روش کاری افزونه وردپرس چگونه است؟

چرا که اگر شما در حال حاضر سایت فعالی داشته باشید و مثلا ساختار پیوند به صورت ساده باشد، بعد از تغییر پیوند یکتا مطالب، آدرس کلیه صفحات سایت به مدل جدید تغییر پیدا خواهد کرد و تمامی لینک های قبلی که در گوگل ایندکس شده یا در سایت های دیگر به آن ها لینک داده شده است همگی ازبین رفته و پیغام خطای ۴۰۴ (صفحه پیدا نشد) خواهند داشت. شما میتوانید از ویژگیهای این نرمافزار جهت کاهش رها سازی سبد خرید، افزایش فروش، ارتقا مشترکان خبرنامه، نشاندادن پیامهای وبسایت هدفمند، پیشبینی فروش و موارد دیگر استفاده کنید. این داده ها اندازه پایگاه داده وردپرس را افزایش می دهند. آن ها آماده استفاده از نقشه های بازیابی حوادث هستند که به آن ها این امکان را می دهد که از داده های شما در صورت تصادف بزرگ محافظت کنند. همانطور که گفتیم WordPrss بهترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است و بسیاری از سایتهای بزرگ دنیا از این سیستم استفاده میکنند.

افزونهها برای کاربردی کردن فعالیتهای سایت شما به کار میروند و یا برای راحت شدن فعالیتهایی که برای مدیریت سایت به آن نیاز دارید، یکی از پلاگینهای کاربردی پلاگین یوست است که برای بهینهسازی سایت به کار میرود. همچنین میتوانید بسیاری از افزونهها منبع بازی را پیدا کنید تا نحوه و عملکرد وبسایت شما را به شیوهای مطلوب تغییر دهند. افزونهها موارد کاربردی دیگری هستند که در وردپرس مورد استفاده قرار میگیرند. انواع تم وردپرس آماده نیز وجود دارد که با هر نوع سلیقه و کاربردی در اختیار مدیران سایت قرار میگیرد. هنگامی که یک سایت با پلت فرم وردپرس ساخته می شود٬ آدرس اینترنتی زیر یک ملاک است برای لود فایل های مورد نیاز پنل مدیریت سایت های وردپرسی: این ادرس در تمام سایت های وردپرس وجود دارد. افزونههای متعددی برای فعالیتهای تجاری و فروشگاههای اینترنتی ایجاد شده که به فروش آسان، گزارش مالی و حسابداری شما نیز کمک میکند، افزونههایی که چهره زیباتری به سایت شما میبخشد و طراحی سایت را با انعطاف بالاتری در اختیار شما قرار میدهد نیز به وفور قابل دسترسی هستند.

بیش از 35 درصد از کل وب سایتهای اینترنتی از وردپرس استفاده میکنند از جمله اشخاص و سازمانهای مشهوری مانند کاخ سفید و مایکروسافت! میخواهید سایت تجاری، فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید؟ قبلاً در مورد استفادههای فراوان وردپرس گفتیم که با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا میتوانید شبکه اجتماعی، سایت فروشگاهی یا سایت تجاری ایجاد کنید. میدانید قبلا که از سیستم های مدیریت محتوا استفاده نمیکردیم، باید چطور یک سایت را مدیریت میکردیم؟ کار نهایی که شما برای افزایش سرعت سایت خود باید انجام دهید، بهینه سازی دیتابیس وردپرس است. همچنین این نوید را به شما میدهیم که به زودی در بلاگ گنجه هاست دوره آموزش تخصصی 0 تا 100 وردپرس برای شما فراهم میگردد. این ابزار از 23 معیار برای بررسی استفاده می کند و در ترکیب اینها به برگه های سایت های آنالیز شده امتیاز می دهد که همان اسکور Score میخوانیم. در صفحه ورود به وردپرس که به صورت پیش فرض برای ورود هر فرد به وبسایت تعریف شده است نام کاربری و رمز عبوری وجود دارد.

در زیر لیستی از مهمترین وبسایتهای دنیا که از وردپرس استفاده میکنند را برای شما آماده کردهایم. به این ترتیب یک سایت آماده خواهید داشت! پاسخ این سوال کاملا وابسته به نیاز های شماست. برای کاهش تأخیر، به جای استفاده از وردپرس، فایلهای JavaScript را از Google Library بارگذاری کنید. پس از بارگذاری پرونده ها، باید از قسمت مدیریت وردپرس بازدید کرده و روی پیوند پلاگین ها در فهرست مدیریت کلیک کنید. این افزونه پیشرفته با کاهش زمان بارگذاری صفحه به میزان قابل توجهی از طریق یکپارچه سازی CDN، عملکرد وب سایت را افزایش می دهد. همین تغییرات و بهروزرسانیها میتواند تاثیر بسیاری زیادی در انتخاب یک افزونه امنیتی وردپرس داشته باشد. مثلا وجود یک تکه کد مخفی میتواند اطلاعات ورود به سایت را به کرک کننده افزونه ارسال کند!

این کار باعث میشود که آنها بعدا محصولات مورد علاقه خود را آسانتر یافته و یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همانطور که در تصویر مشخص است، در وردپرس صرفا با زدن یک کلیک، میتوانیم یک محتوا به سایت مان اضافه کنیم و عملا از شر کدنویسی های بی دلیل خلاص شده ایم. اگر رمز عبور نیز به راحتی قابل حدس زدن باشد ورود افراد غریبه به سایت شما را آسان میکند. تقریباً اکثر افراد برای نام کاربری از کلمه admin استفاده میکنند که به سادگی قابل حدس زدن است.

هک شدن و از دست دادن تمام اطلاعات سایت یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتواند برای هرسایتی بیافتد. اما اگر راه های هک را ببندیم و امنیت را قوی کنیم، در اصل دیوار هایی را جلوی هکر قرار می دهیم تا کار او را سخت تر کنیم که در نهایت سایت ما را رها کند و به سراغ سایت های دارای ضعف امنیتی برود. همینطور این امکان هست که افزونه اصل نباشه و دستکاری شده باشه. و باید با توجه به روش های که از طریق هاست امکان پذیر است یا افزونه های که ریدایرکت ۳۰۱ انجام می دهند مانند افزونه ریدایرکت ۳۰۱ برای وردپرس(simple 301 redirects) یا افزونه های حرفه ای سئو برای وردپرس مانند یوست سئو (Yoast SEO) که این ریدایرکت های ۳۰۱ را برای شما تنظیم می کند، و می توانید با خیال راحت تغییر ساختار لینک ها را انجام دهید.

با استفاده از افزونه وردپرسی یوست میتوانید از بهینه بودن محتوای ایجاد شده در سایت خود اطمینان داشته باشید. اما نگران نباشید سایتهای ایرانی معتبری مانند راست چین هستند که این افزونه را به صورت اورجینال با قیمت خیلی مناسب و راستچین شده در اختیار شما کاربر عزیز قرار میدهند. در حالت عادی باید برای ساخت یک سایت صدها ساعت آموزش برنامه نویسی ببینید، اما برای ساخت سایت با وردپرس نیاز به چیزی حدود 30 الی 70 ساعت آموزش و تمرین دارید. در مورد کاری که می تونین با پلاگین ها انجام بدین، تقریباً محدودیتی وجود نداره. افزونه ها و قالب هایی را که مورد استفاده نیستند را غیر فعال نکنید بلکه کاملا آنها را حذف کنید.

بعد از آنهم میتوانید به سراغ قالب های وردپرسی رایگان یا غیر رایگان در سطح وب رفته، یکی از قالب های دلخواه را دانلود کرده و آن را روی سیستم تان پیاده کنید. سعی کنید پلاگین های وردپرس رو از مخزن وردپرس یا سایت رسمی وردپرس دانلود کنید. بر اساس نقشه بالا تصمیم بگیرید که وب سایت خودتون رو به چه شیوه ای میخاید راه اندازی کنید. این اطلاعات شامل محل کاربران روی نقشه، نوع مرورگر آنها، تاریخ، وارد چه لینکی شدهاند و… هر نوع فعالیتی که میتوان در سایتی انجام داد را با وردپرس به راحتی در اختیار دارید، چطور؟ در این آموزش با اصول راستچین کردن پوسته های وردپرس آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه فایل rtl.css را با استایلهای صحیح ایجاد کرده و آن را در پوسته وردپرس خود به کار بگیرید. نسخه حرفه ای و پرو این افزونه شامل ویژگی های قدرتمندتری مانند WooCommerce SEO ، سئو محلی، طرحواره هوشمند و موارد دیگر است.

اگر سایت شما از URL های ساده استفاده می کند، (حالت پیش فرض وردپرس) مهم نیست چقدر سایتتان قدیمی است، شما باید ساختار URL را برای جستجوگرها حتما بهینه و به روز کنید، که مزایای به مراتب بسیار بیشری را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین با استفاده از پلاگینهای بسیار معروفی که در این زمینه ساخته شده اند، میتوانید سئوی سایت خود را بهبود دهید. یکی از پاسخ هایی که میتوان به سوال وردپرس چیست داد، این است که وردپرس برای تمامی افراد چه افرادی که آشنایی کمی با دنیای وب دارند و چه کسانی که در این زمینه استاد میباشند، بسیار راحت و روان است. یک پس زمینه نباید یک تصویر اسلایدی باشه که اساسا یک تصویر دائما در حال تغییر است. یک پلاگین پس از قرار گرفتن در پوشه”wp-content/plugins /” به طور خودکار برای نصب در دسترس است. شاید جالب باشد بدانید همین حالا شرکت های طراحی سایت برای ساخت و طراحی یک سایت وردپرسی با قالب آماده از شما چیزی بین 3 تا 15 میلیون تومان پول میگیرند!

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای یک سری فایل و پوشه است که با نصب آن روی هاست هر یک از این پوشهها و فایلها دارای یک نوع دسترسی هستند که به سه گروه زیر دسته بندی میشوند. به نقل از سایت Marketing Dive اگر مدت زمان بارگزاری سایت شما بیشتر از سه ثانیه طول بکشد، باعث میشود بیشاز 50 درصد از کاربران سایت را ترک کنند. اگر از WAF استفاده میکنید، فایروال بصورت خودکار درمورد XML-RPC مراقب است و نیازی به غیرفعالسازی دستی آن نیست. نصب وردپرس آسان است، امروزه با استفاده از وردپرس دیگر نیازی نیست که شما نابغه برنامه نویسی باشید یا دانش فنی زیادی داشته باشید تا بتوانید سایت خود را راهاندازی کنید. یکپارچگی بیشتر – افزونه های یکپارچگی پولی و رایگان زیادی برای این پلاگین وجود دارد که میتواند به شما در اتصال به ابزارهای شخص ثالث ( مانند بازاریابی ایمیلی، CRM، و دیگر پلاگین های وردپرس) کمک کند.

در این مطلب به صورت کامل به سؤال وردپرس چیست پاسخ بی تم دادیم. توجه: این آموزش فقط نحوه نوشتن یک پلاگین ساده وردپرس اولیه را نشان میدهد. در واقع در گذشته اگر میخواستیم فقط یک عکس یا مقاله در سایت قرار بدهیم، باید به محیط های برنامه نویسی رفته و برای نوشتن یک محتوای متنی، کدنویسی میکردیم! باید تمام پلاگینها و تمهای خود را به روز نگه دارید تا مطمئن شوید که هکرها نمیتوانند از آنها استفاده کنند. به همین خاطر باید از نصب پلاگینهای اضافی و غیر کاربردی اجتناب کرده و اگر در حال حاضر مواردی را نصب کردهاید که دیگر به آنها نیازی ندارید، آنها را غیرفعال و یا حذف کنید. راهحلهای سفارشی از یک سایت تا سایت دیگر متفاوت است. که این گزینه هم یک حالت بهینه شده و استاندارد برای لینک های مطالب سایت است. و این هم یکی دیگر از کارهایی است که بازدیدکنندگان شما را ناراحت میکند.

افزونه وردپرس

این به آن معنا است که هر زمان به مشکلی بر خوردید یا نیاز به یک توسعه دهنده وردپرس داشتید به راحتی می توانید آن را پیدا کنید و از او کمک بخواهید. توسعه وردپرس با استفاده از افزونهها (Plugins) و قالبها (Themes) انجام میشود. در این روش مستقیم از دایرکتوری وردپرس اقدام به نصب افزونه می کنیم.قبل از هر چیز باید بدانید که تمامی افزونه های وردپرس در پوشه wp-content در زیر شاخه plugins قرار دارند در این روش کافیه فقط فایل دانلودی را در پوشه plugins اکسترکت یا extract کنید تا پلاگین نصب شود و از قسمت افزونه های نصب شده آن را فعال نمایید. چراکه افزونه بینظیر و فوق العاده Deactivate plugins per page اینکار را با نهایت سادگی برایتان انجام میدهد. افزونه ها با کدگذاری ضعیف، نفوذ زیاد را در سایت بارگذاری میکنند، چه سایت شما احتیاج داشته باشد چه نداشته باشد. ویجت ها از همه نوع وجود دارد!

افزایش سرعت وردپرس

با استفاده از انواع پلاگینها، افزونه یا پلاگینها به شما امکان میدهند که هر فعالیتی که مدنظر دارید را در سایت خود انجام دهید. اگر تصمیم گرفتهاید با یک تم جدید، زیبا و بهبودیافته برای سال 2022 همراه شوید، این مقاله برای شما مناسب است! اگر طراح هستید و وب سایت های زیادی دارید خیلی مهم است که از رمز عبورهای مختلف برای هر وب سایت استفاده نمایید. نکته مهم اینکه قبل از ایجاد هرگونه تغییر، توصیه میکنیم از فایل htaccess. اگر توانایی کلیک روی چند گزینه را دارید به راحتی میتوانید با وردپرس سایت خود را ایجاد و آن را مدیریت کنید. لود بسیارآهسته، ارور سری 5xx و بروز خطا از مهم ترین معضلاتی است که سایت شما ممکن است با آن مواجه شود و کاربر را سریع تر از آنچه که فکر میکنید از سایت شما خارج کند. مهم نیست که میخواهید چه نوع سایتی ایجاد کنید؛ دلایل زیادی برای استفاده از وردپرس وجود دارد.

همین امر باعث میشود تا گوگل و دیگر موتورهای جستجو، سایت های وردپرسی را دوست داشته باشند و در اکثر مواقع سایت های وردپرسی را در صدر نتایج خود قرار میدهند. مطمئنم خیلی از شما عزیزان تصور کردید دیگر به راحتی و در کمتر از یک ساعت میتوانم سایت وردپرسی ام را راه اندازی کنم. در این شرایط کار شما صرفا اتصال ظاهر و موتور ماشین به همدیگر و انجام دیگر کارهای جزئی است. از نو بسازید ولی یک نفر به شما بگوید کل موتور ماشین را به طور از پیش ساخته شده در اختیار شما قرار میدهد. اینکه چه اقداماتی برای امنیت سایت در نظر میگیرید به وردپرس و سیستم مدیریت محتوای شما ارتباط زیادی ندارد و برای آن لازم است فعالیتهای جداگانهای را انجام دهید ولی وردپرس امنیت پایین یا بالایی ندارد و نحوه استفاده از آن است که به بالا رفتن امنیت وب سایت شما کمک میکند.

پلاگین وردپرس کدهای بک اند به کمک یکی زبان های برنامه نویسی نوشته میشوند. احتمالا علاقه خواهید داشت از گذاشتن دیدگاه در نوشته هایتان آگاه باشید مگر اینکه ترافیک دیدگاه هایتان بسیار زیاد باشد و یا اینکه روزانه به وبسایت لاگین کنید. یکی از ویژگی های بسیار بارز این سیستم مدیریت محتوا در این است که با تمامی دستگاه ها کاملا سازگار است و شما میتوانید سایتهایی کاملا واکنش گرا با این نرم افزار قدرتمند و محبوب بسازید. کاملاً پاسخگو و سازگار با موبایل است. وردپرس با هر نوع فعالیتی سازگار میشود و میتوانید افزونه و پلاگین مورد نظرخود را با یک جستجوی ساده بیابید. این افزونه استایل های زیادی را ارائه کرده است. ما امیدواریم که بتوانیم دانش تجربی مان را در مورد اینکه چه کسی به سایت وردپرسی شما حمله می کند و چرا و چگونه این کار را انجام می دهد، در اختیارتان بگذاریم. در صورتی که قصد راهاندازی سایت وردپرسی دارید، یکی از انتخابهای مناسب شما برای میزبانی و هاست، هاست وردپرس است.