزار گفته شده را دانلود کرده و سپس از طراح سایت یا برنامه نویس خود بخواهید تا آن را بر روی وب سرور شما فعال کند. یکی از مهم ترین قابلیت های این افزونه امنیتی وردپرس، قابلیت افزایش امنیت پنل ورود کاربر به سایت است. قابلیت ارتقا با استفاده از افزونهها: یکی از مهمترین ویژگیهای وردپرس، پشتیبانی آن از افزونهها ست.

همچنین میتوانید یک نوار پیشرفت به این نظرسنجیها اضافه کنید زیرا گاهی اوقات برای کاربران دشوار است که بگویند مدت زمان بررسی چقدر است. افزونههای زیادی وجود دارند که با آنها میتوانید به بهترین نحو وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. پوستهها و افزونههای زیادی هم در این وب سایت وجود دارند که میتوانید از آنها بهره ببرید. سادگی استفاده: تنها با چند کلیک میتوانید سایت دلخواهتان را ایجاد و محتوای مورد نظرتان را منتشر کنید. سیستمهای مدیریت محتوای وب برای ایجاد صفحات وب ساخته شدهاند و با استفاده از آنها میتوانید صفحات دلخواه را در فضای اینترنت ایجاد کنید. همه کاربران کلیک کنید یک لیست از تمامی کاربرانی که در سایت شما حضور دارند را میتوانید مشاهده کنید. استفده کنید تفاوت ایندو در این هست که با استفاده از نام نقش فقط کاربر های آن نقش مثلا فقط ادمینها به این بخش دسترسی دارند و با استفاده از توانایی مجموعه کاربرهایی که توانایی انجام این کار را دارند در اینجا ادمینها و ویرایشگرها قابلیت دسترسی به این برگه را دارند.

افزونهها قابل دانلود هستند و حاوی فایلها و کدهایی هستند که عملکرد هسته را گسترش یا تغییر میدهند. در حالت عادی و بدون استفاده از افزونهها، تنها میتوانید یک بلاگ یا سایت ساده را با وردپرس راهاندازی کنید اما با استفاده از افزونهها میتوانید هر بلایی که بخواهید بر سر وب سایتتان در آورید! از آن گذشته وب سایتهای زیادی همچون راست چین وجود دارند که میتوانید با صرف هزینهای اندک، قالب یا افزونههای مورد نظر خود را در آنجا تهیه کنید. جملهی معروفی در میان وردپرسی ها وجود دارد که میگوید “برای این هم افزونهای هست” اما اگر نتوانستید افزونهی مورد نظر خود را در مخزن وردپرس بیابید، میتوانید با صرف هزینهای اندک، افزونه وردپرس مورد نظرتان را از سایتها و شرکتهایی چون راست چین خریداری کنید که در آن ها آرشیوی از بهترین افزونه های وردپرس کاربردی را دانلود کنید. در مخزن وردپرس حدود 50 هزار افزونهی رایگان وجود دارد که میتوانید از آنها برای پاسخگویی به نیازهایتان استفاده کنید.

تعریف وردپرس: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز (open source) برای ایجاد صفحات وب است که بر مبنای PHP نوشته شده و توسط پایگاه داده MYSQL سایت بی تم پشتیبانی میشود. پس سعی کنید همیشه خودتان هم از سایت نسخه بک آپ تهیه کنید تا اگر مشکلات این چنین رخ داد یا سایت هک شد بتوانید از فایل بکآپ برای اطمینان از سالم بودن کلیه فایلها موجود در سایت به ادامه فعالیت بپردازید. جلسه آموزش سفارشی سازی قالب وردپرس wordpress نیز به پایان رسید. این افزونه امکان سفارشی سازی طراحی فروشگاه را مطابق با برندتان به شما می دهد و امکان ادغام با انواع درگاه های پرداخت و ماژول های حمل و نقل را فراهم می کند. ابزار گوتنبرگ ممکن است در وردپرس 5.9 به تازگی مورد بحث قرار گرفته باشد، اما به طور کلی سال هاست که در وردپرس ویژگی گوتنبرگ وجود داشته و آماده کار بوده است.

پلاگین وردپرس در یک سایت وردپرس اطلاعاتی یا شرکتی که اکثراً کارب عضو است ، ممکن است یک بازدید کننده پنج یا 10 دقیقه بماند تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کند (و این تعداد بالایی است ، معمولاً نرخ پرش بسیار بیشتر است). پس قطعا زمان آن فرا رسیده است که به بررسی آنچه گوتنبرگ برای ارائه دارد بپردازید. بنابراین ویزگی گوتنبرگ بالاخره به وضعیت ویرایش کامل سایت دست یافت و اکنون آماده استفاده برای سایت های کنونی است. متن باز بودن وردپرس به شما این امکان را میدهد که به کدهای آن دسترسی کامل داشته باشید و در صورت بهرهمندی از دانش برنامهنویسی، بتوانید هرگونه تغییری را در آن به وجود آورید؛ اما برای نصب و استفاده از وردپرس، هیچ لزومی به یادگیری برنامهنویسی ندارید.

آن را ذخیره کنید و سپس بررسی کنید چه اتفاقی افتاده است. سپس با استفاده از فونت ها، رنگ ها و تصاویر به استایل دهی وب سایت می پردازند. بنابراین ویژگی گوتنبرگ بالاخره به وضعیت ویرایش کامل سایت دست یافت و اکنون آماده استفاده برای سایت های کنونی است. سیستم مدیریت محتوا وردپرس به شما امکان ساخت گالری تصاویر را میدهد که در بخش آموزش گوتنبرگ به این موضوع پرداختیم، اما گاهی شما نیاز به گالری منعطفتر دارید که افزونه Envira Photo Gallery به شما کمک میکند تا گالری تصاویر دلخواه خود را در مطالب سایت خود ایجاد کنید. به طور کلی اگر شما بخواهید با استفاده از وردپرس یک وب سایت بسازید کافی است قالب های از پیش آماده را نصب و صفحات مورد نظر خود را ویرایش کنید.

در هر صورت وردپرس میتواند به شما کمک کند. نقشه) و همچنین نشانی خودتان در شبکههای اجتماعی مختلف را به روشی جذاب و بصری نمایش دهید. اگر شما چند زبان مختلف در پلتفرم وردپرس خود نصب کرده باشید، این امکان برای شما در ورژن جدید وردپرس 5.9 فراهم شده است که هنگام ورود زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در این مقاله زبانهای متعددی را برای طراحی سایت بررسی کردیم. برای درک کاملتر این موضوع می توانید مقاله پلاگین چیست را مطالعه فرمایید. این پلاگین همیشه دیتابیس را برای ایجاد بهترین کارایی، بهینه سازی میکند. این یک سردرگمی رایج بین تمام کسانی است که برای اولین بار می خواهند کار با وردپرس را شروع کنند. همچنین کسانی که از صفحه ساز استفاده کرده اند به سرعت وارد مبحث بلوک ها خواهند شد. نوع اول، قالبهایی هستند که از طریق به کارگیری ترکیبی از گرافیک و برنامه نویسی فرانت و افزونههای استاندارد وردپرس طراحی شدهاند.

همچنین میتوانید آنها را زمانبندی کنید تا در زمان دلخواهتان منتشر شوند. بسته به نیاز خود، میتوانید تنها از تعدادی از آنها استفاده کنید. ✔️ چطور بسته نصب آسان وردپرس را روی cpanel نصب کنیم؟ به هر میزانی هم به امنیت وبسایت وردپرسی توجه کنیم ولی رمز عبور ضعیف انتخاب شود، نمیتوان از هک وبسایت جلوگیری کرد. اگر به دنبال بهترین افزونه رایگان امنیت وردپرس هستید، اسکنر Sucuri پیشنهاد ماست. این احتمال وجود دارد که احساس کنید که ممکن است قبل از دانلود و استفاده از گوتنبرگ چند ماه یا بیشتر صبر بایستی صبر کنید تا امنیت آن مورد تایید قرار گیرد.

شاید عاقلانه ترین گام پیش از اقدامات اصلی این است که جهت آشنایی با ویژگی گوتنبرگ مراحلی را در نظر بگیرید. با این حال، گوتنبرگ یک فناوری جدید نیست. نکته : با توجه به منعطف بودن قالب، وجود امکانات و تنظیمات حرفه ای و همچنین سازگاری با المنتور شما میتوانید بی نهایت دمو برای صفحه اصلی تان ایجاد کنید و هرطور که دلتان میخواهد صفحات را طراحی کنید بنابراین تصاویر بالا صرفا یک نمونه از دموهای این قالب در دوره آموزش طراحی قالب وردپرس است. اگر هدف شما یک سایت املاک حرفهای است ممکن است قابلیتهای پیشفرض وردپرس برای شما کافی نباشد و تمامی نیازهای شما را برطرف نکند؛ ازاینرو شما میتوانید از یک سری افزونه برای بهبود کسبوکار خود استفاده کنید. بدبن ترتیب می توانند از ویرایشگر سایت برای استایل دادن به کل وب سایت یا یک الگو استفاده کنند. همچنین ورژن جدید وردپرس 5.9 داراب یک فهرست الگو است که میتواند به ناشران کمک کند بلوک های از پیش ساخته شده به گونه ای دلخواه سفارشی سازی و مبادله کنید.

شما یک اسکلت و ظاهر جذاب دارید که می توانید آن را به هر شکلی تمایل دارید تغییر دهید بدون اینکه نیاز به کدنویسی داشته باشید. اولین بار در سال 2003، مت مولنوگ در وبلاگش که بر مبنای سیستم مدیریت محتوای b2/cafelog ساخته شده بود، اعلام کرد که تصمیم دارد یک سیستم جدید و به روز برای وبلاگنویسی طراحی کند که بتواند پاسخگوی نیازهای روز وبلاگ نویسان باشد. اما برای حذف کامل افزونه وردپرس از هاست و دیتابیس چه باید کرد؟